Kevättä ilmassa?

1943

Uusi lumi on vanhan lumen surma on vanha sanonta. Sunnuntaina vielä oli sivuteillä vaarallisen sohjoista, mutta eilen miltei kaikki lumi oli muisto vain. Sitä surmattavaa vanhaa lunta ei juurikaan ollut. Naapuri alkoi haravoida puutarhastaan syksyn lehtiä. Minullakin jo sormet syyhyävät. Ensi töikseni leikkaan omenapuun. Keski-Euroopassa sipulikukat kukkivat eräiden ilmoitusten mukaan. Nauttikaamme.

13

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiihtoon hurahtanut

Pyhänä oli vielä meidän korkeuksilla mitä mainioin hiihtokeli, mutta se loppui maanantaihin.
      Minä vielä odotan hankiaisia ennenkuin tulee kevät. Ensi viikolle luvattiin pakkasta, sitten taas sivakoimaan.
      Jokohan nyt pitäisi omenapuut ruiskuttaa? Olen ihan uusi tässä omppuhommassa,toissa syksynä istutin.

• 1943

minäkin muistelen. Saa nähdä lähdenkö niitä yhtäkkiä hakemaan pohjoisemmasta. Täällä ei tänä talvena varmaan saada hiihdellä enää, kun maa on paljas. En ole koskaan ruiskuttanut omenapuita. Joskus tulee hyvä sato, jopa Åkeröstä. Joskus ei mitään. Viime syksynä saimme kaksi kunnon omenaa, neljälle hengelle kullekin puolikas.

• eukko-60

konserttiaan ja nekin vähät lumet sulaneet eilen ja jalkakäytävät on lakastu koneella. Näin meillä päin Turkua. Talvi saa olla ollut ja mennyt minun puolestani.

Olen kevätihminen, keväällä syntynyt. Kukkien mullan vaihtoa suunnittelen loppuviikolle. Pitäisi myös hakea sitä vehnäorakasta ja kasvattaa pääsiäisruohoa. Viime vuonna sain yhdeltä ystävältä niitä siemeniä ja tulikin komeaa ruohoa. Itäneitä valkosipulin kynsiä on ruukussa kasvamassa ja hiukan jo vihertää. Nautin tästä kasvun alkamisesta keväällä.

• 1943

useammalla jalkakäytävällä lakaistiin soraa pois. Itse suunnittelen mullan vaihtoa. En pitkiin aikoihin ole esikasvattanut mitään. Kylvän sitten avomaalla kesäkuussa.

• misislisbet

On on ja kun taas ei malttaisi odottaa, ja lupauksistani laitan tietty taas krassit sun muut liian aikaisin itämään ja sit vien ne paleltuun.

Mä varmaan oon ollut puutarhuri etlänmaissa,
      konsaan osaa ajoituksia.:-)

Mut multapeukaloille, tulee se kunhan ehtii.:-D

• 1943

sopii siis Sinulle. Itse olen viime aikoina kasvattanut erilaisia papuja. Niitä ei pidä kylvää liian aikaisin, sillä hallaöitä on usein kesäkuussa täällä Etelä-Suomessakin.

• "tunari"
        1943 kirjoitti:

sopii siis Sinulle. Itse olen viime aikoina kasvattanut erilaisia papuja. Niitä ei pidä kylvää liian aikaisin, sillä hallaöitä on usein kesäkuussa täällä Etelä-Suomessakin.

Noinhan se menee, mutku mieli on niin malttamaton.
        Ja sit se suru kun pakkasukko kuiteskin, kaikista
        ennustuksista huolimata tulee, ja kiitti vaan
        "hössötyksestä".:-/
        Joka kevät päätän, et nyt en ja kuiteskin.
        Etelä-Suomessahan tässä elellään, :-)

• ibiza*

Vaikka meillä on lunta 60 cm ja järvissä jäätä liki samanverran, herättää kevätaurinko "multasormen" talvihorroksestaan...

Tänään laitoin ensimmäiset miekkaliljan sipulit esikasvatukseen... Näitä teen parin viikon välein jolloin ensi kukat saan kesäkuussa ja viimeiset syksyllä... Lapin puikulaperunat on myös tuotava itämään parin viikon päästa... Siinäpä aluksi lisäpuuhaa kesää odotellessa...

• 1943

ystävän kanssa. Hän on joskus ollut lomailemassa Sevettijärvellä. Jos lähden lumen hakuun pohjoiseen, niin Kaamasen seutu on yksi vaihtoehto. Pitää katsella majoittumismahdollisuuksia. En ole koskaan syönyt niin suurta retiisiä kuin Kaamasessa yhtenä kesänä. Se oli vahingossa unohtunut kasvamaan ja oli suuri kuin omena. Silti ihan pehmeä ja hyvä, leikkasimme sen kolmeen osaan ja nautimme.

• kutsuttu
        1943 kirjoitti:

ystävän kanssa. Hän on joskus ollut lomailemassa Sevettijärvellä. Jos lähden lumen hakuun pohjoiseen, niin Kaamasen seutu on yksi vaihtoehto. Pitää katsella majoittumismahdollisuuksia. En ole koskaan syönyt niin suurta retiisiä kuin Kaamasessa yhtenä kesänä. Se oli vahingossa unohtunut kasvamaan ja oli suuri kuin omena. Silti ihan pehmeä ja hyvä, leikkasimme sen kolmeen osaan ja nautimme.

Suksia voitelen. Mökki on odottanut kävijäänsä syyskuulta asti Lapissa. Maanantaina sitten lähdemme pilkille ja pääsiäistä viettämään. Pääsiäinen on parasta aikaa mökkeillä.On hyvät hiihtokelit ja valoisaa eikä hyttyset vaivaa.

• ibiza*
        1943 kirjoitti:

Vaikka Lapin kesä on lyhyt niin yön valoisuus "jatkaa" kasvukautta... Suurin ongelma ovat hallayöt ja sentähden on minullakin hallaharsoja valmiina kasvimaani vieressä olevassa vajassa... Hallan uhatessa harsot kasvien suojaksi... On vain seurattava tarkoin säätiedotuksia ettei menetä keväisen uurastuksen "tuloksia"...

• oli mainio tapaus
        ibiza* kirjoitti:

Vaikka Lapin kesä on lyhyt niin yön valoisuus "jatkaa" kasvukautta... Suurin ongelma ovat hallayöt ja sentähden on minullakin hallaharsoja valmiina kasvimaani vieressä olevassa vajassa... Hallan uhatessa harsot kasvien suojaksi... On vain seurattava tarkoin säätiedotuksia ettei menetä keväisen uurastuksen "tuloksia"...

saivat yllätyksen, kun kompostista nousi talven jälkeen mahtava uusi peruna ja oli vielä hyvänmakuinenkin.

• 1943
        oli mainio tapaus kirjoitti:

saivat yllätyksen, kun kompostista nousi talven jälkeen mahtava uusi peruna ja oli vielä hyvänmakuinenkin.

silloin, tällöin nähnyt uusia perunoita kompostissa. Ne ovat olleet pieniä ja syksyllä. On ollut erikoinen talvi, siitähän on paljon kirjoiteltu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe