Ischia on my mind

Amo Italia

Onko kellään kokemuksia Ischian saaresta? Millainen paikka se on? Itse olen lähdössä syyskuun alussa viikon lomalle. Olen aikaisemmin käynyt samalla seudulla Sorrentossa, mutta silloin ei tullut Ischialla käytyä. Mitä kannattaisi saarella nähdä? Omatoimisesti olisi tarkoitus käydä Caprilla sekä Amalfin rannikolla, mahdollisesti myös Napolissa ja matkanjärjestäjän mukana Pomopeiji-Vesuvius- retkellä.

3

1344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tornatore

      Iachia on suosittu aikuisten ihmisten lomasaari, jolla vierailijat nautiskelevat useiden kylpylöiden palveluista, sekä saaren monista hiekkarannoista, jotka lähes tyystin puuttuvat lähiseudun muilta lomakohteilta (Sorrento, Capri jne).

      Historiallisia nähtävyyksia ei saari pahemmin tarjoa, paitsi Castello d'Ischia - linna ja luostari. Monte Epomeo on saaren korkein kohta, melkein 800 metriä korkea tulivuori, jonka huipulta mahtavat näköalat koko saaren yli ja Napolinlahdelle. Loppumatka huipulle käy jalkaisin, huipulla kappeli ja sesonkiaikana ravintola.

      Suosittelen myös käyntiä - jos aika riittää, niin lähellä olevalle Procidan saarella (Napolin lautta yleensä poikkeaa sen satamassa). Procida on olemukseltaan aivan erilainen idylli kuin Ischia tai Capri ja tunnettu mm. siitä, että osa suositun elokuvan Il Postinon kohtauksista kuvattiin siellä. Mene Procidan kotisivuille katselemaan.
      http://www.procida.it/index1.html

      • .......

        "Iachia on suosittu aikuisten ihmisten lomasaari, jolla vierailijat nautiskelevat useiden kylpylöiden palveluista, sekä saaren monista hiekkarannoista, jotka lähes tyystin puuttuvat lähiseudun muilta lomakohteilta (Sorrento, Capri jne)."

        tähän voisin lisätä, että ischia on myös nuorten / nuorten aikuisten unelmabiletyspaikka (vrt. riminin seutu tai espanjan ibiza). monet italialaiset nuoret siis suuntaavat ischialle ihan bilettämään, ja saarelta löytyy myös ainakin yksi aina täpötäysi "bileranta" (forli) jossa pääosin kaikki noin 18-30 -vuotiaita.


    • maria di mare

      Ok paikka , ei sen enempää. Helppo kiertää ympäri paikallisbussilla. Itse yllätyin veden ja rantojen likaisuudesta. Menimme paikallisbussilla saaren parhaalle rannalle, mutta uiminen jäi veden ja rannan likaisuuden vuoksi. Tulin siihen tulokseen, että koko Napolin lahti on likainen, toivottavasti olen väärässä. Maisemat ovat hienot, ilma on myös saastunut. Pakukaasupilvi leijailee saaren ympärillä. Pakokaasun haistaa, lian huomaa nenän sieraimissa. Eli tämä likauisuus hieman rosoittaa kaunista ja paratiisikuvaa saaresta. Pompeijin ja Vesuviuksen retki on unohtumaton kokemus ja se kannattaa tehdä opastettuna. Iscialla asuu suomalainen nainen, joka on loistava opas. Napolin kaunetta en valitettavasti päässyt näkemään. Näin vain hurjan liikenteen ja jätteet kadulla. Mielestäni saari on liian rauhallinen nuorisolle, mutta perhematkailuun mukavan rauhallinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1303
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      949
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      929
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      904
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      820
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      811
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      799
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      788
    Aihe