Versottaminen

Råtta..

Näin keväällä sitä innostuu kasvattamaan kaikenlaista vihreää, versottamaan.

Olen tällä viikolla aloittanut kuivattujen ruokaherneiden versotuksen. Saa nähdä, mitä seuraavaksi. Tavoitteena saada takuulla tuoretta vihreää pöytään.

Versottaa voi ainakin kuivattuja ruokaherneitä, kuorellisia auringonkukansiemeniä, sinapinsiemeniä, rucolaa ja vihanneskrassia sekä vehnänjyviä. Tuleeko jollekulle muita kasveja mieleen?

Mitenkäs teillä muilla? Joko viljelmät ovat pystyssä?

35

1289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reetta,

Alfalfaa ja mung-papuja.

• Råtta..

Joskus aikoinaan idätin etenkin alfalfaa, mutta jostain kumman syystä jätin tästä listasta pois. Kiitos lisäyksestä!

• Hilima von..

jos sie yrttilöitä tarkotat.

Mie raivasin jo hyvissä aikoo tuon kasvihuoneen lumesta, arvelin jotta kerrankin kerköövät kasvoo kesän loppuun männessä.

Tapaskot mie istutin tänä vuonna korkki alaspäin. Orekaanot kylvin kans samantien. Yhteen purnukkaan laiton musta- ja valkopippuria sekasin, mie niinkun teen tuotekehitystä, piäsöö helepommalla kun tulloo kumpikin pippuri samasta purkista. Ituja mie kasvatan tänä kevväänä herkkusienien iduista. Suolakurkkujen simenet mie otin feeliksiltä. Voikukkaa laitoin kans vähän joka purnukkaan, ne on niin terveellisiä ne voikukan lehet vaikka sallaatissa. Humalaa mie kasvatatn ympär vuojen ikkunalauvalla, pikkusen aina lorrautan siihen juurelle kosanderia, ai että se tykkää. Tupakkiviljelmät voi kans oikein hyvin, tarpeeks kun suavat tuhkaa juurelleen, muutama sytkäri miulla on tukikeppinä niissä.

Uutuutena mie oon ajatellu kasvattoo kalapuikkoja ja vähän tekis mieli kokkeilla noita koiruuen kuivamuona-papusia. Melekonen syöppö on tämä miun puudeli, on se niin kova jylykyttämmään jotta ei ihme ko aina on nälkä. Varsinkin nyt kevväällä, miusta tuntuu että se haistaa kilometrien piähän kaikki kiimaset nartut, ja siitäkös mourina alkaa.

Juups, taijanpa lähtee tuonne liiterriin..

Hilima von-viherpeeukalo :}

• Råtta..

Olet kyllä mestari tällä alalla :). Hauska nähdä sadonkorjuun aikana, mitä sieltä sitten löytyy.

Voisikohan noita Riekerin kenkiä kasvattaa myös? Tykkään niiden lestistä sen verran.

Jos ei ostaisikaan sitä pyörää ja sänkyä? Miten mä ne kasvatan?

Täytyypä miettiä uudelleen noita viljelyksiä. Joskus ihan tosissaan mietin herkkusienien viljelyä.

• Hilima von..
        Råtta.. kirjoitti:

Olet kyllä mestari tällä alalla :). Hauska nähdä sadonkorjuun aikana, mitä sieltä sitten löytyy.

Voisikohan noita Riekerin kenkiä kasvattaa myös? Tykkään niiden lestistä sen verran.

Jos ei ostaisikaan sitä pyörää ja sänkyä? Miten mä ne kasvatan?

Täytyypä miettiä uudelleen noita viljelyksiä. Joskus ihan tosissaan mietin herkkusienien viljelyä.

Sanoppas sie millä alalla mie en olis mestari..Sadonkorjuun aikaan ollaan niin pöllyssä että se on ihan sama mitä sieltä nousee.

Miun kokemuksella, sie voisit kokkeilla istuttaa niitä kenkulien lestiä pelkästään, pääsisit vähemmällä kastelulla. Sanoisinkos..semmonen hieta-hiesu-karkea-ryyninen maaperä voisi olla tuottoisa.

Sänkyä en kehottaisi kasvattamaan, ois melkonen kaivaminen..pyörän voisi kokeilla. Jos haluat Tunturi merkkisen, kannattaisi istuttaa vanha fillari tunturiin.

Tsuikka-duikka-dui

Hilima von-nopsa-napsaa :}

• Råtta..
        Hilima von.. kirjoitti:

Sanoppas sie millä alalla mie en olis mestari..Sadonkorjuun aikaan ollaan niin pöllyssä että se on ihan sama mitä sieltä nousee.

Miun kokemuksella, sie voisit kokkeilla istuttaa niitä kenkulien lestiä pelkästään, pääsisit vähemmällä kastelulla. Sanoisinkos..semmonen hieta-hiesu-karkea-ryyninen maaperä voisi olla tuottoisa.

Sänkyä en kehottaisi kasvattamaan, ois melkonen kaivaminen..pyörän voisi kokeilla. Jos haluat Tunturi merkkisen, kannattaisi istuttaa vanha fillari tunturiin.

Tsuikka-duikka-dui

Hilima von-nopsa-napsaa :}

Sinuun voi luottaa :). Vastauksia syntyy kuin sieniä sareella. Koskas on muuten seuraava sadonkorjuujuhla? Voisin tulla mukaan.. köhöm.. salaatteja maistelemaan..

• Hilima von..
        Råtta.. kirjoitti:

Sinuun voi luottaa :). Vastauksia syntyy kuin sieniä sareella. Koskas on muuten seuraava sadonkorjuujuhla? Voisin tulla mukaan.. köhöm.. salaatteja maistelemaan..

Tuota tuota, en oo ihan varma ihekkään..se riippuu ihan ilmoista(ilmastonmuutoksesta), tuulen suunnasta, auringon säteiden kaltevuudesta, sadepisaroiden määrästä, kannetun veden koostumuksesta, ilman kosteudesta, lannotteiden oikeasta ajoituksesta sekä miun liiterissä vietetystä ajasta.

Mie luppaan ilmottaa sinulle ihan varmasti seuraavat sadonkorjuupiletykset. Sitte pannaan jalalla koriasti kasvihuoneen ympäri.

Hilima von-keräkaali :}

• Råtta..
        Hilima von.. kirjoitti:

Tuota tuota, en oo ihan varma ihekkään..se riippuu ihan ilmoista(ilmastonmuutoksesta), tuulen suunnasta, auringon säteiden kaltevuudesta, sadepisaroiden määrästä, kannetun veden koostumuksesta, ilman kosteudesta, lannotteiden oikeasta ajoituksesta sekä miun liiterissä vietetystä ajasta.

Mie luppaan ilmottaa sinulle ihan varmasti seuraavat sadonkorjuupiletykset. Sitte pannaan jalalla koriasti kasvihuoneen ympäri.

Hilima von-keräkaali :}

Lupaus on sitten lupaus :). Sitä ennen voidaan versottaa noita herneitä ym. sisällä. Tuli vain mieleeni, pitäisikö tänä kesänä ylläpitää perinteitä ja kasvattaa pensastomaatteja. Niiden kasvattamisessa olen aika haka ja syksyllä on ongelmia, mihin laitan tomaatit :D. Muutama kurpitsakin olisi kiva kasvattaa..

• Hilima von..
        Råtta.. kirjoitti:

Lupaus on sitten lupaus :). Sitä ennen voidaan versottaa noita herneitä ym. sisällä. Tuli vain mieleeni, pitäisikö tänä kesänä ylläpitää perinteitä ja kasvattaa pensastomaatteja. Niiden kasvattamisessa olen aika haka ja syksyllä on ongelmia, mihin laitan tomaatit :D. Muutama kurpitsakin olisi kiva kasvattaa..

No niin, nyt se on sitte se mun aloitus poistettu..harmittaa vaan kun jäi yks kskustelu kesken, sana-arvoitus..

Hilima von-että-silleen

• Råtta..
        Hilima von.. kirjoitti:

No niin, nyt se on sitte se mun aloitus poistettu..harmittaa vaan kun jäi yks kskustelu kesken, sana-arvoitus..

Hilima von-että-silleen

Tarkoitushan oli revitellä ja katsoa, kuinka kauan poisto kestää :)? Olettaisin..

Pyydä sana-arvoituksen laatijalta uudelleen arvoitusta..

• Hilima von..
        Råtta.. kirjoitti:

Tarkoitushan oli revitellä ja katsoa, kuinka kauan poisto kestää :)? Olettaisin..

Pyydä sana-arvoituksen laatijalta uudelleen arvoitusta..

Mut ei mun mielestä siinä mitään luvatonta ollut, joku veti taas herneet nenuun..

En muista hänen nickiä..

Hilima von-tämmöstä-tää-täällä-höh

• Råtta..
        Hilima von.. kirjoitti:

Mut ei mun mielestä siinä mitään luvatonta ollut, joku veti taas herneet nenuun..

En muista hänen nickiä..

Hilima von-tämmöstä-tää-täällä-höh

Välillä tuntuu, että tämä palsta on taistelutanner :). Ainakin sanallisessa mielessä.. Muistitko ottaa mukaasi kypärän, sanansäilän ja ajatuspommeja?

• Hilima von..
        Råtta.. kirjoitti:

Välillä tuntuu, että tämä palsta on taistelutanner :). Ainakin sanallisessa mielessä.. Muistitko ottaa mukaasi kypärän, sanansäilän ja ajatuspommeja?

mitään lisävarustuksia, minulle riittää tämä tietsikka. Voitaisiinko jo lopettaa tämä lässytys?

Hilima von kyllästyy

• Råtta..
        Hilima von.. kirjoitti:

mitään lisävarustuksia, minulle riittää tämä tietsikka. Voitaisiinko jo lopettaa tämä lässytys?

Hilima von kyllästyy

Voidaan :).

• Hilima von..
        Råtta.. kirjoitti:

Feikki iski jälleen..
        Tämä on nyt sitte mun viimenen repliikki, jos näitä ilmaantuu se en ole mie.

• Right Hilima von..
        Råtta.. kirjoitti:

Miks sen pitää ilkeillä?? No tää on nyt sitte viimenen repliikki minulta.

• Right Hilima von..
        Råtta.. kirjoitti:

• Råtta..
        Hilima von.. kirjoitti:

Feikki iski jälleen..
        Tämä on nyt sitte mun viimenen repliikki, jos näitä ilmaantuu se en ole mie.

Mietinkin sen jälkeen, kun vastasin, ettet ole sinä. Tuli muuten mieleeni, jos on yhteinen tuttavamme, niin mitä pelkää eniten? No, sitä että kommunikoidaan enemmän! Lähetän sinulle sähköpostia. Meillä on varmasti paljon ajatuksia vaihdettavana.

• Hilima
        Råtta.. kirjoitti:

Mietinkin sen jälkeen, kun vastasin, ettet ole sinä. Tuli muuten mieleeni, jos on yhteinen tuttavamme, niin mitä pelkää eniten? No, sitä että kommunikoidaan enemmän! Lähetän sinulle sähköpostia. Meillä on varmasti paljon ajatuksia vaihdettavana.

Jään odottamaan. Muutama ajatus on itsellänikin asiasta..

• mieltä
        Right Hilima von.. kirjoitti:

että pitää olla "yksinkertainen ihminen".

Omalla nimissä jos haukkuu tai suoltaa paskaa toisten niskaan, niin ihan sama (ei vois vähempää kiinnostaa, vois sivuuttaa), mutta toisen nimellä kirjoittava, nikkiä käyttävä on TÄYSI ÄÄLIÖ ja KUSIPÄÄ. SAATANA, ETTEI TOLLANEN YMMÄRRÄ ETTÄ se satuttaa niin HELVETISTI, ja jos YMMÄRTÄÄ niin sitten on TÄYS "MULKKU".

• ...ngg

mutta se pahuksen dollari mätäni vain.

• Råtta..

Kokeile seuraavan kerran rahapuuta, vaikka symbolisessa mielessä. Helpompi myös hoitaa :).

• Hilima von..

On olemassa semmosia kun, kahen euron KERÄILY-kolikoita, erikoisrahoja. Niitä kun viljelet niin pääset keräilemään satoa :}

Hilima von-keräily-kolikko-fani :}

• ...ngg
        Hilima von.. kirjoitti:

On olemassa semmosia kun, kahen euron KERÄILY-kolikoita, erikoisrahoja. Niitä kun viljelet niin pääset keräilemään satoa :}

Hilima von-keräily-kolikko-fani :}

hyvin ne kolikot. Eräs kaveri nimeltään Ray
        kerää 80 % sadon. Mie oon vain sellane ryysy-rannanjooseppi.

• ...ngg
        Råtta.. kirjoitti:

Kokeile seuraavan kerran rahapuuta, vaikka symbolisessa mielessä. Helpompi myös hoitaa :).

vain muuttuu symboliseksi sukupuuksi, jossa kuo-
        linsyyksi ilmoitetaan unelmien taivaspuutarha...

• Råtta..
        ...ngg kirjoitti:

vain muuttuu symboliseksi sukupuuksi, jossa kuo-
        linsyyksi ilmoitetaan unelmien taivaspuutarha...

Annoit uuden selvityksen sille rahapuulle, jonka sain eräältä mieheltä. Joo, siihen kuoli sukupuu :(. Laitoin kylläkin rahapuun kierrätykseen muuton yhteydessä.

• mut wois sitä ruohoa koittaa joskus kaswattaa :=)

• Råtta..

Pysy vain noissa luvallisissa ruohoissa, jotka ovat aloituksessa :). Hyvin näyttävät versot nousevan.

• Råtta.. kirjoitti:

Pysy vain noissa luvallisissa ruohoissa, jotka ovat aloituksessa :). Hyvin näyttävät versot nousevan.

laitan wiel porkkanat wäärinpäin multiin :=)

• luenko tosiaan
        A.DONIS kirjoitti:

40 palstaa

• Mysteriet
        luenko tosiaan kirjoitti:

40 palstaa

Siinä tapauksessa, mene katsomaan salaliittoteoriat-palstaa ja voit kysyä; Jumalauta luenko tosiaan suomalaista palstaa:

Paljon Onnea

• luenko tosiaan kirjoitti:

40 palstaa

et ymmärrä tjn :=)

• Råtta..
        A.DONIS kirjoitti:

Teeskentelet vain :). Muuten täällä on liikkeellä tosi ärhäkkä otus. Eikä viikonloppukaan ole vielä tiedossa? Mistä moinen käytös tämän yksilön kohdalla mahtaa johtua?

• Råtta.. kirjoitti:

Teeskentelet vain :). Muuten täällä on liikkeellä tosi ärhäkkä otus. Eikä viikonloppukaan ole vielä tiedossa? Mistä moinen käytös tämän yksilön kohdalla mahtaa johtua?

wetänyt palon pikku nekkuun pensaineen minulle :=)
        jesss sitä mää olemas aina toiwonu :=)

• Råtta..
        A.DONIS kirjoitti:

wetänyt palon pikku nekkuun pensaineen minulle :=)
        jesss sitä mää olemas aina toiwonu :=)

Niin Afkari, minä ja Hilima olemme saaneet osamme. Hitto! Hirveä kiire koko ajan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      232
      9706
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      121
      6662
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6224
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      79
      4737
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4480
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      35
      3482
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      59
      3170
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3045
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3028
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3013
    Aihe