Hotellimatka Tallinaan?

Suositteletko?

Hei vaan kaikille.
Kokemuksia Tallinnan hotellimatkailusta kaipailisi reilu parikymppinen pariskunta. Ajatuksena oli lähteä vuosipäivämme kunniaksi käymään muutaman päivän lomalla ja koska emme kumpikaan ole hirveitä vesipetoja tms. hyppäsimme perinteisten kylpyläloma ajatusten yli ja suunnittelimme jos lähtisi Tallinnaan 3 päivän laiva - hotellipakettimatkalle.

Mutta keksiikö Tallinassa tekemistä 3 päiväksi? Shoppailuun riittää päivä. Samoin jos haluaa käydä yöelämään katsomassa, niin siihenkin riittää yksi yö. Mitä muuta siellä keksisi?

Entäs muuten:
Onko siellä turvallista mennä ja liikkua?
Pärjääkö suomen- ja englanninkielellä?
Entäs ne hotellit? Onko ihan suht. siistejä?

Kaikenlaiset kokemukset otetaan ilolla vastaan :)
Kiitos

11

3649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perussetti

teille varmaan sopii perussetti, eli mene viro.web -sivuille sieltä tallinna, kaikki perusturistille suunnattu tarjonta löytyy sieltä!

• tallinnaan

Heipsan oon kakskyt ja oltii muijan kaa viime syksynä yks yö tallinnassa. Mentii viikkarilla sinne. Aika tuntui suorastaan loppuvan kesken. Senpä takia varattiin just tänää uus matka, juuri tuollainen kuin mainitsit, matkapojilta. Kyllä siellä kaksi yötä pitää vähintään olla. Tallinnan yöelämä on rankattu paremmaksi kuin helsingin. Kun olimme siellä viime syksynä niin viikkarin kautta halvin hotelli oli rakennettu vuonna 2005 =DD Eli kunto oli siis kohdallaan.

Yöllä oli turvallista liikkua. Hotellimme oli rautatien vieressä. Helsinki on yöllä monta kertaa vaarallisempi paikka. Voin erittäin mielelläni suositella yhtä intialaista ravintolaa nimeltään hookah house. Osoite on roosikrantsi 3. Sieltä saa myös muitten maitten ruokia mutta täytyy sanoa etten ikinä ole syönyt yhtä hyvää ruokaa missään =) itse olemme lähdössä 27.3. torstaina.

• Suositteletko?

Hei ja kiitos vastauksesta. Mukava kuulla positiivisia kokemuksia Tallinnaan matkanneilta. Yleensä kun muistetaan vain ne ikävät asiat ja voi ne hyvien kokemuksien ja vinkkien kertominen unohtua :)
        Mutta kaikenkaikkiaan selattuani näitä keskusteluja läpi ja erilaisia nettisivuja Virosta vaikuttaa siltä että tämä voisi olla ihan mukava paikka käydä viettämässä 3 päivää.

Tosin vielä hieman mietityttää liikkuminen tuolla Tallinnan alueella. Onko hotellit kaukana keskustasta, tai onko kaikki "näkemisen arvoinen" jossain sivummalla, jolloin on kuljettava paljon paikallisilla, takseilla tms.
        Jaksaako siellä 3 päivää pyöriä pelkästään keskustan ympyröissä, jolloin voi kävellen päästä joka paikkaan?

Olette lähdössä muutamaa viikkoa aiemmin kuin me. Olisipa ollut mukavaa, jos matka-ajankohtamme olisi osunut samaan aikaan. Hyvät vinkit ja neuvot olisivat tulleen tarpeen. Itse olemme lähdössä huhtikuun toisella viikolla.

Itse aina jännittää kun ei kokemusta ole Tallinnasta ja kun on kuullut kaikenmoisia huijaustarinoita yms. Varmastihan siellä osaa liikkua ja mennä, mutta helposti tulee varmasti huijatuksi kun ei tiedä paikallisia hintoja, hintaluokkaa ravintoloissa, vaatteissa tms.

Mutta lisää olisi mukava kuulla vinkkejä ja neuvoja!
        Kannattaako sinne ottaa esim. käteistä mukaan ja vaihtaa rahaa siellä, vai pärjääkö pelkällä pankkikortilla (MasterCardilla) ?

• vaikka kuinka
        Suositteletko? kirjoitti:

Hei ja kiitos vastauksesta. Mukava kuulla positiivisia kokemuksia Tallinnaan matkanneilta. Yleensä kun muistetaan vain ne ikävät asiat ja voi ne hyvien kokemuksien ja vinkkien kertominen unohtua :)
        Mutta kaikenkaikkiaan selattuani näitä keskusteluja läpi ja erilaisia nettisivuja Virosta vaikuttaa siltä että tämä voisi olla ihan mukava paikka käydä viettämässä 3 päivää.

Tosin vielä hieman mietityttää liikkuminen tuolla Tallinnan alueella. Onko hotellit kaukana keskustasta, tai onko kaikki "näkemisen arvoinen" jossain sivummalla, jolloin on kuljettava paljon paikallisilla, takseilla tms.
        Jaksaako siellä 3 päivää pyöriä pelkästään keskustan ympyröissä, jolloin voi kävellen päästä joka paikkaan?

Olette lähdössä muutamaa viikkoa aiemmin kuin me. Olisipa ollut mukavaa, jos matka-ajankohtamme olisi osunut samaan aikaan. Hyvät vinkit ja neuvot olisivat tulleen tarpeen. Itse olemme lähdössä huhtikuun toisella viikolla.

Itse aina jännittää kun ei kokemusta ole Tallinnasta ja kun on kuullut kaikenmoisia huijaustarinoita yms. Varmastihan siellä osaa liikkua ja mennä, mutta helposti tulee varmasti huijatuksi kun ei tiedä paikallisia hintoja, hintaluokkaa ravintoloissa, vaatteissa tms.

Mutta lisää olisi mukava kuulla vinkkejä ja neuvoja!
        Kannattaako sinne ottaa esim. käteistä mukaan ja vaihtaa rahaa siellä, vai pärjääkö pelkällä pankkikortilla (MasterCardilla) ?

Heips!

Ollaan oltu yhden yön hotellimatkoilla ja kahdenyön ja jos saisin valita olisin aina tuon kaksi yötä. Ehtii kävelemään rauhassa ja istua kahvilla ja kaljalla. Ehkäpä hieronta, kasvohoito paikallisessa kauneussalongissa (itse kävin aromaterapiaspa hieronnassa, oli aivan ihana).

Olemme käyneet myös tallinnan eläintarhassa, sielläkin saa aikaa kulumaan paljon.

Taksit on suht koht turvallisia, hinnat pitää näkyy ikkunassa ja kuvallinen kortti kojelaudassa. Mikäli kuski ei suostu antamaan kuittia matkaa ei tarvitse maksaa. Huomioikaa silti esim aloitusmatka. Itse maksoimme samasta matkasta 160 eek ja 75 eek koska aloitustaksa heitti 50 eek. En muutenkaan pidä tallinnaa vaarallisena kaupunkina, lapseni oli 2,5 kk kun sen kanssa ekan kerran reissasin... Olen ollut myös tyttöporukassa, isossa porukassa ja mieheni kanssa... Siskon hääpukukin hankittiin sieltä.

Jos shoppailureissun jälkeen haluaa kuitenkin pulahtaa kylpylään sopiva ja suht koht edullinen hotelli on kalev spa, joka on aivan vanhankaupungin tuntumassa ja kuitenkin kävelymatkan päässä satamasta.

Ja jos vielä on tekemisen puutetta niin esim ylemistenkauppakeskus on iso ja sinne pääsee suoraan satamasta bussilla (itse olen jopa kerran kävellyt sinne).

Eli lämpimästi suosittelen että kartta taskuun ja seikkailemaan.

• JUUUUUUUUUU

http://veeb.tallinn.ee/transport/pikasa/scripts.php?lang=1
      löytyy majoitukset,ravintolat,keilapaikat ja ostoskeskukset ja paljon muuta.kyllä siellä tekemistä riittä sen sanon monen vuoden kokemuksella.ja aina kun menen vaikka tallinaan niin löydän aina jotain uutta.eli ei kannata jähmettyy vanhaan kaupunkiin tallinasta löytää vaikka mitä.

• paljon nähtävää

Kylläpä teitä taitaa arveluttaa lähteä matkalle sinne, kun mietit (myöhemmässä kirjoituksessasi) et helposti varmaan tulee huijatuksi. Mites ravintolassa tulee huijatuksi kun hinnat näkyy menussa? Tai vaatteiden hinnathan on nekin näkyvissä. Turhaan pelkäätte. Ehkä taksimatkoilla on syytä olla tarkkana, mutta ei takseja ole pakko käyttää vaan voi matkustaa julkisilla. Ihan turvallista siellä on.

Keksiikö tekemistä 3 päiväksi? No taatusti. Ja loppuu päivät vielä kesken. Vanhassa kaupungissa, sekä Toompealla että etenkin Alakaupungilla on paljon nähtävää. Jo pelkästään katujen tallaminen ja rakennusten katselu on antoisaa. Välillä tietysti pitää juoda leivoskahvit, maistella olutta ja leipätikkuja sekä herkutella ravintolassa. Ravintoloita on paljon - ja erilaisia. Museoita on niitäkin. Kannattaa ottaa selvää netistä tai lainata kirjastosta matkaopaskirja ja lukea etukäteen mikä kiinnostaa. Ei ole mitään mieltä ruveta niitä tässä listaamaan.

Vähän kauempana keskustasta ovat Kadriorgin palatsi ja Rocca al Maren ulkoilmamuseo. Kannattaa käydä.

Suomen kieltä ei kannata käyttää, englantia mieluummin. Miksi ihmeessä yrittää selvitä suomen kielellä maassa jossa ei suomea puhuta? Aika röyhkeän ja omahyväisen kuvan antaa itsestään kun olettaa että minua suomituristia on palveltava omalla kielelläni... Ja eiköhän palvelukin ole ystävällisempää kun käyttää englantia, mikä on neutraali kieli ja asettaa puhujat keskenään samanarvoiseen tilaan.

Hotellit on siistejä. Monessa muussa maassa siisteystaso on huonompi. Paljonhan siel on hotelleja ja eri puolilla kaupunkia. Jokunen poikkeuskin siististä löytyy, mutta muuten on mulla hyviä kokemuksia.

Huonoin kokemus oli, kun varasin laiva-hotellipaketin ja siitä sellaisen "edullisen perheille sopivan rauhallisen kohteen" (olimme perheetön nuori pariskunta tosin, mutta emme halunneet mihinkään biletyspaikkaan vaan halusimme rauhalliset yöunet...). Paikka oli karsea, musiikin jumputus kuului yökerhosta ja kokolattimatto oli koristeltuna huonosti pestyillä oksennustahroilla... Huoneessa oli tunkkainen ilma, pölyistä ja sotkuista. Tämä suomalaisten asuttama (ainakin silloin) hotelli oli lähellä satamaa, noin jotain puolivälissä Viruhotellia ja satamaa. Nimeä en viitsi tässä mainita. Suomessa kovasti suosittelivat tätä hotellia, vaikka olinkin kysynyt siistiä ja allergiselle ihmisellä sopivaa, eli sellaista jossa ei ole kokolattiamattoa. Jatkossa olen tilannut hotellit itse, ja olen säästynyt pettymyksiltä. Virolaiset antavat rehellisen kuvan hotellihuoneistaan, toisin kuin suomalaiset matkatoimistovirkailijat. Kun lukee näitä kirjoituksia siitä kuinka virossa saa huonoa palvelua, saa sitä kyllä suomessakin, siitä vaan harvemmin kirjoitellaan mitään.

Mutta kannattaa unohtaa ne Tallinnaa haukkuvat kirjoitukset mitä näkee aika paljon. En ihan oikeasti tiedä mistä ne on saaneet alkunsa. Omat kokemukseni ovat olleet erilaisia ja ihmiset ovat olleet meille ystävällisiä. Olen kyllä nähnyt matkoillani omahyväisiä suomalaisia maailmanomistjia jotka käyttäytyvät törkeästi ja vaativaisesti - ihan hävettää katsoa sitä - ja he ovat saaneet huonompaa ja tylympää kohtelua.

• kuitenkin...

ystävällisesti mainita hotellin nimen, jotta kukaan ei joutuisi jatkossa kokemaan samaa, mikäli haluaisi siistimmän ja rauhallisemman hotellin löytää? Suomesta meillekin tarjottiin kahta "halvimmasta" päästä olevaa hotellia läheltä satamaa, mutta emme ole vielä päättäneet kumman otamme. Tämä vaikuttaa varmastikin päätökseemme. Juuri tällaiset kokemuksiet ovat kertomisen arvoisia, jotta voi valistaa ja varoittaa muita kanssa matkustelijoita. En haluaisi saada ensimmäiseltä reissultani kurjaa kokemusta hotellin takia, jos sinulla on tieto kuinka voi sen välttää. Hotellissa olisi tarkoitus viihtyä kuitenkin 3 päivää (enemmän tai vähemmän) mutta nauttia ne kauneusunet kuitenkin.

• - - - - -
        kuitenkin... kirjoitti:

ystävällisesti mainita hotellin nimen, jotta kukaan ei joutuisi jatkossa kokemaan samaa, mikäli haluaisi siistimmän ja rauhallisemman hotellin löytää? Suomesta meillekin tarjottiin kahta "halvimmasta" päästä olevaa hotellia läheltä satamaa, mutta emme ole vielä päättäneet kumman otamme. Tämä vaikuttaa varmastikin päätökseemme. Juuri tällaiset kokemuksiet ovat kertomisen arvoisia, jotta voi valistaa ja varoittaa muita kanssa matkustelijoita. En haluaisi saada ensimmäiseltä reissultani kurjaa kokemusta hotellin takia, jos sinulla on tieto kuinka voi sen välttää. Hotellissa olisi tarkoitus viihtyä kuitenkin 3 päivää (enemmän tai vähemmän) mutta nauttia ne kauneusunet kuitenkin.

Jätin mainitsematta sen takia, kun en tiedä missä kulkee mustamaalaamisen tai asiallisen faktatiedon kertomisen raja. Ettei mene panetteluksi, mutta tottahan minä kerroin. Niin silloin oli. Siitä on tosin jo useampi vuosi aikaa, eli en tiedä ovatko repineet vanhat kokolattiamatot pois ja parantaneet siivouksen tasoa. Mutta sen verran karsea kokemus se oli, että toiste en ole enkä tule sinne menemään. Tallinnasta löytyy niin paljon muitakin hotelleja.

No, se nimi oli Rottermanni tai sinne päin.

• hotelli...
        - - - - - kirjoitti:

Jätin mainitsematta sen takia, kun en tiedä missä kulkee mustamaalaamisen tai asiallisen faktatiedon kertomisen raja. Ettei mene panetteluksi, mutta tottahan minä kerroin. Niin silloin oli. Siitä on tosin jo useampi vuosi aikaa, eli en tiedä ovatko repineet vanhat kokolattiamatot pois ja parantaneet siivouksen tasoa. Mutta sen verran karsea kokemus se oli, että toiste en ole enkä tule sinne menemään. Tallinnasta löytyy niin paljon muitakin hotelleja.

No, se nimi oli Rottermanni tai sinne päin.

Ei taida olla enää olemassakaan tätä Rotermanni.hotellia siinä hotelli Metropolin vieressä.

• tulemast

Tallink Spa kylpylä satamassa. Lyhyt matka "kaupungin" huvituksiin ja kivaa tekemistä "hotellissa". Älä ohita tätä vinkkiä. Nuorekas paikka jossa asiakkaina niin nuoria kuin vanhojakin. Suosittelemme kokemuksesta kaupunkiloman majapaikaksi!

• tallinasta tykkäävä

tallinna on loisto paikka pariskunnalle kolmen päivän rentoutukseen.meilläkin jälleen loma varattu loppukeväälle,ja ehdottomasti yövymme jälleen sokos hotelli virussa. hotelli ihanteellisesti keskeisellä paikalla, kaikin puolin hyvä palvelu jne.
        keväällä perjentaisin ja lauantaisin näyttäisi olevan mielenkiintoinen esityskin ravintola merineitsissä. taksia ei olla tarvittu kertaakaan kun tuolla olemme yöpyneet, yöaikana ei tarvitse edes ulkona liikkua kun sisäkautta pääsee mukavaan yökerhoon jne. suosittelen lämpimästi,ei varmasti käy aika pitkäksi. kannattaa itse varata huone netistä sekä laivamatkat omatoimisesti ni säästää selvää rahaa, maksat aivan turhasta jos varaat valmiiksi räätälöidyn matkan. tulisipa pian toukokuu ja matka..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3502
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      3011
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2376
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1464
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe