petosta :) Asumistukihakemus käsittelyssä, en tiennyt tarkasti rakennuksen valmistumisvuotta enkä viitsi hankalalle isännöitsijälle soittaa, netistä igglon sivuilta löysin samassa talossa olleen myynti-ilmoituksen ja siinä oli rakennusvuosi - no, mä pistin sen - tosin nyt oli taas myynti-ilmoituksia ja eri rakennusvuosi.... Tää talo on kai valmistunut osissa :))))
Lisäksi mä en laittanut sitä selvitystä raha-asioista eli talletukset .... kun ei mulla ole kuin paljon mitään mutta kuitenkin yli toi 2000 euroo mutta jumankekka kun tätä menoo mulla ei oo kohta mitään................
Saanko mä nyt syytteen petoksen yrityksestä..... päätöstä ei vielä tuesta ole, itse kyllä vähän luulen etten sitä tukea tule saamaan........
yritänkö mä
7
990
Vastaukset
- kyllä vaatii
talonkirjaotteen ainakin yleiseen asumistukeen! Ja Kela kyllä selvittää pankeista talletuksesi. Mutta koska hakemuksesi on puutteellinen, Kela tulee hylkäämään sen, jos et laita pyydettyjä selvityksiä. Jos sitten pyytääkään, hylkää vain heti kättelyssä!
- ei vaadittu
talokirjanotetta liitteeksi.
- vinkkiä....
Käy nyt nostamassa kipinkapin niitä talletuksiasi sinne sukanvarteen, ainakin sen verran, että niitä jää vaikka vain 1990 € sinne tilille. Tuohon summaaan eivät ainakaan enää takerru.
Kyllä sinun pitää pyytää se talonkirjaote/todistus asumisesta, kela vaatii sen aina ensimmäiseen asumistukihakemukseen.
Minun ei ole sitä tarvinnut pyytää isännöitsijältä, meillä ainakin kyseisen paperin saa huoltoyhtiöltä.- hakemuksen liitteissä
ei puhuttu talokirjanotteesta mitään - vuokrasopimus kylläkin pitää olla liitteenä. Ihmettelin itsekin tuota, ettei enää tarvitse - ?
- Kannata tehdä noin
Jos kela haluaa/tarkistaa itse pankkitilit, niin silloin ne eivät tarkista vain saldoa, vaan parin edellisen kuukauden tilitapahtumat, ja saattavat kysellä ikäviä, jos/kun havaitsevat, että tilitä on nostettu suuri summa.
Ja sitä talonkirjaotetta ei tarvita, jos asuu vuokralla. Silloin riittää vuokrasopimus. Asia on eri, jos asuu omassa asunnossa. - pitää toimittaa
Kannata tehdä noin kirjoitti:
Jos kela haluaa/tarkistaa itse pankkitilit, niin silloin ne eivät tarkista vain saldoa, vaan parin edellisen kuukauden tilitapahtumat, ja saattavat kysellä ikäviä, jos/kun havaitsevat, että tilitä on nostettu suuri summa.
Ja sitä talonkirjaotetta ei tarvita, jos asuu vuokralla. Silloin riittää vuokrasopimus. Asia on eri, jos asuu omassa asunnossa.myös tämä liite jos talon valmistumisesta on kulunut yli 15-vuotta, vastaa sitä ennen käytössä ollutta talonkirjaotetta:
"todistus asunnon perusparantamisesta ja korjauksesta: Kelan lomake AT2"
Lomake liitetään hakemuksen liitteeksi, jos talon valmistumisesta on kulunut yli 15 vuotta tai jos sitä uudempaa taloa on peruskorjattu. Peruskorjaus korottaa hyväksyttävien enimmäisasumismenojen määrää. Todistuksen asunnon perusparantamisesta ja korjauksesta -lomakkeen täyttää ja allekirjoittaa aina isännöitsijä, talon omistaja tai huoltoyhtiön edustaja.
---
Täysin väärässä olet kun kirjoitat, ettei vuokralla olevan tarvitse sitä toimittaa.
Satun tämän asian tietämään, koska itse olen sen aina joutunut asumistukihakemuksen liitteeksi laittamaan, kun olen muuttanut uuteen asuntoon ja siihen asumistukea hakenut.
Ennen kulki nimikkeillä: talonkirjaote, sen jälkeen: todistus asumisesta ja nyt: todistus asunnon perusparantamisesta- - huolimattomasti
pitää toimittaa kirjoitti:
myös tämä liite jos talon valmistumisesta on kulunut yli 15-vuotta, vastaa sitä ennen käytössä ollutta talonkirjaotetta:
"todistus asunnon perusparantamisesta ja korjauksesta: Kelan lomake AT2"
Lomake liitetään hakemuksen liitteeksi, jos talon valmistumisesta on kulunut yli 15 vuotta tai jos sitä uudempaa taloa on peruskorjattu. Peruskorjaus korottaa hyväksyttävien enimmäisasumismenojen määrää. Todistuksen asunnon perusparantamisesta ja korjauksesta -lomakkeen täyttää ja allekirjoittaa aina isännöitsijä, talon omistaja tai huoltoyhtiön edustaja.
---
Täysin väärässä olet kun kirjoitat, ettei vuokralla olevan tarvitse sitä toimittaa.
Satun tämän asian tietämään, koska itse olen sen aina joutunut asumistukihakemuksen liitteeksi laittamaan, kun olen muuttanut uuteen asuntoon ja siihen asumistukea hakenut.
Ennen kulki nimikkeillä: talonkirjaote, sen jälkeen: todistus asumisesta ja nyt: todistus asunnon perusparantamisesta-ja huomannut vain sen, että JOS PERUSPARANNUSTA ON TEHTY, on jäänyt se 15 vuotta valmistumisesta huomioimatta - no, onneks tämä läävä on täysin perusparantamaton........... Joo, sori kun olen ruvennut kyselemään, mä mitään asumistukia saa, niin kuin en saa mitään muutakaan kun en osaa oikein pyytää, kohta mä pyydän siirtolavan pihalle ja pyydän naapurin alkoholistit ja muut hurlumheit kantamaan kamat lavalle - varmaan ilokseen tulevat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321