Suomalainen hyvä elämä

diapolos

Itse tarina ei nyt niin kummoinen ole, mutta komentit kielestä, tyylistä ja kielen monipouolisuudesta ottaisin mielelläni vastaan ^__^


Suomalainen hyvä elämä


MP3:ssa soi Kim Wilde. En oikein tykkää nykymusiikista. Se on joko turhaa meuhkaamista, tai sitten sen tarkoitus on pahentaa ihmisten mieltä entisestään. Itse en ainakaan kaipaa lisää melankoliaa elämääni. Musa soi liian hiljaisella. Näpäytän äänen voimakkuutta pari kertaa korkeammaksi. En kestäisi hiljaisuutta. Ohi ajavien autojen ja kännyköihinsä pulisevien ihmisten mälinää vielä vähemmän. Onneksi on yö. Maailma ei ole auringon valon raiskaamaa. Kuun säteiden ja katulamppujen luomat silhuetit ovat jotenkin siedettäviä. Päivisin joutuisi katsomaan hymyileviä ihmisiä, muurahaisia, jokainen niin vitun tärkeänä luomassa elämästään ”elämisen arvoista”. Hyi saatana.

Sitten saavun määränpäähäni. Kaikki näyttävät nauttivan tanssimisesta. Tiedän heidän näyttelevän. Meneillään on ihmisten soidintanssit. Ja minä olen vitun kaukana ukkometsosta. Valot vilkkuu ja taustamusiikki on täyttä paskaa. Soittolista on sekoitus liijaksi soitettuja ”ikivihreitä” sekä turhaa räminää, josta kukaan ei tykkäisi jollei melodiaa taottaisi 1000 kertaa päivässä radion kautta mieleen. Voin pahoin. Haisee pahalle, ja tiedän ettei tässä paikassa käynti anna minulle mitään. Kunhan saan hyvän omantunnon siitä että teen edes jotai.

Kännykkäni piippaa. ”Nääksä meit, me ollaan tääll nurkkapöydäss”. Katselen ympärilleni ja erotan pirteät kasvot ja vilkuttelevat kädet. Istun pöytään. ”Sua harvoin näkee ulkona, tosi kiva ett tulit” mongertaa yksi seurueesta. En kehtaa sanoa etten olisi tullut jos en kaipaisi seuraa niin kipeästi. Ihan kuka tahansa olisi käynyt. Nämä lampaat olivat helpoin saalis. Siinä ne meuhkaa, nauraa ja riehuu. Vähän väliä saan kuulla kysymyksiä elämästäni, vastailen muutamalla sanalla. Suurentelen hiukan asioita. En kehtaa sanoa maanneeni sängyssä niin kauan kuin muistini kantaa.

Ja niin siinä käy. Juon alkoholia. Noi vitun nyhvöt kostuttelee kurkkuaan. Minä juon. Ja vähän ajan päästä olen puolustuskyvytön. Teen mitä tahansa saadakseni yksinäisyyden pois. Liehittelen ja lepertelen, kehuskelen ja imartelen. Silmissäni hän on silti pelkkä vitun huora jonka tulisi tutustua paremmin maailmaan. Kieleni työntyy kurkkuun ja kämmeneni upputuvat tytön rasvoihin. Tytön hiukset tuoksuvat hyvälle, jollekin halvalle mutta pehmeän tuoksuiselle shampoolle.. Muuten inhoan hetkeä . Ei tunnu miltään. Teen tämän vain jotteivat muut tajuaisi miten säälittävä olen. Omatuntoni yskäisee kuin Ladan moottori ylämäessä, ja tekosyyn nojalla painun vittuun. Olisi loukkaus huoraa kohtaan jos olisin jatkanut vaikken nauttinutkaan. Katson kännykkääni, ei tekstareita. Edessäni joku porukka kulkee jonkun kämpille jatkoille. Katson kaupunkia. Kaikki valot loistavat niin kauniina. Ihminen on jättänyt jälkensä. Oksennan Tiimarin seinälle.

Saan jotenkin hoidettua itseni takaisin kotia. Sytytän röökin ja panen telkkarin päälle. Joku tv-chatti siellä taas meneillään. Television hohto valaisee huoneen kauniisti. Täällä yläkerroksissa on ihan hiljaista: köyhät vuokralaisperheet nukkuvat jo ja liikenne on kaukana. Olen nyt yksin tämän betonitornin valtias. Lähetän tekstarin tv-chattiin. ”Huontaja on kaunis, oispa mullakin tollanne nainen” kuuluu viestini sanoma. Toivon juontajan sanovan rakastavansa minua. Tiedän ettei niin tapahdu, mutta haave lohduttaa.

Nukahdan television ääreen. Tupakka putoaa suupielestäni matolle. Aistin unissanikin kuumuuden ja keuhkoihini tunkeutuvan häkän. En kuitenkaan pakota itseäni hereille. Valehtelen itselleni ettei mitään ole tapahtumassa, jottei henkiinjäämis vaistoni pakottaisi minua pelastautumaan. Pian on jo liian myöhäistä. Viimeinen ilmeeni on hymy. Elämäni ei päättynytkään itsemurhaan, se on jo yksi vitun iso voitto.

3

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän vuoksi

      Kitinäsi oli kuin suora kopio jostain, en heti muista tarkalleen mistä, mutta olen lukenut tämän sisältöisiä marinoita useasti ennenkin.

      Sorrut myös "tekstissäsi" lievään luettelomaisuuteen, eikä kielen monipuolisuudessakaan ole juuri kehumista, sana vittu eri muodoissaan esiintyy paljon useammin, kuin siihen olisi tarvetta.

      • diapolos

        " Kitinäsi oli kuin suora kopio jostain, en heti muista tarkalleen mistä, mutta olen lukenut tämän sisältöisiä marinoita useasti ennenkin."

        Tällaisia luuserikertomuksia löytyy kirjallisuudesta beatnikkien kirjoittamina, vielä enemmän tällaista näkee televisiosta sekä muusta kulttuurista. En kuitenkaan kopioinut ketään, tavallisesti tällaiset tuotokset herkuttelevat paheellisuudella, minun rappioitunut luuserini on selvästi ihmispelkoinen ja ahdistunut.


        "Sorrut myös "tekstissäsi" lievään luettelomaisuuteen, eikä kielen monipuolisuudessakaan ole juuri kehumista, sana vittu eri muodoissaan esiintyy paljon useammin, kuin siihen olisi tarvetta."

        Tekstissä on minäkertoja, kyseessä ovat päähenkilön ajatukset. Tuollainen rappioitunut luuseri ajattele paljon vittu -sanaa. Luettelomaisuus tietoisesti valittu tehokeino, päähenkilö seuraa elämäänsä kuin jotai elokuvaa, kohtauskohtaukselta. Onko tämä tehokeino onnistunut onkin sitten eriasia.

        Muuten olisin kiitollinen kritiikistäsi, mutta tekstin kutsuminen kitinäksi ja marinaksi vie tehon. Tarina miehestä joka inhoaa elämäänsä, muttei tee mitään sen parantamiseksi. Tarina fiktiivisestä luuserista, ei kertomus siitä miten minä kirjoittaja maailma inhoan.


      • Jeremiah
        diapolos kirjoitti:

        " Kitinäsi oli kuin suora kopio jostain, en heti muista tarkalleen mistä, mutta olen lukenut tämän sisältöisiä marinoita useasti ennenkin."

        Tällaisia luuserikertomuksia löytyy kirjallisuudesta beatnikkien kirjoittamina, vielä enemmän tällaista näkee televisiosta sekä muusta kulttuurista. En kuitenkaan kopioinut ketään, tavallisesti tällaiset tuotokset herkuttelevat paheellisuudella, minun rappioitunut luuserini on selvästi ihmispelkoinen ja ahdistunut.


        "Sorrut myös "tekstissäsi" lievään luettelomaisuuteen, eikä kielen monipuolisuudessakaan ole juuri kehumista, sana vittu eri muodoissaan esiintyy paljon useammin, kuin siihen olisi tarvetta."

        Tekstissä on minäkertoja, kyseessä ovat päähenkilön ajatukset. Tuollainen rappioitunut luuseri ajattele paljon vittu -sanaa. Luettelomaisuus tietoisesti valittu tehokeino, päähenkilö seuraa elämäänsä kuin jotai elokuvaa, kohtauskohtaukselta. Onko tämä tehokeino onnistunut onkin sitten eriasia.

        Muuten olisin kiitollinen kritiikistäsi, mutta tekstin kutsuminen kitinäksi ja marinaksi vie tehon. Tarina miehestä joka inhoaa elämäänsä, muttei tee mitään sen parantamiseksi. Tarina fiktiivisestä luuserista, ei kertomus siitä miten minä kirjoittaja maailma inhoan.

        "kitinäsi" oli, jos ei suora kopio jostakin, niin ainakin noudatteli samoja kaavoja, kuin moni, niin moni muukin paljon paremmin kirjoitettu valitusvirsi.

        Kerrot olevasi perillä rappioituneen luuserin ajattelutavasta ja olet myös sitä mieltä, että hän ajattelee paljon vittu sanaa. En tiedä, mihin perustat "tietosi"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe