Ketjunvaihto ja rattaat ?

LångvikinMotörhed

Just kun tässä pähkäiltiin uusien ketjun ja rattaiden asentamisen vaikeusissa, tuli selattua AllRightin alkuviikosta postin tuomaa tuotekuvastoa. Sieltäpä löytyi kattavat ohjeet ja ratkaisu sivulta 266.
Loistavaa. No more onkelma!

24

2667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se oo vaikeaa:)

• LångvikinMotörhed

hyvä juttu, kyllä sen oppii mutta olipa vain paikallaan toi kataloogissa oleva artikkeli, siitä sain ensiapua...

• pikkumopo ;)
        LångvikinMotörhed kirjoitti:

hyvä juttu, kyllä sen oppii mutta olipa vain paikallaan toi kataloogissa oleva artikkeli, siitä sain ensiapua...

kisulla onkin selvästi hihna veto tai kardaani.....

(toivottavasti ei vekseliveto)................................

• *Pus-Kissa*
        pikkumopo ;) kirjoitti:

kisulla onkin selvästi hihna veto tai kardaani.....

(toivottavasti ei vekseliveto)................................

vekseliveto...kun pyörän hain suoraan maksoin ;) ja nt näyttää että siitä sais jopa kolme tonnia enemmän kuin ostettaessa ;)

• Dick Shitthing alias feikki...

Suosittelen, ilman mitään sexististä hipelöinti taka-ajatusta, antamaan vaan sille ketjunvaihtajalle kiitokseksi kunnon hmm, vaikkapa hiuspohja hieronnan. Ihan oikeesti rentouttaa ja murheet unohtuu.
        Vaikka meitsi on lähes syntynyt työkalupakkiin ja ruuvari kädessä, hikoilin ja stressasin toissakesänä ketjupaketin kanssa ihan törkeähkösti. Mutta jos Dajanalta käy, niin hattua nostan, samoin tietty Lånkkuselle.

Lyhennelmä omastani ( se on niiin pitkä, etten näytä kuin puolet korkeintaan ; ) )
        Eli aluksi haet paikallisesta järeän paketin tehon vaatimaa osaa ja maksat itsesi rajalle asti. Raja = tyhjä lompakko. ..Osat on, joten pyörä tuelle. Ketjukopan ruuvit jumissa ja tilaa vähän tarjolla kuusiokolo avaimille. Irtoaa kun kikkailee. Kytkimen sylkkä irti. Rattaan mutsku sSsairaan tiukassa, mutta lähtee...Ketjut poikki rälläkällä ( niittilukko ) ja roskiin. Takafillari irti. Rattaan pultit paskan ja vanhan rasvan peitossa, mutta irtoo, kun hikoilee. ..Uusi takaratas kiinni ja pultit x momenttiin ja fillari kiinni.. Eturatas irti ja uus sisään. Stressi mutskun kireydestä ja lukitus...Ketjujebn pyöritys paikalleen ja päätös katkaisukohdasta..Rälläköintiä ja naputtelua. .Lukko paikalleen, x renkaat paikalleen ja sovituspalat väliin ja kikkailu päälilevyn kohdilleen saamiseksi.. Kiristelyä ja puristelua ja lukon niittaus "oikeaoppisesti". Ketjun säätö ja taka-akselin kiristys.
        Kytkimen sylinteri paikoilleen, ketjukopan puhdistus ja asennus, yleistä kiilloittelua ja rasvaisten sormenjälkien hinkutusta jne.
        Tässä vaiheessa pullo olvia ja se niska/päänahkahieronta. aaah...kyllä tekee namia.

Työkalujen keräilyä ja paikat siistiksi ja koeajolle, jossa tietty stressaa niittilukon kestävyys 150 vauhdeissa...kestää se...ehkä....

Että onnee vaan jos nyt alle kahden tunnin tän teette, tai ylpäänsä ollenkaan. Minä teen, mutta vasta taas 20-30ooo km jälkeen.

ps.ketjuspray on halpaa ja 4-500 km välein rasvaus pidentää ketjun iän x kertaiseksi

psps muuten menee hyvin proooommm proommmmm pots...

pspsps.oikolukematon, joten vihreet sisältyy kauppaan ;))

• Kiitos !

Ja kiitos.

Tiedät kyllä kuka :)

• Kiitos ! kirjoitti:

Ja kiitos.

Tiedät kyllä kuka :)

Mä seuraan sun kirjottelua,ja jos kettuilet kenellekkään,niin mä otan sut puhutteluun:)

• LångvikinMotörhed
        dajana kirjoitti:

Mä seuraan sun kirjottelua,ja jos kettuilet kenellekkään,niin mä otan sut puhutteluun:)

kuinka monta tyyppiä oikein tunnet täällä? Itse en tunne muita kuin sinut ja Enskan.

• Timo T.A Littusenvaara-Köhk...
        dajana kirjoitti:

Lets seuraillaan...

Nyt vaan ei oikein kerkiä kirjoittamaan, kun työ on rasitteena ja vapaa-aika alkaa enemmän kulua tallissa. Pressu on pois...kiiltää ja hymyilee mulle semmosella ilmeellä, että millon pääsee ?

Tää duuni tosiaan on sellanen, vaikkakaan mun rikkaana, komeana, älykkäänä, haluttuna jne. , joskin kovana valehtelemaan ;), ei tarvitsisi mitään tehdä, mutta silloin jää laskut maksamatta ja syöksykierre tilipussissa senkun kiihtyy. Pohjahan siellä aina näkyy, mutta ikävästi aina kilahtelee ne viimeiset roposet.

Jaa että puhutteluun...miksei...
        Ja Lånkeroiselle terkut, vaikka Dajanalta kysyitkin, ettei mua tunne kukaan, enkä mä ketään, täältä. Muutaman kerran kesässä ajelen tohon 70 km päähän niille korkeille kallioille, tai siihen satamakahvilaan siihen Porkkalan kärkeen, että sut voisin jopa tunnistaa, jos kohdille satutaan. Dajana taas on ihan saavuttamaton, mutta jos joskus tuun kipeeks, ni pyydän et Sä hoidat mua....edes vähä...jooko ?...

Ja bemua intiaksi: Prooom prooooommm prprpots.......

• LångvikinMotörhed
        Timo T.A Littusenvaara-Köhk... kirjoitti:

Lets seuraillaan...

Nyt vaan ei oikein kerkiä kirjoittamaan, kun työ on rasitteena ja vapaa-aika alkaa enemmän kulua tallissa. Pressu on pois...kiiltää ja hymyilee mulle semmosella ilmeellä, että millon pääsee ?

Tää duuni tosiaan on sellanen, vaikkakaan mun rikkaana, komeana, älykkäänä, haluttuna jne. , joskin kovana valehtelemaan ;), ei tarvitsisi mitään tehdä, mutta silloin jää laskut maksamatta ja syöksykierre tilipussissa senkun kiihtyy. Pohjahan siellä aina näkyy, mutta ikävästi aina kilahtelee ne viimeiset roposet.

Ja Lånkeroiselle terkut, vaikka Dajanalta kysyitkin, ettei mua tunne kukaan, enkä mä ketään, täältä. Muutaman kerran kesässä ajelen tohon 70 km päähän niille korkeille kallioille, tai siihen satamakahvilaan siihen Porkkalan kärkeen, että sut voisin jopa tunnistaa, jos kohdille satutaan. Dajana taas on ihan saavuttamaton, mutta jos joskus tuun kipeeks, ni pyydän et Sä hoidat mua....edes vähä...jooko ?...

ole, kärjen kalliot!
        Mutta laakeita ...ja ne pinnat!!! Niistä vois valokuvata sarjan.
        Eri kivilajeja ja kerrostumia. Värejä ja muotoja. Kerran poikani äkkäsi käärmeen uimassa yhdessä nistä kuopista joihin keräntyy meren aaltojen loiskevesi ja se joka tulee taivaalta.Voi vide oli jännää!!!Nimittäin kun siellä oli myös sammakko!

Ai nyt tajusin, tarkoitit sitä kaltsua jonka jyrkänteen äärellä on se harmaaksi ahavoitunut pöytä-rahi-kyhäelmä johon kaikki ovat raapustaneet nimikirjaimensa? Muunmuassa ex mieheni JH löytyy sieltä nuoruusvuosien ajoilta.
        Siellä oikeanpuoleisessa puskassa on muuuten AINA kesäisin kyykäärmeitä, varo!

Kahvion sokerimunkilla on PAKKO sotkea suupielensä ja kaloritasapainonsa. Se kuuluu asiaan.

Kyllä sinne ängetään varmaan jo lähiaikoina jos ilimat sallii! Kahvila on kiinni, täytyy ottaa omat eväät.

• LångvikinMotörhed kirjoitti:

kuinka monta tyyppiä oikein tunnet täällä? Itse en tunne muita kuin sinut ja Enskan.

Huomenta vaan lånkku,no kysyit ketä tunnen täältä?

No El-lupon,Trambikersin,Ville 5v,Niin ja sit tiedän muutaman ,mutta livenä en ole heitä nähnyt,mm Matkamustalaisen=pusskis:)
        No sinut tunnen:)

Adonista en oo vielä livessä nähnyt,se on niin arkajaakko:)
        Mut oikeesti ei oo mitään väliä tunteeko ihmisen joka täällä kirjottaa,vaan jos jutut natsaa niin ne natsaa..

Ai niin ja Lugelle terppoja,hän on tosi magee busakusgi,mun frendi tosin...

Joten tässä tää tällä kertaa...

• Timo T.A Littusenvaara-Köhk... kirjoitti:

Lets seuraillaan...

No joo meinasin ottaa mopon tallista nyt pääsiäisenä,mut pasa täällä on satanu lunda,pitää kait sit ottaa potkukelkka ja yrittää ottaa niitä kicksejä sillä.jooba:)

mMä kävin eilen tossa 60km päässä yhdessä kaupungissa olevassa mopo liikkeessä katsomassa uutta suzukin gsf 1250sa mut helvatti miten se oli kallis,,no lupas ne vanhasta 6t erkkii..
        tässä uudessa oli bägit kiinni ja katteet myös eli kaikilla herkuilla se oli..mut hinda,,tsuusus sanoin sille kundille et nyt on kyllä reilusti lapinlisää siinä mopossa:)
        No sit se kipitti laskee hindaa uuudestaan,,mä jäin vielä miettii..
        Mä joutuisin maksaa 7t erkkii väliin,niin hullu mä en koskaan oo...

Magee mopo se kuitenkin ois ja joka tytön unelma,,siis suzukitytön...ai niin ja poiken kanssa....jooba joo:)

• LångvikinMotörhed
        dajana kirjoitti:

No joo meinasin ottaa mopon tallista nyt pääsiäisenä,mut pasa täällä on satanu lunda,pitää kait sit ottaa potkukelkka ja yrittää ottaa niitä kicksejä sillä.jooba:)

mMä kävin eilen tossa 60km päässä yhdessä kaupungissa olevassa mopo liikkeessä katsomassa uutta suzukin gsf 1250sa mut helvatti miten se oli kallis,,no lupas ne vanhasta 6t erkkii..
        tässä uudessa oli bägit kiinni ja katteet myös eli kaikilla herkuilla se oli..mut hinda,,tsuusus sanoin sille kundille et nyt on kyllä reilusti lapinlisää siinä mopossa:)

Magee mopo se kuitenkin ois ja joka tytön unelma,,siis suzukitytön...ai niin ja poiken kanssa....jooba joo:)

joku hd niin ostaisin ja kippaisin laivaan toukokuussa tuolta USAn reissulta. Mutta kun teikä ei ole custom-naisia!

Daja! meitsin pärrä alkaa olla kunossa! Viuu.
        Gubben ahkeroi koko viikonlopun ja nyt on uudet levyjarru, kettinki, rattaat, ja takarengas kauniisti på plats niin että näiltä näkymin pääsen pääsiäisviikonloppuna ottamaan ekat tuntumat!
        Täällä tuoksuu jo kevät ja peiposet virittelevät soittimiaan...
        Ai että on mukavaa, kun tulee kevät!

• LångvikinMotörhed kirjoitti:

joku hd niin ostaisin ja kippaisin laivaan toukokuussa tuolta USAn reissulta. Mutta kun teikä ei ole custom-naisia!

Daja! meitsin pärrä alkaa olla kunossa! Viuu.
        Gubben ahkeroi koko viikonlopun ja nyt on uudet levyjarru, kettinki, rattaat, ja takarengas kauniisti på plats niin että näiltä näkymin pääsen pääsiäisviikonloppuna ottamaan ekat tuntumat!
        Täällä tuoksuu jo kevät ja peiposet virittelevät soittimiaan...
        Ai että on mukavaa, kun tulee kevät!

Sitten kun mun potka ei enää nouse kyykkärin sitsin yli, niin mä voin harkita customii:)

Onhan ne omalla tavallaan mahtavia,mut ei mun makuun...

Onneksi on vapaus valita noista malleista..
        Eilen näin makeen Trumpan siellä liikkeessä.
        Mun kaiffa katseli sitä silmät kiiluen,,taitaa sen simät vispaa vieläkin,,hän ajelee isolla customilla nykyään...kääks...no väliaikaista onneksi kaikki on vaan:)

Mut mahtavaa ootte saanut sun mopon kondikseen.

Hikeä,verta ja kyyneleitä..no ei nyt sentään,,mut karseaa on ketjujen ja rattaan vaihto,,ei mun käy sun gubbea yhtään kateeks..

• iso D Sh...ng.
        LångvikinMotörhed kirjoitti:

ole, kärjen kalliot!
        Mutta laakeita ...ja ne pinnat!!! Niistä vois valokuvata sarjan.
        Eri kivilajeja ja kerrostumia. Värejä ja muotoja. Kerran poikani äkkäsi käärmeen uimassa yhdessä nistä kuopista joihin keräntyy meren aaltojen loiskevesi ja se joka tulee taivaalta.Voi vide oli jännää!!!Nimittäin kun siellä oli myös sammakko!

Ai nyt tajusin, tarkoitit sitä kaltsua jonka jyrkänteen äärellä on se harmaaksi ahavoitunut pöytä-rahi-kyhäelmä johon kaikki ovat raapustaneet nimikirjaimensa? Muunmuassa ex mieheni JH löytyy sieltä nuoruusvuosien ajoilta.
        Siellä oikeanpuoleisessa puskassa on muuuten AINA kesäisin kyykäärmeitä, varo!

Kahvion sokerimunkilla on PAKKO sotkea suupielensä ja kaloritasapainonsa. Se kuuluu asiaan.

Kyllä sinne ängetään varmaan jo lähiaikoina jos ilimat sallii! Kahvila on kiinni, täytyy ottaa omat eväät.

Ei uskalla enää käyttää omia, eikä muiden nimmareita, kun kerran lupasin...

Kalliot on mulle se mesta siellä lähikuntien yhteisten ulkoilualueiden päässä. Vajaan kilsan kävely peuramaastojen läpi, mistä taitaa jo vilkkua se army-aluekin. En tunne niitä puskia ihan niin tarkkaan, enkä lähde tutkimusretkuilemaan, kun saattaa iskeä se sua naurattanut kommenttini hyysäämisestä, eli se perseen nyrjähdys. Kivuliaita kokemuksia on. Onon. kamala paikka. Kalliot lienee 2-30 m lähes suoraan vedestä yläviistoon ja siellä on tullut joskus istuskeltua iahilemassa auringonlaskua. mmmmmm...

Se kahvila kai ei siinä montaa kesää ole ollutkaan, siis siellä vasemman tien haaran päässä, josta ihan ulapallekin näkee, mutta munkit ovat aina hintansa väärtti.

Mutta sinne ajelen, kunhan kelit antaa myöden.

Tällasta tää taas Lånkeroinen on tää puskiksena puskista huutelu, vaikken PusKissa ookkaan, enka bemari, saati turska, mutta kuitenkin :
        Proom proooommmmmmmmm prooooooooomm...pots.....

• D...S......
        dajana kirjoitti:

Hjeips Dajana.

Mulla on 1250 S ja uskallan suositella !
        Oon joskus linkittäny yhen mun simppeleistä lempipätkistä, tietty sen Alangon -vituttaa biisivideon- lisäx.

....ootas ku etin......tässä:
        http://youtube.com/watch?v=I6rz9dxPsXA
        Oon kattonu 127 krt..noin...enkä kyllästy. Just tommonen se on. Käy ja koeaja, et pety.
        Kierroksia ei tarvi käyttää ja mainoksensa mukaan kaasukahvasta on suora yhteys takapyörään..Namipyörä !

Muuten menee hyvin, enkä kysy sultakaan, että missä asut, milloin tavataan jne. koska edelleen olen married man and happyone too, junou tangeroustoolkin...

Kiva täällä on läppää heittää ja jos joskus jonkun tapaiskin, eihän se niin kamalaa liene...

Ja kuten meilla trolleilla tapana onn nn, suoritamme paikalta rivakan, mutta turvallisen poistumisen...keulien:
        Prroooommmmoommmmmmoooommmmmmmm. ...

• Körmy

Täällä jossakin...
        Kohta, kohta...
        :)

• Körmy
        dajana kirjoitti:

Sitten kun mun potka ei enää nouse kyykkärin sitsin yli, niin mä voin harkita customii:)

Onhan ne omalla tavallaan mahtavia,mut ei mun makuun...

Onneksi on vapaus valita noista malleista..
        Eilen näin makeen Trumpan siellä liikkeessä.
        Mun kaiffa katseli sitä silmät kiiluen,,taitaa sen simät vispaa vieläkin,,hän ajelee isolla customilla nykyään...kääks...no väliaikaista onneksi kaikki on vaan:)

Mut mahtavaa ootte saanut sun mopon kondikseen.

Hikeä,verta ja kyyneleitä..no ei nyt sentään,,mut karseaa on ketjujen ja rattaan vaihto,,ei mun käy sun gubbea yhtään kateeks..

Kuvia.
        Tulee nuoruus mieleen;))

Aika entinen ei palaa;)

http://mp69.fi/mp69wiki/index.php/Paperikuvia_1

http://mp69.fi/mp69wiki/index.php/Kuva074

• Körmy kirjoitti:

Täällä jossakin...
        Kohta, kohta...
        :)

Niimpä,täältä johonkin sinne terkkuja todella paljon.Hyvää alkavaa pääsiäistä myös..

• D...S...... kirjoitti:

Hjeips Dajana.

Mulla on 1250 S ja uskallan suositella !
        Oon joskus linkittäny yhen mun simppeleistä lempipätkistä, tietty sen Alangon -vituttaa biisivideon- lisäx.

....ootas ku etin......tässä:
        http://youtube.com/watch?v=I6rz9dxPsXA
        Oon kattonu 127 krt..noin...enkä kyllästy. Just tommonen se on. Käy ja koeaja, et pety.
        Kierroksia ei tarvi käyttää ja mainoksensa mukaan kaasukahvasta on suora yhteys takapyörään..Namipyörä !

Muuten menee hyvin, enkä kysy sultakaan, että missä asut, milloin tavataan jne. koska edelleen olen married man and happyone too, junou tangeroustoolkin...

Kiva täällä on läppää heittää ja jos joskus jonkun tapaiskin, eihän se niin kamalaa liene...

Ja kuten meilla trolleilla tapana onn nn, suoritamme paikalta rivakan, mutta turvallisen poistumisen...keulien:
        Prroooommmmoommmmmmoooommmmmmmm. ...

No hätä,tää on tätä elämää.
        No kyllä mä sen vielä tyypitän,ensin vietetään Pääsiäistä ja annetaan lumien sulaa.

Sulle kans pidä huolta itsestäsi:)

• Körmy
        dajana kirjoitti:

Niimpä,täältä johonkin sinne terkkuja todella paljon.Hyvää alkavaa pääsiäistä myös..

Vielä olis yksi reissu pohjoisen lumille:)))
        Sit alkaa kesän odottelu..
        Täältä jostakin:) Veneen alta?
        :))

• LångvikinMotörhed
        iso D Sh...ng. kirjoitti:

Ei uskalla enää käyttää omia, eikä muiden nimmareita, kun kerran lupasin...

Kalliot on mulle se mesta siellä lähikuntien yhteisten ulkoilualueiden päässä. Vajaan kilsan kävely peuramaastojen läpi, mistä taitaa jo vilkkua se army-aluekin. En tunne niitä puskia ihan niin tarkkaan, enkä lähde tutkimusretkuilemaan, kun saattaa iskeä se sua naurattanut kommenttini hyysäämisestä, eli se perseen nyrjähdys. Kivuliaita kokemuksia on. Onon. kamala paikka. Kalliot lienee 2-30 m lähes suoraan vedestä yläviistoon ja siellä on tullut joskus istuskeltua iahilemassa auringonlaskua. mmmmmm...

Se kahvila kai ei siinä montaa kesää ole ollutkaan, siis siellä vasemman tien haaran päässä, josta ihan ulapallekin näkee, mutta munkit ovat aina hintansa väärtti.

Mutta sinne ajelen, kunhan kelit antaa myöden.

Tällasta tää taas Lånkeroinen on tää puskiksena puskista huutelu, vaikken PusKissa ookkaan, enka bemari, saati turska, mutta kuitenkin :
        Proom proooommmmmmmmm prooooooooomm...pots.....

se taisin olla MINÄ! Nyt kelpaa.
        Ja eiku tarkistamaan onko penkki paikoillaan!
        Sä puhut niistä kallioista, jotka on aivan ulkoilualueen kärjessä, vasemmalla puolella asuttuja niemiä/lahdenpoukamia ja oikealla takana armeijan virityksiä, keskellä vyöhyke jossa laakeita kalliopaaseja, sit hiekkainen lahdenpoukama jonka takaa kulkee polku etelän suuntaan korkealle kalliolle, joka loppuu jyrkästi mereen. Se on voimapaikka. Tai sit tarkoitat niitä kallioita, jotka antaa koilis-luoteeseen, josta näke ne armeijan pytingit, itse en käy siellä.
        Täytyypä pistää korvikemunkit reppuun , ei taida vielä nyt pääsisäisenä olla auki, se kahvio.   
        Jos vaikka Gubben ehtis saada omansakin valmiiksi, mieluiten ajelen kultani kanssa!

• dajana kirjoitti:

Huomenta vaan lånkku,no kysyit ketä tunnen täältä?

No El-lupon,Trambikersin,Ville 5v,Niin ja sit tiedän muutaman ,mutta livenä en ole heitä nähnyt,mm Matkamustalaisen=pusskis:)
        No sinut tunnen:)

Adonista en oo vielä livessä nähnyt,se on niin arkajaakko:)
        Mut oikeesti ei oo mitään väliä tunteeko ihmisen joka täällä kirjottaa,vaan jos jutut natsaa niin ne natsaa..

Ai niin ja Lugelle terppoja,hän on tosi magee busakusgi,mun frendi tosin...

Joten tässä tää tällä kertaa...

kirjoiteta wääriä tietoja minust :=)
        mää mikää ujo oo waan mää pelekään sinuu :=)

jä länkkärille terkut
        käwin siel wiikol mut en nähnyt?

• ja edellisestä rattaiden waihdosta aikaa mut uskoisin et osaan waihtaa ne :=)

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      232
      9756
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      122
      6705
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6244
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      79
      4777
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4500
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      35
      3532
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3204
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3055
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3038
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3023
    Aihe