Onko kellään kokemusta Rugeriin sopivasta patruunasta, ongelmana on että ns. suurella lähtönopeudella olevat ei ole tarkkoja, olisin kiitollinen jos olisi muilla kokemusta asiasta, vai pitääkö vaihtaa asetta. Cal 22 ,ase on muuten varmatoiminen .
Ruger mark 2 , paras patruuna.
12
4227
Vastaukset
- Ruger
Mutta se käden vapina saattaa kyllä haitata osumia.
Osta eri merkkisiä patruunoita 50kpl pakkauksissa ja kokeile on halpaa, hauskaa ja hyödyllistä.
Itse olen ollut tyytyväinen American Eagle paukkuihin, mutta makuasioista ei parane kiistellä.
Harjoittelemalla se vapinakin vähenee ja varmuus ja osumatarkkuus kasvaa.
Ja muuten se Ruger on ehkä myös mailman kestävin 22.nen.- Anonyymi
Ja muuten se Ruger on ehkä myös mailman kestävin 22.nen.
Tuo viimeinen lause... Voi perse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuten se Ruger on ehkä myös mailman kestävin 22.nen.
Tuo viimeinen lause... Voi perse.Oikeesti. Ruger ja just se Mark 2 kestää melkein mitä tahansa, kunhan sillä ei naulata tai väännellä kiviä. Ja mikä tahansa patruuna on mennyt nätisti läpi.
Onhan se totta, että "nopeammilla patruunoilla se on epätarkka", jos ei pidä kahvasta kiinni. Muuten sillä kyllä osuu siihen mihin tähtää.
Ei se oo hieno, mutta se toimii.
- MagnaMies
CCI Standard Velocity on tunnettu ja tarkkakin paljon käytetty ratapaukku.
Nopeatkin toimivat Rugerissa ihan hyvin. Ainakin CCI Velocitorilla käynti on vielä ihan tarkkaa, joten miten ihmeen nopeita olet oikein kokeillut? Tosin eipä ole mitään järkeä maksaa nopeista enemmän kun hidas on aivan yhtä tarkka.
Siitähän Ruger MkII/III on hyvä, että toimii käytännössä millä tahansa paukuilla, sellaisillakin jotka monilla muilla aseilla jäävät syttymättä.- Ruger
Ei tuo paukku ollut aivan kärkipäässä.
- vaan jää lippaasta
tulevan patruunan ja patruuna pesän vasemmalla puolella olevan noin 4mm akselin väliin poikittain.Välillä hylsyn kantakin on eteenpäin.Voisko patruunan ilmaisimen poisto auttaa asiaa? Onko kellään kokemusta ongelmasta.
- Tutiseva käsi.
Jatkan: asella on ammuttu ns. tuelta - lapua n 20 cm kasa, halpoja meksikolaisia läht nop 315m , kasa 7 cm, teoria miksi korkean lähtönopeuden omaavat patruunat osuu huonommin on seuraava , ne ns kahlaa yli rihlojen , jyrkät rihlat. Etsinkin matalan lähtönopeuden omaavia patruunoita.
- Ämkookaks
Siis olet ampunut 25m matkalta tuelta 20cm kasaa Lapuan patruunalla? Onko luodit poikittain taulussa? Mikä Lapuan patruuna on noin huono?
Itse olen Rugerilla ampunut 50 metriin tuelta n. 2-3 cm kasoja, toki aseessa oli optiikkaa päällä. Patruunaa en muista, oiskohan ollut jotain CCI:n peruspatruunaa. - Tutiseva käsi
Ämkookaks kirjoitti:
Siis olet ampunut 25m matkalta tuelta 20cm kasaa Lapuan patruunalla? Onko luodit poikittain taulussa? Mikä Lapuan patruuna on noin huono?
Itse olen Rugerilla ampunut 50 metriin tuelta n. 2-3 cm kasoja, toki aseessa oli optiikkaa päällä. Patruunaa en muista, oiskohan ollut jotain CCI:n peruspatruunaa.Lapuan hollow point,myös Winsester Xpedit, molemmat korkean lähtönopeuden omaavia sekä eräät ns:Subsonit patruunat. Aseeni on 20v vanha, ammun jonkunverran reserviläiskilpailuissa .Testiammunta 25 m pistoolitauluun .
- Reino Ruukeri
Tekee tarkaa jälkeä ja tosi hiljainen supu käytössä. Ase ei vaihtamalla parane.
- Reino Ruger, Suomi
Varastossa vielä kymmeniä tuhansia Vostok-merkkisiä patruunoita jostain 80-luvulta. Toimivat moitteetta rugerissa.
25 metrin matkalta kasat ilman optiikkaa 3-4 senttiä.
- onhan niitä markkinoilla
lapua tekee uusille ja vanhaan aseeseen pienellä halkaisija erolla olevaa luotia 22:seen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356