Hoi An - ostokset ja

nähtävyydet?

Meillä on suunnitteilla 5 päivän reissu Hoi Aniin. Mitä siellä kannattaa tehdä ja mihin hotelliin majoittua? Missäpäin kaupunkia hotellin kannattaa sijaita? Onko suosituksia nähtävyyksistä, räätäleistä, ravintoloista, ostospaikoista, kangaskaupoista, optikkoliikkeistä jne.?

Paljon kiitoksia vastaajille!

3

978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • theyoda

      Hei!
      itse olin Hoi Anissa Hoang Trinh -nimisessä pienessä perhehotellissa pari kk sitten. 2hh tuulettimella, kuumalla suihkulla/ammeella, tv:llä varustettuna maksoi $11/yö. Ko. hotelli sijaitsi viiden minuutin kävelyn päässä ns. keskustasta. Väki ystävällistä jne. Huoneen hinnoissa tinkimisvaraa, niin kuin joka paikassa yleensä on.
      Mihin tahansa majoittauduttekin, saatte melkoisen varmasti hotellista/guest housesta kartan kaupungista ja sen nähtävyyksistä, jotka ovat oikeastaan kaikki viehättävän käsityöläiskorttelialueen kaduilla.
      Räätäleitä en lähde suosittelemaan, vaikka käyntikortti löytyykin puljusta, missä asioin. Putiikkeja on vieri vieressä, joten saatte itse kierrellä ja päättää mieluisen liikkeen missä hoitaa ostokset. Viidessä päivässä ehtii mainiosti löytää sopiva liike missä teetättää vaatteita.
      Koko keskusta on helposti käveltävä, joten miellyttävät kuppilat ja muut löytää kyllä.

      Hauskaa matkaa!!

    • Vietnamin lumoissa

      Olen tullut Hoi Anista muutama viikko sitten. Olin Aurinkomatkojen matkalla sellaisessa hotellissa kuin Life Resort, joka sijaitsee vanhan kaupungin kupeessa. Hotelli oli ihana ja palvelu erittäin ystävällistä. Sen hintatasoa en tiedä, koska se kuului matkapakettiin. Kaupungissa on varmasti paljon pieniä mukavia hotelleja ja oletettavasti edullisillakin hinnoilla.
      Hoi An on täynnä räätäleitä ja kaikenlaisia pieniä liikkeitä. Suuret tavaratalot ja kaupat puuttuvat. Asukkaat ostavat ruokansa markkinoilta, jotka ovat auki joka päivä. Huivikauppoja riittää. Muistakaa tinkiminen.
      Ruokapaikkoja on varmasti moneen makuun. Paras mielestäni oli rannassa sijaitseva ravintola, jonka nimeä en valitettavasti muista. Sen sijainti oli markkinoilta tultaessa ennen venesatamaa. Ravintola on siitä kuuluisa, ettei siinä ole ruokalistaa lainkaan, vaan valitsette joko liha-, kala-, tai kasvistuokaa ja sen jälkeen teille tuodaan useampia ruokalajeja peräperää. Ja erittäin hyvää oli. Omistaja istuu ravintolan ulkopuolella ja innokkaasti esittelee vieraskirjaa. Kannattaa astua sisään.
      Parasta Hoi Anissa hintojen alhaisuuden ohella ovat ihmiset. Sellaista ystävällisyyttä en ole koskaan kokenut missään päin maailmaa, vaikka paljon olenkin matkustanut. Toivon pääseväni uudelleen Hoi Aniin. Antoisaa matkaa teille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe