Vinyyliverhouksen hinta ?

k.r.i.s.t.i.a.n

Olis tarkotus tänä kesänä laittaa kämppä kuntoon päälipuolelta, kävi mielessä että jos maalais kämpän, mutta sitten aloin ajattelemaan tollasta vinyyliverhous vaihtoehtoo. Eli olisin udellut tätä kautta alustavasti että onko kenelläkään tietoa, minkä hintaista tollanen omakotitalon vinyyliverhous on ? Tiedän että se ei oo mitään halpaa puuhaa, mutta vanha talo muuttuu aika paljon edukseen ainakin mun silmään. Ois suunnitelmissa vaihtaa puu-ulkoverhous tollaseen vinyyliverhoukseen ja ajattelin että tätä kautta sitä vois kysyy että mitä on porukalla maksanut moinen toimi, kunnen ainakaan oo netistä löytänyt että mitä sellanen ylipäätään vois maksaa ? Jollei tätä kautta saa siihen hinta politiikkaan mitään vastausta, niin kai johonkin firmaan tarttee sitten ottaa yhteyttä.

PS. Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille

21

22535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • horoloro

      No hinnan saat parhaiten selville kun soitat edustajalle ja kysyt.
      Täälläpäin yksi tuttu laittoi rapattuun taloonsa vinyylin kun oli halvin vaihtoehdoista. Maksoi siinä kybän luokkaa. Talon ulkonäkö siistiytyi huomattavasti mutta ei parantunut. Ilmaraolla laitettin joten tuskin teknistä haittaa aiheuttaa mutta sanoisin että puuverhous antaa paremman vastineen rahoille vaikka menisi vähän enemmän. Jos joskus tulevaisuudessa taloa olet myymässä eteenpäin niin puuta on mukavampi myydä. Vinyyli voi lisätä selittelyn tarvetta.

    • jjkkll

      Vinyyli maksaa siis tavara n. 27 €/m2. Tuohon ei kuulu tuuletusrimat eikä ikkunoiden ja ovien smyygitavarat. Itse tilasin syksyksi vinyylin, asennnan itse. Hyvä vaihtoehto puulle joka lahoaa ja vaatii huoltomaalauksia 5-10 vuoden välein.
      Ja vinyylitekniikka oli mietitty loppuun asti. Vinyyli ei homehdu, täysin veden kestävä, pakkasenkestävä, parantaa tuulensuojausta jne. Huonoja puolia voi mainita vain että sitäkään ei ilmaiseksi saa. Puuverhous maksaisi, pelkkä tavara vain n. 12,50-13 €/m2. Tietenkin maalaukset päälle ja yksi työvaihe lisää. Eli loppujen lopuksi vinyyli ei ole itse asennetunakaan paljon kalliimpi kuin puu.
      Eli sanotaanko että jos 200 m2 julkisivua, vinyyli about 5400-6000 ja puutavara maali 3400 €. Molemmat työmaalle toimitettuna.
      Puutavaran hinta laskettu halvimman hinnan mukaan pohjamaalattuna valmiiksi, laadusta en tiedä.

      • horoloron

        Mahtaako olla? Siis mietitty ihan loppuun asti.
        Mineriitti ennenvanhaan ajoi suurinpiirtein samaa virkaa kuin vinyyli nykyään. Molemmat on yhtä hyviä ja yhtä toimivia kuin mikä tahansa muukin oikein asennettu vaihtoehto. Siitä huolimatta mineriittiä nykyään on tapana kuskata kaatikselle vaikka ei sinänsä tarveta olisi.

        Muoti muuttuu ja mielipiteet elää. Suuri yleisö kuitenkin yleensä on konservatiivinen. Puu on hyväksyttyä perinettä puutteineenkin.


      • puutapuuta

        Huh-huh ! Näköjään vinyyli on maksanu pari vuotta sitten lainatakseni jjkkll 9.3.2008 : '' siis tavara n. 27 €/m2. Tuohon ei kuulu tuuletusrimat eikä ikkunoiden ja ovien smyygitavarat ''.

        Mä kun kysyin tosta www.kestoverhous.fi ,niin oli ainakin viime kuussa 10 €/m2 vähemmän ja siihen kuulu vielä kaikki listat !


      • Anonyymi00021

        Minulla puutalo, maalasin öljymaalilla 1987. Sen jälkeen kerran maalattu 2015. En halua asua muoviveneessä enkä -talossa.


    • Kaikkea sitä meinataan

      Maksoi mitä maksoi, täyspäisissä rakennusvalvontavirastoissa ei vinyylille lupia anneta.

      • ile

        1,5 kerroksisen talon verhous vinyylillä maksoi itsetehtynä tarvikkeineen n.4500 euroa ja talon ulkonäkö koheni huomattavasti.Puuta emme edes harkinneet laittavamme koska nyky maaleista on poistettu tehokkaimmat suoja-aineet.N 4 vuotta sitten talomme raapattiin ja maalattiin ULTRA:lla joka lohkeili ja alkoi rapista 2 vuoden jälkeen.Nyt on vinyyli pinnassa ja seuraavat 50 vuotta vaan pestään välillä.


      • jfsakm

        Eipä ole missään kunnassa jäänyt sen takia vinyyliä laittamatta että rakennusvirasto ei olisi antanut lupaa. Kahdessa kunnassa aluksi kiellettiin mutta korkeimman oikeuden päätöksellä ne kumottiin. Jos joku ajattelee että vinyyli kannetaan kahden kymmenen vuoden päästä kaatopaikalle niinkuin mineriitissä kävi niin höpö höpö. Itse asiassa vinyyli on hyvin luonnonmukaista koska lähes 60% siitä on luonnon omia suoloja. Ja loput aineetkaan eivät ympäristöä pilaa. Itse tiedän talon joka on tehty vinyylistä 35 v. sitten ja on vieläkin tosi hyvän näköinen.


      • -+-+-
        jfsakm kirjoitti:

        Eipä ole missään kunnassa jäänyt sen takia vinyyliä laittamatta että rakennusvirasto ei olisi antanut lupaa. Kahdessa kunnassa aluksi kiellettiin mutta korkeimman oikeuden päätöksellä ne kumottiin. Jos joku ajattelee että vinyyli kannetaan kahden kymmenen vuoden päästä kaatopaikalle niinkuin mineriitissä kävi niin höpö höpö. Itse asiassa vinyyli on hyvin luonnonmukaista koska lähes 60% siitä on luonnon omia suoloja. Ja loput aineetkaan eivät ympäristöä pilaa. Itse tiedän talon joka on tehty vinyylistä 35 v. sitten ja on vieläkin tosi hyvän näköinen.

        höpöhöpö.Sillo vielä ollu keksittykkään tollasta hullutusta.


      • ____
        -+-+- kirjoitti:

        höpöhöpö.Sillo vielä ollu keksittykkään tollasta hullutusta.

        Vinyyliverhousta on valmistettu 40 vuotta.


      • -+-+-
        ____ kirjoitti:

        Vinyyliverhousta on valmistettu 40 vuotta.

        ole viinyyliverhottua ok taloa 40v takaa


      • pieruviro
        ile kirjoitti:

        1,5 kerroksisen talon verhous vinyylillä maksoi itsetehtynä tarvikkeineen n.4500 euroa ja talon ulkonäkö koheni huomattavasti.Puuta emme edes harkinneet laittavamme koska nyky maaleista on poistettu tehokkaimmat suoja-aineet.N 4 vuotta sitten talomme raapattiin ja maalattiin ULTRA:lla joka lohkeili ja alkoi rapista 2 vuoden jälkeen.Nyt on vinyyli pinnassa ja seuraavat 50 vuotta vaan pestään välillä.

        rapattiin ja maalattiin ultralla??????? taidat olla virolainen bussikuski:))) vai alko rapista parin vuoden jälkeen:) että voi ihmisissä on geneettisesti jälkeenjäänneitä. vai puutalomaalia pannaan rappaukseen ja ihmetellään ku ei kestä??? auton varmaan maalaat sokkelimaalilla?


      • walt disney?
        ____ kirjoitti:

        Vinyyliverhousta on valmistettu 40 vuotta.

        kestää aika kauan valmistaa? onkohan ympäristöystävällistä? ja suolaakin 60 %?


      • Asiaa...
        pieruviro kirjoitti:

        rapattiin ja maalattiin ultralla??????? taidat olla virolainen bussikuski:))) vai alko rapista parin vuoden jälkeen:) että voi ihmisissä on geneettisesti jälkeenjäänneitä. vai puutalomaalia pannaan rappaukseen ja ihmetellään ku ei kestä??? auton varmaan maalaat sokkelimaalilla?

        Heh, en tiedä kaverin virolaisuudesta mutta lukihäiriö on yleinen vika... Eihän tekstissä ole mitään rappaamisesta vaan raappaamisesta, jospa itse lukisit paremmin ja kirjoittelisit jotain järkevää ettet vaikuttaisi geneettisesti jälkeenjääneeltä... :D


      • Anonyymi00022
        ile kirjoitti:

        1,5 kerroksisen talon verhous vinyylillä maksoi itsetehtynä tarvikkeineen n.4500 euroa ja talon ulkonäkö koheni huomattavasti.Puuta emme edes harkinneet laittavamme koska nyky maaleista on poistettu tehokkaimmat suoja-aineet.N 4 vuotta sitten talomme raapattiin ja maalattiin ULTRA:lla joka lohkeili ja alkoi rapista 2 vuoden jälkeen.Nyt on vinyyli pinnassa ja seuraavat 50 vuotta vaan pestään välillä.

        Lateksia ei pidä missään tapauksessa käyttää talon ulkomaalauksessa vaan öljymaalia.


    • tietääkö kukaan

      Kestoverhous.. edellisen omistajan aikana Rasteko joka oli asiallinen mutta mites laita nykyään?

    • JOFIX.FI

      Hyviä kommentteja ja keskustelua !

      Aivan oikein, eri tuotteiden kohdallahan on kysymys valinnoista, hinnasta ja arvotekijöistä - siksi voidaankin päätyä erilaisiin ratkaisuhin.

      Kysymys kuuluu aina jokaista osatekijää kohden " mihin verrattuna - mitä asiaa verrataan samoilla tiedoilla - mihin ? "

      Kuten onko autossa metallipuskurit vai muovipuskurit, kannammeko ruokakaupan ostokset paperikassissa, muovikassissa vai ns iki-kassissa jne - ns muoviaitojen tai muovisten ulkoverhousten raaka-aineet ovat myös mm kierrätysmuovia, öljyä ja jopa NaCl ts ns merisuolaa - esimerkiksi on ulkoverhouspaneeleista n 56 %. Juuri tuotteiden koostumus kuten NaCl on se tekijä miksi tuotteet kestävät vuosikymmeniä - aivan jokapäivä käyttämissämme arkiesineissä on muovipohjaisia ratkaisuja joissa NaCl (suola) on se kestävyyden perusta.

      Lisäksi tuotteista voimme kysyä mm :

      Onko tärkeää, että ne kestävät jopa 50 vuotta ?
      Onko tärkeää, että ne voi kierrättää ?
      Onko tärkeää, että ne ovat huoltovapaita ?
      Onko tärkeätä, että ne maksat itsensä takaisin ajan kanssa kunhan otetaan laskukone käyttöön ja ynnätään kulut vuosien varrella ?
      Onko tärkeätä, että esim työtapaturmien määrä on pienempi kun huolto / uusintakorjaus töitä ei tarvitse tehdä ?
      Onko se tärkeää, että kestävän kehityksen tuotteita on kuluttajilla entistä enemmän saatavilla ?

      Mielestämme asiakas on aina oikeassa - me tarjoamme vain ratkaisu vaihtoehtoja jotka ovat erilaisia ja joilla on omat etunsa - hintaakaan unohtamatta. Voimme olla edelläkävijöitä tai perässäkävelijöitä.

      Keskustelemalla ja tosiasioihin perehtymällä asiat selviävät. Me olemme valmiita vastaamaan kaikkiin kysymyksiin ja asiakkaidemme kokemukset antavat omat näkökulmansa miksi he päätyivät meidän palveluhimme.

      Kysymys on siis valinnoista - elämä muutenkin on aivan täynnä valintoja - eikö ?

      Rakentavin terveisin !
      www.jofix.fi
      JOFIX OY
      jofix.fi Youtube

      ULKOVERHOUS VINYYLIVERHOUS AITA PIHA-AITA PORTTI MELUESTE SOKKELI NÄKÖESTE ASENNUS SUUNNITTELU PITKÄT TAKUUT 50 v ENERGIANSÄÄSTÖ PUUSEPÄN MITTATILAUS TUOTTEET KOKEMUSTA yli 40 v ASIAKAS KOKEMUS ASENNUS KOKEMUSTA yli 30 v

    • vinyylilyyli

      Mitä maksaa tarvikkeet per neliö?
      Entän neliöhinta, jos avaimet käteen periaatteella?

    • kikkekiinnostunut

      Tietääkö kukaan hintaa?

    • Anonyymi00019

      Vinyyliverhouksen suositushinnat liikkuvat 23-33 euron välillä per neliö riippuen väristä ja profiilista sekä listojen menekistä. Lisäksi työ ja asennusrimoitus.

    • Anonyymi00020

      Muovilaatikko on ihana. Olet edellä aikaasi jos hankit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe