Avensis -98 TD vikakoodi

Vikavalo syttyi

Hei!

Vikakoodi 33, Autodatan mukaan
"Intake manifold air control solenoid 2 - malfunction".

On jo tullut pari kertaa kovemmalla pakkasella, mikä tuo osa on suomeksi että voisi Toyotalta kysäistä hintaa? "Imusarjan ilmanohjaus solenoidi 2"?

Tai olisiko tuolle koodille muuta arvelua?

21

10151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...ja samanlaisen "kärryn" omistajana ehkä tulevaisuutta ajatellen....

      .....kysyn , miten tuollainen "vikakoodi" luetaan näin vanhasta autosta näin "tee se itse"?

      (itse autossa ei ainakaan ole mitään vikakoodinäyttöä)

      • Vikavalo syttyi

        Lukeminen on helppoa, ei siihen näyttöä tarvita:

        - Laita virrat päälle
        - Ohjaamon sulakerasian yläpuolella on dataliitin. Sen löytää, kun irrottaa pienen säilytyslokeron ratin vasemmalta puolelta.
        - Laitetaan hyppylanka liittimien nastojen 4 ja 13 väliin, liittimen nastat lasketaan vasemmasta ylänurkasta yhdestä alkaen. Eli nastat ovat 1,2,3,4,5,6,7,8 ja toinen rivi 9,10,11,12,13,14,15,16.
        - Vikavalo vilkkuu sen mukaan, mitä vikakoodeja ohjausyksikössä on, jos niitä ylipäätään on
        - Piuha irti ja virrat pois


      • Vikavalo syttyi kirjoitti:

        Lukeminen on helppoa, ei siihen näyttöä tarvita:

        - Laita virrat päälle
        - Ohjaamon sulakerasian yläpuolella on dataliitin. Sen löytää, kun irrottaa pienen säilytyslokeron ratin vasemmalta puolelta.
        - Laitetaan hyppylanka liittimien nastojen 4 ja 13 väliin, liittimen nastat lasketaan vasemmasta ylänurkasta yhdestä alkaen. Eli nastat ovat 1,2,3,4,5,6,7,8 ja toinen rivi 9,10,11,12,13,14,15,16.
        - Vikavalo vilkkuu sen mukaan, mitä vikakoodeja ohjausyksikössä on, jos niitä ylipäätään on
        - Piuha irti ja virrat pois

        ...tuossa pitää osata, tulkitaksensa vilkusta 33?


      • Vikavalo syttyi
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ...tuossa pitää osata, tulkitaksensa vilkusta 33?

        Autodata tuntee 27 erilaista koodia noille valon vilkunnoille, tuo 33 oli vain yksi niistä.

        Sattuneesta syystä en ala niitä kaikkia tässä luettelemaan :D

        En tiedä, onko noita vikakoodien selityksiä muualta saatavissa kuin tästä Autodata- ohjelmasta.

        http://www.autodata.fi/

        Tuolta voi tilata ohjelman josta näkee nuo koodit.

        Helpommalla tosin pääsee jos käy luettamassa vikakoodit korjaamolla, ohjelma kun on aika kallis :)


      • Vikavalo syttyi

      • Vikavalo syttyi kirjoitti:

        Autodata tuntee 27 erilaista koodia noille valon vilkunnoille, tuo 33 oli vain yksi niistä.

        Sattuneesta syystä en ala niitä kaikkia tässä luettelemaan :D

        En tiedä, onko noita vikakoodien selityksiä muualta saatavissa kuin tästä Autodata- ohjelmasta.

        http://www.autodata.fi/

        Tuolta voi tilata ohjelman josta näkee nuo koodit.

        Helpommalla tosin pääsee jos käy luettamassa vikakoodit korjaamolla, ohjelma kun on aika kallis :)

        ...mistä tuollaiset CD:n saa... (halvalla)

        (Sähkökaaviot kiinnostaa yleensä.....)

        -mutta en minä sinulta sitä kysynyt, montako vikaa löytyy, vaan kysyin miten sinä tulkitsit, että kyseessä on vika 33? -Ave ei kai osaa "Morsen aakkosia"?


      • Vikavalo syttyi
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ...mistä tuollaiset CD:n saa... (halvalla)

        (Sähkökaaviot kiinnostaa yleensä.....)

        -mutta en minä sinulta sitä kysynyt, montako vikaa löytyy, vaan kysyin miten sinä tulkitsit, että kyseessä on vika 33? -Ave ei kai osaa "Morsen aakkosia"?

        Ah anteeksi, käsitin asian väärin :)

        Se oli itse asiassa yllättävän helppoa:

        Kun tuon hyppylangan laittaa paikoilleen, moottorin vikavalo vilkkuu.

        Tässä tapauskessa se vilkkui juuri näin, eli kolme kertaa, tauko, kolme kertaa, pitkä tauko ja sitten uudelleen alusta.

        No itse asiassa kun tuon hyppylangan laitoin niin myös ABS:n valo vilkkui mutta siitä en tiedä mitä se tarkoittaa :D

        Jatkuva vilkkuminen tarkoitti ettei vikakoodeja ole :) (Tai Autodatan mukaan koodi "111111")


      • Vikavalo syttyi kirjoitti:

        Ah anteeksi, käsitin asian väärin :)

        Se oli itse asiassa yllättävän helppoa:

        Kun tuon hyppylangan laittaa paikoilleen, moottorin vikavalo vilkkuu.

        Tässä tapauskessa se vilkkui juuri näin, eli kolme kertaa, tauko, kolme kertaa, pitkä tauko ja sitten uudelleen alusta.

        No itse asiassa kun tuon hyppylangan laitoin niin myös ABS:n valo vilkkui mutta siitä en tiedä mitä se tarkoittaa :D

        Jatkuva vilkkuminen tarkoitti ettei vikakoodeja ole :) (Tai Autodatan mukaan koodi "111111")

        Vastaan siis itse itselleni, että kyseessä lienee "Toyotan oma koodi"-kieli

        Pääsin siis vihdoin kurkkaamaan em. Autodatan CD:tä. Todellakin yhdelläkin lampulla pystyy noinkin monta eri koodia näyttämään tunnistettavasti.

        Anteeksi pieni epäilykseni, tällä palstalla on kaikenlaisia paskanpuhujia. Tämän palstan tiedoilla en menisi hyppylankoja autoni tietokoneeseen kytkemään.... :-)


      • Vikavalo syttyi
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Vastaan siis itse itselleni, että kyseessä lienee "Toyotan oma koodi"-kieli

        Pääsin siis vihdoin kurkkaamaan em. Autodatan CD:tä. Todellakin yhdelläkin lampulla pystyy noinkin monta eri koodia näyttämään tunnistettavasti.

        Anteeksi pieni epäilykseni, tällä palstalla on kaikenlaisia paskanpuhujia. Tämän palstan tiedoilla en menisi hyppylankoja autoni tietokoneeseen kytkemään.... :-)

        Ei todellakaan tämän palstan ohjeilla kannata alkaa vikakoodeja esiin onkimaan :)

        Eipä ole tuo valo enää syttynyt, mikä lie kosketushäiriö jossain. Tuskinpa enää noita kovia pakkasia tulee eli valokaan tuskin syttyy enää :)


      • Vikavalo syttyi kirjoitti:

        Ei todellakaan tämän palstan ohjeilla kannata alkaa vikakoodeja esiin onkimaan :)

        Eipä ole tuo valo enää syttynyt, mikä lie kosketushäiriö jossain. Tuskinpa enää noita kovia pakkasia tulee eli valokaan tuskin syttyy enää :)

        ..tarkoittaa automaatiossa yleensä liikkeen toimintavikaa.

        Vian voi aiheuttaa joko:
        1. mekaaninen jumi
        2. ohjauslaitteen sähkövika
        3. takaisinkytkentätiedon sähkövika (esim. anturi)

        Peukkuja sulle, että vika poistuu pysyvästi!


    • DTC

      Mistähän olet tuon koodin keksinyt, kun kyseisessä autossa ei ole koodia 33

      • Vikavalo syttyi

        lukemalla vikakoodin Autodatan ohjeiden mukaan. Vikakoodi 3 3 on juuri tuo edellä mainittu koodi.


      • DTC
        Vikavalo syttyi kirjoitti:

        lukemalla vikakoodin Autodatan ohjeiden mukaan. Vikakoodi 3 3 on juuri tuo edellä mainittu koodi.

        alkoi mielenkiinto heräämään, kerrotko miten autodaatan ohjeiden mukaan löytyy koodi 33


      • Vikavalo syttyi
        DTC kirjoitti:

        alkoi mielenkiinto heräämään, kerrotko miten autodaatan ohjeiden mukaan löytyy koodi 33

        viesti "vikakoodin luku"...


    • tape88

      koodi 33 joutokäyntiventtiili

    • kuka jaksaa

      hakea näitä vanhoja tapauksia?
      Aloittaja on varmaan odottanut vastaustasi 3,5 vuotta....

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oliskonruostunu jo koko 20 vuotta vanha tohjo, muualtakin kuin imusatjasta?

      Panee miettimään että pitäiskö tohjon kohdalla museoikäraja muuttaa 10 vuoteen, muutenen jää aika vähän tohjoja jälkipolvien ihmeteltäväksi ja naurettavaksi, vähemmän kuin ruostumattomia trabantteja.

      • Anonyymi

        Se on nii että maailma loppuu ennen ku eka koppa avensis👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nii että maailma loppuu ennen ku eka koppa avensis👍

        Näin se vaan menee


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe