Focus on siis täysi susi?

Autonostaja

Kun olen lukenut tätä palstaa, niin rupeaa vaikuttamaan siltä, että Ford Focus on yksi huonoimpia valmistettuja autoja. Auto näyttää ruostuvan käsiin parissa vuodessa ja maahantuoja viittaa kintaalla tällaisille ongelmille. Osan voi saada takuuseen, mutta jos ovista tippuu maali pölynimuriin, maahantuoja ei välitä ja väittää tätä itseaiheutetuksi. Vetonivelet on uusittava 100000 km:n mennessä kolmesti ja vain ensimmäinen kerta menee takuuseen. Ohjaustehostin oli ruostunut vuoden vanhassa autossa niin, että tämä on aiheuttanut liikenneonnettomuuden! Sähkövikoja ja muita pikkuvikoja on jatkuvasti.

Miten on, onko auto todellakin täysin paska konstruktio ja pitäisi mieluummin katsella Toyotaa?

104

25490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku

      Käytettyjen Focusten hinta on silti korkea.

    • Tilastomies

      1. Auto näyttää ruostuvan käsiin parissa vuodessa: Alkusarjan autoissa oli väärä kiitti niin, että takaovien alareunassa on ruostetta. Ainakin enoni auton maalaus/korjaus meni nyt Fordin piikkin. Auto on 4 v vanha. Takaluukun (Ghia) pieni ruosteläikälle Ford ei kuulemma tee mitään tässä vaiheessa :-(
      2. Vetarit: Huollossa mainittiin, että n. 20 % Focuksista on ollut ongelmia vetarien kanssa.
      3. Ohjaustehostinjuttu oli mätäkuun juttu...

      Kaikissa autoissa, merkistä riippuen on ongelmia. Kun seuraat uutisia niin milloin on Saab, milloin Citikka, milloin BMW(!)...kuuttuu autoja takaisin esim jarruvian takia.

      Itselläni ei ole ruostetta ei vetariongelmaa (vielä ;-) ). Ajettu on yli 50 tkm.

      • Löin käteni paskaan

        Kaikissa automerkeissä on vikoja (paitsi Rolsseissa), mutta Fordin tapauksessa maahantuoja vähät välittää asiakkaittensa ongelmista. Heidän mukaansa Focuksissa ei ole mitään normaalista poikkeavaa laatuongelmaa.


    • Mika

      Moi,
      itsellä -99 mallin sedan, mittarissa vähän päälle 80 th ja ainoa vika on ollut laturin kiristinpyörä joka alkoi huutamaan ja korjattiin mutisematta takuuseen. Kaikenlaisia höpinöitä täällä kuulee,osa varmaan totta, osa tarua ja jotkut vähän "väritettyjäkin". Itse en kuitenkaan usko että Focuksen laatu on sen parempi tai huonompi kuin muissakaan koska vikoja ilmenee kaikissa jopa Toyotassakin paikoitellen todellakin paljon.

      • pelaa

        Focuksessa ainakin ruostevaurioiden osalta. Itellä '99 Ghia Tci Wagon ja molemmat takaovet ja takaluukun kansi just vaihdettu takuuseen. Meinasivat ensin, että vaihtavat vain toisen takaoven ja korjaavat toisen ja takaluukun kannen, mutta vaihtoivat kuitenkin kaikki uusiin. Maalauskin on tehty niin vimpan päälle, etten ainakaan ite huomaa mitään eroa paitsi takaovien ja luukun naarmuttomuus ja kiilto verrattuna muuhun autoon. Samaten ruosteenestomassaa tuntuu olevan reilusti hajusta päätellen... Niin juu, ja autolla ajettu 235 000 km ja lisää tulee lähes tonni viikossa!!


      • Onneton fiikuksen omistaja
        pelaa kirjoitti:

        Focuksessa ainakin ruostevaurioiden osalta. Itellä '99 Ghia Tci Wagon ja molemmat takaovet ja takaluukun kansi just vaihdettu takuuseen. Meinasivat ensin, että vaihtavat vain toisen takaoven ja korjaavat toisen ja takaluukun kannen, mutta vaihtoivat kuitenkin kaikki uusiin. Maalauskin on tehty niin vimpan päälle, etten ainakaan ite huomaa mitään eroa paitsi takaovien ja luukun naarmuttomuus ja kiilto verrattuna muuhun autoon. Samaten ruosteenestomassaa tuntuu olevan reilusti hajusta päätellen... Niin juu, ja autolla ajettu 235 000 km ja lisää tulee lähes tonni viikossa!!

        Missä huollossa sait takuuna teetettyä? Tämä kuulostaa uskomattomalta. Miksi toisia asiakkaita kohdellaan huonommin kuin toisia? T. vm. 2000 Focuksen onneton omistaja..


      • Maukka
        Onneton fiikuksen omistaja kirjoitti:

        Missä huollossa sait takuuna teetettyä? Tämä kuulostaa uskomattomalta. Miksi toisia asiakkaita kohdellaan huonommin kuin toisia? T. vm. 2000 Focuksen onneton omistaja..

        Olin viemässä -99 stw Focusta 3.vuotishuoltoon. Aika oli sovittu jo kuukausi etukäteen ja lähettivät vielä tekstiviestin edellisenä päivänä, että "Tervetuloa".

        Varmuuden vuoksi menin jo puolituntia etuajassa, jos vaikka pääsisi sisään aikaisemmin.. mutta ei, menikin puolituntia yli. No, ei se mitään "mullahan on aikaa".

        Lupasivat soittaa kun homma on tehty ja auto noudettavissa. Illalla, kun mitään ei ollut kuulunut ajattelin mennä hakemaan auton pois ja kas kummaa klo 19 sanoivat, ettei olla vielä ehditty aloittaa, ja koska kello on niin paljon, niin ei tule myöskään valmiiksi.

        Seuraavalle päivälle ei tietenkään ollut aikoja, joten autoa ei voinut jättää yön yli sinne. Sovimme uuden ajan parin päivän päästä.

        Seuraavalla kerralla homma pelasi jo paremmin. Takuuseen meni vielä takapyörän laakerit, etupäästä joku "tanko" ja kiinnityksistään ruostunut öljypohjan suojapelti, jota ei laitettu takaisin koska "uusissakaan ei sitä ole".
        Edellisellä käynnillä maalattiin takaluukku, nyt se pitäsi taas maalata, mutta en ole jaksanut vaivautua. Pyörät oikealle käännettynä vasen etupää narisee todella pahasti, se menee tänään työalle.

        Selvittämättömiä pikkujuttuja on vielä kuljettajan oven narina (nyt 4 v kestänyt) ei auta mitkään rasvat, sekä liikkeelle lähdön jälkeen ensimmäisessä oikealle kääntyvässä mutkassa kuuluva "Blob"-ääni etupäästä.

        Sokerina pohjalla, kävin kysymässä vaihtotarjousta uuteen Mondeoon, niin Ford tarjosi 3000 euroa vähemmän kuin Nissan.


      • pelaa
        Onneton fiikuksen omistaja kirjoitti:

        Missä huollossa sait takuuna teetettyä? Tämä kuulostaa uskomattomalta. Miksi toisia asiakkaita kohdellaan huonommin kuin toisia? T. vm. 2000 Focuksen onneton omistaja..

        >Missä huollossa sait takuuna teetettyä?<

        Espoon Stockmann-autossa. Homma meni näin:
        - Soitin Stockalle ja kerroin että Focuksessani on nyt ovet ja takaluukun kansi läpiruosteessa. Valistin huoltohemmoa vielä vian johtuvan tyyppiviasta ja vaadin takuukorjausta.
        - Korjaamohemmo pyysi tuomaan auton näytille.
        - Ajoin auton Stockalle ja huoltohemmo katseli ovia, täytti työmääräyksen ja otti pari valokuvaa.
        - seuraavana päivänä Stockalta soitettiin ja pyydettiin tuomaan auto korjattavaksi. Arvioitu kesto 5 pv.
        - Vein auton Stockalle maanantaina. Tässä vaiheessa vielä piti vaihtaa oikea takaovi ja korjata vasen ovi ja takaluukun kansi.
        - Perjantaiaamuna soittivat, että aikataulu venyy, koska auto on vasta lähetetty maalaamoon. Samalla kertoivat, että kaikki kolme luukkua on vaihdettu uusiin. Lupasivat vara-auton ilmaiseksi.
        - Hain saman tien uudenkarhean vuokraFiestan Stockalta.
        - Seuraavana keskiviikkona soittivat, että auton voi hakea.

        Siinä se. Eikä koko ruljanssi kustantanut sentin pyörylää, paitsi vara-auton bensat...

        Erinomaista palvelua Stockalta. Jos en hakisi seuraavaa autoani Saksasta, ostaisin sen tod. näk. Stockalta ;)


      • Einstein
        pelaa kirjoitti:

        >Missä huollossa sait takuuna teetettyä?<

        Espoon Stockmann-autossa. Homma meni näin:
        - Soitin Stockalle ja kerroin että Focuksessani on nyt ovet ja takaluukun kansi läpiruosteessa. Valistin huoltohemmoa vielä vian johtuvan tyyppiviasta ja vaadin takuukorjausta.
        - Korjaamohemmo pyysi tuomaan auton näytille.
        - Ajoin auton Stockalle ja huoltohemmo katseli ovia, täytti työmääräyksen ja otti pari valokuvaa.
        - seuraavana päivänä Stockalta soitettiin ja pyydettiin tuomaan auto korjattavaksi. Arvioitu kesto 5 pv.
        - Vein auton Stockalle maanantaina. Tässä vaiheessa vielä piti vaihtaa oikea takaovi ja korjata vasen ovi ja takaluukun kansi.
        - Perjantaiaamuna soittivat, että aikataulu venyy, koska auto on vasta lähetetty maalaamoon. Samalla kertoivat, että kaikki kolme luukkua on vaihdettu uusiin. Lupasivat vara-auton ilmaiseksi.
        - Hain saman tien uudenkarhean vuokraFiestan Stockalta.
        - Seuraavana keskiviikkona soittivat, että auton voi hakea.

        Siinä se. Eikä koko ruljanssi kustantanut sentin pyörylää, paitsi vara-auton bensat...

        Erinomaista palvelua Stockalta. Jos en hakisi seuraavaa autoani Saksasta, ostaisin sen tod. näk. Stockalta ;)

        Missä rinnakkaistodellisuudessa tuo on tapahtunut? Minulle on vain vittuiltu maahantuojan toimesta ja mistään ilmaisista korjauksista ei puhettakaan.


      • on tosi
        Einstein kirjoitti:

        Missä rinnakkaistodellisuudessa tuo on tapahtunut? Minulle on vain vittuiltu maahantuojan toimesta ja mistään ilmaisista korjauksista ei puhettakaan.

        Kyllä se on ihan totta. En kylläkään saanut mitään papereita mukaani Stockalta, mutta jos epäilet, niin tervetuloa katsomaan Focukseni ovia. Jäi kertomatta, että siinä huoltohemmon kanssa Focusta katsellessa juteltiin netin keskustelupalstoista ja kuinka olin saanut tietoa Focuksen ovista sieltä, niin tämä huoltohemmo sanoi jotakuinkin näin: "niin, se tieto näistä vioista vuoti nettiin. En tiiä sitten olitko sinä syyllinen vai kuka." Siis voi helvetti, mua syytettiin suoraan muka salaisten tietojen vuotajaksi. No, olin kuitenkin hiljaa, koska oman auton takuukorjaus oli lehmänä ojassa. Olispa ollut nauhuri päällä!! Siis Ford yrittää todellakin pimittää näitä ihan selvästi heidän vastuullaan olevia vikoja. Samanlaista toimintaa kuin Suomen Tullilla muuten...


      • fordcusetettu
        on tosi kirjoitti:

        Kyllä se on ihan totta. En kylläkään saanut mitään papereita mukaani Stockalta, mutta jos epäilet, niin tervetuloa katsomaan Focukseni ovia. Jäi kertomatta, että siinä huoltohemmon kanssa Focusta katsellessa juteltiin netin keskustelupalstoista ja kuinka olin saanut tietoa Focuksen ovista sieltä, niin tämä huoltohemmo sanoi jotakuinkin näin: "niin, se tieto näistä vioista vuoti nettiin. En tiiä sitten olitko sinä syyllinen vai kuka." Siis voi helvetti, mua syytettiin suoraan muka salaisten tietojen vuotajaksi. No, olin kuitenkin hiljaa, koska oman auton takuukorjaus oli lehmänä ojassa. Olispa ollut nauhuri päällä!! Siis Ford yrittää todellakin pimittää näitä ihan selvästi heidän vastuullaan olevia vikoja. Samanlaista toimintaa kuin Suomen Tullilla muuten...

        toinen tarina, mutsin fuckucksen ovia ei vaihdettu takuuseen kun oli joku huolto jäänyt tekemättä. kysymys: missä huollossa ne tutkivat oven kuntoa? enpä usko että missään....


    • .....

      ...........

    • ****

      ****

    • - . ,

      joo joo

    • palstan tarkoitus

      Tämän palstan tarkoitus on olla mielipiteiden julkituonti areenana..Kyllähän se toimii mutta kuten sanottua.Jos joku puhuu omiaan niin kyllähän se on uskojasta sitten kiinni.
      Ei Ford todellakaan ole huonoimmasta päästä.Ihan hyvä auto.Pidin todella paljon siitä.
      Huolto toimi.Asiantuntevasti todellakin. Siitä kiitos heille.
      Ja ajatteleppas ohjastehostin..
      Ja uskoisin että tuo maali ongelma ei pidä ihan paikkansa.
      Vetonivelet saa autosta kuin autosta..
      Huonoja sarjoja löytyy ja samoin malleja jotka eivät toimi jokaiselta valmistajalta.
      Voi käydä nii että kun lähtee sitä sutta pakoon tuleekin karhu vastaan.Kuitenkin paras neuvo oli erään vanhan taksimiehen totema (Ajoi paljon samalla merkilla )Kaikenlaisiahan sattumia niitä on ollut matkan varrella..Minä vain satun pitämään tuosta merkistä..
      Hyvää kesää

    • Autonostaja

      Eli tällä kertaa taru näyttää olevan totuutta ihmeellisempää. Ihmettelinkin tuota ohjaustehostinjuttua, kuinka se voi ruostua(?), mutta totuus selvisi kun luin ketjua eteenpäin. Keksitty juttu siis.

      Katselin muilta palstoilta vastaavia kokemuksia ja nuo kaksi perusongelmaa, kitti & vetarit ovat uusissa kunnossa. Vanhoihin ne korjataan takuuseen, ainakin useimmilla kirjoittaneilla on näin tehty. Eli tyypillisiä uuden mallin lastentauteja, jotka ovat ohi.

      Kiitoksia vastanneille. Kävin koeajossa ja ajomukavuus oli erittäin hyvä, tien pinnan tunsi rattiin asti (positiivisessa mielessä) oikein hyvin. Koeajomallissa oli ilmastointi, joka näin 30 asteen helteillä on ihan ehdoton. Kokemus oli sen verran hyvä vanhempaan Fiestaani verrattuna (se kun puhaltaa vain kuumaa ulkoilmaa sisään), että ilmastointi tulee nyt otettua. Kone oli 1.6:nen, mutta ei ilmastointi juurikaan tuntunut vaikuttavan alle 80 km:n nopeuksissa. Myyjän mukaan se vie noin kymmenen heppaa tehosta pois, mutta tämän huomannee vasta ohituksissa. Näitä ei Kehä III:n liikenteessä nyt oikein tullut tehtyä...

      • Ford

        Paremman kuvan siitä mitä on totta ja mitä on tarua saat kun kyselet Focusomistajilta vaikkapa kaupan parkkipaikalla! Muita vaan kysyä vuosimallia, koska niin kuin itse sanot, osa vioista ovat lastentauteja!

        Muistakseni edellisessä Vectrassa oli niin paljon lastentauteja, että nykyinen Astramalli "kehitettiin" puoli vuosi yli aikataulun... Että kyllä ne muutkin "osaavat" ;-)

        Ilmastointi vie n. 5 kW (Fordin ilmoitus Ford-uutisissa). Itse kytken hetkeksi ilmastoinnin pois kun pitää päästä ripeästi liikkeelle.


      • neovoortisti

        Ostin juuri uuden Focus 1,6 Trend Centennialin. Vertailin mm. Toyotaan ja totesin sen olevan huomattavasti ahtaampi kuin Ford. Kyllä Fordin uskaltaa ostaa siinä kuin minkä tahansa nykyauton. Täytyy ihmetellä, kuinka jotkut ihmiset saavat autoistaan rikki kaiken. Kyllä taitamattomalla käsittelyllä saa vetarit, kytkimet ja vaihteistot moottorista puhumattakaan hajalle mistä tahansa autosta. Käypä katsomassa merkkiliikkeiden korjaamoissa, niin toteat, että kaikissa autoissa on jos jonkinnäköistä vikaa. Itse olen nyt ajanut 10.000 km eikä mitään ongelmia ole ollut (eikä saakaan olla vielä). Jos haluat tilavan mukavan käyttöauton, osta vain Focus. Se on saksalaista laatutyötä!


      • focuksella
        neovoortisti kirjoitti:

        Ostin juuri uuden Focus 1,6 Trend Centennialin. Vertailin mm. Toyotaan ja totesin sen olevan huomattavasti ahtaampi kuin Ford. Kyllä Fordin uskaltaa ostaa siinä kuin minkä tahansa nykyauton. Täytyy ihmetellä, kuinka jotkut ihmiset saavat autoistaan rikki kaiken. Kyllä taitamattomalla käsittelyllä saa vetarit, kytkimet ja vaihteistot moottorista puhumattakaan hajalle mistä tahansa autosta. Käypä katsomassa merkkiliikkeiden korjaamoissa, niin toteat, että kaikissa autoissa on jos jonkinnäköistä vikaa. Itse olen nyt ajanut 10.000 km eikä mitään ongelmia ole ollut (eikä saakaan olla vielä). Jos haluat tilavan mukavan käyttöauton, osta vain Focus. Se on saksalaista laatutyötä!

        Focus on tosiaan tilava ja ihan hyvä auto. Siinä oli kuitenkin pari lastentautia. Ovien kittiviat ovat hyvä esimerkki. Itse olen pitänyt autosta hyvää huolta ja pessyt sen säännöllisesti. Silti ovet ruostuivat kittien kohdalta 130 tkm kohdalla. No, ovet korjattiin ilman mitään kinastelua takuuseen ja näyttävät nyt kestävän. Tuota kittivikaa en olisi voinut estää, kuin pitämällä autoa keski-euroopassa, jossa on leuto talvi.

        Vetariongelmat voi asiantunteva huolto estää, kiristämällä klemmarit. Näin minulle tehtiin luovutushuollossa ja sen jälkeenkin. Vetarit ovat yhä alkuperäiset ja toimivat hyvin. Mitään rasvavuotoja ei näy.

        Itse olen ihan tyytyväinen autoon ja ajattelin ajaa siellä vielä tuonne 250 tkm paikkeille.


      • Baijerin ukko
        neovoortisti kirjoitti:

        Ostin juuri uuden Focus 1,6 Trend Centennialin. Vertailin mm. Toyotaan ja totesin sen olevan huomattavasti ahtaampi kuin Ford. Kyllä Fordin uskaltaa ostaa siinä kuin minkä tahansa nykyauton. Täytyy ihmetellä, kuinka jotkut ihmiset saavat autoistaan rikki kaiken. Kyllä taitamattomalla käsittelyllä saa vetarit, kytkimet ja vaihteistot moottorista puhumattakaan hajalle mistä tahansa autosta. Käypä katsomassa merkkiliikkeiden korjaamoissa, niin toteat, että kaikissa autoissa on jos jonkinnäköistä vikaa. Itse olen nyt ajanut 10.000 km eikä mitään ongelmia ole ollut (eikä saakaan olla vielä). Jos haluat tilavan mukavan käyttöauton, osta vain Focus. Se on saksalaista laatutyötä!

        Kuka hullu Ford Focuksen ostaa? Täällä paikkakunnalla jossa asun meni tuliterästä Ford Focus dieselistä pumppu. Ajettu oli alle 100tkm. Mikä siinä on laatua täys paskakasa koko Ford. Itselläni oli 18-vuotiaana Ford Escort. Elämäni ensimmäinen ja viimeinen Ford. Siitä meni normaaliajossa 100tkm:ssa Kansi, perä lauloi viimeistä päivää ja laatikko hajosi. Ostin BMW:n 320i:n. Ollut 7v ajettu 252Tkm. Pakoputki kerran vaihdettu, polttimoita . Tule minulle Puhumaan Laatuautosta: Nauran kuollakseni Foordeja.


      • kuulemma
        neovoortisti kirjoitti:

        Ostin juuri uuden Focus 1,6 Trend Centennialin. Vertailin mm. Toyotaan ja totesin sen olevan huomattavasti ahtaampi kuin Ford. Kyllä Fordin uskaltaa ostaa siinä kuin minkä tahansa nykyauton. Täytyy ihmetellä, kuinka jotkut ihmiset saavat autoistaan rikki kaiken. Kyllä taitamattomalla käsittelyllä saa vetarit, kytkimet ja vaihteistot moottorista puhumattakaan hajalle mistä tahansa autosta. Käypä katsomassa merkkiliikkeiden korjaamoissa, niin toteat, että kaikissa autoissa on jos jonkinnäköistä vikaa. Itse olen nyt ajanut 10.000 km eikä mitään ongelmia ole ollut (eikä saakaan olla vielä). Jos haluat tilavan mukavan käyttöauton, osta vain Focus. Se on saksalaista laatutyötä!

        Vai että saksalainen laatuauto... Missähän Venäjän tehtaalla Focukset tehdään? Kuulemani mukaan Pietarissa.


    • Ex Fiikus

      Harvinaisen hyvin tiivistetty! Sä oot asian ytimessä! Ja tämä ei ole vitsi!

    • ON!

      FORD=PASKA
      -sääntö pitää kutinsa myö Focuksen kohdalla!

    • Jaska

      Fordeissa (varsinkin Focuksessa) on laatuongelmia. Erityisesti puheet vetareista ja ruosteongelmista ovat omassa autossani konkretisoituneet ikävällä tavalla. Lisäksi on ollut paljon pienempiä ongelmia (takapyörän laakerit, rekisterikilven valot, roiskeläpät, koiranluuta, kolinat kuljettajan jalkatilassa...)

      Myös Fordin asenne asiakkaansa kohtaamiin auto-ongelmiin on ollut kovin nuiva.

    • voortimies

      Oikeassa olet!
      Ford ei ole edes auto!
      Fordin merkkikorjaamot eivät halua korjata mitään takuuaikana, luultavasti maahantuojan käskystä, mutta kun takuuaika on ohi niin kyllä silloin ollaan tekemässä korjauksia asiakkaan kustannuksella?? Mistähän johtuu??

      Jos sinulla on vielä mahdollista niin älä tee samaa virhettä kuin minä vaan kierrä voortit kaukaa ja osta varma ja luja Toyota, niin sinua ei huollot ja maahantuoja nöyryytä.

    • voortimies!

      Oikeassa olet!
      Ford ei ole edes auto!
      Fordin merkkikorjaamot eivät halua korjata mitään takuuaikana, luultavasti maahantuojan käskystä, mutta kun takuuaika on ohi niin kyllä silloin ollaan tekemässä korjauksia asiakkaan kustannuksella?? Mistähän johtuu??

      Jos sinulla on vielä mahdollista niin älä tee samaa virhettä kuin minä vaan kierrä voortit kaukaa ja osta varma ja luja Toyota, niin sinua ei huollot ja maahantuoja nöyryytä.

    • Focu

      Minulla on 01 farkkufocus 1.6 koneella. Autossa ei ole ollut ainoatakaan noista vioista, itseasiassa se on ollut täysin viation lukuuottamatta yhtä pikkuvikaa. Takaluukun pissapojan letku meni pakkasella poikki liian huonojen nesteiden takia. Korjasivat takuuseen. Omalta osaltani en voi muuta kuin suositella. Huippuauto!

      • Matti

        Paljonko niitä kilometrejä on tullut mittariin, kun vikoja ei vielä ole ollut?


    • Näinon

      Kyl pikkufordin on ihan pa autoja! Iso on mukavan jouhee ajettava, kuten vanhakoppa Mondeo!

    • valitettavasti

      Ainakin itse olen yhden kokemuksen verran rikkaampi (rahallisesti köyhempi). On ollut useita pikkuvikoja, mutta focukseni ruostuminen oli kyllä piste i-n päälle. Eniten on ruostumista ollut belgialaisissa yksilöissä, vm. 2000. Tällä palstalla on juttuja, joita on vaikea uskoa todeksi, mutta vetonivelet ja ruostuminen ikävä kyllä pitää paikkansa. Autotallissa on tällähetkellä 518 !!! focusta myytävänä! Ehkä sekin kertoo jostain.

      • Ery

        Omalta osaltani tämä Focus-via Dolorosa sai päätöksensä eilen, kun tein sopimuksen uuden auton kaupasta. Helmikuusta tähän päivään se kesti ja voi jumalauta, mikä kokemus. En olisi ikinä uskonut - ja kumpa olisin lukenut täältä nämä muiden kokemukset! - kuinka olematon laatu voi Fordissa olla. Eberi uusiksi, vaihdelaatikko ja nyt kesäloman alottajaisiksi sitten mentiinkin komeasti hinausauton lavalla, kun mykistyi kokonaan. Startin kaapeli hankautunut runkoa vasten jne. jne. Todellinen yllätys oli kuitenkin,kun vappupäivänä työnpäivan kunniaksi heleässä kevätsäässä pesin ja vahasin auton kunnolla eka kertaa. Ovet ja luukku ( farmari )paskaksi ruostuneet ! Otin digikuvat ja viikon kuluttua maahantuoja lupasi korjata. Ja taas korjaamolle ja taas etsi laina-auto viikoksi. Kun vein auton Fordille Kuopioon, oli saman asian takia tismalleen samanlainen vm. 2000 auto ilman ovia ja luukkua jo hallissa. Nyt on ovet kunnossa? mutta näkee, että maalari on ollut asialla. Nyt kun olen tehnyt tarjouskierrosta, autoliikkeen miehet osaa mennä kuin kassalleen katsomaan heti ovien reunoja! Samoin kysytään, onko tähän vaihdettu vetarit. Tähän on helppo vastat:on. Sen olen jättänyt sanomatta, että ne pitäisi vaihtaa nyt uudestaan (160000 tkm) koska jytistää jo aikalailla.Tämä Ford kokemus jäi siis näin lyhyeksi ja hävisin aika helvetisti rahaa, mutta mitä siitä, kunhan hermot säilyy. Se on ollut omituista seurata, kun täällä on kirjoituksia näistä selvistä asioista, niin osa pässinpäistä ei halua uskoa, vaan syyttää provoilusta
        ( niinkuin jollain olisi syytä moiseen) ja sinisilmäisesti sanoo Focustaan laatutuotteeksi ! Em. takia en esim. tässä mainitse, minkä auton olen nyt vaihtanut. Voi helevetti! Se on totta että auto on hyvä ajaa lukuunottamatta käsittämätöntä melua ja ilmeisesti on markkinoiden pieniruokaisin ( mulla oli diesel samoin kuin nyt uusikin ).

        No niin, toivotan voimia ja kaikkea hyvää tämän palstan lukijoille. Itse koetan nyt järjestellä asiota niin, että saisin tän Foccus-Poccuksen ehjänä maaliin kolmen viikon päähän uuden auton luovutukseen.


      • Voortisti

        Oot hommannut aikamonta vokusta, mihin tarvit niitä? Mun talliin nuo ei etes mahtuis!


      • valitettavasti
        Voortisti kirjoitti:

        Oot hommannut aikamonta vokusta, mihin tarvit niitä? Mun talliin nuo ei etes mahtuis!

        Jos kyseessä oli vitsi, on se mielestäni aika mauton vitsi. Jos ei, niin kysyisin: oletko edes kuullut Suomen suurimmasta vaihtoautojen internet-hakukoneesta!!!??? Tässä linkki:
        http://autotalli.fi


    • Merkittävyydeltään nimekäs

      Ei ole totta tai ilmeisesti on!
      Vitun 90%,jopa 95% ja ylikin sääntö pitää pintaansa myös täällä kuten se pitää kaikialla muuallakin!
      Ei auta, onnea teille ja pitkää ikää ja täyttäkää maa.
      Saatana.

    • Focusing

      Itsellä on Focus 1,6l vm -99 ajettu 270 tkm. Suht. hyvin tämä auto on mielestäni pelannut. Ei ole ollut edes ovissa kittivikoja, kun en ole repinyt jäisiä ovia väkisin auki.
      Vetoakselit ovat muuten alkuperäiset, mutta kumit on tiivistetty kertaalleen.
      Jarrupaloja ja levyjä on mennyt yms. kuluvaa osaa on vaihdettu.
      Tämä auto jäänee meille kakkosautoksi, kun hankimme uuden auton, tälläkertaa tod. näköisesti Mondeon.
      Onko Mondeosta kokemuksia ?

      • valitettavasti

        Oletko sattumalta joku fordimyyjä, joka tietää tosiasiat, mutta puhuu asiakkaille paskaa (kuten minulle kävi!) Tällaisia valheita ja huijausta koko myyntifilosofia! Oma focukseni jo pahasti ruostunut ja jälleenmyyjä vaan laulaa omia laulujaan! (Jälleenmyyntiarvokin romahtanut) Korjattu on aina vaan korjattu ja kyllä varmaan tieto leviää koko jupakasta. Olen todella katkera koko firmalle enkä osta enää ikinä toista senmerkkistä autoa!


      • Focusing
        valitettavasti kirjoitti:

        Oletko sattumalta joku fordimyyjä, joka tietää tosiasiat, mutta puhuu asiakkaille paskaa (kuten minulle kävi!) Tällaisia valheita ja huijausta koko myyntifilosofia! Oma focukseni jo pahasti ruostunut ja jälleenmyyjä vaan laulaa omia laulujaan! (Jälleenmyyntiarvokin romahtanut) Korjattu on aina vaan korjattu ja kyllä varmaan tieto leviää koko jupakasta. Olen todella katkera koko firmalle enkä osta enää ikinä toista senmerkkistä autoa!

        Taidat olla niitä ainaisia valittajia. Et ole valmis maksamaan autoilusta mitään ja valitat sitten sitä, että siihen menopeliin tulee yllättäen vikoja.
        Totuus on, että Focus ei ole sen huonompi auto kuin mikään muukaan vastaavan hintaluokan menopeli.
        Fordit on aina olleet luotettavien autojen maineessa ja ovat edelleen.
        Vikoja on kuules kaikissa autoissa ihan tasapuolisesti.
        Ajattelin ajaa 300tkm täyteen ennenkuin ostan uuden menopelin ja siihenhän ei minulta kauan mene


      • valitettavasti
        Focusing kirjoitti:

        Taidat olla niitä ainaisia valittajia. Et ole valmis maksamaan autoilusta mitään ja valitat sitten sitä, että siihen menopeliin tulee yllättäen vikoja.
        Totuus on, että Focus ei ole sen huonompi auto kuin mikään muukaan vastaavan hintaluokan menopeli.
        Fordit on aina olleet luotettavien autojen maineessa ja ovat edelleen.
        Vikoja on kuules kaikissa autoissa ihan tasapuolisesti.
        Ajattelin ajaa 300tkm täyteen ennenkuin ostan uuden menopelin ja siihenhän ei minulta kauan mene

        Olen valmis maksamaan HYVÄSTÄ merkistä, enkä suomalaisesta sosialismista ja muusta tyhmyydestä! Etkö sä perusjuntti tiedä, että muualla (jota kutsutaan muuten euroopaksi eli nykyään EU-ksi) saatkin melkein puolet halvemmalla hyvän auton perseesi alle! Tiesin jo ajat sitten, ettei ford mikään laatuauto olekaan, muttä kun tässä junttilassa täytyy valita kalliin ja liian kalliin välillä, päätyin joskus aikanaan siihen focukseen! Jos ylikallis peltilehmäsi ruostuu paskaksi 3 vuodessa, onhan se jotain todella sairasta...vai eikö???


      • KaPa
        Focusing kirjoitti:

        Taidat olla niitä ainaisia valittajia. Et ole valmis maksamaan autoilusta mitään ja valitat sitten sitä, että siihen menopeliin tulee yllättäen vikoja.
        Totuus on, että Focus ei ole sen huonompi auto kuin mikään muukaan vastaavan hintaluokan menopeli.
        Fordit on aina olleet luotettavien autojen maineessa ja ovat edelleen.
        Vikoja on kuules kaikissa autoissa ihan tasapuolisesti.
        Ajattelin ajaa 300tkm täyteen ennenkuin ostan uuden menopelin ja siihenhän ei minulta kauan mene

        Kyllä, olen kanssasi samaa mieltä, että
        viatonta autoa ei olekaan. Mutta kyllä tämä
        ovien ruostuminen jopa alle vuoden ikäisenä
        on jotain sellaista mitä en hyväksy oli
        auton hintaluokka mikä tahansa! Muutenkin
        maahantuojan asenne on kyllä kaukana
        mainostetusta "ystävällisestä" kun rohkenee
        heihin ottaa vika-asioissa yhteyttä.
        Ja tämä ruostuneiden ovien ruostekorjaus
        on lähinnä visuaalinen, joka kestää jokusen
        vuoden hyvännäköisenä. Kysy vaikka keneltä
        tahansa puolueettomalta autopeltisepältä.
        Merkki vaihtuu kunhan vaihdon aika tulee,
        SE ON VARMAA. Tulen myös pitämään huolen,
        että kukaan sukulainen/tuttava ei Fordin
        pommiin rahojaan investoi.


      • Pettynyt

        Kas. Maahantuojakin on täällä levittämässä disinformaatiota. Tai siten kyseessä on henkilö, jonka kannattaa jättää lottokuponki ärrälle, koska voittoputki on jo noin hyvässä mallissa.

        Mistä tulikin mileleen, että mahtaa olla ankeaa olla töissä Fordin asiakaspalvelussa, kun joutuu työnsä puolesta puhumaan paskaa. Ellei nyt jostain syystä satu pitämään ihmisten kusettamisesta ja paskanpuhumisesta..


      • Focusing
        valitettavasti kirjoitti:

        Olen valmis maksamaan HYVÄSTÄ merkistä, enkä suomalaisesta sosialismista ja muusta tyhmyydestä! Etkö sä perusjuntti tiedä, että muualla (jota kutsutaan muuten euroopaksi eli nykyään EU-ksi) saatkin melkein puolet halvemmalla hyvän auton perseesi alle! Tiesin jo ajat sitten, ettei ford mikään laatuauto olekaan, muttä kun tässä junttilassa täytyy valita kalliin ja liian kalliin välillä, päätyin joskus aikanaan siihen focukseen! Jos ylikallis peltilehmäsi ruostuu paskaksi 3 vuodessa, onhan se jotain todella sairasta...vai eikö???

        Mikä siinä autossa on niin ruosteessa, kun olet noin mielesi pahoittanut?
        Minun 4v vanhass Focuksessani ei ole sen enempää ruostetta kuin aiemmissakaan autoissani.
        Nissanista ruostui oven alareunat vielä pahemmin jo 30 tkm:n jälkeen, eikä puhettakaan siitä, että olisivat korjanneet takuuseen - eikä ollut muuten edes sinkitystä suojana.
        Ei nämä autot kuule ole mitään ikiliikkujia.
        5 vuotta vanhassa autossa alkaa jo olla ruostetta, eikä se siitä kuin lisäntyy vuosien mittaan.


      • Fiikus
        Focusing kirjoitti:

        Mikä siinä autossa on niin ruosteessa, kun olet noin mielesi pahoittanut?
        Minun 4v vanhass Focuksessani ei ole sen enempää ruostetta kuin aiemmissakaan autoissani.
        Nissanista ruostui oven alareunat vielä pahemmin jo 30 tkm:n jälkeen, eikä puhettakaan siitä, että olisivat korjanneet takuuseen - eikä ollut muuten edes sinkitystä suojana.
        Ei nämä autot kuule ole mitään ikiliikkujia.
        5 vuotta vanhassa autossa alkaa jo olla ruostetta, eikä se siitä kuin lisäntyy vuosien mittaan.

        Ei tullut mieleen, että Nissanissa oli kenties jotain vikaa? Minähän vuonna Nissaneissa ei ollut sinkittyjä peltejä. Vuosien varrella utot ovat kehittyneet, jos olet sattunut huomaamaan..

        Tuliko edes mieleen, että takuuajan jälkeenkin voi saada hyvitystä ennenaikaisesta ruostumisesta.

        On tässä vuosien varrella tullut nähtyä autoja sun toisia, mutta Focuksen kaltaiset ruostekasat ovat nykyään harvassa!


      • Kittiä kanssa

        Meidän kahden hengen perheessä ei juuri takaovia availla. Varsinkaan talvella. Jostain syystä ovat kolme vuotta vanhassa focuksessa päässeet tästä huolimatta takaovet mätänemään. Jäätyneet ovet.. Kittiä kanssa..


      • yep
        Kittiä kanssa kirjoitti:

        Meidän kahden hengen perheessä ei juuri takaovia availla. Varsinkaan talvella. Jostain syystä ovat kolme vuotta vanhassa focuksessa päässeet tästä huolimatta takaovet mätänemään. Jäätyneet ovet.. Kittiä kanssa..

        Totta, jäisillä ovilla ei ole mitään tekemistä ovien ruostumisen kanssa. Ne ruostuu 1-3 vuodessa vaikka autolla ei ajettaisi kilometriäkään ja ovia avattaisi kertaakaan. Paska auto!


      • Focusing
        valitettavasti kirjoitti:

        Olen valmis maksamaan HYVÄSTÄ merkistä, enkä suomalaisesta sosialismista ja muusta tyhmyydestä! Etkö sä perusjuntti tiedä, että muualla (jota kutsutaan muuten euroopaksi eli nykyään EU-ksi) saatkin melkein puolet halvemmalla hyvän auton perseesi alle! Tiesin jo ajat sitten, ettei ford mikään laatuauto olekaan, muttä kun tässä junttilassa täytyy valita kalliin ja liian kalliin välillä, päätyin joskus aikanaan siihen focukseen! Jos ylikallis peltilehmäsi ruostuu paskaksi 3 vuodessa, onhan se jotain todella sairasta...vai eikö???

        Tarkistin vaimon Focuksen kilometrit ja oikea lukema onkin 27.000 kilometriä.
        Ovikin on ruosteessa ja takaluukku kanssa.
        Mitähän mönjää siellä etutukivarsien välissä muuten roikkuu ?
        Takajarrut vikisee ja auto hylättiin katsastuksessa, kun jarrut ei takana kuulemma ota tasaisesti.
        Onkohan tämä ihan normaalia näillä kilometreilla, auto on vasta neljä vuotta vanha.


      • valehtele!
        Focusing kirjoitti:

        Tarkistin vaimon Focuksen kilometrit ja oikea lukema onkin 27.000 kilometriä.
        Ovikin on ruosteessa ja takaluukku kanssa.
        Mitähän mönjää siellä etutukivarsien välissä muuten roikkuu ?
        Takajarrut vikisee ja auto hylättiin katsastuksessa, kun jarrut ei takana kuulemma ota tasaisesti.
        Onkohan tämä ihan normaalia näillä kilometreilla, auto on vasta neljä vuotta vanha.

        Uusi auto katsastetaan ensimmäisen kerran vasta 3 vuotiaana, jonka jälkeen on välivuosi katsastuksesta, joten et kai ole katsastuttanut 4-vuotiasta vaimosi autoa turhaan ? Vai onko kirjoituksesi sittenkin tuulesta temmattu?


      • Focusing
        valehtele! kirjoitti:

        Uusi auto katsastetaan ensimmäisen kerran vasta 3 vuotiaana, jonka jälkeen on välivuosi katsastuksesta, joten et kai ole katsastuttanut 4-vuotiasta vaimosi autoa turhaan ? Vai onko kirjoituksesi sittenkin tuulesta temmattu?

        On se -99 Focus katsastettu - tietääkseni.
        Viime vuonna katsastettiin ja kait ensi vuonna uudestaan, jos luoja suo.


      • valitettavasti
        Focusing kirjoitti:

        On se -99 Focus katsastettu - tietääkseni.
        Viime vuonna katsastettiin ja kait ensi vuonna uudestaan, jos luoja suo.

        katsastetaan myös läpi ruostuneet 40-vuotiaat auto-vanhuksetkin, ja hyväksytään. Mikä v. äijä olet kun niitä focuksia näin ylistät? Suomessa hyväksytään katsastuksessa kaikki autot, joissa jarrut ja valot toimii ja auto kulkee eteenpäin! Mutta kun uutena ostettu autosi ruostuu perseesi alle, asia ei todellakaan ole kovin vitsikäs, varsinkin, kun itse olet sen vitun suomalaisen sosialismin uuden auton rahan maksanut???


      • Focusing
        valitettavasti kirjoitti:

        katsastetaan myös läpi ruostuneet 40-vuotiaat auto-vanhuksetkin, ja hyväksytään. Mikä v. äijä olet kun niitä focuksia näin ylistät? Suomessa hyväksytään katsastuksessa kaikki autot, joissa jarrut ja valot toimii ja auto kulkee eteenpäin! Mutta kun uutena ostettu autosi ruostuu perseesi alle, asia ei todellakaan ole kovin vitsikäs, varsinkin, kun itse olet sen vitun suomalaisen sosialismin uuden auton rahan maksanut???

        Se Focus on vaimolla käytössä firman puolesta. En kait minä sellaista autoa ostaisi. Minä ajelen itse Volvo V70:llä.


      • valitettavasti
        Focusing kirjoitti:

        Se Focus on vaimolla käytössä firman puolesta. En kait minä sellaista autoa ostaisi. Minä ajelen itse Volvo V70:llä.

        älä sitten kehuu tällä tavalla. Jos autot olisi täällä neuvosto-junttilassa halvempia, olisin ehkä itsekin ostanut paremmanmerkkisen. Se nyt, että todella tyhmää on maksaa maailman korkein verotettu hinta yhdestä nelipyöräisestä peltilehmästä. Fordista olen saanut kyllä todella ikävän kokemuksen. Volvo onkin varmaan laadukas auto. Tai vähän ajettu VW taikka Toyota.


    • jeps

      juu en yhtään yllättyny että puhe oli fordista
      sellasia ne fördit on.. onneks itte en enää aja fordilla vaan polkupyörällä ja linja autolla =)
      .. oli se sellanen helvetti sillon.. juuttuva kurkkunen escortti

    • Kooti

      Todella hyvä keskustelu, kiitokset autonostajalle. Fanaatikkojen haistattelu puolesta ja vastaan toki ärsyttää, mutta muuten erittäin informatiivista juttua. Jätänpä ainakin tämän keskustelun pohjalta omalta osaltani Focuksen nyt hankinnan ulkopuolelle ja katsastelen muita merkkejä.

      • Kantis

        Tämä Suomi24:n Ford-palsta onkin paras lähtökohta auton hankinnalle. Täältä löytyy absoluuttinen totuus eri automerkkien ja -mallien paremmuudesta.


    • mb9

      Menkää kaikki Saksasta hakeen kun laatu mese alle...15 vuotta vanhakin pesee mennen tullen nuo uudet ritsat.

    • tdi -02

      Ostin 1.8 tdi farkun n.1v sitten. Ekan lenkin jälkeen vein auton takaisin tärinästä johtuen. Vikaa ei tuolloin onnistuttu korjaamaan. Olen yrittänyt olla aktiivinen: Auto on käynyt erillaisissa tarkastuksissa ja korjauksissa 15 kertaa, mutta tärinää ei ole saatu pois. Maahantuojan koeajaja ei suostunut ottamaan enää edes vastaan vaikka pyysin. Nyt auto on 60 tkm. huollossa... saa nähdä mitä tapahtuu. Renkaita on vaihdeltu ja tasapainotettu sekä fordilla että ammattimaisissa rengasliikkeissä. Vetonivelet olivat sököt kun mittarissa oli 50 tkm. Taitaa vika olla jossain syvemmällä auton uumenissa, mutta ford ei halua tehdä kalliimpia remontteja ellei jotain todella hajoa pahasti. No, takuuta on vuosi jäljellä. VAIHDAN AUTON VARMASTI POIS ENNEN KUIN TAKUU LOPPUU. SEURAAVA AUTONI EI OLE FORD!

    • Knight Rider

      Kaverin porukoilla on työsuhdeautona Focus sedani vm 2000, vetoakseli on mennyt jo muistaakseni pari kolme kertaa, aurauskulmat on jatkuvaan päin vittua... Ja paras oli kun jakopää meni paskaks ihan yhtäkkiä, vaikka kaikki huollot on siihen tehty ihan liikkeessä, koska työsuhdeauto.. Niin ja jakopää aiheutti sitten mäntien ja venttiilien hajoamisen.. Uskon kyllä silti että kyseessä täytyy olla yksittäisiä valmistusvirhe autoja, kyllä Fordin tulisi olla luotettava auto. Niin ja muuten ei kannata ostaa eurooppalaisia autoista uusia malleja heti kun tulevat suomeen, yleensä lastentauteja paljon. Odottaa että autoja on ehditty käyttää ja mahdolliset viat huomataan ja korjataan kaikkiin uusiin autoihin. Itse kyllä suosittelen sen toyotan ostamista! Mutta Focus on kyllä voittanut monet testit, varsinkin kehutaan ajettavuutta joka lehdessä.

    • Näin meillä

      Meidän firmaan on hankittu focuksia läjäpäin. Uusia ei enää tule ja näistä vanhoista yritetään eroon. Syy:

      Autot on ajoa varten eikä jatkuvaa Fordin korjaamon pihassa seisomista varten. Koko ajan erilaisia vikoja. Takuu = haista paska.

      Paskan myivät ja me ostettiin...

      • Viimeinen Ford

        Mitä ongelmia teidän firman focuksissa oli/on? Laadin paraikaa valitusta kuluttaja-asiamiehelle focuksen tyyppivioista (vetoakseliongelmat, ruostuminen jne). Pitäisi olla vain näyttöä näistä ongelmista, koska maahantuoja kiistää kaikki ongelmat ja väittää kivenkovaan, että Focuksissa ei ole mitään tyyppivikoja.

        Veikkaisin, että myös Kuningaskuluttaja-ohjelma olisi kiinnostunut tekemään jutun siitä kuinka maahantuoja pyrkii johdonmukaisesti laistamaan lakisääteisistä velvotteistaan (takuuajankin jälkeen virhevastuu on voimassa).


      • Ei ikinä enää Fordia!

        Mitä ongelmia teidän firman focuksissa oli/on? Laadin paraikaa valitusta kuluttaja-asiamiehelle focuksen tyyppivioista (vetoakseliongelmat, ruostuminen jne). Pitäisi olla vain näyttöä näistä ongelmista, koska maahantuoja kiistää kaikki ongelmat ja väittää kivenkovaan, että Focuksissa ei ole mitään tyyppivikoja.

        Veikkaisin, että myös Kuningaskuluttaja-ohjelma olisi kiinnostunut tekemään jutun siitä kuinka maahantuoja pyrkii johdonmukaisesti laistamaan lakisääteisistä velvotteistaan (takuuajankin jälkeen virhevastuu on voimassa).


      • Ei Fordille

        Mitä ongelmia teidän firman focuksissa oli/on? Laadin paraikaa valitusta kuluttaja-asiamiehelle focuksen tyyppivioista (vetoakseliongelmat, ruostuminen jne). Pitäisi olla vain näyttöä näistä ongelmista, koska maahantuoja kiistää kaikki ongelmat ja väittää kivenkovaan, että Focuksissa ei ole mitään tyyppivikoja.

        Veikkaisin, että myös Kuningaskuluttaja-ohjelma olisi kiinnostunut tekemään jutun siitä kuinka maahantuoja pyrkii johdonmukaisesti laistamaan lakisääteisistä velvotteistaan (takuuajankin jälkeen virhevastuu on voimassa).


      • No johan
        Ei Fordille kirjoitti:

        Mitä ongelmia teidän firman focuksissa oli/on? Laadin paraikaa valitusta kuluttaja-asiamiehelle focuksen tyyppivioista (vetoakseliongelmat, ruostuminen jne). Pitäisi olla vain näyttöä näistä ongelmista, koska maahantuoja kiistää kaikki ongelmat ja väittää kivenkovaan, että Focuksissa ei ole mitään tyyppivikoja.

        Veikkaisin, että myös Kuningaskuluttaja-ohjelma olisi kiinnostunut tekemään jutun siitä kuinka maahantuoja pyrkii johdonmukaisesti laistamaan lakisääteisistä velvotteistaan (takuuajankin jälkeen virhevastuu on voimassa).

        kun tämä keskusteluohjelmisto ilmoitti kaksi kertaa lähetettäessä virheestä sitten sama juttu tulee kolmeen kertaan... Perk..


    • D52002

      Maananataina lähti Escort vaihdossa Corollaan. Ainakaan Fordin lähtöä en ikävöi: auto oli meillä 2 vuotta ja 6000 km. Kumpikaan ei halunnut sillä enää ajaa... rottelo mikä rottelo, vaikka vain 140000 km takana, mallia 1991.

      Laatu on kehno, esim. sähköpuoli on heikko. Autosta hävisi yhtäkkiä puhallin ja valot. No autosähköasentaja totesi heti, että sulakerasian pohjan tanaukset ovat pettäneet, on kuulemma hyvin yleistä Fordissa. Ja näinhän se oli. Vähän väliä jokin on rikki ja autoa saa rassata.

      Auto ruostui komeasti, punersi kauttaaltaan pohjasta. Tein kiltisti Dinitrol-käsittelyn, kun ajattelin tuolloin vielä auton pitäväni. Mutta hermot petti.

      Lisäksi tarvitsemme kakkosautoksikin nyt luotettavan pelin kun vaimo ajelee opiskelemaan 230 km:n korpitaipaleita. Ei sitä uskaltanut päästää Fordilla matkaan.

      Kaiken kukkuraksi tuo Fordin loisto sammui kuin saunalyhty viedessäni sitä viimeisellä matkalla Toyota-liikkeeseen.

      En itse asiassa edes harkinnut Focusta, sen verta sain Fordista kylläkseni.

      Hankin Corolla 1,4VVTi STW:n. Saas nähdä miten se kestää, uskoa siihen ainakin on. Fordiin ei enää.

      Muuten, Omistin 2 kk ajan Opel Vectran vm-90, oliko se vuonna 1992... siinä ruostuivat ovet sisäsaumoistaan. Kuulostaa aika samalta kuin tuo kittiongelma. Siihen ei tosiaan kyllä auta kuin ovien vaihto. Pesinyttä ruostetta ei pois saa ainakaan halvalla. Selvä suunnittelu/valmistusvirhe.

      Onneksi en ostanut Focusta. Itku tulisi nyt.

      • Onnellinen voortimies.

        Vähällä meni nyt voordin maine!
        Olisit sinäkin käyttänyt täällä Varkaudessa huollossa niin kuin minäkin, http://www.savonford-keskus.com/varkaus.html , ne kun laittavat testerisä kiinni voortiin niin silloin ilmenee kaikki viat!
        Auto on kunnossa jos ei tule "vikakoodia"!!??
        Startti saa rääkyä, renkaat saa kulua hetkessä epätasaisesti, vetokoukun sähkörasia ei tarvitse takasumuvaloa, vetarit saa vuotaa, ruiskutus ei tarvitse KOVASSA moottorijarrutuksessa mennä nollaan, vanteet voi rengaskoneella survoa, jne... ja tietenkin laskutuksessa voi asiakasta rokottaa kunnolla! Ja takuu aikana ei korjata mitään mutta TERVETULOA kun takuuaika loppuu.
        JA TÄMÄ TARINA ON TOSI.
        Jos ette usko koittakaa itse.


    • Focunisti

      Focuksella ajettu 75tkm. Autoon on jo vaihdettu kummatkin takapyörän laakerit ja koiranluut eteen.
      Vetareista lensi rasvat pihalle jo alle 10 tkm:ssa. Takaluukun pumput eivät toimi kylmemmillä keleillä. Kauhulla odotan milloin menee vetarit ja alkaa ruostuminen. Onneksi on kohta auton vaihto edessä.

    • Vokusti

      ....niin miten ihmeessä viimeisen parin vuoden aikana en ole nähnyt yhtään Fordia tiensivussa hajonneena vaikka olen työni takia ajanut tänä aikana yli 100tkm ympäri Suomea?

      Opeleita, johtotähtiä, Volvoja, Relluja ja Herra tietää mitä kaikkia merkkejä on tullut bongattua, mutta ei yhtään Fordia! Japanilaisista tien sivuun ovat jääneet ainoastaan 80-luvun alussa tehdyt teini-corollat ja muut, mutta uudemmat ovat loistaneet poissa olollaan!

      • Einstein

        Harvemmin ovien ennenaikainen ruostuminen jättää tien poskeen tai edes kuluneet vetoakselit. Harvalla kuljettajalla on kanttia ajaa rikkinäisillä vetoakseleilla kovin kauaa ennen huoltoon viemistä, koska tärinästä irronneiden hampaanpaikkojen korjaaminen on myös kallista.

        Focuksen pahimmat tyyppiviat:
        1) vetoakselien sisempien murtonivelien suojakumit vuotavat
        2) auton pellit ruostuvat ennen aikojaan etupäässä ovien ja takaluukun alareunoista, sekä Ghia-malleissa takaluukun nostimen ympäriltä

        Lisäksi on muita "pikkuvikoja" kuten:
        - istuinlämmittimet rikkoutuvat
        - rekisterivaloihin pääsee vettä -> hapettumaa ja lasien halkeilua
        - Wagoneissa katkenneita takalasin pesimen letkuja
        - Aurauskulmat eivät pysy kohdallaan -> kuluneita renkaita
        - "Koiranluut" kuluvat ennen aikojaan


      • Focunisti

        Olet ollut väärään aikaan väärässä paikassa. Olen jäänyt focuksella tienpäälle takapyörän laakerin rikkouduttua.


      • Jaska
        Focunisti kirjoitti:

        Olet ollut väärään aikaan väärässä paikassa. Olen jäänyt focuksella tienpäälle takapyörän laakerin rikkouduttua.

        Tapapyörän laakeri hajoaa niin totaalisesti, että rikkoo ABS-sensorin ja pyörä venkottaa ihan luonnottomasti. Ei sellaisella voi ajaa. Hinauskaan ei auta, vaan lavalle nostettava koko paska.

        Takapyörän laakeri kyllä varoittaa hieman ennen hajoamistaan vaimealla jurinalla, mutta sitä saattaa olla vaikea huomata.


      • Vokunisti
        Jaska kirjoitti:

        Tapapyörän laakeri hajoaa niin totaalisesti, että rikkoo ABS-sensorin ja pyörä venkottaa ihan luonnottomasti. Ei sellaisella voi ajaa. Hinauskaan ei auta, vaan lavalle nostettava koko paska.

        Takapyörän laakeri kyllä varoittaa hieman ennen hajoamistaan vaimealla jurinalla, mutta sitä saattaa olla vaikea huomata.

        ja pelätä pahinta.

        Ovatko nuo viat minkä vuosimallin autoissa? Joku väitti, että alusta tulee nykyisin Nissan:in tehtaalta. Onko tuo totta vai tarua?


      • Focusing

        Nämä kansanautot saa aina kansan vihat niskoilleen. Auton pitäisi kestää ikuisesti ilman vikoja.
        Focuksen suurimmat viat rajoittuvat vetoakseleiden kumien rikkoutumiseen ja joissakin yksilöissä on oven alareunasta lähtenyt maali.
        Molemmat viat korjataan takuuseen, vaikka varsinainen takuuaika olisi kulunut umpeen.
        Muissa vastaavan hintaluokan autoissa on vikoja vaikka kuinka, mutta eihän niistä puhuta tällä palstalla.
        Volvon huollot maksavat 15tkm:n välein keskim. 650 Euroa kerta - mitenkäs Fordin omistajalla suu vääntyisi, kun sellainen lasku tulisi maksettavaksi.


      • Ex Fiikus
        Focusing kirjoitti:

        Nämä kansanautot saa aina kansan vihat niskoilleen. Auton pitäisi kestää ikuisesti ilman vikoja.
        Focuksen suurimmat viat rajoittuvat vetoakseleiden kumien rikkoutumiseen ja joissakin yksilöissä on oven alareunasta lähtenyt maali.
        Molemmat viat korjataan takuuseen, vaikka varsinainen takuuaika olisi kulunut umpeen.
        Muissa vastaavan hintaluokan autoissa on vikoja vaikka kuinka, mutta eihän niistä puhuta tällä palstalla.
        Volvon huollot maksavat 15tkm:n välein keskim. 650 Euroa kerta - mitenkäs Fordin omistajalla suu vääntyisi, kun sellainen lasku tulisi maksettavaksi.

        Mistäköhän syystä tällä palstalla käsitellään Fordien ongelmia? Viitsisitkö vilkaista sinne sivun yläreunaan..

        Murtonivelien kumit eivät mene rikki, vaan ne yksinkertaisesti vuotavat. Ja maahantuoja maksaa erittäin nihkeästi mitään takuuajan jälkeen. Koettu on.

        Ne ovien alareunat menevät koritakuuseen, joka kestää 12 vuotta. Tulee muuten olemaan varsinainen piina Oyj Ford Abp:lle. Hoho.. Saavat korjailla niitä vuosi vuoden jälkeen. Toisekseen mistää "maalien lähtemisestä" ei voi puhua, vaan ihan reilusti ruostumisesta. Olen nähnyt hieman yli kolme vuotta vanhoja autoja, joihin on vaihdettu kaikki ovet, koska olivat jo läpimätiä! Meidän autossa ovien alareunat vain uhkeasti "kukkivat".

        Nämä viat ovat yksinkertaisesti NIIN alkeellisia. Jo aikapäiviä sitten osattiin tehdä paremmin kestäviä vetoakseleita ja vähemmän ruostuvia autoja. Miksi yllättäen tällainen takapakki?


      • stw
        Focunisti kirjoitti:

        Olet ollut väärään aikaan väärässä paikassa. Olen jäänyt focuksella tienpäälle takapyörän laakerin rikkouduttua.

        Kun Focuksesta menee takapyörän laakeri, alkaa se pitämään pientä ääntä jo 1000 km ennen, kuin hajoaa niin, että tekee vahinkoa ympärillä oleville osille. Jos siis jäit tien varteen takapyörän laakerin rikkouduttua, voit syyttää itseäsi.


      • Focumiss
        stw kirjoitti:

        Kun Focuksesta menee takapyörän laakeri, alkaa se pitämään pientä ääntä jo 1000 km ennen, kuin hajoaa niin, että tekee vahinkoa ympärillä oleville osille. Jos siis jäit tien varteen takapyörän laakerin rikkouduttua, voit syyttää itseäsi.

        Jos naisihminen ostaa uuden auton, hän olettaa automaattisesti että se kestää kauemmin kuin 50 tkm. Jokaisesta pienestä äänestä on turha mennä huoltoon valittamaan, kun tietää palvelun tason.
        ps. olen jäänyt tielle laakeririkon vuoksi


      • stw
        Focumiss kirjoitti:

        Jos naisihminen ostaa uuden auton, hän olettaa automaattisesti että se kestää kauemmin kuin 50 tkm. Jokaisesta pienestä äänestä on turha mennä huoltoon valittamaan, kun tietää palvelun tason.
        ps. olen jäänyt tielle laakeririkon vuoksi

        Ääni alkaa pieneneä ja voimistuu ajan myötä. Jo kauan ennen kuin se hajoaa lopullisesti on ääni niin kova ettei sitä voi olla huomaamatta.


      • Focumiss
        stw kirjoitti:

        Ääni alkaa pieneneä ja voimistuu ajan myötä. Jo kauan ennen kuin se hajoaa lopullisesti on ääni niin kova ettei sitä voi olla huomaamatta.

        Tilasin ajan pyöränlaakerin vuoksi, kun abs-merkkivalokin paloi. Sain ajan Ford huollosta, vasta muutaman päivän päähän. Viasta ja siitä johtuvista seurauksista ei suuremmin informoitu varatessani huoltoaikaa Focukselle.


    • Hokuspokus

      Tämän päivän Kalevassa Rintajoupin autoliike mainostaa ostaneensa erän käytettyjä Focuksia.
      Onkohan joku firma luopunut huippu laadukkaista autoista vai onkohan Focuksia niin paljon myynnissä että saa jo erissä ostaa?

    • Onnellinen voortimies.....

      Vähällä meni nyt voordin maine!
      Olisit sinäkin käyttänyt täällä Varkaudessa huollossa niin kuin minäkin, http://www.savonford-keskus.com/varkaus.html, ne kun laittavat testerisä kiinni voortiin niin silloin ilmenee kaikki viat!
      Auto on kunnossa jos ei tule "vikakoodia"!!??
      Startti saa rääkyä, renkaat saa kulua hetkessä epätasaisesti, vetokoukun sähkörasia ei tarvitse takasumuvaloa, vetarit saa vuotaa, ruiskutus ei tarvitse KOVASSA moottorijarrutuksessa mennä nollaan, vanteet voi rengaskoneella survoa, jne... ja tietenkin laskutuksessa voi asiakasta rokottaa kunnolla! Ja takuu aikana ei korjata mitään mutta TERVETULOA kun takuuaika loppuu.
      JA TÄMÄ TARINA ON TOSI.
      Jos ette usko koittakaa itse.

    • TNE

      Jokaisella ylläolevilla autokeskustelu sivuilla on samanlaista legendaa. Kertokaa nyt viisaat mikä nyt hyvä auto!!!!???
      Oma focukseni (-00) on hyvä, paras ja kaunein! Mitä nyt ovet vähän ruostuvat, mutta mitäs niistä kun menevät ensi viikolla korjaukseen maahantuojan piikkiin.

      • Volsu

        Käypä lukaisemassa hieman Volkkarin osastoa. Eipä juuri näy _näin_ pahoja vikoja _näin_ uusissa autoissa.

        Seuraava auto, jonka hankin on kyllä folkkari eikä Fård!


      • Wolski
        Volsu kirjoitti:

        Käypä lukaisemassa hieman Volkkarin osastoa. Eipä juuri näy _näin_ pahoja vikoja _näin_ uusissa autoissa.

        Seuraava auto, jonka hankin on kyllä folkkari eikä Fård!

        Niin teen minäkin.


    • J-man

      Ihmeen paljon vikoja tuntuu focuksessa olevan.Mulla on vm.2002 oleva farkkumalli 1.6 koneella ja ainoa vika on ollut cd-soittimen hajoaminen. Sekin johtui aika varmaan itsepoltettujen levyjen huonosta laadusta. Takuuseen vaihdettiin eikä mulla sen suhteen ole mitään valittamista. En ole ajanut vielä kun vähän yli 40 tkm mutta jos täällä oleviin juttuihin olisi uskominen niin fordin liike olisi pitänyt tulla tutummmaksi noillakin kilsoilla.
      Pitää olla varmaan onnellinen jos olen tälläinen "erikois" mies ja mulle on sattunut melkein ainoita Suomeen tulleita valioyksilöitä:)

      • Ei onnellinen

        Kyllä minäkin olin vielä 40.000 kohdalla tyytyväinen. 30.000 lisää ja sitten putosikin jo taivas niskaan..


      • valitettavasti
        Ei onnellinen kirjoitti:

        Kyllä minäkin olin vielä 40.000 kohdalla tyytyväinen. 30.000 lisää ja sitten putosikin jo taivas niskaan..

        Minulla mittarissa 90 th. ja etsin kuumeisesti paremmanlaatuista autoa (inhottavan suuri välirahavaatimus), koska vanhassa läpiruostuuneessa focuksessa luvattiin laittaa uusiksi vaan puolet siitä mitä olin vaatimassa. Joten ei todellakaan minua enää kiinnostaa ne satutarinat jostain focuksesta, olen kokenut sen omilla nahoillani, miltä tuntuu ostaa hienonnäköinen uusi focus, joka silmien edessä paskaksi ruostuu! Hyi! Olen todella vihainen koko merkille enkä suosittele niitä focuksia kenellekään! Kallista rahaa maksettu paskasta.


    • ei enää Fordia ...

      Olen kirjoittanut tämän saman jo kerran aikaisemminkin tälle palstalle, mutta sopii kuitenkin varsin hyvin tämän tapauksen jatkoksi. Nimittäin minulle kävi näin: Tänä keväällä pääsiäisen jälkeen oli -01 Mondeollani ajettu vähän reilut 40t ja auton molempien takaovien alareunoista, lähes koko oven pituudelta oli saumamassa irronnut. Ovien alareunat olivat järkyttävän näköiset. Maali lohkeili paikoitellen oven ulkopuolelle asti ja vioittuneet kohdat olivat rumasti ruostuneet. Ovien alaosien takapuoli osittain ulkopuoli oli kuin jostain vanhasta 60-luvun autosta. Tämän lisäksi myös etuoven lukkopesän yläpuolelta maali alkoi kukkia tuon viheliäisen sauma-aineen kohdalta. No, korjaus meni koritakuun piikkiin. Ei uskoisi, että 2000-luvulla valmistetaan autoja näin ala-arvoisesti. Muutenkaan ei ko. yksilö vakuuttanut. Vaikka autossa oli uudesta lähtien roiskeläpät edessä, niin helmakoteloiden etureunoista maalipinta lohkeili isoina kappaleina. (Huom! autolla ei ajettu koskaan hiekkateitä) Lasipesunestesäiliön korkin mittatikku katkesi. Aurinkolasikotelon mekanismi meni päreiksi. Oikeanpuoleisen etuturvavyön "loimet" purkaantuivat reilun puolen metrin matkalta. Maalipinnoite sisäoven kahvasta rapisi osittain pois. Molempien etutukivarsien vakaajatangot jouduttiin uusimaan. Vetoakseleiden suojakumien kautta rasvat tuli pihalle heti ensimmäisenä talvena. Hattuhylly repsotti, lisäjarruvalon kotelo irvisteli rumasti. Kitinöitä ja erilaisia resonanssiääniä siltä täältä ja lisäksi maantienopeuksilla voimakas tuulen humina takaovien suunnalta. Noihin maaliongelmiin liittyen korikorjaamolta kerrottiin, että Focuksella on ollut tämä ongelma nyt myös on ollut tapauksia uudella Mondeolla. - Tämä piina on onneksi taaksejäänyttä elämää. Pihassa on uusi, laadukkaaksi jo vuosikymmeniä osoittautunut merkki ... EI Fordi.

      • Mondeomania

        Oletkos jo huomannut, että ainakin toinen takajarrulevy kuumenee lyhyessäkin ajossa tulikuumaksi.
        Siitä tulee muuten tyyriinpi remontti, kun molemmat takajarrulevyt ja palat vaihdetaan uusiin.
        Hyvällä selityksellä se voi mennä takuuseen, sillä vika on valmistusvirhe.
        Jarrupalat jumittuvat ja makaavat päällä.
        Sen huomaa myös matka-ajossa jarruista tulevana
        kitinänä ja siitä, että tod. näköisesti ulompi takajarrupala on loppu 50tkm:n tienoilla.


      • f;JF;J
        Mondeomania kirjoitti:

        Oletkos jo huomannut, että ainakin toinen takajarrulevy kuumenee lyhyessäkin ajossa tulikuumaksi.
        Siitä tulee muuten tyyriinpi remontti, kun molemmat takajarrulevyt ja palat vaihdetaan uusiin.
        Hyvällä selityksellä se voi mennä takuuseen, sillä vika on valmistusvirhe.
        Jarrupalat jumittuvat ja makaavat päällä.
        Sen huomaa myös matka-ajossa jarruista tulevana
        kitinänä ja siitä, että tod. näköisesti ulompi takajarrupala on loppu 50tkm:n tienoilla.

        Jarruongelmia myös muissa merkeissä.Suolahiekka seos jumittaa sylinterit ja liukupinnat.Herkistelee sitten temmiraudalla sylinterit sisään ja ulos ja ruosteenirrottajaa peliin ja liukupinnoille kuparirasvaa.


    • focus01

      Ostin käytetyn vm.01 focuksen 3kk sitten ja vetarit laitatin auton myyneen liikkeen piikkiin..fordin asiakaspalvelu ei kyllä myöntänyt auton ''tyyppivikoja''..etupyörien takana olevat helman pätkät ovat karistelleet maalinsa kiveniskuista..roiskeläpät kova sana?!ovissa ei pienintäkään ruostetta...muuten olen ollut todella tyytyväinen..hiljainen, tilava, lämmin, bensapihi ja komea auto:)

      • ei uskois

        ja hinnat putoo.nyt näitä ei huoli kukaan. vikaa koko auto jo uutena.


      • Tietoa laariin
        ei uskois kirjoitti:

        ja hinnat putoo.nyt näitä ei huoli kukaan. vikaa koko auto jo uutena.

        tuliko nyt hyvä mieli ?


      • tietoa löytyy
        Tietoa laariin kirjoitti:

        tuliko nyt hyvä mieli ?

        tosiaan jos joku menaa käytettyä mondeoo tai focusta ostaa niin täältä löytyy tietoo mitä on ostamassa!! eipä noitakaan asioita kaikki tiedä ja automyyjät ei kerro ainakaan..ainut hyvä puoli et hinnat on 2000-2007vm fordeissa kohillaa.saa tosi halvalla


      • mitenhän kestää
        tietoa löytyy kirjoitti:

        tosiaan jos joku menaa käytettyä mondeoo tai focusta ostaa niin täältä löytyy tietoo mitä on ostamassa!! eipä noitakaan asioita kaikki tiedä ja automyyjät ei kerro ainakaan..ainut hyvä puoli et hinnat on 2000-2007vm fordeissa kohillaa.saa tosi halvalla

        nyt jos ford ei ole korjannut virheitään ja alkaa vikoja olemaan jo alle 50 000km,n niin ford kyllä joutuu vastuuseen,on vaan eri asia uskaltaako kukaan enää uutta focusta ostaa kun fordilla olisi ollut aikaa korjata 8vuotta edellisen mallisarjan viat, mutta eipä ollut korjannut.


      • RUOSTEKASA
        mitenhän kestää kirjoitti:

        nyt jos ford ei ole korjannut virheitään ja alkaa vikoja olemaan jo alle 50 000km,n niin ford kyllä joutuu vastuuseen,on vaan eri asia uskaltaako kukaan enää uutta focusta ostaa kun fordilla olisi ollut aikaa korjata 8vuotta edellisen mallisarjan viat, mutta eipä ollut korjannut.

        jo on huomattu et uudetkin on samaa laatua, ford ei viiti korjailla vikojaan,tosi urpot korjaa itse,sitä kyllä ei muut autoilijat käsitä miten paljon fordin omistajat sietää fordin silmään kusemista,luulen että pikkuhijaa alkaa raja tulla vastaan,EI VOI KUIN IHMETELLÄ MITEN VOI OLLA PALJON SANOMISTA JOKA PUOLELLA AUTOA,JA URPOT OSTAAA


      • 12
        RUOSTEKASA kirjoitti:

        jo on huomattu et uudetkin on samaa laatua, ford ei viiti korjailla vikojaan,tosi urpot korjaa itse,sitä kyllä ei muut autoilijat käsitä miten paljon fordin omistajat sietää fordin silmään kusemista,luulen että pikkuhijaa alkaa raja tulla vastaan,EI VOI KUIN IHMETELLÄ MITEN VOI OLLA PALJON SANOMISTA JOKA PUOLELLA AUTOA,JA URPOT OSTAAA

        Ei Fordissa ole vikoja, ainoastaan ominaisuuksia.
        Pikkusen käytetyn hopan saa taskurahalla verrattuna bränimerkkeihin, joten saa siinä vikoja ollakin, oppiiphan samalla muutakin kuin kännykän näpelöintiä.


    • kusee silmään

      pärnäselle asiaa jo vuodesta 1960, eipä ford tapojaan ja laatuaan muuta samaa skeidaa autot että takuut, urpot maksaa takuut itse ja ford kusee silmään et lotina käy,munattomia nää urpot jos silloin kun tään sivun alussa ostetut fordit levis olisvat nousseet fordia vastaan olisi tilanne nyt toinen, mut urpot nielee näköjään kaiken ja ford kusee silmään minkä ehtii.

    • kokemusta on poikaa

      focus on vähävikaisin auto mitä mulla on ollut,75000 km takana ja 1 poltin on palanut .mulla on ollut 18 eri autoa 30 vuoden aikana on ollut myös sitä toyotaa peräti 8 gorollaa että se laatu tiedetään.

    • joopa joo

      just joo,focusta jos kuka kehuu vähävikaseksi niin taitaa olla kehujalla päässä vikaa ja 75 000km on vasta sisään ajoa,puol milliä niin sitten tiedät,japseilla pääsee sen helposti mutta focuksella se on työn ja tuskan takana,liikkuvat osat vaihtoon monta kertaa.

    • fordissamo.

      missä pellit puol milliä. jälkeen ei missään. eikös liikkuvat osat,ole kuluvia osia. yleensä ne vaihdetaan,kaikissa autoissa. kunon kulunu,loppuun. mutta totuus on, japseissa on ajo, ominaisuudet valovuoden päässä, saksalaisista. varsinkin foordista. totuus on tämä.........

    • bensis

      Focus 2008 1,6 EcoNetic ajettuna nyt 80.000 km, auto on ollut täysin viaton ja juuri katsastuksessakaan ei löytynyt mitään huomautettavaa. Vähäkulutuksinen ja moottorissa ihan riittävästi vääntöä vakkarilla ajettaessa. Ei mikään raketti, mutta kelpo perusauto. Ajattelin pysyä merkissä, seuravaana s-max tai mondeo...perheelle hieman lisätilaa.

    • vaihda merkkiä

      80 000 km on vasta sisään ajo matka,mut fordille se alkaa olla jo ehtoo puolella,ajeleppa vielä parisatkua lisää,ni näät millasta on kun joutuu korjaa every day.ja s-maxin jos ostat niin vikoja riittää,varo ettei pala jo ekana päivänä.

    • vikoja on

      focuksen ostajan kannattaa jättää fordi ostamatta.

      • J. Holm

        Vikoja on joka automerkissä, ei nyky Fordit ole laisinkaan pahimmasta päästä
        takana yli 200tkm 04 Focuksella 2.0 eikä mitään erityisiä murheita.


    • mulle riitti

      Ei enää ikinä Fordia. Takuuta ei ole ja maahantuojan toiminta ylimielistä.

    • pimppiiiiiiiii

      KYLLÄ on kinnulalaiset ymmärtänyt vähän väärin. (MK3) Mondeo on se susi, ei Focus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5983
    2. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3764
    3. Koska näet seuraavan kerran

      Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

      itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2131
    5. Hyvästi.....

      En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

      Mm❤️
      Ikävä
      45
      1878
    7. Ongelma Ibizalla

      Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

      Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

      On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

      Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1478
    Aihe