2€/min Soneran aspaan

Järkyttynyt

Sonera on kyllä kehitellyt täydellisen kusetuksen: Lopettaa lankaliittymät ja adsl:n - alkaa markkinoida tilalle harakiri-langattomiaan ja perii 2€/min (=120€/h) asiakaspalveluun soitosta ja jonotuskin on maksullista.
Toivottavasti kukaan ei enää retkahda tuohon ansaan - pahaa pelkään!

Tarkista itse:
http://www.sonera.fi/Asiakastuki/Ajankohtaista/Kuluttaj a-asiakaspalvelun numerot muuttuvat toukokuussa

Eli suora lainaus Soneran sivuilta:

"Kuluttaja-asiakaspalvelun numerot muuttuvat 2.5.2008
Puhelinasioissa

Palvelemme jatkossa Soneran kuluttaja-asiakkaita yleisissä asiakaspalvelu- ja matkapuhelinlaskutusasioissa
numerossa 0200 17000.

Liittymien vikatilanteissa auttaa jatkossa numero 0206 90101.

Palvelemme ma–pe klo 8–21 ja la 9–16.30. Matkapuhelinliittymän voi edelleen esim.
varkaustapauksissa sulkea ja tarvittaessa saada uuden puk- eli purkukoodin mihin
vuorokaudenaikaan tahansa. Puhelut ja jonotus ovat normaalihintaisia (matkapuhelutai
paikallisverkkomaksu).

Muut asiakaspalvelunumeromme säilyvät ennallaan. Esimerkiksi matkapuhelimen ja
tietokoneen yhteenliittämistä koskevissa ongelmatilanteissa auttaa edelleen Soneran
Tekninen tuki numerossa 0200 600 600, joka palvelee ma–pe klo 8–21 ja la 9–17.
Puhelu maksaa matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun 1,99 € / min.

Huomioithan, että jos puhelinliittymässäsi on palvelunumero- eli yleishyödyllisten palvelujen
esto, se on poistettava, ennen kuin voit soittaa 0200-alkuisiin numeroihin. Esimerkiksi
hyötynumero- eli asiointipalvelujen esto voi kuitenkin olla voimassa.
Laajakaista- ja TV-asioissa

Asiakaspalvelumme paranee: palvelemme laajakaista-, kaapelitelevisio- ja kotipuhelinasiakkaita uudessa numerossa entistä nopeammin. Jos emme vastaa neljässä minuutissa, soitamme sinulle takaisin.

Useimmat Soneran palveluita koskevat asiat voit hoitaa helposti myös Soneran Omilla Sivuilla – juuri silloin kuin itse haluat – osoitteessa www.sonera.fi/omatsivut. Siellä voit esimerkiksi järjestellä laskutusasioitasi ja nostaa laajakaistasi nopeutta.

Yleisissä asiakaspalvelu- ja laskutusasioissa palvelemme 2.5. alkaen
puhelinnumerossa 0200 17000

Soneran palveluiden tai verkkojen häiriö- ja ongelmatilanteissa auttaa numero 0206 90101

Puhelut ovat normaalihintaisia (paikallisverkko- tai matkapuhelumaksu). Palvelemme ma–pe klo 8–21 ja la 9–16.30. Laskutusasioissa palveluaikamme on ma–pe klo 8–17.

Uudenlaista tehotukea suomalaisiin koteihin

Tarjoamme kaikille suomalaisille tukipalvelun, joka auttaa tietokoneita ja niiden ohjelmistoja sekä digitaalisia lisälaitteita koskevissa ongelmatilanteissa puhelinnumerossa 0200 600 600

Puhelu maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelumaksun 1,99 € / min. Palvelemme ma–pe klo 8–21, la 9–17.

Huomioithan, että jos puhelinliittymässäsi on palvelunumero- eli yleishyödyllisten palvelujen
esto, se on poistettava, ennen kuin voit soittaa 0200-alkuisiin numeroihin. Esimerkiksi
hyötynumero- eli asiointipalvelujen esto voi kuitenkin olla voimassa."    

21

2572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MuutenTyytyväinen

      kyllähän ne aspan jonot tollalailla lyhenee,mikä lienee tarkoituskin,mutta hinta on SIKAMAINEN !!!

      BUUUUUUUUUUUUUUU SULLE TELIASONERA !!!!! Ruotsalaisten syy,aivan varmasti....

    • ole Soneraa,

      mutta jos olisi, menisin Soneran palvelupisteeseen (Sonerapiste?) henkilökohtaisesti asioimaan. Pitäisi tietysti varautua jonottamaan, sillä jos muutkin hoksaaavat saman asian, jonoja syntyy. Mutta olisi ainakin ilmaista (paitsi, jos keksivät sisäänpääsymaksun). Mnulla on Saunalahti, jonka asioita hoidetaan ElisaShopitissa. Ainakin siellä on vielä voinut käydä ilmaiseksi asioimassa. Ei tarvitse jonottaa puhelimitse asiakaspalveluun! Minulla ei ole mitään huomauttamista Saunalahdesta, mutta "luojan kiitos" kytky loppuu syksyllä. Ikinä en enää mitään kytkyä ota, vaikka siis ei ole mistään asiasta huomauttamista. Mutta on hyvä olla valinnan vapaus!

      • hyvä vinkki

        Annoitpa tuotekehitykselle hyvän vinkin: sisäänpääsymaksu! Tietenkään sitä ei ihan tuolla nimellä voi laittaa vaan KEHITTÄÄKSEEN palvelujaan Sonerapisteisiin jonotusavustajamaksua.

        Avustaja ottais asiakkaan takin narikkaan, tarjois automaattikahvia ja ohjais oikealle kassapisteelle, vaikka niitä olis vain 2 koko kaupassa :)

        Hinta esim 5 euroa, avustajalle hieman provisiopalkkaa ja vitosesta 3,90 euroa soneralle, veloitetaan laskulla.


      • Soneraan kypynyt

        Täällä kypsähti ja v-tuttuuntui asiakkaat niin Soneraan, että naapurikaupungista Sonera-piste lopetti jo ja täältäkin loppuu viikon sisällä - kaikki asiakkaat vaan häipyy!


      • häivy,
        Soneraan kypynyt kirjoitti:

        Täällä kypsähti ja v-tuttuuntui asiakkaat niin Soneraan, että naapurikaupungista Sonera-piste lopetti jo ja täältäkin loppuu viikon sisällä - kaikki asiakkaat vaan häipyy!

        niinkun aikaisemmin sanottiin, palvelun laatu ja nopeus paranee, ja ihmisiä ohjataan omatoimiseen palveluun. Omien sivujen kautta pystyt hoitamaan paljon, ja kohta vielä enemmän varmasti. Ja tosiaan Sonera Pisteen kautta myöskin maksutta. Ihmiset soittavat ihan turhasta aspaan, minkä kotikoneeltaankin pystyisivät hoitamaan, vielä halvemmilla kustannuksilla ja näin ollen jonoja kertyy ihan tolkuttomasti.
        Ja oletkohan tietoinen että yt-neuvottelut saaatiin juuri päätökseen? Se lopetti todella tuottavia Sonera Pisteitä, valitettavasti..


      • surfwwwing

        Jos jonossa roikkuminen harmittaa, niin löytyyhän Soneraltakin ihan OK:t "omat sivut"-tai jotain sen nimistä niiden nettisivuilta-samaan tyyliin kuin Saunalahdelta.

        Sattui muuten vahingossa silmään että Soneralla on aika näppärät uudet kännykkätuki-ohjeet - olikohan se osoite: www.sonera.fi/Asiakastuki/Matkapuhelintuki - en tiedä onko muilla operaattoreilla samaa ainakaan vielä (malleja on tosin vähän hintsusti siellä)


      • Saunan taa ja...
        häivy, kirjoitti:

        niinkun aikaisemmin sanottiin, palvelun laatu ja nopeus paranee, ja ihmisiä ohjataan omatoimiseen palveluun. Omien sivujen kautta pystyt hoitamaan paljon, ja kohta vielä enemmän varmasti. Ja tosiaan Sonera Pisteen kautta myöskin maksutta. Ihmiset soittavat ihan turhasta aspaan, minkä kotikoneeltaankin pystyisivät hoitamaan, vielä halvemmilla kustannuksilla ja näin ollen jonoja kertyy ihan tolkuttomasti.
        Ja oletkohan tietoinen että yt-neuvottelut saaatiin juuri päätökseen? Se lopetti todella tuottavia Sonera Pisteitä, valitettavasti..

        Mites sinne Ahneraan oikein pääsee enää nettipalveluiden kautta, kun se lopettaa ADSL:t. Vuokralaiseksi verkkoon haluavilta operaattoreilta Ahnera vaatii niin huimat vuokrarat, että oikeasti se on kilpailun rajoittamista. Tilalle ei ole vielä luvassa ainakaan Ahneralta mitään oikeasti toimivaa järjestelmää.
        Oikeasti Ahnera laittaa juuri ne aspaosat erityisen kalliiksi, mitkä koskevat alas ajettavan tekniikan tilalle tulevia vielä käytännössä erittäin epävarmoja tekniikoita! Eli tarkoitus ei ole muuta kuin rahastaa niitä joiden on pakko käyttää Ahneraa tai jotka ovat niin idiootteja etteivät tajua vaihtaa operaattoria.


      • ainoa motivaatio
        häivy, kirjoitti:

        niinkun aikaisemmin sanottiin, palvelun laatu ja nopeus paranee, ja ihmisiä ohjataan omatoimiseen palveluun. Omien sivujen kautta pystyt hoitamaan paljon, ja kohta vielä enemmän varmasti. Ja tosiaan Sonera Pisteen kautta myöskin maksutta. Ihmiset soittavat ihan turhasta aspaan, minkä kotikoneeltaankin pystyisivät hoitamaan, vielä halvemmilla kustannuksilla ja näin ollen jonoja kertyy ihan tolkuttomasti.
        Ja oletkohan tietoinen että yt-neuvottelut saaatiin juuri päätökseen? Se lopetti todella tuottavia Sonera Pisteitä, valitettavasti..

        Ainoa motiivi enää puolustella Soneraa on se että omat osakeomistukset romahtavat...
        Pelastakoon, ken voi, itsensä Soneralta


      • digital jesus
        Saunan taa ja... kirjoitti:

        Mites sinne Ahneraan oikein pääsee enää nettipalveluiden kautta, kun se lopettaa ADSL:t. Vuokralaiseksi verkkoon haluavilta operaattoreilta Ahnera vaatii niin huimat vuokrarat, että oikeasti se on kilpailun rajoittamista. Tilalle ei ole vielä luvassa ainakaan Ahneralta mitään oikeasti toimivaa järjestelmää.
        Oikeasti Ahnera laittaa juuri ne aspaosat erityisen kalliiksi, mitkä koskevat alas ajettavan tekniikan tilalle tulevia vielä käytännössä erittäin epävarmoja tekniikoita! Eli tarkoitus ei ole muuta kuin rahastaa niitä joiden on pakko käyttää Ahneraa tai jotka ovat niin idiootteja etteivät tajua vaihtaa operaattoria.

        jos luulet jonkin teleoperaattorin tekevän hyväntekeväisyyttä niin väärässä olet eli mistä luulet johtuvan seikan että sonera on ollut noilla alueilla ainoa palvelua tarjoava operaattori (adsl) nyt kuitenkin laarinpohja paistaa ja kuluja on karsittava ja onneksi korvaavaa tekniikkaa haetaan @450 verkosta eikä 3g gsm verkosta, joka ei näillä resursseilla tule kestämään jatkuvaa tiedonsiirtoa saatikka ole tarpeeksi laaja jotta peräkyliä voidaan palvella.


    • KalleJuhani

      Anteeksi nyt vaan, mutta Soneran asiakaspalveluun soittaminen maksaa NORMAALIN PUHELUMAKSUN, EI SUINKAAN 2 € / MIN!

      Kahden euron minuttihinta on ainoastaan teknisiin laitteisiin apua tarjoavassa palvelunumerossa.

      Ja mitä ihmeellistä on puheluiden normaalihintaisuudessa? Pankkiin soittaessa maksat normaalihinnan, samaten ihan mihin vaan kauppaan. Lomamatkoja varatessani en saanut ilmaista palvelua myöskään. Aika harvassa loppupeleissä on tänä päivänä ILMAISET numerot, ja pikkuhiljaa nekin tulee kuolemaan pois.

      • normaalihintaisia???

        Saunalahdella ainakin toistaiseksi aspaan
        ilmaisia. Mielestäni näin täytyy ollakkin,
        jos ja kun soiton syy on yleensä miten
        operaattorin virheestä tai huonosta
        ilmoituksesta johtuva. Miksi asiakkaan näin
        ollen täytyisi maksaa operaattorin mokat.

        Näin se vaan on, että asiakkaan on tyytyminen
        siihen, mitä sille tarjotaan, mutta ainahan
        on vaihtoehtoja ja jokainen valitkoon sen,
        mikä itselle sopii parhaiten.

        Kyllähän jonoja saa lyhennettyä, kun jo pelkkä
        jonotus maksaa, mutta mielestäni se on jo
        huippusurkeaa palvelua, kun turha kuvitellakkaan,
        että edes sähköpostiin vastattaisiin säädyllisen
        ajan kuluessa. Jos ja kun ongelmaan on saatava
        pikaisesti ratkaisu, niin pitääkö ratkaisuun
        saatavaa vastausta odotella "ikuisuus"???

        "Ja mitä ihmeellistä on puheluiden normaalihintaisuudessa? Pankkiin soittaessa maksat normaalihinnan, samaten ihan mihin vaan kauppaan. Lomamatkoja varatessani en saanut ilmaista palvelua myöskään."

        Näitä palveluita ei mitenkään voi verrata
        puhelinoperaattoreihin. Näiden maksulliset
        palvelut vielä ymmärtää, koska heille soittaessa
        ei ole kyse reklamoinnista!!!!!!!!!!!!!

        Joten jos SINÄ haluat maksaa tietoisesti toisen
        virheestä, niin siitä vain, asiahan ei minulle
        kuulu, mutta ihmettelen vain, että mikä tyhmyys
        panee tämän tekemään???


      • Soneran sivuilta

        Muut asiakaspalvelunumeromme säilyvät ennallaan. Esimerkiksi matkapuhelimen ja
        tietokoneen yhteenliittämistä koskevissa ongelmatilanteissa auttaa edelleen Soneran
        Tekninen tuki numerossa 0200 600 600, joka palvelee ma–pe klo 8–21 ja la 9–17.
        Puhelu maksaa matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun 1,99 € / min.
        wwww.sonera.fi


      • sinäkään

        ymmärtää. Siis kun asiakas joutuu soittamaan
        aspaan, on yleensä kysymyksenä virheilmoitus,
        joka johtuu operaattorista. Miksi näin ollen
        asiakas joutuu maksamaan operaattorin virheestä???

        Kun asiakas tilaa puhelimitse lentoliput, ei
        tällöin ole kyseessä mielestäni virheilmoitus.


    • laskutaa siitä

      että SAA laskuttaa.

      Minä olen myyjä. Joten tästä lähtien, ennen kuin myyn laskutan myymisestä.

      Varautukaa asiakkaat, tämä tulee lisääntymään.

      Siellä moni yritys hieroo käsiään yhteen ja laskeskelee että jos mulla on kymmenentuhatta asiakasta ja lähetän laskun kerran kuukaudessa... joka neljänteen laitan virheen ja mulla on maksullinen asiakaspalvelu numero.... hmmm..
      hmmm...

    • Lukutaitoinen.

      Aspa maksaa vain matkapuhelinmaksun, lue tiedote tarkemmin.

    • digital jesus

      aspaan soittavat yleensä tumpelot jotka kyselevät joitain asetuksia esim mms, wap yms. jotka sitä paitsi kuuluisivat teknisen asiakaspalvelun piiriin, koska kaikki tietävät että tekninen tuki maksaa niin posse soittaa aspaan ja itkee ongelmiaan sinne, joten jos aspaan laitetaan maksu niin ehkäpä ihmiset viitsisivät ottaa asioista selvää eivätkä odottaisi pullamössöä tarjottimelta kaadettavaksi suoraan suuhun.

      niin ja tekniset viat ilmoitetaan tietääkseni soittamalla tekniset viat numeroon eikä asiakas palveluun sama koskee näitä muita surullisen kuuluisia miksei netti toimi yms.

      eli soittakaa hyvät ihmiset oikeisiin numeroihin.

      • HowToUse

        minnekään,vois lukea käyttö-oppaan,(users manual) ja raapia samalla vähän puupäätään...ai mutta siinähän voi tulla kynsien alle tikkuja,unohtakaa koko judanssi. ;D


    • Ei tartte itse hoitaa!

      Mene sinne sonerakauppiaan luokse josta olet hommannut liittymän. He ovat ensisijaisesti vastuussa kuuluvuudesta ym. jutuista. Ei asikkaan tarvitse soitella minnekkään muualle. Jos sinulla on auto rikki ethän soita autotehtaalle vaan myyjälle! Sama pätee näissä soneran touhuissa. Kyllä urputtivat aluksi mutta he saivat hoitaa ja heillä on aikaa jonottaa sinne soperoon!

      • sonera gogo

        Citymarketeissa sekä sonerapiste myymälöissä autetaan asiakasta ongelma tilanteissa sun muissa asioissa. EI MAKSA MITÄÄN EIKÄ TARVI JONOTELLA! MIKÄPÄS SEN PAREMPAA!

        EI TARVI RUIKUTELLA PUHELINMAKSUISTA KUN ILMASTAKIN PALVELUA ON SAATAVILLA.

        JA SE KÄY MYÖS KAUPPAREISSUILLA ET TARVI ERIKSEEN MIHINKÄÄN LÄHTEÄ, KUN CITYMARKETEISSA ON SONERAPISTE!


      • PALVELUA
        sonera gogo kirjoitti:

        Citymarketeissa sekä sonerapiste myymälöissä autetaan asiakasta ongelma tilanteissa sun muissa asioissa. EI MAKSA MITÄÄN EIKÄ TARVI JONOTELLA! MIKÄPÄS SEN PAREMPAA!

        EI TARVI RUIKUTELLA PUHELINMAKSUISTA KUN ILMASTAKIN PALVELUA ON SAATAVILLA.

        JA SE KÄY MYÖS KAUPPAREISSUILLA ET TARVI ERIKSEEN MIHINKÄÄN LÄHTEÄ, KUN CITYMARKETEISSA ON SONERAPISTE!

        CITYMARKETEISSA ON NUORIA KOLLEJA, PROVIKKAPALKALLA JA JOILLA EI OLE MUUTA PÄÄMÄÄRÄÄ KUIN MYYDÄ ASIAKKAALLE KAIKENNÄKÖISIÄ PALVELUJA VAIKKA NIITÄ EI TARVITSISIKAAN. OSTIN PUHELIMEN 1 EUROLLA JA UNOHTIVAT KERTOA, ETTÄ KUUKAUSIMAKSUUN TULEE LAITTEELLE LISÄHINTAA. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO NÄISTÄ PISTEISTÄ MITÄÄN. SAMA KOSKEE PUHELINMYYNTIÄ. AINOA OIKEA OSTOPAIKKA ON PAIKALLINEN MYYMÄLÄ, JONKA LUOKSE VOI AINA MENNÄ LIITTYMÄ JA LAITEASIOISSA.


      • evo222
        PALVELUA kirjoitti:

        CITYMARKETEISSA ON NUORIA KOLLEJA, PROVIKKAPALKALLA JA JOILLA EI OLE MUUTA PÄÄMÄÄRÄÄ KUIN MYYDÄ ASIAKKAALLE KAIKENNÄKÖISIÄ PALVELUJA VAIKKA NIITÄ EI TARVITSISIKAAN. OSTIN PUHELIMEN 1 EUROLLA JA UNOHTIVAT KERTOA, ETTÄ KUUKAUSIMAKSUUN TULEE LAITTEELLE LISÄHINTAA. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO NÄISTÄ PISTEISTÄ MITÄÄN. SAMA KOSKEE PUHELINMYYNTIÄ. AINOA OIKEA OSTOPAIKKA ON PAIKALLINEN MYYMÄLÄ, JONKA LUOKSE VOI AINA MENNÄ LIITTYMÄ JA LAITEASIOISSA.

        Soneralla on kolmenlaista numeroa

        1. asiakaspalvelu. Tilaukset jne sopimusmuutokset. Ei maksa tuota 1,99 euroa niinkun te sokeat pässit ymmmärrätte.

        2. tekninen asiakaspalvelu. Sillon kun soneran palvelussa on vikaa. Siis silloin kun teidän pikku Timo T.A. Mikkosten ja Johanna Tukiaisten omat laitteet ovat kunnossa. Tämäkään ei maksa 1,99 euroa.

        3. Kun olette pikku tahmatassuinenne käyneet katsomassa tukiaisen uusimmat bikinikuvat ja koneenne on täynnä viruksia tai ette vaan muuten osaa sitä käyttä tarvitsette teknistä tukea. SE ON 1,99 EUROA. Koittakaa ihmeessä saada apu vaikkapa digiboksinne säätämiseen tai virusten putsaukseen halvemmalta. Siis halvemmalla joltain toiselta kun lapiolla päähän lyödyltä veljenpojaltanne.

        On helppoa huutaa SIKAA kun ei ymmärrä asioista mitään. Eikä se mitään että oma hihnanne luistaa mutta saatte pian jonkun järkevänkin mukaan tuohon kouhotukseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1639
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1401
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1071
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe