Olen perustamassa yritystä Turkkiin, vaatekauppaa, kahden turkkilaisen ystäväni kanssa. Eli yritys tulee kolmen ihmisen nimiin, minun ja kahden turkkilaisen.
Onko kenelläkään tietoa miten Suomen päässä tässä asiassa toimitaan. Olen internetistä yrittänyt katsoa tietoa mutta en ole löytänyt mitään.
Suomeen perustettaessa yritys voi joskus saada starttirahaa, mutta miten käytäntö on ulkomaille perustettavan yrityksen kanssa.
Verot maksetaan ilmeisesti kuitenkin Turkkiin. Maksetaanko Suomeen mitään maksuja?
Kaikki ASIALLISET vastaukset tervetulleita.
Yritys Turkkiin
1
629
Vastaukset
- mutta mahdollista
Yhtiömuotoja papereineen ja niiden mukaisia vastuita on erilaisia (kuten henkilökohtainen vastuu veroista) ja tämän vuoksi tarvitaan kunnollinen osakassopimus. Siihen taas tarvitaan paikallinen juristi, virallistettu kielenkääntäjä sekä papereiden vahvistus julkisella notaarilla - ja kaikki nämä maksavat. Lisäksi tarvitaan ties mitä paikallisia lupia liikkeen avaamiseen mm. paikalliselta "muhtarilta" ja ulkolaisen tekemään investointiin saatetaan tarvita lupia tai ainakin ilmoitus johonkin. Puhumattakaan työluvasta, jos aiot työskennellä siellä ja sitä seuraavasta oleskeluluvasta. Tämä siis alkajaisiksi.
ps: tee maksut vain pankista pankkiin, käteinen ei käy investoinneissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020