Saimme juuri elämämme ensimmäisen kutsun maksulliseen hääjuhlintaan. Siis tarkoittaen tällä, että alkoholia saa maljan lisäksi vain omalla rahalla! Häät juhlitaan ravintolassa??, jossa baari on auki syönnin jälkeen! Ihan järjetöntä.
Jos kerran juhlajuoman joutuu itse kustantamaan, eikö myös juhlapaikkaa voi muuttaa ihan oma-aloitteiesti kun muodollisuudet on ohi? Kyse on nimittäin peräkylän muka-luxus -ravintolasta, jossa juomien hinnat hipovat pilviä.
Olemmekin nyt kahden perheen voimin pohtineet jatkavamme juhlintaa toisaalle, kustannusedullisimmille paikoille ja runsaamman valikoiman ääreen. Häät itsessään tulee maksamaan jo vieraallekin paljon, saati että joutuu vielä kantamaan lompakkoa taftimekkojen alla.
Kaikki ei käsitä juhlintaa alkuunkaan...ja vielä kehtaavat esittää naamatusten toiveensa läpi yön kestävästä ilottelusta -pyh ja pah!
Kutsu maksulliseen
40
5025
Vastaukset
- Ajan lapsi
Laittakaa häälahjan sijaintipaikka kaupassa tekstinä korttiin, tietenkin onnittelujen kera.
Alle ps. "Voitte suorittaa maksun kassalle" - Onko iloa ilman viinaa?
Kumpi on törkeämpää: juhla, jossa vieras joutuu itse kustantamaan ryypiskelynsä, vai juhla, jossa ei ole ollenkaan alkoholitarjoilua?
- HÄIHIN?
Pahempi on juhla missä joutuu itse maksamaan juomansa.....
"kauhea muisto"
- +++
Oli aivan normaalia lamavuosina käydä häissä, joissa kuului vain ruokajuomat häissä.
Jos halusi juoda itsensä humalaan oli vaihtoehtona ravintolan baari, jossa käytiin ostamassa jatkojuomia jos halusi.
Osa ratkaisi asian pysyen juhlatunnelmassa vain niillä parilla lasillisella. Ja se toimii hyvin. Alkoholi ei ole välttämättömyys juhlimiseen.
Toiset kävivät hakemassa lisää janojuomaa auton takaluukusta koko illan ajan. Sekin toimii ihan hyvin.
Jos kerran haluat alkoholin vuoksi jättää juhlat kesken... niin suosittelisin vielä harkitsemaan koko juhlaan osallistumista. Ehkäpä kyseessä ei olekaan sitten tarpeeksi hyvä ystäväsi?- --häistä
No minkä muiston kukakin haluaa häistään antaa. Itse en kehtaisi moisia häitä edes pitää. Voihan sitä käydä myös maistraatissa ja juhlia Grillerissä kahdestaan syöden, jos rahat ei riitä.
Mielummin vaikka sitten ilman viinatarjoilua!
- hieman...
ajatella asiaa jonkun muunkin kuin itsenne näkökulmasta. Omastanikin mielestä tuo on ihan hölmösti suunniteltu juttu. Itse en laittaisi vieraita maksamaan alkoholista.
MUTTA, mielestäni on ihan älyttömän törkeää, että te oikein jengiydytte toisten vieraiden kanssa ja suunnittelette lähtevänne mielenosoituksellisesti pois läheistenne tärkeästä päivästä. Onko sitä viinaa sitten aina pakko ryystää oikein kaksin käsin? Olisitteko myös lähdössä pois häistä, joissa ei olisi ollenkaan viinaa tarjolla?
Te olette todella itsekkäitä ihmisiä, minua on aina ällistyttänyt sellainen, ettei kunnioiteta toisten juhlaa, vaan ajatellaan vain MINÄ MINÄ MINÄ. Mieluummin nyt ilmoitatte hääparille, että valitettavasti ette pääse paikalle, kuin loukkaatte heitä ja pilaatte heidän hienon päivänsä.- ihan asiallista
Voi kulta! Jos kerran kutsussa toivotaan yötä myöten juhlimista siihen yleensä liittyy myös alkoholi.
Joten ei varmaan kovinkaan kamalaa jos kalliista juottolasta lähtee osan porukan kanssa jatkoille johonkin muualle.
Hauskat häät, hauskemmat jatkot :) - mikä..
ihan asiallista kirjoitti:
Voi kulta! Jos kerran kutsussa toivotaan yötä myöten juhlimista siihen yleensä liittyy myös alkoholi.
Joten ei varmaan kovinkaan kamalaa jos kalliista juottolasta lähtee osan porukan kanssa jatkoille johonkin muualle.
Hauskat häät, hauskemmat jatkot :)oli argumenttisi? Jos tosiaan mielestäsi on oikein lähteä oikein porukalla ryyppäämään toiseen baariin, niin ok. Toivottavasti ei olla tuttavia tai jouduta tekemisiin. Ja on kyllä niin suomalainen ajattelutapa, että yön yli juhlimiseen jotenkin automaattisesti liittyisi alkoholi...
- lapsellinen
mikä.. kirjoitti:
oli argumenttisi? Jos tosiaan mielestäsi on oikein lähteä oikein porukalla ryyppäämään toiseen baariin, niin ok. Toivottavasti ei olla tuttavia tai jouduta tekemisiin. Ja on kyllä niin suomalainen ajattelutapa, että yön yli juhlimiseen jotenkin automaattisesti liittyisi alkoholi...
Kuinka monta yön yli juhlijaa tiedät jotka eivät ota alkoholia???
- ne ovat..
lapsellinen kirjoitti:
lapsellisia, jotka eivät tarvitse alkoholia juhlimiseen. Got it.
- tekopyhä
ne ovat.. kirjoitti:
lapsellisia, jotka eivät tarvitse alkoholia juhlimiseen. Got it.
sitten. Ymmärrätkö tuon hokeman paremmin.
- joccu
lapsellinen kirjoitti:
Tuttavapiirissänikin on useita jotka eivät ollenkaan ota alkoholia tai vain vähän maistavat ja voivat silti iloita ja juhlia läpi yön. Taidat olla itse aika sieppo, jos et ole yhtään selväpäistä juhlijaa havainnut!
- verba
Osaan paikkaan kun ei omia juomia saa laittaa tarjolle ja muuten tulisi hieman kalliit häät jos esim. 100 ihmiselle alkaa viinoja ostamaan. Omissa häissäni ei tule viina tarjoilua juuri sen takia että muuten koko hääbudjetti menis vieraiden kurkusta alas! ja onhan kivempaa olla kun joku ei oksenna puvun helmaan...
- ryypätä??
Niin, onko??
- ap---
Kysy kutsujalta, joka haluaa pitää yön läpeensä kestävät jamit paikassa, mihin ei saa tuoda omia juomiaan, mutta missä kuitenkin on kallis maksullinen baari suoraan kakkupöydän vieressä.
Niin onko sitten pakko juoda mitään? - täh??
ap--- kirjoitti:
Kysy kutsujalta, joka haluaa pitää yön läpeensä kestävät jamit paikassa, mihin ei saa tuoda omia juomiaan, mutta missä kuitenkin on kallis maksullinen baari suoraan kakkupöydän vieressä.
Niin onko sitten pakko juoda mitään?Miksi siellä pitäisi väkisin juoda mitään? En edelleenkään ymmärrä?!
- väkisin väännettyjä
täh?? kirjoitti:
Miksi siellä pitäisi väkisin juoda mitään? En edelleenkään ymmärrä?!
hääleikkejä ja morsiamen ryöstöjä pysty muuten sulattamaan, jos ei väkisin muutamaa annosta juo!
- kysymys..
väkisin väännettyjä kirjoitti:
hääleikkejä ja morsiamen ryöstöjä pysty muuten sulattamaan, jos ei väkisin muutamaa annosta juo!
miksi ylipäätään haluat mennä kyseisiin häihin, jos kaikki on noin hunosti, että leikkejäkään ei voi sulattaa muutoin kuin juomalla?
- oletus
kysymys.. kirjoitti:
miksi ylipäätään haluat mennä kyseisiin häihin, jos kaikki on noin hunosti, että leikkejäkään ei voi sulattaa muutoin kuin juomalla?
ei ollut ap, mutta hyvä pointti tuokin....
- - kysymys
Et varmaan itse ole koskaan järjestänyt muille juhlia? Itsekin tykkäät juhlia vain muiden kustannuksella.
Laskehan paljonko oma kokoillan juomisesi ravintolassa tulee maksamaan ja kerro se juhliin osallistujien määrällä. Oletko itse valmis kustantamaan muiden juhlakulujen lisäksi näin saamasi juomalaskun? Siinäpä onkin sinulle hyvä lahjaidea hääparille (ja muille juhlijoille)!!!- suurin..
osa kyllä tarjoaa alkoholijuomat häävieraille. Omastanikin mielestä on tyhmää, jos juomapuoli pitää itse kustantaa, mutta en silti koskaan pilaisi toisten hääpäivää oman pikkumaisuuteni takia.
- ap---
Kyllä meillä on juhlia järjestetty, mutta nämä ensimmäiset hää-sellaiset missä joutuu kantamaan lompakkoa mukanaan. Omasta mielestäni vaan mautonta, enkä käsitä miksi itsekin juomapuoleen mieltyneet haluaa järjestää häänsä näin jäykässä paikassa. Ravintola kun ei ole edes mitenkään yksityinen vaan VAIN RAVINTOLA. Miksei sitten pitäisi häitään vaikka pienemmälle joukolle, joille myös olisi hääjuomat vara kustantaa.
Taidetaan mukailla ensimmäisen nerokasta vinkkiä ja ostaa vaikka lahjaksi vihjaavasti boolimalja ilman kauhaa ja kartta kauppaan hyllyn viereen, mistä kyseisen kauhan löytää. "Mutta eihän sitä tarvitse ostaa", on vain muuten olennainen osa koko settiä...niinpä niin... - joccu
ap--- kirjoitti:
Kyllä meillä on juhlia järjestetty, mutta nämä ensimmäiset hää-sellaiset missä joutuu kantamaan lompakkoa mukanaan. Omasta mielestäni vaan mautonta, enkä käsitä miksi itsekin juomapuoleen mieltyneet haluaa järjestää häänsä näin jäykässä paikassa. Ravintola kun ei ole edes mitenkään yksityinen vaan VAIN RAVINTOLA. Miksei sitten pitäisi häitään vaikka pienemmälle joukolle, joille myös olisi hääjuomat vara kustantaa.
Taidetaan mukailla ensimmäisen nerokasta vinkkiä ja ostaa vaikka lahjaksi vihjaavasti boolimalja ilman kauhaa ja kartta kauppaan hyllyn viereen, mistä kyseisen kauhan löytää. "Mutta eihän sitä tarvitse ostaa", on vain muuten olennainen osa koko settiä...niinpä niin...Toiset meistä haluavat pitää isot häät, joissa on paljon vieraita. Kaikilla vaan ei ole ylimääräistä rahaa vieraiden tolkuttomaan juottamiseen. Ruoan ja ruokajuoman tarjoamisesta saa jo itselleen ison laskun. Ehkä juhlan järjestäjillä on rahalle tärkeämpääkin käyttöä. Herätkää!!! ja kunnioittakaa isäntien tapaa järjestää juhla!
- ja emäntä
joccu kirjoitti:
Toiset meistä haluavat pitää isot häät, joissa on paljon vieraita. Kaikilla vaan ei ole ylimääräistä rahaa vieraiden tolkuttomaan juottamiseen. Ruoan ja ruokajuoman tarjoamisesta saa jo itselleen ison laskun. Ehkä juhlan järjestäjillä on rahalle tärkeämpääkin käyttöä. Herätkää!!! ja kunnioittakaa isäntien tapaa järjestää juhla!
juhlan määrää. jos on kuvetta kaivaa ja juottaa kaikki niin mikäpä siinä.
ravintolassa juottaminen tosiaan tulee kalliiksi. kun lasketaan kokonaishintaa.
ehkä monet käsittävät hääjuhlan "ryyppyjuhlana" mutta ei siitä hernettä nenään vedetä. tietty kohteliasta jotenkin ennakoon varoittaa omakustanteisuudesta.
ja jos alkoholia ei tarjota, niin ei siihen syy välttämättä varakkuus ole. eihän se viina ole pääasia, vaan se itse HÄÄJUHLA!
- - häävieras -
Tiedän miten kalliiksi juhlien järjestäminen voi tulla. Siksi onkin sääli kun monet isot häät jäävät pitämättä kohtuuttomien kustannusten vuoksi. Nuorella parilla on ymmärrettävästi muitakin menoja ja välttämättä vanhemmillakaan ei nykyisin ole rahaa kustantaa isoja häitä.
Häävieraana osallistuisin mielellään juhlakustannuksiin. Ei se mitenkään latista juhlimisen riemua - päin vastoin! Kukaan ei vaan kehtaa mitään keräyslipasta juhlaansa laittaa, eikä myöskään edes mitään vapaaehtoista illalliskorttimaksua. Miten olisi häämatkatili, johon toivotaan lahjoituksia lahjojen sijasta? Sen tuottoa on vaan vaikea arvioida.
Vaikeaa taitaa juhlien suunnittelu olla. Varsinkin, kun vieraissa saattaa olla aloittajan kaltaisia itsekkäitä tyyppejä, jotka saattaavat pilata muidenkin juhlatunnelman typerillä kommenteillaan ajattelemattomuuksissaan.- haluaisi mennä
naimisiin suht pienellä budjetilla maistraatissa ja tarjota vieraille vaikka kakkukahvit ja juhlia vähän? jos koti käy liian pieneksi kuitenkin ja kahvittelut järjestäisi baarissa, olisiko se paha että itse joutuisi juomansa maksamaan, jos sellaista haluaa?
ymmärrän hyvin itsekkin alkoholia nauttivana, että voi tuntua vähän köpöltä jos joutuu omaa kuvetta tiskillä kaivamaan, mutta ei kai se nyt se syy ole, miksi hääjuhlaan osallistutaan..siis ilmaiset viinat. minä tiedän pariskuntia, jotka maksavat pätkää vielä useampi vuosi häistä, kun viinoja tarjosivat. meillä ainakin on niin janoista kaveripiiriä, ettei minulla niitä olisi baarissa varaa alkaa juottamaan. boolia voisin juuri ja juuri tarjota, mutta kun hipat ei mahdu kotiin ja baarissa se tuskin onnistuu.
entä jos kutsukortissa jo mainitsee, että "tervetuloa juhlimaan kanssamme kakkukaffelle ravintola sinne ja sinne"? olisiko se niin paha...siinä tajuaisi että kyseeessä on kahvittelutilaisuus mutta baaritiskillä vierailua omin kustantein tuskin katsotaan pahalla.
itse olin kesällä häissä, jonne jo kutsussa esitettiin lahjalista stockmannille ja paikan päällä kyllä ruoka tarjottiin, mutta juomat kustannettiin itse. toisissa häissä taas boolit jne. loppui kesken ja naisväki huusi keittiön ovelta jotta "nyt voi hakeee omia oluita viereiseltä huoltoasemalta!" :D
come on, jos nyt ei käytetä vuotta häiden järjestelyyn ja olla ihan paska jäykkänä niin ketä moinen häiritsee. kivat juhlat voi olla ilman ilmaista alkoholiakin. suurin osa sinne baariin menee viikonloppuna kuitenkin...miksi siis ei voisi niitä samoja rahoja käyttää kaverin häissä dokaamiseen? - Jeeps...
haluaisi mennä kirjoitti:
naimisiin suht pienellä budjetilla maistraatissa ja tarjota vieraille vaikka kakkukahvit ja juhlia vähän? jos koti käy liian pieneksi kuitenkin ja kahvittelut järjestäisi baarissa, olisiko se paha että itse joutuisi juomansa maksamaan, jos sellaista haluaa?
ymmärrän hyvin itsekkin alkoholia nauttivana, että voi tuntua vähän köpöltä jos joutuu omaa kuvetta tiskillä kaivamaan, mutta ei kai se nyt se syy ole, miksi hääjuhlaan osallistutaan..siis ilmaiset viinat. minä tiedän pariskuntia, jotka maksavat pätkää vielä useampi vuosi häistä, kun viinoja tarjosivat. meillä ainakin on niin janoista kaveripiiriä, ettei minulla niitä olisi baarissa varaa alkaa juottamaan. boolia voisin juuri ja juuri tarjota, mutta kun hipat ei mahdu kotiin ja baarissa se tuskin onnistuu.
entä jos kutsukortissa jo mainitsee, että "tervetuloa juhlimaan kanssamme kakkukaffelle ravintola sinne ja sinne"? olisiko se niin paha...siinä tajuaisi että kyseeessä on kahvittelutilaisuus mutta baaritiskillä vierailua omin kustantein tuskin katsotaan pahalla.
itse olin kesällä häissä, jonne jo kutsussa esitettiin lahjalista stockmannille ja paikan päällä kyllä ruoka tarjottiin, mutta juomat kustannettiin itse. toisissa häissä taas boolit jne. loppui kesken ja naisväki huusi keittiön ovelta jotta "nyt voi hakeee omia oluita viereiseltä huoltoasemalta!" :D
come on, jos nyt ei käytetä vuotta häiden järjestelyyn ja olla ihan paska jäykkänä niin ketä moinen häiritsee. kivat juhlat voi olla ilman ilmaista alkoholiakin. suurin osa sinne baariin menee viikonloppuna kuitenkin...miksi siis ei voisi niitä samoja rahoja käyttää kaverin häissä dokaamiseen?Hei!
Oli pakko ottaa kantaa keskusteluunne. Niin hullulta se tuntui. Miettikääpä nyt tosiaan hieman kustannuksia mitä hääparille tulee jo pelkistä tilavuokrista, ruoista, ruokajuomista yms. Jos vaikka ruoat hääkakkuineen jne. maksaa 35e/hlö (aikas edullinen vielä), niin esimerkiksi 100hlö:n syöttäminen maksaa 3500e. Siihen päälle sitten juomat. Oletetaan, että tervetuliaismaljana kuohari (yleensä 4e/lasi), pari lasia viiniä/hlö (n. 8e/hlö) ja sitten vaikka kahvin kanssa konjakki/likööri (n. 4-6e/hlö). Hinta nousee tällöin tuosta 3500eukasta 1700e:lla. Yhteensä ollaan siis 5200eurossa.
Mielestäni tulisikin ajatella siten, että jos häät pidetään paikassa jossa on ravintola/anniskeluoikeudet (nykyään todella monessa) häiden virallinen osuus loppuu jälkiruokakahviin/hääkakun leikkaamiseen. Sen jälkeen alkaa vapaampi ohjelma, jolloin voi jäädä tai lähteä. Monissa häissä on kuitenkin tanssia ja ohjelmaa, että ei sitä alkoholia kenenkään PAKKO ole juoda. Juo vaikka tarjolla olevia muita juomia (esim. vesi, kotikalja, mehu ja maito). Ne jotka sitten haluavat juoda alkoholia ostakoon sen baarista itse.
Jos mietitään suomalaista kultuuria ja ajatellaan, että jokainen juhlija juo vaikka illan aikana 5annosta alkoholia ja keskimääräinen hinta/annos on vaikka 4,5e, niin juomisista kertyvä lasku on hääparille 4500e!!!
Jos paikassa on anniskeluoikeudet ja kunnon baari, niin vieraathan joisivat ainoastaan XO konjakkia ja tilaisivat hulluja määriä ja juomattomia juomia olisi jokapuolella...
Minusta on hienoa, jos joku tarjoaa minulle ilmaiset juhlat, ruoat, tanssin ja ohjelman.. Mielelläni maksan itse alkoholista jos sitä päädyn juomaan (ja aina kyllä päädyn) ;)
Että tämmösiä ajatuksia... Kommentteja! - toisaalta..
Jeeps... kirjoitti:
Hei!
Oli pakko ottaa kantaa keskusteluunne. Niin hullulta se tuntui. Miettikääpä nyt tosiaan hieman kustannuksia mitä hääparille tulee jo pelkistä tilavuokrista, ruoista, ruokajuomista yms. Jos vaikka ruoat hääkakkuineen jne. maksaa 35e/hlö (aikas edullinen vielä), niin esimerkiksi 100hlö:n syöttäminen maksaa 3500e. Siihen päälle sitten juomat. Oletetaan, että tervetuliaismaljana kuohari (yleensä 4e/lasi), pari lasia viiniä/hlö (n. 8e/hlö) ja sitten vaikka kahvin kanssa konjakki/likööri (n. 4-6e/hlö). Hinta nousee tällöin tuosta 3500eukasta 1700e:lla. Yhteensä ollaan siis 5200eurossa.
Mielestäni tulisikin ajatella siten, että jos häät pidetään paikassa jossa on ravintola/anniskeluoikeudet (nykyään todella monessa) häiden virallinen osuus loppuu jälkiruokakahviin/hääkakun leikkaamiseen. Sen jälkeen alkaa vapaampi ohjelma, jolloin voi jäädä tai lähteä. Monissa häissä on kuitenkin tanssia ja ohjelmaa, että ei sitä alkoholia kenenkään PAKKO ole juoda. Juo vaikka tarjolla olevia muita juomia (esim. vesi, kotikalja, mehu ja maito). Ne jotka sitten haluavat juoda alkoholia ostakoon sen baarista itse.
Jos mietitään suomalaista kultuuria ja ajatellaan, että jokainen juhlija juo vaikka illan aikana 5annosta alkoholia ja keskimääräinen hinta/annos on vaikka 4,5e, niin juomisista kertyvä lasku on hääparille 4500e!!!
Jos paikassa on anniskeluoikeudet ja kunnon baari, niin vieraathan joisivat ainoastaan XO konjakkia ja tilaisivat hulluja määriä ja juomattomia juomia olisi jokapuolella...
Minusta on hienoa, jos joku tarjoaa minulle ilmaiset juhlat, ruoat, tanssin ja ohjelman.. Mielelläni maksan itse alkoholista jos sitä päädyn juomaan (ja aina kyllä päädyn) ;)
Että tämmösiä ajatuksia... Kommentteja!samaa mieltä, mutta juuri tuon takia meillä oli jo hääpaikkaa etsittäessä ehdottoman tärkeää, että omat juomat saa viedä. Eli eikun tallinnaan juomia hakemaan. Jos haluaa yöhön asti kestävät ryyppyjuhlat, niin silloin kyllä ne pitää vieraille maksaakin.
Mutta mielestäni on myös törkeää lähteä mielenosoituksellisesti juhlista pois, jos viinoja ei ole vieraille kustannettu. Lapsellista ja itsekästä sellainen käyttäytyminen.
Eli pähkinänkuoressa, itse olen sitä mieltä, että viinat pitää tarjota (jos on sen luontoiset juhlat), mutta jos itse olen vieraana juhlissa, joissa ei ole ilmaista, niin en siitä herneitä vedä nenään.
- pahemminkin.
Lapsuudenystäväni oli parikymppinen köyhä opiskelija kun hän sai kutsun häihin kaverilta johon hän oli tutustunet armeejan aikohin.
Hääpari oli vuokrannut tilan hienosta ravintolasta juhlia varten ja valinuut hienon menyyn kaikkine alku ja jälkiruokineen.Myös hyvät viinit sekä alkujomat oli tarjolla.Kaverillani ei ollut kova nälkä mutta söi ja joi seuraksi kaikkien muitten nuorten läsnäolijoiden kanssa.Välillä tuore aviomies tilaili snapseja koko seurueelle.
Kun ruokailu oli päättynyt ja tarkoitus oli mennä jatkoille tuore aviomies pyysi laskua siten että jokainen vieras laskutetaan erikseen.
Tämä oli täysyllätys kaikille ja kaikilla ei edes ollut rahaa ja joutuivat lainailemaan toisiltaan.Juhlat ja ystävyys loppui siihen ja suurin osa oli jättänyt jatkot väliin. - Tapiiiri
Vai oikein maksullinen hääjuhla. Ovellako se maksu kerätään? Vai poistuessa? Viestistä ymmärsin että itse juhla on täysin ilmainen, lisäksi tarjoilla vielä ruokaa ja ruokajuomiakin (maitoa, vettä). Viina ei ole välttämättömyys, kukaan ei pakota sinua ostamaan sitä. Meillä on vapaa tahto, voimme tehdä valintoja. Sinun valintasi näyttää olevan, että loukkaat ystäviäsi lähtemällä juhlista halvemman viinan perään.
Meillä on häät ensi kesänä. Minulla on iso suku ja kaikki sedät, tädit ja serkut ovat yhtä rakkaita. Osa ehkä läheisempia koska asuvat nurkilla, mutta kaikki kuitenkin rakkaita. Ja onhan se hölmöä ajatella että en kutsu tuota kun ei muutenkaan nähdä usein. Ei varmaan nähdäkkään kun ei koskaan mihinkään kutsuta! Ei kuitenkaan ole varaa pitää piikkiä auki koko yötä niin suurelle porukalle. Enkö siis saa pitää häitä kun olen tälläinen "köyhimys"? Vai onko ruvettava arpomaan, sää pääset mut sää et. Vai ilmoitanko että jokaisesta perheestä juhliin saa saapua vain puolet? Ehkä kutsunkin vain kaikkein rikkaimmat, niin saan paremmat lahjat, kun tämä nyt kerran näyttää olevan rahakysymys.
Aion kuitenkin tehdä niin, että kutsun koko konkkaraonkan, tarjoan ruoan ja ruokajuomat, loppuillan jokainen voi ryypiskellä miten haluaa. Minä ainakin aion hipata läpi yön vesiselvänä, kuten tähänkin asti olen tehnyt. Eikä minulla ole sen tylsempää ollut vaikka en ole joutunut seuraavaa päivää lojumaan krapulaisena sängynpohjalla muistamatta mitään koko illasta. Kyllä täytyy olla tylsä ihminen, jos ei pysty selvin päin pitämään hauskaa. - "maksulliset" häät
No huh! Enpä ollut edes tullut ajatelleeksi, että joku saattaisi tulkita häämme MAKSULLISIKSI, koska juhla on ravintolassa ja kustannamme "vain" hintavan ja herkullisen aterian plus lasin viiniä per nassu. Sen yli menevät juomat (jos maito tai vesi) ei kelpaa, joutuu vieras itse kustantamaan.
Eipä meille tullut mieleenkään, että joku voisi odottaa, että meillä on koko illan ja yön vapaa kaato ja meidän piikkiin saa kiskoa viinaa niin paljon kuin tahtoo!!
Minusta ruokaviini riittää. Ja jos jää jano jota vesi ei tyydytä, niin sitten vaan ravintolan tiskille!
Ja miksikö vietämme häitä RAVINTOLASSA??! - No siksi, että meillä rakkaassa paikassa sijaitsee ravintola eikä muita rakennuksia, joissa häitä voisi viettää. Ravintola on tunnelmallinen ja hiljainen tilausravintola - ei mikään kapakkaa, jota varmaan kuvittelit. Paikka näyttää kuin miltä tahansa juhlapaikalta sillä erolla, että heillä on a-oikeudet emmekä voi kantaa sinne omia viinoja. Ja ihan tyytyväisiä olemme ratkaisuun. - .......
Ymmärrän sinua täysin. Tosi omituista ja tyhmää. En ylipäänsä käsitä noita kommentteja, että häihin menee muutenkin niin paljon rahaa jne jne. No, sitten ei varmaan kannata pitää niin suuria häitä jos siihen ei ole varaa!!! Mielummin niin, että pienet häät kun niin, että isot häät ja osa porukasta ei tykkää! Ja noista alkoholikommenteista, että onko pakko juoda. Kyllä alkoholi aika moneen juhlaan kuuluu ja usein juhlien tarkoituksena on myös juoda alkoholia ja päästä viettämään aikuisten iltaa. Täällä vaan turhaan nyt jeesustellaan, suurin osa taitaa olla just näitä häiden järjestäjiä, joilla ei olisi varaa häitänsä järjestää.
Nimim. 2kk päästä naimisiin menevä ja vieraillensa kaikki kustantava! - juhlia..
Tuntuu kyllä oudolta kun on itse tottunut juhlimaan häitä, eli olemaan vieraana häissä, joissa ei ole koskaan joutunut maksamaan tarjoilusta. Ja häissä on tullut vierailtua jo sen kymmenisen kertaa.
Tuntuu, että parhaimmat häät on aina ollut maaseudulla, kyläntalossa tai vastaavassa niin, että on saannut ilolla riekkua boolimaljojen ääressä vaikka aamuun asti.
Niin ne omat häätkin tulee olemaan. En voisi kuvitellakaan laittavani vieraitani tiskille rahat kädessä. Ja jos nyt häät olisi pakko järjestää ravintolassa, vaikken tätä pakkoa itse näekään, niin varmistaisin ainakin hyvät (lue rennommat) jatkot jossain julkisesta tarjoilusta vapaassa tilassa.
Meillä kaverit meni häihin keskustan hotellissa ja hääillallisen jälkeen jatkot oli heidän käyttöönsä varatussa kahdessa vierekkäisessä sviitissä -oikein toimiva järjestely, tosin vieraitakin oli vain 50. Mutta tunnelma katossa!- tuli mieleen
niin...kun itse on ottanut aina osaa yltäkylläisiin juhliin, missä tuo juomapuoli on myös ollut tarjolla, ei kehtaisi varmasti huonompia järjestää muillekaan..
- gskfhfsöNF
tuli mieleen kirjoitti:
niin...kun itse on ottanut aina osaa yltäkylläisiin juhliin, missä tuo juomapuoli on myös ollut tarjolla, ei kehtaisi varmasti huonompia järjestää muillekaan..
Häissä tosiaan on miljoona muutakin kustannuserää kuin alkoholi. Juhlimme häitämme tulevana kesänä, itse olen kotiäitinä ja mies armeijassa, joten mitään ryyppäjäisiä ei ole luvassa. Suomeksi sanoen meille alkoholin rajaton tarjoaminen on budjettikysymys. Häitä juhlitaan juurikin ravintolassa, joka on varattu yksityiskäyttöömme, eikä menu ole edullisemmasta päästä. Tämä onkin yksi syy, miksi häissämme alkoholin tarjoilu rajoittuu alkumaljaan, ja mahdollisesti loppuillasta tarjottavaan booliin. Tämä ei kuitenkaan ole ainoa syy. Vieraina häissämme on myös lapsia, myös oamme, eikä mielestäni päissään olevat aikuiset touhua vierestä seuraavat lapset ole terve yhtälö. Itse esimerkiksi en ole koskaan lapsena nähnyt äitiäni humalassa, enkä tahtoisi omanikaan näkevän. Toki lapset voi jättää kutsumatta, mutta meille lapset ovat yhtä tärkeitä vieraita kuin aikuisetkin. Kolmas syy on, että molempien suvuissa on ihmisiä, joille on jo vaikeaa olla samassa tilassa (eronneita, riitautuneita), enkä usko että muutaman boolilasillisen jälkeen tilanne helpottuisi. Tai ehkä saattaisi helpottua, kun saisi ajatuksensa tuotua vastapuolelle julki, mutta en oikeasti tahtoisi tämän tapahtuvan meidän häissämme.
Itse en ole ollut kuin yksissä häissä, ja sielläkin tarjoilemassa, joten en tiedä kuinka yleistä alkoholin tarjoaminen/tarjoamattomuus on. Itse kuitenkin pidän häissä ihan jotain muuta tärkeänä kuin alkoholin lipittämistä. Jos ilmainen viina on ap:lle ainoa syy juhlia läheistensä tärkeää päivää, suosittelen todellakin juhlien väliin jättämistä, sillä itse en ainakaan omiin häihini tahtoisi sinunkaltaista ihmistä, joka katsoo hääparia kuin halpaa makkaraa sen vuoksi, etteivät he kustanna koko poppoolle ilmaisia kännejä kalliiden ruokien lisäksi. - Äidin ikävä
gskfhfsöNF kirjoitti:
Häissä tosiaan on miljoona muutakin kustannuserää kuin alkoholi. Juhlimme häitämme tulevana kesänä, itse olen kotiäitinä ja mies armeijassa, joten mitään ryyppäjäisiä ei ole luvassa. Suomeksi sanoen meille alkoholin rajaton tarjoaminen on budjettikysymys. Häitä juhlitaan juurikin ravintolassa, joka on varattu yksityiskäyttöömme, eikä menu ole edullisemmasta päästä. Tämä onkin yksi syy, miksi häissämme alkoholin tarjoilu rajoittuu alkumaljaan, ja mahdollisesti loppuillasta tarjottavaan booliin. Tämä ei kuitenkaan ole ainoa syy. Vieraina häissämme on myös lapsia, myös oamme, eikä mielestäni päissään olevat aikuiset touhua vierestä seuraavat lapset ole terve yhtälö. Itse esimerkiksi en ole koskaan lapsena nähnyt äitiäni humalassa, enkä tahtoisi omanikaan näkevän. Toki lapset voi jättää kutsumatta, mutta meille lapset ovat yhtä tärkeitä vieraita kuin aikuisetkin. Kolmas syy on, että molempien suvuissa on ihmisiä, joille on jo vaikeaa olla samassa tilassa (eronneita, riitautuneita), enkä usko että muutaman boolilasillisen jälkeen tilanne helpottuisi. Tai ehkä saattaisi helpottua, kun saisi ajatuksensa tuotua vastapuolelle julki, mutta en oikeasti tahtoisi tämän tapahtuvan meidän häissämme.
Itse en ole ollut kuin yksissä häissä, ja sielläkin tarjoilemassa, joten en tiedä kuinka yleistä alkoholin tarjoaminen/tarjoamattomuus on. Itse kuitenkin pidän häissä ihan jotain muuta tärkeänä kuin alkoholin lipittämistä. Jos ilmainen viina on ap:lle ainoa syy juhlia läheistensä tärkeää päivää, suosittelen todellakin juhlien väliin jättämistä, sillä itse en ainakaan omiin häihini tahtoisi sinunkaltaista ihmistä, joka katsoo hääparia kuin halpaa makkaraa sen vuoksi, etteivät he kustanna koko poppoolle ilmaisia kännejä kalliiden ruokien lisäksi.Teillä tulee varmasti olemaan mukavat häät, joista jää myös mukavat muistot.
Minua harmittaa, kun nykyään melkein kaikki jättävät lapset kutsumatta. On ikävä, kun lapsi jää aina syrjään juhlista. - ......
Äidin ikävä kirjoitti:
Teillä tulee varmasti olemaan mukavat häät, joista jää myös mukavat muistot.
Minua harmittaa, kun nykyään melkein kaikki jättävät lapset kutsumatta. On ikävä, kun lapsi jää aina syrjään juhlista.Juu varmaan jääkin tosi hyvät ja mukavat muistot... Voihan hääpari niin aina kuvitella. Tosiasia nyt on vaan niin että suomalaiset juhlat eivät ole juhlat ilman alkoholia, muuten ne ovat vain tylsät juhlat...
- no-sneeze
Äidin ikävä kirjoitti:
Teillä tulee varmasti olemaan mukavat häät, joista jää myös mukavat muistot.
Minua harmittaa, kun nykyään melkein kaikki jättävät lapset kutsumatta. On ikävä, kun lapsi jää aina syrjään juhlista.Lasten juhlat on muualla, ei häissä. Häissähän juhlitaan kahden AIKUISEN ihmisen liittoa. Toki jos omia lapsiakin jo on, niin lastenkestit ymmärtää. Mutta älkää tuputtako niitä lapsianne muiden häihin, jos niin ei toivota. Kaikki kun eivät halua paimentaa toisten lapsia häissä, vaaan haluavat itsekin keskittyä juhlimiseen, vai onko äitinä sitten muka niin hauskaa juhlia ja vahtia laumaansa. Eikä alkoholikylläisiin häihin ole syytä lapsia ottaakaan. Jokainen valitsee juhlansa :)
- käteen
Itse ajattelen asian niin, että jos en menisi häihin, olisin luultavasti menossa baariin, sillä häät ovat lauantaina. Siellä minulla menisi joka tapauksessa rahaa juotaviin, nyt pääsen mahtaviin juhliin jossa on kerrankin kaikki kaverit kokoontuneena ja juhlia voi jatkaa läpi yön. Maksan siis mielelläni omat juomani, saanhan huippuillallisen ja ruokaviinit isot bileet "ilmaiseksi" sen lisäksi että saan juhlia ihanan ihmisen häitä!
- voi``kukka
kutsun lähettäjät ilmeisesti tuntevat vieraansa sen verran hyvin että eivät halua tarjota teille alkoholia. pilaisitte vaan juhlan holtittomalla örvellyksellä, mutta ootte niin pa että omilla rahoillanne teillä ei oo varaa humaltua. erittäin hyvin toimittu! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4958627Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1215899Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2884904Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli584645Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s734203Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1643972SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1723798- 901741
- 991302
- 47899