Tarkoitus jäädä kesällä isäkuukautta viettämään. Onko kellään tietoa voiko isäkuukauden aikana tehdä yksittäisiä päiviä keikkahommaa ja miten se vaikuttaa korvauksiin?
isäkuukausi ja keikkatyö
10
929
Vastaukset
- Ei voi
Isäkuukauden aikana hoidetaan lasta. Jos ei käy niin sit ei haeta isäkuukautta. Yksinkertaista eikö vain.
- keikkalainen
Kaikilla ei ole varaa olla kuukautta pelkällä tuella, jää lainat maksamatta. Jos ei voi jonkin verran tehdä töitä niin sitten ei voida pitää isäkuukautta eikä olla lapsen kanssa.
- kyyninen
keikkalainen kirjoitti:
Kaikilla ei ole varaa olla kuukautta pelkällä tuella, jää lainat maksamatta. Jos ei voi jonkin verran tehdä töitä niin sitten ei voida pitää isäkuukautta eikä olla lapsen kanssa.
Jos lainanmaksukyky on tuota luokkaa niin parempi vääntää vaan duunia niska limassa ja euronkuvat silmissä niin kauan kuin raajat liikkuu.
- yksi äiti vaan
kyyninen kirjoitti:
Jos lainanmaksukyky on tuota luokkaa niin parempi vääntää vaan duunia niska limassa ja euronkuvat silmissä niin kauan kuin raajat liikkuu.
Joopa joo, onpa taas tosi ankeita vastauksia, ah niin ihanan mustaa ja valkoista. Miten niin ei voi olla mahdollista tehdä jotain ekstraa kun haluaa kuitenkin viettää isäkuukauden. Hohhoijaa. Taitaa olla kateellisia liikenteessä, eivät ole itse pitäneet/mies ei ole pitänyt isäkuukautta.
Alkuperäiselle, jos kuulut liittoon, niin kysyppä sieltä, onko tuo mahdollista! Itse olen hoitovapaalla, ja minulle sanottiin, kun kysyin, että voinko hoitovapaalla tehdä jotain eksratöitä sillon tällöin, että hoitovapaa on pääsääntöisesti lapsen hoitoa varten. Muut sivutyöt pitäisi sopia työnantajan kanssa. Tällainen vastaus minulle, minun tilanteeseeni. - eri juttu
yksi äiti vaan kirjoitti:
Joopa joo, onpa taas tosi ankeita vastauksia, ah niin ihanan mustaa ja valkoista. Miten niin ei voi olla mahdollista tehdä jotain ekstraa kun haluaa kuitenkin viettää isäkuukauden. Hohhoijaa. Taitaa olla kateellisia liikenteessä, eivät ole itse pitäneet/mies ei ole pitänyt isäkuukautta.
Alkuperäiselle, jos kuulut liittoon, niin kysyppä sieltä, onko tuo mahdollista! Itse olen hoitovapaalla, ja minulle sanottiin, kun kysyin, että voinko hoitovapaalla tehdä jotain eksratöitä sillon tällöin, että hoitovapaa on pääsääntöisesti lapsen hoitoa varten. Muut sivutyöt pitäisi sopia työnantajan kanssa. Tällainen vastaus minulle, minun tilanteeseeni.Hoitovapaalla ei Kelaa kiinnosta teetkö töitä vai ei... kotihoidontukea maksetaan, kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Hoitolisään tietysti tulot vaikuttaa.
Tuo isäkk on eri juttu, sitä maksetaan nimenomaan jotta isä hoitaa lasta kotona, ihan itse! Ap:n kysymkseen en tiedä vastausta, luulisi kelalta selviävän, niiden haemusten täyttöohjeissa on yleensä ohjeet ja ehdot aika selkeesti.
- Laki estää
Kelan tädeille varmaan keikkatyö sopisi. Vaan Kelan tädit ei asiaa päätä, vaan se on jo eduskunnassa
päätetty. Ei siis onnistu. Ellei sit päätä tehdä keikkaa ilmoittamatta KElaan. Käräjät kutsuu, jos käry käy.
Hoitovapaalla asiassa eri säännöt, kuin isäkuukauden ajalla.- Sanoisin
Kun tutkiskelin tuota Kelan sivua, niin kyllä siellä aika suoraan sanotaan, että kun on isäkuukaudella, niin silloin ei voi töitä tehdä.
Mutta varman vastauksen saat, kun otat yhteyttä Kelaan.
Tuntuisi aika omituiselta, että saat Kelalta rahaa ja samaan aikaan kävisit tekemässä niitä keikkahommia.
- Nimetön
Kuka lasta sitten hoitaa kun olet keikkahommissa?
- keikkailla!
Koskapa eivät sunnuntailta mitään maksakkaan eivät myöskään voi pois ottaa. Myös äitiyslomalla voi sunnutaisin tehdä työtä, ilman että menettää rahaa korvauksista.
Muutoin aina päiväkohtainen korvaus menee jos töitä sinä päivänä tekee. - mapee
sehän on vanhempainvapaata jolloin jos olet töissä niin siltä päivältä saat vain peruspäivärahan etkä tuloista laskettua. Kela anta avarman tiedon, mutta kelan sivujen mukaan isyysvapaiss aei ole eri sääntöjä kuin äidille annettavissakaan joten silloin työnteko onnistuu.
On sitten eri asia, miksi tahdot pitää isäkuun ja käydä töissä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006