Vinyyliverhouksen hinta ?

k.r.i.s.t.i.a.n

Olis tarkotus tänä kesänä laittaa kämppä kuntoon päälipuolelta, kävi mielessä että jos maalais kämpän, mutta sitten aloin ajattelemaan tollasta vinyyliverhous vaihtoehtoo. Eli olisin udellut tätä kautta alustavasti että onko kenelläkään tietoa, minkä hintaista tollanen omakotitalon vinyyliverhous on ? Tiedän että se ei oo mitään halpaa puuhaa, mutta vanha talo muuttuu aika paljon edukseen ainakin mun silmään. Ois suunnitelmissa vaihtaa puu-ulkoverhous tollaseen vinyyliverhoukseen ja ajattelin että tätä kautta sitä vois kysyy että mitä on porukalla maksanut moinen toimi, kunnen ainakaan oo netistä löytänyt että mitä sellanen ylipäätään vois maksaa ? Jollei tätä kautta saa siihen hinta politiikkaan mitään vastausta, niin kai johonkin firmaan tarttee sitten ottaa yhteyttä.

PS. Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille

17

20522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • horoloro

No hinnan saat parhaiten selville kun soitat edustajalle ja kysyt.
      Täälläpäin yksi tuttu laittoi rapattuun taloonsa vinyylin kun oli halvin vaihtoehdoista. Maksoi siinä kybän luokkaa. Talon ulkonäkö siistiytyi huomattavasti mutta ei parantunut. Ilmaraolla laitettin joten tuskin teknistä haittaa aiheuttaa mutta sanoisin että puuverhous antaa paremman vastineen rahoille vaikka menisi vähän enemmän. Jos joskus tulevaisuudessa taloa olet myymässä eteenpäin niin puuta on mukavampi myydä. Vinyyli voi lisätä selittelyn tarvetta.

• jjkkll

Vinyyli maksaa siis tavara n. 27 €/m2. Tuohon ei kuulu tuuletusrimat eikä ikkunoiden ja ovien smyygitavarat. Itse tilasin syksyksi vinyylin, asennnan itse. Hyvä vaihtoehto puulle joka lahoaa ja vaatii huoltomaalauksia 5-10 vuoden välein.
      Ja vinyylitekniikka oli mietitty loppuun asti. Vinyyli ei homehdu, täysin veden kestävä, pakkasenkestävä, parantaa tuulensuojausta jne. Huonoja puolia voi mainita vain että sitäkään ei ilmaiseksi saa. Puuverhous maksaisi, pelkkä tavara vain n. 12,50-13 €/m2. Tietenkin maalaukset päälle ja yksi työvaihe lisää. Eli loppujen lopuksi vinyyli ei ole itse asennetunakaan paljon kalliimpi kuin puu.
      Eli sanotaanko että jos 200 m2 julkisivua, vinyyli about 5400-6000 ja puutavara maali 3400 €. Molemmat työmaalle toimitettuna.
      Puutavaran hinta laskettu halvimman hinnan mukaan pohjamaalattuna valmiiksi, laadusta en tiedä.

• horoloron

Mahtaako olla? Siis mietitty ihan loppuun asti.
        Mineriitti ennenvanhaan ajoi suurinpiirtein samaa virkaa kuin vinyyli nykyään. Molemmat on yhtä hyviä ja yhtä toimivia kuin mikä tahansa muukin oikein asennettu vaihtoehto. Siitä huolimatta mineriittiä nykyään on tapana kuskata kaatikselle vaikka ei sinänsä tarveta olisi.

Muoti muuttuu ja mielipiteet elää. Suuri yleisö kuitenkin yleensä on konservatiivinen. Puu on hyväksyttyä perinettä puutteineenkin.

• puutapuuta

Huh-huh ! Näköjään vinyyli on maksanu pari vuotta sitten lainatakseni jjkkll 9.3.2008 : '' siis tavara n. 27 €/m2. Tuohon ei kuulu tuuletusrimat eikä ikkunoiden ja ovien smyygitavarat ''.

Mä kun kysyin tosta www.kestoverhous.fi ,niin oli ainakin viime kuussa 10 €/m2 vähemmän ja siihen kuulu vielä kaikki listat !

• Kaikkea sitä meinataan

Maksoi mitä maksoi, täyspäisissä rakennusvalvontavirastoissa ei vinyylille lupia anneta.

• ile

1,5 kerroksisen talon verhous vinyylillä maksoi itsetehtynä tarvikkeineen n.4500 euroa ja talon ulkonäkö koheni huomattavasti.Puuta emme edes harkinneet laittavamme koska nyky maaleista on poistettu tehokkaimmat suoja-aineet.N 4 vuotta sitten talomme raapattiin ja maalattiin ULTRA:lla joka lohkeili ja alkoi rapista 2 vuoden jälkeen.Nyt on vinyyli pinnassa ja seuraavat 50 vuotta vaan pestään välillä.

• jfsakm

Eipä ole missään kunnassa jäänyt sen takia vinyyliä laittamatta että rakennusvirasto ei olisi antanut lupaa. Kahdessa kunnassa aluksi kiellettiin mutta korkeimman oikeuden päätöksellä ne kumottiin. Jos joku ajattelee että vinyyli kannetaan kahden kymmenen vuoden päästä kaatopaikalle niinkuin mineriitissä kävi niin höpö höpö. Itse asiassa vinyyli on hyvin luonnonmukaista koska lähes 60% siitä on luonnon omia suoloja. Ja loput aineetkaan eivät ympäristöä pilaa. Itse tiedän talon joka on tehty vinyylistä 35 v. sitten ja on vieläkin tosi hyvän näköinen.

• -+-+-
        jfsakm kirjoitti:

Eipä ole missään kunnassa jäänyt sen takia vinyyliä laittamatta että rakennusvirasto ei olisi antanut lupaa. Kahdessa kunnassa aluksi kiellettiin mutta korkeimman oikeuden päätöksellä ne kumottiin. Jos joku ajattelee että vinyyli kannetaan kahden kymmenen vuoden päästä kaatopaikalle niinkuin mineriitissä kävi niin höpö höpö. Itse asiassa vinyyli on hyvin luonnonmukaista koska lähes 60% siitä on luonnon omia suoloja. Ja loput aineetkaan eivät ympäristöä pilaa. Itse tiedän talon joka on tehty vinyylistä 35 v. sitten ja on vieläkin tosi hyvän näköinen.

höpöhöpö.Sillo vielä ollu keksittykkään tollasta hullutusta.

• ____
        -+-+- kirjoitti:

höpöhöpö.Sillo vielä ollu keksittykkään tollasta hullutusta.

Vinyyliverhousta on valmistettu 40 vuotta.

• -+-+-
        ____ kirjoitti:

ole viinyyliverhottua ok taloa 40v takaa

• pieruviro
        ile kirjoitti:

1,5 kerroksisen talon verhous vinyylillä maksoi itsetehtynä tarvikkeineen n.4500 euroa ja talon ulkonäkö koheni huomattavasti.Puuta emme edes harkinneet laittavamme koska nyky maaleista on poistettu tehokkaimmat suoja-aineet.N 4 vuotta sitten talomme raapattiin ja maalattiin ULTRA:lla joka lohkeili ja alkoi rapista 2 vuoden jälkeen.Nyt on vinyyli pinnassa ja seuraavat 50 vuotta vaan pestään välillä.

rapattiin ja maalattiin ultralla??????? taidat olla virolainen bussikuski:))) vai alko rapista parin vuoden jälkeen:) että voi ihmisissä on geneettisesti jälkeenjäänneitä. vai puutalomaalia pannaan rappaukseen ja ihmetellään ku ei kestä??? auton varmaan maalaat sokkelimaalilla?

• walt disney?
        ____ kirjoitti:

kestää aika kauan valmistaa? onkohan ympäristöystävällistä? ja suolaakin 60 %?

• Asiaa...
        pieruviro kirjoitti:

rapattiin ja maalattiin ultralla??????? taidat olla virolainen bussikuski:))) vai alko rapista parin vuoden jälkeen:) että voi ihmisissä on geneettisesti jälkeenjäänneitä. vai puutalomaalia pannaan rappaukseen ja ihmetellään ku ei kestä??? auton varmaan maalaat sokkelimaalilla?

Heh, en tiedä kaverin virolaisuudesta mutta lukihäiriö on yleinen vika... Eihän tekstissä ole mitään rappaamisesta vaan raappaamisesta, jospa itse lukisit paremmin ja kirjoittelisit jotain järkevää ettet vaikuttaisi geneettisesti jälkeenjääneeltä... :D

• tietääkö kukaan

Kestoverhous.. edellisen omistajan aikana Rasteko joka oli asiallinen mutta mites laita nykyään?

• JOFIX.FI

Hyviä kommentteja ja keskustelua !

Aivan oikein, eri tuotteiden kohdallahan on kysymys valinnoista, hinnasta ja arvotekijöistä - siksi voidaankin päätyä erilaisiin ratkaisuhin.

Kysymys kuuluu aina jokaista osatekijää kohden " mihin verrattuna - mitä asiaa verrataan samoilla tiedoilla - mihin ? "

Kuten onko autossa metallipuskurit vai muovipuskurit, kannammeko ruokakaupan ostokset paperikassissa, muovikassissa vai ns iki-kassissa jne - ns muoviaitojen tai muovisten ulkoverhousten raaka-aineet ovat myös mm kierrätysmuovia, öljyä ja jopa NaCl ts ns merisuolaa - esimerkiksi on ulkoverhouspaneeleista n 56 %. Juuri tuotteiden koostumus kuten NaCl on se tekijä miksi tuotteet kestävät vuosikymmeniä - aivan jokapäivä käyttämissämme arkiesineissä on muovipohjaisia ratkaisuja joissa NaCl (suola) on se kestävyyden perusta.

Lisäksi tuotteista voimme kysyä mm :

Onko tärkeää, että ne kestävät jopa 50 vuotta ?
      Onko tärkeää, että ne voi kierrättää ?
      Onko tärkeää, että ne ovat huoltovapaita ?
      Onko tärkeätä, että ne maksat itsensä takaisin ajan kanssa kunhan otetaan laskukone käyttöön ja ynnätään kulut vuosien varrella ?
      Onko tärkeätä, että esim työtapaturmien määrä on pienempi kun huolto / uusintakorjaus töitä ei tarvitse tehdä ?
      Onko se tärkeää, että kestävän kehityksen tuotteita on kuluttajilla entistä enemmän saatavilla ?

Mielestämme asiakas on aina oikeassa - me tarjoamme vain ratkaisu vaihtoehtoja jotka ovat erilaisia ja joilla on omat etunsa - hintaakaan unohtamatta. Voimme olla edelläkävijöitä tai perässäkävelijöitä.

Keskustelemalla ja tosiasioihin perehtymällä asiat selviävät. Me olemme valmiita vastaamaan kaikkiin kysymyksiin ja asiakkaidemme kokemukset antavat omat näkökulmansa miksi he päätyivät meidän palveluhimme.

Kysymys on siis valinnoista - elämä muutenkin on aivan täynnä valintoja - eikö ?

Rakentavin terveisin !
      www.jofix.fi
      JOFIX OY
      jofix.fi Youtube

ULKOVERHOUS VINYYLIVERHOUS AITA PIHA-AITA PORTTI MELUESTE SOKKELI NÄKÖESTE ASENNUS SUUNNITTELU PITKÄT TAKUUT 50 v ENERGIANSÄÄSTÖ PUUSEPÄN MITTATILAUS TUOTTEET KOKEMUSTA yli 40 v ASIAKAS KOKEMUS ASENNUS KOKEMUSTA yli 30 v

• vinyylilyyli

Mitä maksaa tarvikkeet per neliö?
      Entän neliöhinta, jos avaimet käteen periaatteella?

• kikkekiinnostunut

Tietääkö kukaan hintaa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe