Dna valehtelee ihmisille...

!!!!!!!!!!!!!

Tuttuni oli mennyt Dna:ta myyvään liikkeeseen puhelimen ostoon perjantaina. Myyjä oli puhunut hänet ympäri ja saanut hänet vaihtamaan Radiolinjasta Dna:lle vanhan numeronsa kanssa. Tuttava ei ollut ymmärtänyt, että hänen puheluhintansa muuttuvat operaattorin vaihdossa ja hänellä on kalliimpi soittaa Radiolinjan numeroihin (koko suvulla on RL). Hän soitti Dna:n asiakaspalveluun heti asiasta kuultuaan ja halusi perua siirron. Dna:n asiakaspalvelu valehteli hänelle, että siirtoa ei voi perua. Todellisuudessa siirto on mahdollista perua ennen kuin tulee tekstiviesti siirron ajankohdasta.. Dna antaa myös nettisivuillaan ymmärtää, että siirron peruminen ei onnistu.. Eli suoranaista valehtelemista..

17

1925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo o

      Juuh, nimenomaan dna:lla ihan mieletön myyntitapa. He ovat värvenneet paljon nuoria myyjiä, joille opetettu että tyrkyttäkää perkeleesti. Itekin ostin kerran kännykän tollsesta "dna kaupasta" ja melkein puol tuntia sai tapellan myyjän kanssa, että en halua vaihtaa dna:han. On se kumma, ettei pelkkää kännyä voi mennä ostamaan.

      Yhtenä päivänä mulle tyrkytettiin kolme kertaa denan liittymää, kauppakeskuksen käytävällä, elokuvateatterin aulassa ja vielä koulun käytävälläkin. Noh toi tyyli kai sit kuitenki purru, kun dna saanu aika paljon asiakkaita. Tappiolla firma pyörii ilmeisesti silti vieläkin.

      • Mikko

        Joo, DNA on aivan kamala... tyrkyttävät liittymää joka paikassa. Onneksi valitsin Radiolinjan, joka on ehdottomasti paras ja edullisin liittymä markkinoilla.


      • DNAmyyjä

        Oletko koskaan miettinyt, että yritykset, jotka tekevät kovaa tulosta, repivät voittonsa asiakkailtaan ja työntekijöiltään, ei kai rahat taivaasta taseeseen tipu. Tästä voit kai päätellä, että DNA on pyrkinyt kaikin tavoin olemaan kiskomatta asiakkailtaan tähtitieteellisiä summia puhelinkuluista, eikä siitä syystä ole tehnyt voittoa. DNA yrittää kasvattaa markkinaosuuttaan voidakseen edelleen tarjota edullisia operaattoripalveluita ja kun asiakasmäärä ylittää tietyn rajan, voidaan etuja edelleen parantaa. Mietipä sitä!


      • telia+sonera
        DNAmyyjä kirjoitti:

        Oletko koskaan miettinyt, että yritykset, jotka tekevät kovaa tulosta, repivät voittonsa asiakkailtaan ja työntekijöiltään, ei kai rahat taivaasta taseeseen tipu. Tästä voit kai päätellä, että DNA on pyrkinyt kaikin tavoin olemaan kiskomatta asiakkailtaan tähtitieteellisiä summia puhelinkuluista, eikä siitä syystä ole tehnyt voittoa. DNA yrittää kasvattaa markkinaosuuttaan voidakseen edelleen tarjota edullisia operaattoripalveluita ja kun asiakasmäärä ylittää tietyn rajan, voidaan etuja edelleen parantaa. Mietipä sitä!

        dna on niin sanottu kusetus operaattori.. mainostetaan halpana mutta todellisuus on jotain aivan muuta.. Tarina:dna kauppias tuli kauppaamaan liittymäänsä vanhoilla hinnoilla jotka eivät ole enää voimassa..huomasin kusetuksen ja pyysin kopiota hinnastosta jonka jälkeen myyjä sanoi että ei voi antaa hinnastoa koska se olisi ainoa kappale...tämän jälkeen myyjä hävisi paikalta hyvin..hyvin nopeasti. lisäksi dna ei edes kuulu missään..ottakaa sonera jos haluatte hyvää ja kuuluvaa palvelua.


      • ...
        telia+sonera kirjoitti:

        dna on niin sanottu kusetus operaattori.. mainostetaan halpana mutta todellisuus on jotain aivan muuta.. Tarina:dna kauppias tuli kauppaamaan liittymäänsä vanhoilla hinnoilla jotka eivät ole enää voimassa..huomasin kusetuksen ja pyysin kopiota hinnastosta jonka jälkeen myyjä sanoi että ei voi antaa hinnastoa koska se olisi ainoa kappale...tämän jälkeen myyjä hävisi paikalta hyvin..hyvin nopeasti. lisäksi dna ei edes kuulu missään..ottakaa sonera jos haluatte hyvää ja kuuluvaa palvelua.

        Kyllä Dna kuuluu ja hyvin kuuluukin. Ethän sä ole edes kokeillut joten miten voit puhuakaan kuuluvuudesta?

        Toiseks: se ei ole Dnan vika jos yksityinen jälleenmyyjä toimii väärin! Et kai sä syytä Keskoa siitä jos saat paikallisesta K-lähikaupastas surkeaa palvelua, sun pitää valittaa kauppiaalle eikä Keskolle!

        Ja vitut, Sonera se vasta paska onkin, ruotsalainen paskapulju, jolla on karmeat hinnat. Miten esmes selität sen että Saunis vuokraa verkkoa Soneralta ja silti sillä on halvemmat hinnat kuin Soneralla? Tuskin Saunis tappiolla myy liittymiään kuluttajille!

        Sun juttus sitäpaitsi haiskahti niin selvästi Soneran tyypilliselle Dnata mollaavalle mainospuheelle. Soneralla taitaa tosiaan mennä niin huonosti että pitää alkaa kilpailijoitaan mollaamaan. Ja vielä niin ettei mikään edes pidä paikkaansa mitä siinä mainospuheessa kerrotaan.


      • Ja...
        Mikko kirjoitti:

        Joo, DNA on aivan kamala... tyrkyttävät liittymää joka paikassa. Onneksi valitsin Radiolinjan, joka on ehdottomasti paras ja edullisin liittymä markkinoilla.

        Radiolinja ei todellakaan oo edullisin ja paras liittymä.
        Minä ite valitsin saunalahden tasahinta liittymän jossa aina 0,14e puhelut/minuutti ja tekstiviesti 0,09e/kpl ja saunalahti käyttää soneran verkkoa että kentissä ei pitäs olla ongelmia.

        Radiolinja voitti saunalahden tasahinta liittymän vain kun soittaa radiolinjan tandem liittymästä radiolinjaan ja hinta oli 0,12e, muilla liittymätyypeillä 0,17e/min.


        NIIN ETTÄ TÄMMÖLSTÄ


      • kroko

        En ota kantaa myyntitapaan, mutta yli vuosi sitten vaihdoin Soneran Dna:nittymään ja puhelinlasku pieneni. Soneralla kuukauden puhelinlasku oli yleensä n.50e ja Dna:lla n.20e.

        Enkä mielestäni ole vähentänyt kännykkäpuheluiden määrää.


      • Myyjä
        Ja... kirjoitti:

        Radiolinja ei todellakaan oo edullisin ja paras liittymä.
        Minä ite valitsin saunalahden tasahinta liittymän jossa aina 0,14e puhelut/minuutti ja tekstiviesti 0,09e/kpl ja saunalahti käyttää soneran verkkoa että kentissä ei pitäs olla ongelmia.

        Radiolinja voitti saunalahden tasahinta liittymän vain kun soittaa radiolinjan tandem liittymästä radiolinjaan ja hinta oli 0,12e, muilla liittymätyypeillä 0,17e/min.


        NIIN ETTÄ TÄMMÖLSTÄ

        Tuo edullisuus ei aina ole ihan yksiselitteinen asia. Jos joku on sinulle halpa operaattori, se voi olla toiselle kallis.. Jos on kytkenyt Radiolinjan Heimo-palvelun, sillä soittaa Heimon sisäiset puhelut 10 sentillä ja Radiolinjaan Tandem-liittymällä 12 senttiä minuutti.. Eli jos soittaa pääasiassa näihin numeroihin, kaikkein halvin on Radiolinjan Tandem ja siihen Heimo.. Ja näinhän oli ketjun aloitusviestissä mainittu, että vaihdon kohteeksi joutunut soittelee ainoastaan Radiolinjaan.


    • JussiPussi

      "Tuttava ei ollut ymmärtänyt että hänen puheluhintansa muuttuvat operaattorin vaihdossa..."
      Ei hyvää päivää sentään, TOTTAKAI ne muuttuvat, itse pitää sitten tajuta laskea kannattaako se vaihto vai ei!

      • !!!!!!!!!!!!!

        Tuttava on huonosti kännyköiden päälle ymmärtävä 65-vuotias nainen, jolle myyjä oli sanonut hinnoista Dna:sta Radiolinjaan: "Ne ovat samaa luokkaa kuin Radiolinjasta Radiolinjaan soitettaessa.." Tämä ei tietystikään pidä paikkansa, sillä käytössä on Heimo-palvelu ja muutenkin liittymä on (tai oli ennen tämän "tehomyyjän" asiaan puuttumista) Tandem, jolla puhelut ovat 12 senttiä Radiolinjaan aina ja Heimonumeroihin ne ovat 10 senttiä. Nyt hänelle "myydyssä" Perusliittymässä hinta Radiolinjaan on päivällä 22 ja illalla 17 senttiä. Samaten kuuluvuutta ei ole paikalla, jossa hänen kesämökki sijaitsee ollenkaan.. Asia on testattu yhden tutun Dna-liittymällä. Radiolinja kuuluu hyvin kyseisessä paikassa.


      • ...
        !!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Tuttava on huonosti kännyköiden päälle ymmärtävä 65-vuotias nainen, jolle myyjä oli sanonut hinnoista Dna:sta Radiolinjaan: "Ne ovat samaa luokkaa kuin Radiolinjasta Radiolinjaan soitettaessa.." Tämä ei tietystikään pidä paikkansa, sillä käytössä on Heimo-palvelu ja muutenkin liittymä on (tai oli ennen tämän "tehomyyjän" asiaan puuttumista) Tandem, jolla puhelut ovat 12 senttiä Radiolinjaan aina ja Heimonumeroihin ne ovat 10 senttiä. Nyt hänelle "myydyssä" Perusliittymässä hinta Radiolinjaan on päivällä 22 ja illalla 17 senttiä. Samaten kuuluvuutta ei ole paikalla, jossa hänen kesämökki sijaitsee ollenkaan.. Asia on testattu yhden tutun Dna-liittymällä. Radiolinja kuuluu hyvin kyseisessä paikassa.

        Miks sä haukut Dnata kun vika on ilmeisimmin ollut jälleenmyyjässä, tai siis vielä yksityisessä eikä Dnan oman liikkeen myyjässä?

        Siis sehän pitää sikäli paikkansa:
        vrt.
        Radiolinja Tandem Aina-> Radiolinja 0,17 e/min
        Dna Vakio -> Radiolinja 0,16 e/min.

        Joten ei myyjä siis valehtele. Vakio vaan pitää asiakkaan itse muistaa pyytää mukaan koska se ei ole liittymä vaan hinnoittelupalvelu ja siten ei automaattisesti tule liittymään. Ja jos et myyjälle mainitse mistään Heimo-palvelusta niin mistä hän voi tietää että sulla sellainen on?

        Hei hoi, vähän oma-aloitteisuutta ja omaakin järkeä peliin. Ei saa huutaa jos vika on itsessä. Paitsi jos huudat ja kiroat omaa ajattelemattomuuttasi. Kyllä asiakkaallakin nimittäin on velvollisuus ottaa selvää eikä odottaa että myyjä lukee asiakkaan ajatukset ja automaattisesti antaa sitten kaiken mitä asiakas ajattelee muttei ääneen sano.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        ... kirjoitti:

        Miks sä haukut Dnata kun vika on ilmeisimmin ollut jälleenmyyjässä, tai siis vielä yksityisessä eikä Dnan oman liikkeen myyjässä?

        Siis sehän pitää sikäli paikkansa:
        vrt.
        Radiolinja Tandem Aina-> Radiolinja 0,17 e/min
        Dna Vakio -> Radiolinja 0,16 e/min.

        Joten ei myyjä siis valehtele. Vakio vaan pitää asiakkaan itse muistaa pyytää mukaan koska se ei ole liittymä vaan hinnoittelupalvelu ja siten ei automaattisesti tule liittymään. Ja jos et myyjälle mainitse mistään Heimo-palvelusta niin mistä hän voi tietää että sulla sellainen on?

        Hei hoi, vähän oma-aloitteisuutta ja omaakin järkeä peliin. Ei saa huutaa jos vika on itsessä. Paitsi jos huudat ja kiroat omaa ajattelemattomuuttasi. Kyllä asiakkaallakin nimittäin on velvollisuus ottaa selvää eikä odottaa että myyjä lukee asiakkaan ajatukset ja automaattisesti antaa sitten kaiken mitä asiakas ajattelee muttei ääneen sano.

        Kun tutun poika oli soittanut äitinsä puolesta asiakaspalveluun (siis Dna:n), sieltä oli sanottu, ettei numeronsiirtoa voi perua. Samaa sanotaan myös Dna:n nettisivuilla. Tämä ei pidä paikkaansa, vaan siirron voi perua ennen kuin siirtoajankohdan ilmoittava tekstiviesti tulee asiakkaalle. Eli asiakaspalvelu ja nettisivut antavat väärää tietoa.. No, saahan tällä keinoin edes hetkeksi nousemaan asiakasmäärät..


      • ...
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Kun tutun poika oli soittanut äitinsä puolesta asiakaspalveluun (siis Dna:n), sieltä oli sanottu, ettei numeronsiirtoa voi perua. Samaa sanotaan myös Dna:n nettisivuilla. Tämä ei pidä paikkaansa, vaan siirron voi perua ennen kuin siirtoajankohdan ilmoittava tekstiviesti tulee asiakkaalle. Eli asiakaspalvelu ja nettisivut antavat väärää tietoa.. No, saahan tällä keinoin edes hetkeksi nousemaan asiakasmäärät..

        Mä oon kyllä tuosta numeronsiirtojutusta kuullut juttua mut mä tarkoitin lähinnä noiden hintojen selville ottamisesta. Siis että asiakkaallakin on hieman vastuuta siitä että osaa kysellä jne.


      • Laskeskelija
        ... kirjoitti:

        Mä oon kyllä tuosta numeronsiirtojutusta kuullut juttua mut mä tarkoitin lähinnä noiden hintojen selville ottamisesta. Siis että asiakkaallakin on hieman vastuuta siitä että osaa kysellä jne.

        onhan hintojen osalta niin että
        Radiolinjan Tandem -> radiolinja 0,12e/min!
        Eli vakio on 4 snt kalliimpi sitä.

        Ja täytyy sanoa että kyllä on näitä liittymiä kauppaavan myyjän pitää jonkun verran paremmin olla perillä kilpailijoiden hinnoista ja palveluista, mites sitä muuten voit väittää että kauppaamasi on parempi kuin muut. Tiedän että ainakin muutamat operaattorit toimittavat jälleenmyyjilleen vertailuja eri operaattoreiden liittymistä ja hinnoittelusta, myynnin helpottamiseksi.


      • ...
        Laskeskelija kirjoitti:

        onhan hintojen osalta niin että
        Radiolinjan Tandem -> radiolinja 0,12e/min!
        Eli vakio on 4 snt kalliimpi sitä.

        Ja täytyy sanoa että kyllä on näitä liittymiä kauppaavan myyjän pitää jonkun verran paremmin olla perillä kilpailijoiden hinnoista ja palveluista, mites sitä muuten voit väittää että kauppaamasi on parempi kuin muut. Tiedän että ainakin muutamat operaattorit toimittavat jälleenmyyjilleen vertailuja eri operaattoreiden liittymistä ja hinnoittelusta, myynnin helpottamiseksi.

        olet tolta osin kyl oikeassa. Valitettavasti vaan osa noista jälleenmyyjistä on tietämättömiä, yksityisten liikkeiden myyjiä joille tärkeintä on se provikka mikä saadaan eikä se että opastetaan asiakasta. Mut tää ei HUOM! päde vaan tiettyä operaattoria edustaviin liikkeisiin vaan kaikilla operaattoreilla on yksityisiä jälleenmyyjiä/edustajia ja niissä on aina joukossa sellaisia joilla on hieman hämärtynyt tuo että asiakasta pitää osata neuvoakin.

        Eli ei siitä osaamattomuudesta voi operaattoria syytellä, se on kyllä ihan sen liikkeen sisäinen ongelma.

        Mä en ota kantaa tohon alkuperäiseen kysymykseen, en tiedä asiasta tarpeeks ottaakseni siihen kantaa. Ja kun ei itelläkään ole mitään aikomusta vaihtaa liittymää, operaattoria eikä numeroakaan. Kun on itellä kaikkien (kolmen) suurimpien kotimaisten(!) operaattoreiden liittymät niin ei oo tarvis. Soneraa en laske kotimaiseks, se on ruotsalainen.


    • kummastelija

      kuuluu onnistua ennen kuin tieto siirron ajankohdasta tulee voimaan!
      Ehkä nyt kannattaisi mennä radiolinjan liikkeeseen (ellei jo ole käyty) ja tehdä uusi siirtopyyntö liittymästä dna:lta takaisin.. uskoisin että se onnistuu.. ja jos vaikka välttää puheluita ja viestejä sillä aikaa kun liittymä ehtii toimia dna:na..

    • KettusenJorkke

      Taas tuli paskaa niskaan. Maksoin kuukausimaksua aktivoimattomasta liittymästä ja asiakaspalvelu sanoi että olisi pitänyt laittaa sim puhelimeen ja soittaa asiakaspalveluun aktivoimiseksi. Paska ku edes saa verkkoon yhteyttä saati sitten soittaa. Vittuilivat vain kun kysyin miksi nettiaktivointi ei toimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe