Pintaremontti meneillään 70-luvun talosssa. Nyt kyselen hyviä vinkkejä ja kokemuksia siitä miten lastulevyseinien raot on tasoitettu ennen maalausta. Mitä kannattaa laittaa rakoihin että pysyy ja mikä nauha tmv. päälle?
Lastulevyseinän rakojen täyttö ja maalaus
19
11513
Vastaukset
- tuota kysytään
ja sama on vastaus, millään ei eläminen lopu. Levyden poisto on ainut keino.
- Ei onnistu
Ei onnistu. Uskokaa jo. Lastulevyseinässä kuuluu olla ne raot. Piste.
- Protesi
Mikäli vanhat levyt saa kohtuudella irti otat ne kipsi tilalle tai saneerauskipsi suoraan päälle, silloin saattaa karmien kohdalla tulla ongelmia.
- ennen nauhaa
Rakoihin voi laittaa ensin täytteeksi jotain,vaikka ohuet vaneri- tms.soirot. Ne kiinnitetään elastisella liimalla ja sitten laitetaan tasoite saumanauha.
- juuri tehneenä
käytin polyfilla korjausmassaa rakojen täyttämiseen, ja päälle vielä akryylimassa, ja hyvä tuli:)
- se hyvä
vielä, mutta anna ajan kulua ja huomaat että susi tuli. pysyyhän siinä saatanan raossa vaikka savi, mutta ne levyt elää niin kauan kun on kosteutta tällä maapallolla.
- taulapää
se hyvä kirjoitti:
vielä, mutta anna ajan kulua ja huomaat että susi tuli. pysyyhän siinä saatanan raossa vaikka savi, mutta ne levyt elää niin kauan kun on kosteutta tällä maapallolla.
että lattoitakin tehdään lastulevystä, vielä pontatusta sellaisesta, eikä haittaa levyjen eläminen ketään millään tavalla...
- kuyfuyfg
taulapää kirjoitti:
että lattoitakin tehdään lastulevystä, vielä pontatusta sellaisesta, eikä haittaa levyjen eläminen ketään millään tavalla...
sinähän se viisas TÄTI olet.
- elämään..
taulapää kirjoitti:
Lastulevyt liimataan toisiinsa ponteista kiinni, siinä se ero. Ja lisäksi lastulevyt usein vielä liimataan juoksuihin tiheässä olevien ruuvien / naulojen lisäksi, eli ilman kosteuden voima ei riitä repimään vaikka hieman elävätkin.
Jos seinät tehtäisiin myös pontatusta lastulevystä ja liimattaisiin, niin eiköhän pysyisi nekin rakoilematta.
- keino...
Tein aikoinaan niin, että sahasin rakoihin sopivat rimat, jotka liimasin Erikeeperillä levyjen rakoihin.
Ei se mikään 100 % varma keino varmaan ole, mutta kyllä ne kestivät sen viitisen vuotta, joka siinä kämpässä asuttiin. Meille tuli tosin tapetti päälle, mutta se ei kuitenkaan revennyt saumoista - niin kuin noissa yleensä käy.
Pelkät pakkelit, massat ja lasikuitunauhat ei tule toimimaan. Vaikka ei heti repeäisikään, niin jo vuosi-pari riittää. Onhan noita yrityksiä nähty..- näin!
tätä juuri tarkoitin,rimat rakoihin,päälle nauha ja tasoite.toimii.ainakin toiminut lapsuudenkodissani siitä asti kun talo rakennettu (n.20 vuotta)
- takia
näin! kirjoitti:
tätä juuri tarkoitin,rimat rakoihin,päälle nauha ja tasoite.toimii.ainakin toiminut lapsuudenkodissani siitä asti kun talo rakennettu (n.20 vuotta)
se timpuri ne raot siihen jätti? ilkeyttäänkö? pääsisimpä kärpäseks kattoon kun tädit kittailee akryylimassalla. jokainenhan saa sotkea seinänsä miten haluaa, vaikka näiden tätien ohjeiden mukaan ja hyvähän siitä tulee kun ei ole vertailukohtaa vieressä.
- sotkee?
takia kirjoitti:
se timpuri ne raot siihen jätti? ilkeyttäänkö? pääsisimpä kärpäseks kattoon kun tädit kittailee akryylimassalla. jokainenhan saa sotkea seinänsä miten haluaa, vaikka näiden tätien ohjeiden mukaan ja hyvähän siitä tulee kun ei ole vertailukohtaa vieressä.
tiedoksi äsköselle,että olen kyllä ihan ammattini puolesta noita rakoja täytellyt asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja luulen kyllä aika hyvin tietäväni mitä teen niin että aika turha tulla sanomaan etteikö onnistuisi millään,ikinä..
en tietenkään mielelläni rakoja täytä,omassa kotonani en ole täyttänyt enkä tule täyttämään. mutta asiakas on aina oikeassa (vaikka miten kiristäisi) - kaivoon
sotkee? kirjoitti:
tiedoksi äsköselle,että olen kyllä ihan ammattini puolesta noita rakoja täytellyt asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja luulen kyllä aika hyvin tietäväni mitä teen niin että aika turha tulla sanomaan etteikö onnistuisi millään,ikinä..
en tietenkään mielelläni rakoja täytä,omassa kotonani en ole täyttänyt enkä tule täyttämään. mutta asiakas on aina oikeassa (vaikka miten kiristäisi)ja kitaat tetramassalla, jos asiakas vaatii? eikö sulla ole ammattiylpeyttä? taidatkin olla virallinen TÄTI. (naisia loukkaamatta) minä en suostu tekemään sellaista jota ei kehtaa sanoa et se on mun tekemä.
- ylpee
kaivoon kirjoitti:
ja kitaat tetramassalla, jos asiakas vaatii? eikö sulla ole ammattiylpeyttä? taidatkin olla virallinen TÄTI. (naisia loukkaamatta) minä en suostu tekemään sellaista jota ei kehtaa sanoa et se on mun tekemä.
tule itse alalle ja sano sitten.. ammattiylpeys ei kuulu siihen millään lailla,täytänkö raot vai en. en vain ymmärrä mikä ongelma siinä on,kun kerran se onnistuu kun oikein tekee..
ja kyllä,kehtaan sanoa että ovat minun tekemiäni,koska tähän asti en ole kuullut yhdestäkään joka olisi lähtenyt millään lailla halkeilemaan tms.
pirun ylpeä olen siitä,että osaan.
anteeksi keskustelun aloittajalle,mutta pakko oli vielä käydä vastaamassa ettei eräille tule paha mieli kun rakojen tukkiminen tuntuu olevan ongelma ;) - alalla.
ylpee kirjoitti:
tule itse alalle ja sano sitten.. ammattiylpeys ei kuulu siihen millään lailla,täytänkö raot vai en. en vain ymmärrä mikä ongelma siinä on,kun kerran se onnistuu kun oikein tekee..
ja kyllä,kehtaan sanoa että ovat minun tekemiäni,koska tähän asti en ole kuullut yhdestäkään joka olisi lähtenyt millään lailla halkeilemaan tms.
pirun ylpeä olen siitä,että osaan.
anteeksi keskustelun aloittajalle,mutta pakko oli vielä käydä vastaamassa ettei eräille tule paha mieli kun rakojen tukkiminen tuntuu olevan ongelma ;)ja ammatissa toiminut vuodesta 74 eli ammattikoulusta päästyäni. (kesätyö blues isäukon kanssa myös alalla alko kun kynnelle kykenin) remontti yrittäjänä vuodesta 87. koulutus ja kokemus pitäis riittää. paljokos sulla sitä on. taisit taputella paskaa lattialla kun aloin yrittäjäksi jos lapsuuden kotisi on rakennettu 20v. sitten. et vastannut kysymykseen miksi raot on siihen jätetty. ammatti ylpeys on sitä ettei suostu tekemään paskaa. 60 luvulla kuulin ensinmäiset teoriat rakojen täytöstä. täti on iätön ja sukupuoleton otus josta kerrotaan tarinoita (naisia halventamatta) niiden jäljiltä otetaan yläsuppilo ruisku esille ja ylitasoitetaan maalikasat ja muut omituisuudet seinistä pois.
- läkkipeltiä
koko sauman pituudelta, ruuveilla kiinni ja jätetään tapetin alle piiloon
- åasdfghjk
yks kysyy ja kaks viisasta vastaajaa alkaa riiteleen keskenään. hehheh.
- Maalit
Haloo..tähän hommaan ei ole poppakonsteja..kyprokki päälle ja vanhat haisulevyt samalla piiloon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121999Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56975Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734