Igglo

ei ole hyvä

Teimme sopimuksen myynnistä, ei tapahtunut mitään aikoihin. sittenkun ne sai esitteen tehtyyn niin siinä oli todella pahoja virheitä, ilmoitin niistä, ei korjausta. Ilmoitin uudestaan ja sanoin että jos ei korjata purataan sopimus. Igglo ei korjannut mutta purkasi sopparin. Ihan hyvä. Mutta avain on edelleen Igglolla ja ei tietoa koska tulee. Olen käskenyt lähettämään sen HETI.
Meitä kyllä varoitettiin että ne ei saa myytyä, mainos huonoa jne. Voi olla että toiset Igglon välittäjät hoitaa hommansa mutta tää meidän ei.

14

3655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perinteisiin

Olen jo vuosia käyttänyt perinteistä yksityistä välitystoimistoa. Niiltä saa todellista palvelua. Tosin käyttämäni välittäjä ei ole omalla paikkakunnallasi koska meidän suunnalla ei ole Iggloa. Arvostan sitä että minun asuntoani myydään henkilökohtaisesti, eikä vaan netissä. Välittäjäni on rautainen ammattilainen. Hinta ei ole aina ratkaiseva tekijä, tarkoitan siis välityspalkkio. Igglo mainostaa halpoja palkkioita ja kappas vaan, palvelu oli näköjään juuri sen mukaista. Suosittelen myös sellaista välitystoimistoa, missä ei naamataulut aina vaihdu ja että kaikilla tai ainakin lähes kaikilla on jokin alan tutkinto suoritettuna. Välittäjä on hyvä asuntokaupassa, kunhan tekee työnsä ammattimaisesti.

• netissä"

Käypä katsomassa heidän svuiltaan... On aikas laaja kirjo erilaisia vaihtoehtoja! Tässä taas jauhetaab asiasta josta ei mitään tietoa... ottakaahan selvää asioista....

• sentäs firman nimi

oikein... Muu teksti olikin luku/kirjoitustaidottaman.... Voi jeesus mitä paskaa!

• kiva, että edes tähän aikaa

Hyvä, että teillä Igglolaisilla on aikaa edes peitellä munauksianne täällä netissä. Vielä, kun olisi aikaa myös siihen myyntityöhön.

Minulle juuri naapuri tunnusti myyneensä asuntoa 4 kk Igglon kautta. Joulukuussa oli ihmetellyt, miksei mitään tapahdu. No, sehän on se Igglon sapattikuukausi, jolloin ei järjestetä näyttöjä. Arvatkaa (siis muut kuin Igglolaiset), oliko tästä puhetta sopimusta tehtäessä.

Lopulta oli käämi palanut, välittäjä vaihtoon ja niinpä vain uusi välittäjä myi kämpän parissa viikossa.

• itse täydellinen

Siis ei se vaikuta mieltään provolto. Toi on heidän kokemus Igglolta. Sä taidat olla Igglon kodinvälittäjä listalla. Se että on kirjoitusvirhe niin kirjoittajan täytyy olla tyhmä, vai?
        Älä vedä hernettä nenään, onko maineesi mennyt?

• oppinut...

uuden sanan, provo. Taidat olla sama heppu joka useimpaan viestiin vastaa, tää on provo. Jeesus mitä paskaa.

• tosi "hyviä"
        itse täydellinen kirjoitti:

Siis ei se vaikuta mieltään provolto. Toi on heidän kokemus Igglolta. Sä taidat olla Igglon kodinvälittäjä listalla. Se että on kirjoitusvirhe niin kirjoittajan täytyy olla tyhmä, vai?
        Älä vedä hernettä nenään, onko maineesi mennyt?

Noi on kans tosi mielenkiintoisia titteleitä: "kodinvälittäjä" ja "ylempi myyntineuvottelija". Näillä titteleillä voi pyyhkiä takapuolensa, eivät kerro koulutuksesta yhtään mitään, eivätkä takaa mitään osaamista. Isompien ketjuliikkeiden keksimiä omia nimikkeitä korvaamaan "ammattitaidoton täysin vihreä välitystyöhön haluava harjoittelija"! Mielenkiintoista;-) Muistakaa ystävät hyvät että titteliä kiinteistönvälittäjä, laillistettu kiinteistönvälittäjä, LKV, LVV ei saa käyttää kuin Kauppakamarin ammattitutkinnon suorittanut henkilö. Koittakaa nyt hyvät ystävät käyttää firmoja, joiden työtekijöillä ovat nämä tutkinnot. Teette elämänne suurimpia kauppoja, joten älkää luottako vain firmaan vaan juuri niihin ihmisiin, jotka asuntokauppaanne hoitaa.

Kiinteistönvälittäjäliitto on jo pidemmän aikaa yrittänyt ajaa läpi että kaikkien välittäjien pitäisi suorittaa alan tutkinto. Upea ajatus mutta vie aikansa saada tällaista läpi. Yrittäkää te ihmiset valita välittäjänne huolella, niin ei tarvitse valitella. LKV-tutkinnon suorittaneilla katsotaan oikeuskäytännössäkin olevat huomattavasti enemmän vastuuta.

• "tittelin" perässä
        tosi "hyviä" kirjoitti:

Noi on kans tosi mielenkiintoisia titteleitä: "kodinvälittäjä" ja "ylempi myyntineuvottelija". Näillä titteleillä voi pyyhkiä takapuolensa, eivät kerro koulutuksesta yhtään mitään, eivätkä takaa mitään osaamista. Isompien ketjuliikkeiden keksimiä omia nimikkeitä korvaamaan "ammattitaidoton täysin vihreä välitystyöhön haluava harjoittelija"! Mielenkiintoista;-) Muistakaa ystävät hyvät että titteliä kiinteistönvälittäjä, laillistettu kiinteistönvälittäjä, LKV, LVV ei saa käyttää kuin Kauppakamarin ammattitutkinnon suorittanut henkilö. Koittakaa nyt hyvät ystävät käyttää firmoja, joiden työtekijöillä ovat nämä tutkinnot. Teette elämänne suurimpia kauppoja, joten älkää luottako vain firmaan vaan juuri niihin ihmisiin, jotka asuntokauppaanne hoitaa.

Kiinteistönvälittäjäliitto on jo pidemmän aikaa yrittänyt ajaa läpi että kaikkien välittäjien pitäisi suorittaa alan tutkinto. Upea ajatus mutta vie aikansa saada tällaista läpi. Yrittäkää te ihmiset valita välittäjänne huolella, niin ei tarvitse valitella. LKV-tutkinnon suorittaneilla katsotaan oikeuskäytännössäkin olevat huomattavasti enemmän vastuuta.

on se LKV jne... Ja voin kertoa, että vain muutama firma ottaa vihreitä listoilleen, kuten Habita, jotta voivat tehdä heistä aitoja Habitalaisia... Igglo ei ota kuin alalla olleita..
        Ja ihan vaan sellainen juttu, että kiinteistövälitystyö opitaan vain tekemällä.. ei tutkinnolla, niitä saa tilaamaalla!!!
        Suosittelen alaa erittäin lämpimästi, jos kantti kestää... tule sitten arvostelemaan vähän lisää...

• Pettynyt...
        "tittelin" perässä kirjoitti:

on se LKV jne... Ja voin kertoa, että vain muutama firma ottaa vihreitä listoilleen, kuten Habita, jotta voivat tehdä heistä aitoja Habitalaisia... Igglo ei ota kuin alalla olleita..
        Ja ihan vaan sellainen juttu, että kiinteistövälitystyö opitaan vain tekemällä.. ei tutkinnolla, niitä saa tilaamaalla!!!
        Suosittelen alaa erittäin lämpimästi, jos kantti kestää... tule sitten arvostelemaan vähän lisää...

Me myös otimme Igglon välittämään asuntoamme... ennen sopimusten kirjoitusta välittäjä oli erittäin kiitettävästi tavoitettavissa ja kun nimet oli myyntisopimuksissa, niin välittäjän yhteydenpito loppu siihen. Me jouduimme pitämään huolen että näyttöjä järjestetään ja ottaa itse yhteyttä välittäjään koska välittäjä ei niitä sopinut. Puhelimeen ja sähköpostiin vastaaminenkin alkoi välittäjän päässä tuntua harvinaisen vaikealle. Ääni muuttui kellossa ja olemus tylsistyneelle ja ei todellakaan kiinnostusta asuntomme myyntiin. Viimein kun näyttö sovittiin, niin se sovittiin kahden päivän päähän ja kun ilmoitus ei näkynyt oikotielläkään vielä vuorokautta ennen näytön alkua, niin kuinka voi olettaa että kukaan ostaja edes ilmestyy näytölle?

Sitten kehtaa vielä sanoa ääneen että ihmiset eivät vaan uskalla ostaa asuntoja tällä hetkellä ja siksi ketään ei tule näytöille. Eihän nyt kukaan alle vuorokauden varoitusajalla näytölle tule ja vielä keskellä vikkoa... kyllä ne näyttö ajankohdat on ilmoituksissa yleensä jo viikkoa ennen H-hetkeä.

Tuollainenhan on ihan ihmisten ajan tuhlausta.

Tässä välittäjän toiminnassa oli muutakin joka pistää ihmettelemään kuinka tälläinen ihminen edes tekee välittäjän hommia.

Meillä ei ole edes meidän osiamme välityssopimuksista, kun välittäjä on vienyt nekin mennessään.

Ja nyt ei muuta kuin sopimusta purkamaan ja uusi välittäjä kehiin... Igglo voi olla varma että heidän palveluitaan ei meidän päässä kenellekkään hyväksi kehuta, paskaa mitä paskaa.

En suosittele kenellekkään...

• vielä korjaus

Välitystyö on ihmisestä kiinni.

Kokemuksesta voin sanoa, että Igglossakin on todella hyviä välittäjiä, kuten on muissakin firmoissa.

Joskus voi asiakaskin katsoa itseään peilii siinäkohtaa kun hakee sitä markkinahintaa korkeampaa hintaa.

Tällöin ei aina ole välittäjässä vika, jos kohde ei mene. Välittäjällä kun on tässäkin verrattain kilpaillussa markkinatilanteessa oltava myytävää.

On varmasti niinkin, että välittäjän on usein vain otettava kohde tai jätettävä se, mutta muistakaa se, ettei välittäjä myöskään silloin SYÖ jos ei saa kohdetta myytyä.

Välittäjä (henkilönä) saa käytännössä leivänpäällisensä vain myynnistä.

Näyttää siltä, että nämä ihmiset, jotka maksavat palveluistaan pienimmän hinnan, ovat sitäkin valmiimpia ruikuttamaan palvelun laadusta.

On mielenkiintoista, vaikka välittäjä olisi kuinka pätevä ja miellyttävä henkilönä tahansa, niin suhtautuminen monilla tuntuu näillä inisijöillä olevan "luokkaa verenhimoinen rahastaja". Mutta muistakaa, ettei välittäjä saa palkkiostanne juuri kymmenystä enempää.

Välittäjän työstä voin sanoa, että oli hienoa kun oli asiakkaita, joiden asunnon myin kohtuullisella hintaennätyksellä eteenpäin.

Harvemmasa ovat nykyään enää, ne asiakkaat, jotka tämän ohella palkitsivat välittäjän vaikkapa viini tai konjakki pullolla.

Maaseudulla näitäkin reiluja ihmisiä toistaseksi piisaa, kaupungista en tiedä.

- LKV -

• Asiakas on aina äänessä

"Näyttää siltä, että nämä ihmiset, jotka maksavat palveluistaan pienimmän hinnan, ovat sitäkin valmiimpia ruikuttamaan palvelun laadusta."

Viimeksi eilen olen keskustellut Igglon välittäjän kanssa. Yritys antaa itsestään vaikutelman, että siellä tehdään ihan samat työt kuin muissakin isoissa firmoissa (ehkä enemmänkin, kun on näitä jotain omia nettitouhuja), mutta tehokkaammin, ja siitä johtuen se on halvempi.

Asiakkaalla on täysi oikeus olla tyytymätön ja valituslinjalla, jos näin ei tapahdukaan: Igglo ei voi verhoutua halvempien hintojen taakse, jos se kerran on antanut ymmärtää - tai jopa luvannut, että toimeksianto on vastaava ja kämppä saa aivan yhtä paljon huomiota lehdissä, netissä, paikan päällä jne. kuin jos sen laittaisi myyntiin näihin muihin valtakunnallisiin.

Tässä tapauksessa edullisuutta ei voi verrata siihen, että ostan marketista jonkun halvan tuotteen ja että minun on ymmärrettävä, että sen kestävyys ja laatu on arvoitus.

Ilmeisesti yksi Igglon edullisuuden syy on se, että asunnon myyjän laskuun menevät kaikki myynnissä tarvittavat paperit. Ja firman nettisivuilla olevasta talojen korvamerkinnästä olen ymmärtänyt, että niitä merkintöjä ei sieltä koskaan oteta pois, vaikka se merkinnän jättäjä olisikin jo ostanut asunnon juuri tuosta haluamastaan talosta tai jostain muualta. Omassakin taloyhtiössä on ko. merkintä ollut jo monta vuotta - liekö sen laittaja enää hengissäkään!

Mainittakoon omasta tapauksestani, että Igglon välittäjän käynti ei vakuuttanut. Asunnossani on viime aikoina vieraillut useampiakin välittäjiä ja kaikki ovat arvioineet sen hyväkuntoiseksi. Igglon mies sanoi sen vain tyydyttäväksi: kuulemma vain rempattu (uutta vastaava) olisi hyvä, ja siitä seuraava porras on aivan uusi asunto. Toisaalta igglolainen sanoi asunnon lähtöhinnaksi enemmän kuin nämä muut: jotenkin ristiriitaista olisi lähteä myymään asuntoa vain tyydyttävänä ja samaan aikaan hinta on muiden asiantuntijoiden sanomaa korkeampi.

Ja jotenkin igglolaisen käynnistä jäi vaikutelma, että kaveri ei ollut juurikaan perehtynyt asuntoon tai alueeseen etukäteen, vaan että minun piti kertoa kaikki. Asunnossa katselmus oli todella pintapuolinen.

"Harvemmasa ovat nykyään enää, ne asiakkaat, jotka tämän ohella palkitsivat välittäjän vaikkapa viini tai konjakki pullolla."

Miksi välittäjää pitäisi vielä erikseen lahjoa, kun välitysfirmalle maksetaan tonneja siitä toimeksiannosta? Minä saan omasta työstäni työnantajalta palkan, enkä oleta, että kukaan antaisi mulle sen päälle muuta kuin kiitoksen - siihen olen tyytyväinen.

• se välittäjän
        Asiakas on aina äänessä kirjoitti:

"Näyttää siltä, että nämä ihmiset, jotka maksavat palveluistaan pienimmän hinnan, ovat sitäkin valmiimpia ruikuttamaan palvelun laadusta."

Viimeksi eilen olen keskustellut Igglon välittäjän kanssa. Yritys antaa itsestään vaikutelman, että siellä tehdään ihan samat työt kuin muissakin isoissa firmoissa (ehkä enemmänkin, kun on näitä jotain omia nettitouhuja), mutta tehokkaammin, ja siitä johtuen se on halvempi.

Asiakkaalla on täysi oikeus olla tyytymätön ja valituslinjalla, jos näin ei tapahdukaan: Igglo ei voi verhoutua halvempien hintojen taakse, jos se kerran on antanut ymmärtää - tai jopa luvannut, että toimeksianto on vastaava ja kämppä saa aivan yhtä paljon huomiota lehdissä, netissä, paikan päällä jne. kuin jos sen laittaisi myyntiin näihin muihin valtakunnallisiin.

Tässä tapauksessa edullisuutta ei voi verrata siihen, että ostan marketista jonkun halvan tuotteen ja että minun on ymmärrettävä, että sen kestävyys ja laatu on arvoitus.

Ilmeisesti yksi Igglon edullisuuden syy on se, että asunnon myyjän laskuun menevät kaikki myynnissä tarvittavat paperit. Ja firman nettisivuilla olevasta talojen korvamerkinnästä olen ymmärtänyt, että niitä merkintöjä ei sieltä koskaan oteta pois, vaikka se merkinnän jättäjä olisikin jo ostanut asunnon juuri tuosta haluamastaan talosta tai jostain muualta. Omassakin taloyhtiössä on ko. merkintä ollut jo monta vuotta - liekö sen laittaja enää hengissäkään!

Mainittakoon omasta tapauksestani, että Igglon välittäjän käynti ei vakuuttanut. Asunnossani on viime aikoina vieraillut useampiakin välittäjiä ja kaikki ovat arvioineet sen hyväkuntoiseksi. Igglon mies sanoi sen vain tyydyttäväksi: kuulemma vain rempattu (uutta vastaava) olisi hyvä, ja siitä seuraava porras on aivan uusi asunto. Toisaalta igglolainen sanoi asunnon lähtöhinnaksi enemmän kuin nämä muut: jotenkin ristiriitaista olisi lähteä myymään asuntoa vain tyydyttävänä ja samaan aikaan hinta on muiden asiantuntijoiden sanomaa korkeampi.

Ja jotenkin igglolaisen käynnistä jäi vaikutelma, että kaveri ei ollut juurikaan perehtynyt asuntoon tai alueeseen etukäteen, vaan että minun piti kertoa kaikki. Asunnossa katselmus oli todella pintapuolinen.

"Harvemmasa ovat nykyään enää, ne asiakkaat, jotka tämän ohella palkitsivat välittäjän vaikkapa viini tai konjakki pullolla."

Miksi välittäjää pitäisi vielä erikseen lahjoa, kun välitysfirmalle maksetaan tonneja siitä toimeksiannosta? Minä saan omasta työstäni työnantajalta palkan, enkä oleta, että kukaan antaisi mulle sen päälle muuta kuin kiitoksen - siihen olen tyytyväinen.

Työnantajaltaan palkan, joka on suhteessa tehtyyn työhön ja asiakkalta laskutettavaan palkkioon, miten olet koululäksyt tehnyt ?

Asiakkaallta on täysi oikeus valittaa, valittakaa, onneksi se ei vie pitkälle.

Helsinki on valittajia pullollaan ja ihmiset viittuuntuneita ja stressaantuneita toisiinsa.

Ja sun paperit, mitä kerroit edullisuuden syyksi maksavat ehkä jonkun V.t.n viisikymppiä, haloo, luuletko tämän olevan joku edullisuuden syy ?

Peanuts!

Miksi välittäjää pitää lahjoa, kukaan ei ole niin sanonut...

Miksi annat ravintolassa (ulkomailla) palvelurahaa eli tippiä????

V : Siksi että se tarjoilija elää siitä!

En tiedä mitä antaisin näille elämään kyllästyneille ruikuttajille neuvoiksi, psykiatrinen puoli kuin sekin on ylikysyntä tilanteessa.

Mielestäni kaikkea ei voi hoitaa lääkitykselläkään.

• näkökulma ja kommentti
        se välittäjän kirjoitti:

Työnantajaltaan palkan, joka on suhteessa tehtyyn työhön ja asiakkalta laskutettavaan palkkioon, miten olet koululäksyt tehnyt ?

Asiakkaallta on täysi oikeus valittaa, valittakaa, onneksi se ei vie pitkälle.

Helsinki on valittajia pullollaan ja ihmiset viittuuntuneita ja stressaantuneita toisiinsa.

Ja sun paperit, mitä kerroit edullisuuden syyksi maksavat ehkä jonkun V.t.n viisikymppiä, haloo, luuletko tämän olevan joku edullisuuden syy ?

Peanuts!

Miksi välittäjää pitää lahjoa, kukaan ei ole niin sanonut...

Miksi annat ravintolassa (ulkomailla) palvelurahaa eli tippiä????

V : Siksi että se tarjoilija elää siitä!

En tiedä mitä antaisin näille elämään kyllästyneille ruikuttajille neuvoiksi, psykiatrinen puoli kuin sekin on ylikysyntä tilanteessa.

Mielestäni kaikkea ei voi hoitaa lääkitykselläkään.

Igglon kaatuminen on saanut taas monenlaiset mielipidekirjoittelijat koneen ääreen.

Välitystoiminnasta ja sen hyvistä ja huonoista puolista, välittäjän ammattitaidosta ja tarpeellisuudesta kirjoitellaan puolesta ja vastaan. Se on tervettä kritiikkiä.

Itse olen toiminut omistamani pienehkön, mutta volyymiltaan suurehkon kiinteistönvälitystoimiston toimitusjohtajana jo kohta vuosikymmenen.
        Sitä aiemmin ehdin olla muutaman eri välitysfirman palveluksessa kymmenisen vuotta, mukana pari ketjua, ja yksi suurehko paikallistoimisto.

Olemme sijaintikaupungissamme merkittävä kiinteistönvälityspalvelujen tuottaja, ja olemme siinä erikoisasemassa, että emme tee aktiivista toimeksiantohankintaa, vaan asiakkaat tulevat meille, ja kysyvät ottaisimmeko myyntiin.

Palkkioprosenttimme ei ole alan suurin, mutta emme sillä varsinaisesti kilpaile. Kilpailemme työn ja palvelun laadukkuudella.

Ketjuttumisesta ei ole toimeksiantajalle mitään konkreettista hyötyä, meillä on yhtä hyvä näkyvyys, kuin millä tahansa ketjulla.
        Kulurakenteemme vain on kevyempi siltä osin, ja voimme tehdä toimeksiannon hieman pienemmällä palkkiolla, mutta vielä kannattavasti.

Meillä on asiakkaina suuria sijoittajia, ja pieniä asiakkaita.

Eläkemummoa yksiöineen kohdellaan meillä tasa-arvoisesti verrattuna kiinteistömiljonääriin.

Itse olen kouluttanut useita kiinteistönvälittäjiä omaan palvelukseeni, osa heistä on siirtynyt paikkakunnalta muuton vuoksi muihin välitysfirmoihin, ja menestyvät edelleen.

Hyvää välittäjää on vaikea löytää. Joillekin olen joutunut antamaan potkun persauksille, luonteen sopimattomuuden takia.
        Alalla ei tule toimeen, ellei noudata tinkimätöntä rehellisyyttä.

Meillä on sekä LKV tutkinnon suorittaneita, että suorittamattomia välittäjiä.
        Tutkinto ei tee välittäjää, antaa toki juridiset perustiedot, loppu jääkin sitten henkilön omalle kontolle.

Jotkut ovat synnynnäisiä myyjiä, jotkut kehittyvät myyjiksi,ja alansa huippuammattilaisiksi, joillakin taas ei ole selkärankaa eikä pitkäjännitteisyyttä ja joiltakin puuttuu terve ammattiylpeys.

Joka alalla on ammattilaisia, ja sitten niitä jotka eivät saa mitään aikaiseksi ilman peräänkatsojaa.

On ihmisiä, joiden työnjälki on vähän, "kuhan on".
        Välitystoiminnassa se pitää olla just ja pilkulleen, ja mieluummin se pilkkukin vielä halkaistaan.

On kivaa tehdä työtä mukavien asiakkaiden parissa, monista asiakkaista tulee pitkäaikaisia ystäviä, ja tavallaan heidän kanssaan mennään "kehdosta hautaan", ollaan mukana elämän iloisissa ja surullisissa tapahtumissa.

Asiakkaan moittiminen on hukkaan heitettyä energiaa, vaikka asiakas ei aina olisikaan oikeassa.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille, ja menestystä välittäjäkollegoille.

• tuo viesti karkasi kesken
        näkökulma ja kommentti kirjoitti:

Igglon kaatuminen on saanut taas monenlaiset mielipidekirjoittelijat koneen ääreen.

Välitystoiminnasta ja sen hyvistä ja huonoista puolista, välittäjän ammattitaidosta ja tarpeellisuudesta kirjoitellaan puolesta ja vastaan. Se on tervettä kritiikkiä.

Itse olen toiminut omistamani pienehkön, mutta volyymiltaan suurehkon kiinteistönvälitystoimiston toimitusjohtajana jo kohta vuosikymmenen.
        Sitä aiemmin ehdin olla muutaman eri välitysfirman palveluksessa kymmenisen vuotta, mukana pari ketjua, ja yksi suurehko paikallistoimisto.

Olemme sijaintikaupungissamme merkittävä kiinteistönvälityspalvelujen tuottaja, ja olemme siinä erikoisasemassa, että emme tee aktiivista toimeksiantohankintaa, vaan asiakkaat tulevat meille, ja kysyvät ottaisimmeko myyntiin.

Palkkioprosenttimme ei ole alan suurin, mutta emme sillä varsinaisesti kilpaile. Kilpailemme työn ja palvelun laadukkuudella.

Ketjuttumisesta ei ole toimeksiantajalle mitään konkreettista hyötyä, meillä on yhtä hyvä näkyvyys, kuin millä tahansa ketjulla.
        Kulurakenteemme vain on kevyempi siltä osin, ja voimme tehdä toimeksiannon hieman pienemmällä palkkiolla, mutta vielä kannattavasti.

Meillä on asiakkaina suuria sijoittajia, ja pieniä asiakkaita.

Eläkemummoa yksiöineen kohdellaan meillä tasa-arvoisesti verrattuna kiinteistömiljonääriin.

Itse olen kouluttanut useita kiinteistönvälittäjiä omaan palvelukseeni, osa heistä on siirtynyt paikkakunnalta muuton vuoksi muihin välitysfirmoihin, ja menestyvät edelleen.

Hyvää välittäjää on vaikea löytää. Joillekin olen joutunut antamaan potkun persauksille, luonteen sopimattomuuden takia.
        Alalla ei tule toimeen, ellei noudata tinkimätöntä rehellisyyttä.

Meillä on sekä LKV tutkinnon suorittaneita, että suorittamattomia välittäjiä.
        Tutkinto ei tee välittäjää, antaa toki juridiset perustiedot, loppu jääkin sitten henkilön omalle kontolle.

Jotkut ovat synnynnäisiä myyjiä, jotkut kehittyvät myyjiksi,ja alansa huippuammattilaisiksi, joillakin taas ei ole selkärankaa eikä pitkäjännitteisyyttä ja joiltakin puuttuu terve ammattiylpeys.

Joka alalla on ammattilaisia, ja sitten niitä jotka eivät saa mitään aikaiseksi ilman peräänkatsojaa.

On ihmisiä, joiden työnjälki on vähän, "kuhan on".
        Välitystoiminnassa se pitää olla just ja pilkulleen, ja mieluummin se pilkkukin vielä halkaistaan.

On kivaa tehdä työtä mukavien asiakkaiden parissa, monista asiakkaista tulee pitkäaikaisia ystäviä, ja tavallaan heidän kanssaan mennään "kehdosta hautaan", ollaan mukana elämän iloisissa ja surullisissa tapahtumissa.

Asiakkaan moittiminen on hukkaan heitettyä energiaa, vaikka asiakas ei aina olisikaan oikeassa.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille, ja menestystä välittäjäkollegoille.

niin ja sitä menestystä myös asiakkaille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      349
      2997
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1235
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe