Tervahiihto

carpas

Hyvät järjestelyt! Latu-urat erinomaisessa kunnossa ja ammattitaitoisesti rakennettu. Naistenpäivänä Anssi uskalsi kuuluttaa että kuntosarjassa naiset lähtee miesten takaa, mikä oli aivan oikein varmaan hiihtäjänaistenkin mielestä kun oli kapeat urat. Oli naisilla vapaa valinta mennä kilpasarjaan ja punaisen viivan ja 'hajuraon' taakse. Kerrankin kunnioitettu Tervahiihdossa hiihtäjän näkökulmaa ja täydet pisteet menee homman johtajalle kuka lieneekään, carpas on hiihtänyt Tervahiihdon 20 kertaa.

14

1796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkivaan

Huonot järjestelyt. Kapea reitti. Samaa reittiä joutu sahaan kahteen kertaan. Liika vähän juottopaikkoja(ei saanu juoda kokorahan eestä), Tuloksia ei vieläkään netissä, parhaimpina vuosi reaaliaikaset tulokset. Kehitys menossa väärään suuntaan. Eli ei hyvä. Haiskahtaa nykyään niin vaan hyvältä rahantulo konstilta hiihtoseuralle.

• Minä olen kylläkin kuullut, että Tervahiihto tuottaa joka vuosi järjestävälle seuralle tappiota. Että se siitä rahanahneudesta.

• tosihiihtäjä

ei kai sitä juomaan mennä massahiihtotapahtumaan! mä ainakin hoidan juomispuolen näin iltasella hiihtojen jälkeen...

• kommentti
        tosihiihtäjä kirjoitti:

ei kai sitä juomaan mennä massahiihtotapahtumaan! mä ainakin hoidan juomispuolen näin iltasella hiihtojen jälkeen...

Pitkillä matkoilla pitää nauttia säännöllisesti juotavaa matkan aikana tai muuten on vaarana nestehukka. Ei ne sun juotavat illalla paljoa auta, jos päivällä iskee nestehukka.

• on kyllä
        kommentti kirjoitti:

Pitkillä matkoilla pitää nauttia säännöllisesti juotavaa matkan aikana tai muuten on vaarana nestehukka. Ei ne sun juotavat illalla paljoa auta, jos päivällä iskee nestehukka.

helppoa pitää omaa isoakin juomapulloa mukana, kun sen olemassa oloa ei juuri huomaa, toisin kuin juostessa .

• rahalle vastinetta
        on kyllä kirjoitti:

helppoa pitää omaa isoakin juomapulloa mukana, kun sen olemassa oloa ei juuri huomaa, toisin kuin juostessa .

On se helppoa juu, mutta eikös ne juotavat pitäisi tarjota jo osallistumismaksua vastaan? Näin ainakin muissa massahiihdoissa on ollut, esim. Finlandiassa viimeinen latuasema oli 4 km ennen maalia.

• säästettin

näköjään myös ajanottosysteemissä, eli ei chippiä. Maali suljettiin klo 18, tuloslistat oli valmiit ilmeisesti n klo 19, ja ainakin yhdeksältä ne näkyi jo netissä.

• Jasi

Mä olen kiertänyt näitä hiihtoja muutaman vuoden (Pogosta, Savonia, Lapponia jne.) eikä Tervan järjestelyt, reitti ym. hävinneet muille yhtään. Juottoasemia oli ihan riittävästi ja ilman ruuhkaa sain mehun käteen toisin kuin esim Pogostassa on käynyt. Oululaiset olkaahan vain ylpeitä tästä hiihdosta!

• qwerpoiu
        Jasi kirjoitti:

Mä olen kiertänyt näitä hiihtoja muutaman vuoden (Pogosta, Savonia, Lapponia jne.) eikä Tervan järjestelyt, reitti ym. hävinneet muille yhtään. Juottoasemia oli ihan riittävästi ja ilman ruuhkaa sain mehun käteen toisin kuin esim Pogostassa on käynyt. Oululaiset olkaahan vain ylpeitä tästä hiihdosta!

vuonna 2005 tervahiihdon hiihti läpi n 1600 hiihtäjää, seuraavanakin vuonna porukkaa oli vielä n 1500. Vuosi 2007 oli pohjanoteeraus surkean lumitilanteen ja surkean kisapäivän sään takia, hiihtäjiä alle 900. Tänä vuonna reitin kunto ja sää olivat lopulta varsin mainiot, porukkaa oli kuitenkin vain vähän päälle 900. Jossain mättää aika pahasti..

• se tappaa fiiliksen
        qwerpoiu kirjoitti:

vuonna 2005 tervahiihdon hiihti läpi n 1600 hiihtäjää, seuraavanakin vuonna porukkaa oli vielä n 1500. Vuosi 2007 oli pohjanoteeraus surkean lumitilanteen ja surkean kisapäivän sään takia, hiihtäjiä alle 900. Tänä vuonna reitin kunto ja sää olivat lopulta varsin mainiot, porukkaa oli kuitenkin vain vähän päälle 900. Jossain mättää aika pahasti..

tämä jokavuotinen kitinä, milloin mistäkin asiasta. Kuka sitä uskaltaa lähtä hiihtään, kun negatiivista valitusta tulee joka rööristä.

Toki, ei se lumitilanne tänä vuonnakaan häävi ole ollut, että monellakaan olisi kilometrejä tarvittavaa määrää Oulun laduilla kertynyt. Lopetetaan joutava kitinä ja hiihdetään enempi, niin jos taas ens vuonna sitten suksi luistais?

• Kunhan kyselen

En itte viittinyt osallistua tänä vuonna ko. tapahtumaan. Ihan vaan kiinnostaa, että missäs kunnossa ne pertsaladut olivat?

• erkkimies2

Enpä oikein usko jos vaikka lasketaan varovaisesti että keskimääräinen maksu 50 egee se kertaa noin 1000= 50000 euroa. Talkootyötä paljon niin meleko huonosti saa järjestää että tappiolla menee.

• ladut

hyvässä kunnossa, oli niin kovat pohjat pakkasten ansiosta.

• erkkimies2 kirjoitti:

Enpä oikein usko jos vaikka lasketaan varovaisesti että keskimääräinen maksu 50 egee se kertaa noin 1000= 50000 euroa. Talkootyötä paljon niin meleko huonosti saa järjestää että tappiolla menee.

Kato minä tiiän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      271
      2310
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1011
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      989
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      980
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      931
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      861
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      848
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      746
    9. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      694
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      687
    Aihe