UUDELLEEN KIHLOIHIN SAMAN MIEHEN KANSSA..!?

edelleen rakastunut

Haluan apua ja mielipiteitä teiltä tähän asiaan!!

Menimme mieheni kanssa kihloihin 2004, mutta 2006 heitin sormuksen metsään ja sanoin etten halua sitä enää enkä myöskään miestäni.. Olimme kauan riidoissa eikä elämä mennyt kuin elokuvissa ja suunnittelimme eroa tosissaan (ainakin minä). Asuimme kyllä yhdessä niin kuin edelleen..
Nyt siitä on kulunut jo pari vuotta ja sen sromuksen heittämisen jälkeen keskustelimme asioista ja selvittelimme asioita emmekä eronneet vaan päätimme jatkaa, mutta ilman sormuksia.
Nyt asiat ovat menneet jo hyvin pidemmän aikaa ja muutenkin vakaammin..Mieheni haluaa naimisiin kanssani ja minäkin, mutta miten tämä nyt oikein hoituu käytännössä??
Menemmekö uudelleen kihloihin ja ostamme uudet sormukset uuden päivämäärän kanssa? Vai mitä pitäisi oikein tehdä..? Ostaa uusi sormus, mutta kaiverruttaa vanha pvämäärä, jolloin menimme kihloihin..??
Eli olimme kihloissa mutta erosimme, mutta seurustelimme kyllä..häh?
Vai laitetaanko samat sormukset takaisin sormiin? Mieheni meinaa kiersi päivän sitä metikköä ja löysi sen.. :)

6

783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmiset!

      Tehkää tasan tarkkaan ihan niin kuin itse haluatte. Ei se kihlautuminen ole mikään virallinen juttu. Naimisiin voi mennä ilman kihlautumistakin. Uusilla tai vanhoilla sormuksilla tai ilman niitä. Ja päivämääräksi kihlasormuksiin voitte laittaa mitä ikinä tahdotte. Ei niitä kukaan kysele.

      • kihlautumista..

        ei ole Suomen lain mukaan mahdollista mennä naimisiin. Ota selvää ennenkuin puhut.


      • Naimisissa oleva
        kihlautumista.. kirjoitti:

        ei ole Suomen lain mukaan mahdollista mennä naimisiin. Ota selvää ennenkuin puhut.

        http://www.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Esitteet/Avioliittolaki/Avioliitonsolmiminen

        Kyllähän siellä kihlakumppaneista puhutaan, mutta naimisiin mennessä on merkitystä nimenomaan tuolla avioliiton esteiden tutkinnalla ja sillä, että kaksi ihmistä on päättänyt mennä naimisiin ja täyttänyt paperit ja paragraafit, joissa ilmoittaa viranomiselle tästä aikeestaan. Ei niitä kihlauksia ja sormuksia kukaan kysele.Vai minkä viranomaisen sinä luulet rekisteröivän näitä ns. kihlauksia? Sormuksen myyjänkö? Nehän ovat näiden naimisiin aikovien keskinäisiä sopimuksia, "lupaus avioliitosta". Tuo termi kihlakumppanit lienee jäänne vanhahtavasta lakitekstistä, tämäkään laki kun ei ole ihan viime vuodelta. Kihlaus on tietysti perinteistä ja korostuu nykyään tämän ylettömän hää-hömpötyksen ollessa muotia. Kyllä olen, ja ovat monet muutkin, mennyt naimisiin ilman kihloja. Voin suositella; on yksi stressitekijä vähemmän ja energiaa säästyy olennaiseen!


      • väännetään..
        Naimisissa oleva kirjoitti:

        http://www.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Esitteet/Avioliittolaki/Avioliitonsolmiminen

        Kyllähän siellä kihlakumppaneista puhutaan, mutta naimisiin mennessä on merkitystä nimenomaan tuolla avioliiton esteiden tutkinnalla ja sillä, että kaksi ihmistä on päättänyt mennä naimisiin ja täyttänyt paperit ja paragraafit, joissa ilmoittaa viranomiselle tästä aikeestaan. Ei niitä kihlauksia ja sormuksia kukaan kysele.Vai minkä viranomaisen sinä luulet rekisteröivän näitä ns. kihlauksia? Sormuksen myyjänkö? Nehän ovat näiden naimisiin aikovien keskinäisiä sopimuksia, "lupaus avioliitosta". Tuo termi kihlakumppanit lienee jäänne vanhahtavasta lakitekstistä, tämäkään laki kun ei ole ihan viime vuodelta. Kihlaus on tietysti perinteistä ja korostuu nykyään tämän ylettömän hää-hömpötyksen ollessa muotia. Kyllä olen, ja ovat monet muutkin, mennyt naimisiin ilman kihloja. Voin suositella; on yksi stressitekijä vähemmän ja energiaa säästyy olennaiseen!

        sitten rautalangasta, kun et muuten tajua. Sormuksia ei tietenkään ole pakko hommata, eikä mitään muutakaan nbäkyvää merkkiä. Mutta pari on AINA kihloissa silloin, kun on päättänyt mennä naimisiin. Esteet tutkitaan juuri siksi nimenomaan kihlakumppaneilta.


      • joku
        väännetään.. kirjoitti:

        sitten rautalangasta, kun et muuten tajua. Sormuksia ei tietenkään ole pakko hommata, eikä mitään muutakaan nbäkyvää merkkiä. Mutta pari on AINA kihloissa silloin, kun on päättänyt mennä naimisiin. Esteet tutkitaan juuri siksi nimenomaan kihlakumppaneilta.

        sanoo olevansa kihloissa joku vain menossa naimisiin. Ei siitä sen kummempaa. Hyvä kun tajusit.


      • "hyvä,
        joku kirjoitti:

        sanoo olevansa kihloissa joku vain menossa naimisiin. Ei siitä sen kummempaa. Hyvä kun tajusit.

        kun tajusit" Minähän olen koko ajan tajunnut. Ei naimisiin menevän parin tarvitse sanoa olevansa kihloissa, mutta sitä he kuitenkin ovat, halusivat tai eivät. Joku muu nyt ei tajunnut ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe