Lastulevyseinän rakojen täyttö ja maalaus

Onnistuneita kokemuksia?

Pintaremontti meneillään 70-luvun talosssa. Nyt kyselen hyviä vinkkejä ja kokemuksia siitä miten lastulevyseinien raot on tasoitettu ennen maalausta. Mitä kannattaa laittaa rakoihin että pysyy ja mikä nauha tmv. päälle?

19

12125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota kysytään

ja sama on vastaus, millään ei eläminen lopu. Levyden poisto on ainut keino.

• Ei onnistu

Ei onnistu. Uskokaa jo. Lastulevyseinässä kuuluu olla ne raot. Piste.

• Protesi

Mikäli vanhat levyt saa kohtuudella irti otat ne kipsi tilalle tai saneerauskipsi suoraan päälle, silloin saattaa karmien kohdalla tulla ongelmia.

• ennen nauhaa

Rakoihin voi laittaa ensin täytteeksi jotain,vaikka ohuet vaneri- tms.soirot. Ne kiinnitetään elastisella liimalla ja sitten laitetaan tasoite saumanauha.

• juuri tehneenä

käytin polyfilla korjausmassaa rakojen täyttämiseen, ja päälle vielä akryylimassa, ja hyvä tuli:)

• se hyvä

vielä, mutta anna ajan kulua ja huomaat että susi tuli. pysyyhän siinä saatanan raossa vaikka savi, mutta ne levyt elää niin kauan kun on kosteutta tällä maapallolla.

• taulapää
        se hyvä kirjoitti:

vielä, mutta anna ajan kulua ja huomaat että susi tuli. pysyyhän siinä saatanan raossa vaikka savi, mutta ne levyt elää niin kauan kun on kosteutta tällä maapallolla.

että lattoitakin tehdään lastulevystä, vielä pontatusta sellaisesta, eikä haittaa levyjen eläminen ketään millään tavalla...

• kuyfuyfg
        taulapää kirjoitti:

että lattoitakin tehdään lastulevystä, vielä pontatusta sellaisesta, eikä haittaa levyjen eläminen ketään millään tavalla...

sinähän se viisas TÄTI olet.

• elämään..
        taulapää kirjoitti:

Lastulevyt liimataan toisiinsa ponteista kiinni, siinä se ero. Ja lisäksi lastulevyt usein vielä liimataan juoksuihin tiheässä olevien ruuvien / naulojen lisäksi, eli ilman kosteuden voima ei riitä repimään vaikka hieman elävätkin.
        Jos seinät tehtäisiin myös pontatusta lastulevystä ja liimattaisiin, niin eiköhän pysyisi nekin rakoilematta.

• keino...

Tein aikoinaan niin, että sahasin rakoihin sopivat rimat, jotka liimasin Erikeeperillä levyjen rakoihin.
      Ei se mikään 100 % varma keino varmaan ole, mutta kyllä ne kestivät sen viitisen vuotta, joka siinä kämpässä asuttiin. Meille tuli tosin tapetti päälle, mutta se ei kuitenkaan revennyt saumoista - niin kuin noissa yleensä käy.

Pelkät pakkelit, massat ja lasikuitunauhat ei tule toimimaan. Vaikka ei heti repeäisikään, niin jo vuosi-pari riittää. Onhan noita yrityksiä nähty..

• näin!

tätä juuri tarkoitin,rimat rakoihin,päälle nauha ja tasoite.toimii.ainakin toiminut lapsuudenkodissani siitä asti kun talo rakennettu (n.20 vuotta)

• takia
        näin! kirjoitti:

tätä juuri tarkoitin,rimat rakoihin,päälle nauha ja tasoite.toimii.ainakin toiminut lapsuudenkodissani siitä asti kun talo rakennettu (n.20 vuotta)

se timpuri ne raot siihen jätti? ilkeyttäänkö? pääsisimpä kärpäseks kattoon kun tädit kittailee akryylimassalla. jokainenhan saa sotkea seinänsä miten haluaa, vaikka näiden tätien ohjeiden mukaan ja hyvähän siitä tulee kun ei ole vertailukohtaa vieressä.

• sotkee?
        takia kirjoitti:

se timpuri ne raot siihen jätti? ilkeyttäänkö? pääsisimpä kärpäseks kattoon kun tädit kittailee akryylimassalla. jokainenhan saa sotkea seinänsä miten haluaa, vaikka näiden tätien ohjeiden mukaan ja hyvähän siitä tulee kun ei ole vertailukohtaa vieressä.

tiedoksi äsköselle,että olen kyllä ihan ammattini puolesta noita rakoja täytellyt asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja luulen kyllä aika hyvin tietäväni mitä teen niin että aika turha tulla sanomaan etteikö onnistuisi millään,ikinä..
        en tietenkään mielelläni rakoja täytä,omassa kotonani en ole täyttänyt enkä tule täyttämään. mutta asiakas on aina oikeassa (vaikka miten kiristäisi)

• kaivoon
        sotkee? kirjoitti:

tiedoksi äsköselle,että olen kyllä ihan ammattini puolesta noita rakoja täytellyt asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja luulen kyllä aika hyvin tietäväni mitä teen niin että aika turha tulla sanomaan etteikö onnistuisi millään,ikinä..
        en tietenkään mielelläni rakoja täytä,omassa kotonani en ole täyttänyt enkä tule täyttämään. mutta asiakas on aina oikeassa (vaikka miten kiristäisi)

ja kitaat tetramassalla, jos asiakas vaatii? eikö sulla ole ammattiylpeyttä? taidatkin olla virallinen TÄTI. (naisia loukkaamatta) minä en suostu tekemään sellaista jota ei kehtaa sanoa et se on mun tekemä.

• ylpee
        kaivoon kirjoitti:

ja kitaat tetramassalla, jos asiakas vaatii? eikö sulla ole ammattiylpeyttä? taidatkin olla virallinen TÄTI. (naisia loukkaamatta) minä en suostu tekemään sellaista jota ei kehtaa sanoa et se on mun tekemä.

tule itse alalle ja sano sitten.. ammattiylpeys ei kuulu siihen millään lailla,täytänkö raot vai en. en vain ymmärrä mikä ongelma siinä on,kun kerran se onnistuu kun oikein tekee..
        ja kyllä,kehtaan sanoa että ovat minun tekemiäni,koska tähän asti en ole kuullut yhdestäkään joka olisi lähtenyt millään lailla halkeilemaan tms.
        pirun ylpeä olen siitä,että osaan.
        anteeksi keskustelun aloittajalle,mutta pakko oli vielä käydä vastaamassa ettei eräille tule paha mieli kun rakojen tukkiminen tuntuu olevan ongelma ;)

• alalla.
        ylpee kirjoitti:

tule itse alalle ja sano sitten.. ammattiylpeys ei kuulu siihen millään lailla,täytänkö raot vai en. en vain ymmärrä mikä ongelma siinä on,kun kerran se onnistuu kun oikein tekee..
        ja kyllä,kehtaan sanoa että ovat minun tekemiäni,koska tähän asti en ole kuullut yhdestäkään joka olisi lähtenyt millään lailla halkeilemaan tms.
        pirun ylpeä olen siitä,että osaan.
        anteeksi keskustelun aloittajalle,mutta pakko oli vielä käydä vastaamassa ettei eräille tule paha mieli kun rakojen tukkiminen tuntuu olevan ongelma ;)

ja ammatissa toiminut vuodesta 74 eli ammattikoulusta päästyäni. (kesätyö blues isäukon kanssa myös alalla alko kun kynnelle kykenin) remontti yrittäjänä vuodesta 87. koulutus ja kokemus pitäis riittää. paljokos sulla sitä on. taisit taputella paskaa lattialla kun aloin yrittäjäksi jos lapsuuden kotisi on rakennettu 20v. sitten. et vastannut kysymykseen miksi raot on siihen jätetty. ammatti ylpeys on sitä ettei suostu tekemään paskaa. 60 luvulla kuulin ensinmäiset teoriat rakojen täytöstä. täti on iätön ja sukupuoleton otus josta kerrotaan tarinoita (naisia halventamatta) niiden jäljiltä otetaan yläsuppilo ruisku esille ja ylitasoitetaan maalikasat ja muut omituisuudet seinistä pois.

• läkkipeltiä

koko sauman pituudelta, ruuveilla kiinni ja jätetään tapetin alle piiloon

• åasdfghjk

yks kysyy ja kaks viisasta vastaajaa alkaa riiteleen keskenään. hehheh.

• Maalit

Haloo..tähän hommaan ei ole poppakonsteja..kyprokki päälle ja vanhat haisulevyt samalla piiloon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      185
      2680
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      73
      921
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      809
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      283
      767
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      88
      759
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe