elikkäs löysin papan varastosta romujen seasta winha merkkisen moottoripyörän jossa oli vm ja tekniikan maailman testi tarrat numerolaatta oli prototype 0001 onko toi vehe minkään arvonen?kannattaako kunnostaa kaikki osat ovat tallella.
winha
17
6451
Vastaukset
- Sulattelija
Tuosta saa 5-10€ pyörän painosta riippuen, koska romumetallin hinta on nykyisin korkealla. Mitään muuta tuollaisella ei tee kukaan, eli ota yhteyttä paikalliseen romunkerääjään!
- täältä
koskaan asiallisia vastauksia?
- Sulattelija
täältä kirjoitti:
koskaan asiallisia vastauksia?
Annoin jo yhden, tahdotko lisää?
- wäsäilijä
Sulattelija kirjoitti:
Annoin jo yhden, tahdotko lisää?
Etköhän vähän mieti noita "vastauksiasi".Täällä ei oikeasti tuollaisia hölmöyksiä kaivata.Yritä ennemmin olla avuksi.
Sulattele ajatusta.
- heh
Vinha on arvokasta suomalaista moottoripyörähistoriaan. Ei missään tapauksessa asiasta ymmärtämättömälle romukerääjäälle. Laita vaikka myynti-ilmoitus mobilistilehteen jos itse et sitä halua säilyttää.
Rahallista arvoa sille vaikea määrittää, mutta ehdottomasti enemmän kuin romunkerääjien tarjoamat almut. Toiselle se on epäonnistunut moottoripyörän ja lumikelkan sekotelma koe, toisille se on suomalaisen moottoripyöräteollisuuden kruununjalokivi. - wäsäilijä
Suomi 24 on surullisenkuuluisa siitä,että kaikki maailmanpettämät idiootit yrittävät aiheuttaa mielipahaa ja harmia kirjoitelmillaan ja tekohauskilla vastauksillaan.
Älä missään tapauksessa luovu pyörästä jos pystyt entisöimään sen lähellekään alkuperäistä asua.Jos "ainoa kappale maailmassa" on joskus edullinen,niin sen on pakko olla pariton kenkä tai hanska.Kaikki muu on arvokasta.Entisöi se viimeisen päälle, ja myy Jay Lenolle esim neljännesmiljoonalla.....
Pyörä voi muuten esiintyä TM:ssä eräässä artikkelissa jossa lapissa kokeiltiin erämaatupien huoltoreittejä, "Kun vanhat korpitkin jättivät jängän",taisi olla artikkelin nimi.Kyllä esivihreät silloin jaksoivat taivastella.....- jäbä16
minkähän vuotinen toi tm on ja lehden numero ois kiva tietää pistä mailia [email protected] kiitos
- wäsäilijä
jäbä16 kirjoitti:
minkähän vuotinen toi tm on ja lehden numero ois kiva tietää pistä mailia [email protected] kiitos
70-luvulta, en juuri nyt muista tarkemmin.Juurikkala TM:stä voisi muistaa.
Hyvä pyörä ajaa,vähän etupainoinen.Kulkua kyllä riittää kunhan tottuu soundiin.Huomaat mitä tarkoitan kun saat toimimaan.En ammatillisista syistä voi vastata sähköpostitse,valitan. - ghhs
wäsäilijä kirjoitti:
70-luvulta, en juuri nyt muista tarkemmin.Juurikkala TM:stä voisi muistaa.
Hyvä pyörä ajaa,vähän etupainoinen.Kulkua kyllä riittää kunhan tottuu soundiin.Huomaat mitä tarkoitan kun saat toimimaan.En ammatillisista syistä voi vastata sähköpostitse,valitan.Koneenahan tuossa oli kai Kohlerin 340, joka kyydittää myös omistamaani Winha 54-moottorikelkkaa. Kone oli nopea vaihtaa kelkasta pyörään. Tarvittiin vain yksi kone ja pyörän ja kelkan runko. Yhdellä kaverin kaverilla on myös Winha moottoripyörä, niitähän taidettiin valmistaa alle 70 kpl. Ei suostunut myymään 3 tonnilla, koska on kuulemma arvokkaampi. Niin kyllä varmasti onkin.
Täällä tietoa: http://www.ozebook.com/winha.htm - jäbä16
ghhs kirjoitti:
Koneenahan tuossa oli kai Kohlerin 340, joka kyydittää myös omistamaani Winha 54-moottorikelkkaa. Kone oli nopea vaihtaa kelkasta pyörään. Tarvittiin vain yksi kone ja pyörän ja kelkan runko. Yhdellä kaverin kaverilla on myös Winha moottoripyörä, niitähän taidettiin valmistaa alle 70 kpl. Ei suostunut myymään 3 tonnilla, koska on kuulemma arvokkaampi. Niin kyllä varmasti onkin.
Täällä tietoa: http://www.ozebook.com/winha.htmtoi muun pyörä on tosiaan prototype 000001.liekkö saa mistään enää osia.
- hshjsk
jäbä16 kirjoitti:
toi muun pyörä on tosiaan prototype 000001.liekkö saa mistään enää osia.
Itse runkoon ei varmaan oikein löydy. Kone on Kohler 340 , johon sopii rotax 377 männät, tai minulla ainakin on sellaiset paikallaan. Kelkkoja joissa on tuo kone oli ainakin Winha 34, 54, 55 ja 56. Matalapuristeinen 340 oli malleissa 32, 35 ja 52. Terhi 30:ssä oli myös sama kohler. Noiden kelkkojen osia jos jossakin myydään niin sopinee moottoripyörän koneeseen myös. Pyöräsi arvo liikkunee tuhansissa euroissa, ainakin viiden tonnin paremmalla puolen, ei siis kannata leikkauttaa kiinni
- Työn alla
hshjsk kirjoitti:
Itse runkoon ei varmaan oikein löydy. Kone on Kohler 340 , johon sopii rotax 377 männät, tai minulla ainakin on sellaiset paikallaan. Kelkkoja joissa on tuo kone oli ainakin Winha 34, 54, 55 ja 56. Matalapuristeinen 340 oli malleissa 32, 35 ja 52. Terhi 30:ssä oli myös sama kohler. Noiden kelkkojen osia jos jossakin myydään niin sopinee moottoripyörän koneeseen myös. Pyöräsi arvo liikkunee tuhansissa euroissa, ainakin viiden tonnin paremmalla puolen, ei siis kannata leikkauttaa kiinni
Tekniikan Maailman numerossa 13 vuodelta 1974, on artikkeli nimeltään: "Kotimainen konepyörä".
Siinä kerrotaan Winhan ykkös- ja kakkosprotosta.
Sen kuvatekstien mukaan vasta kakkosprotossa oli moottorina Kohler 340-2AX. Ykkösproton moottorina oli yksi sylinterinen Sachs SA 340 R.
Myös Tuulilasin numerossa 12 samalta vuodelta kerrotaan Winhasta. Muitakin artikkeleita löytyy.
Oma Winhani on myös sarjan alkupäästä. Moottorina on tuo Kohler 340-2AX ja siinä on käytetty paljon senaikaisesta KTM:stä tuttuja osia (ja muotoilua).
Jos Sinulla on suinkin mahdollisuus, kunnosta pyörä asiantuntemusta käyttäen ja/tai sovi jonkun museon kanssa näytteille asettamisesta.
- Skäbä21
Löyty mummon liiteristä hei tollanen Benz-merkkinen kolmepyöränen auto, vuosmalli on 1886. Oisko tolla mitään arvoo ja saaX toho niinQ osii mistä? KäyX W123 Mersun aluvanteet toho, alkuperäset vamteet Q on niin isot ja renkaat hiton kapet?
Osaisko vaix VMPK:n palstan tietäjät neuvoo, tää kun on ihan tosi juttu!!! - hemmo
winhat ovat harvinaisia alle 100kappletta rovan iemellä 1 runko ktm määstä sellasenaan myöhemmin sarjana rekisteröi atiikki pyöräsi.
- sm
tervehdykset jos olet sitä myymässä niin olen etsinyt vinhaa ajokuntoista tai projektia jos vielä tallella niin ota yhteyttä
- manikka
laita ihmeessä kuntoon se on tosi harvinainen on vissiin tehty puolustusvoimille 50 kappaletta .on kuulemmma hyvä maastopyörä.joku tyhmä väittää romuksi vasten parempaa tietoa
- Anonyymi
Yhä vieläkin ja taas alkoi winha moottoripyörä kiinnostamaan ja sille kaveriksi kelkka. Ihan omaan käyttöön ja harrasteeksi, ei eteenpäin jobbattavaksi. Harmillisen vähän ja vaikeasti löytyy. Kelkkoja kyllä helpommin ja koneprojekteja. Olis jännä opetella ja vaikka kellottaa se koneen siirto pyörästä kelkkaan ja toisinpäin. Ja juu en edes odota hyviä ajo-ominaisuuksia saati lämmitettäviä kahvoja ja muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262656Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242032Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1081531- 761289
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71198Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381166- 641016
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10934Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70881- 102867