Synnytin viime kesänä ja sitä ennen olen ahkerasti harjoittanut lantionpohjalihaksia. Eli olen jännittänyt niitä ja taas rentouttanut ja tuota toistellut eri variaatioina. Onko ylipäätään tuo oikea keino niiden treenaamiseen? Synnytyksessä sain 3 asteen repeämät episiotomian lisäksi ja lapsi siis yli 4 kiloinen. Synnytyksen jälkeen aloitin pian tuon lihasten jännittelyn ja teen sitä edelleen päivittäin. Mistä tietää ovatko lihakset hyvässä kunnossa? Tunnen lihakset laittaessani sormen emättimeen mutta kai ne lihakset "toimivat" vaikka olisivatkin huonossa kunnossa? Onko geishakuulista apua ja mistä niitä saa? Onko tuo mainitsemani lihasten jännittäminen tehokasta vai olisiko joku parempi keino harjoittaa niitä?
Kiitos jos vastaatte ja neuvotte tietämätöntä.
Lantionpohjalihaksista
7
640
Vastaukset
- edistyy
Hankin instrusta sellaiset Aquaflex-treenikuulat, joihin voi lisätä painoja lihasten vahvistuessa.
Olen säännöllisesti treenannut niillä yli 3 vuotta ja ne ovat tuottaneet tulosta.
Tuloksen olen huomannut aina epäillessäni niiden tehoa. Tuolloin olen poistanut kuulasta teräspainoja ja wot, kevyempinä ne pysyvät taas sisällä.
Aloitin 5 grammalla ja nyt on menossa 55 grammaa.
Tätä 55 grammaa olen treenannut jo viime vuoden heinäkuusta, mutta painavampaan en kyllä pysty siirtymään.- edell.
Se onkin minulla nyt vasta 45 grammaa ja 55 g on maksimi.
Maksimin jälkeen jatketaan pakkauksessa olevalla pienemmällä kuulalla, jonka sisään laitetaan taas noita samaisia painoja 5g,...,55g. - paljon ne kuulat
edell. kirjoitti:
Se onkin minulla nyt vasta 45 grammaa ja 55 g on maksimi.
Maksimin jälkeen jatketaan pakkauksessa olevalla pienemmällä kuulalla, jonka sisään laitetaan taas noita samaisia painoja 5g,...,55g.maksaa..pidetäänkö niitä tietty aika päivässä,ja kui syvällä
- linkin
paljon ne kuulat kirjoitti:
maksaa..pidetäänkö niitä tietty aika päivässä,ja kui syvällä
Kuulia pidetään noin 20 minuuttia päivässä, mutta alussa mä pidin niitä (2x20 min) aamuisin ja iltaisin. Pääasia on treenausten säännöllisyys. Nykyään pidän vain aamuisin.
Kuulaa ei laiteta kovin syvään. Ohjeissa on noin ensimmäisen sorminivelen syvyyteen.
http://66.102.9.104/search?q=cache:6WCHZFCSI34J:www.instru.com/hyvaolo/mittari-019.php instru aquaflex&hl=fi&ct=clnk&cd=1&gl=fi
Parasta näissä tosiaan on se, että näiden painojen avulla huomaa edistyvänsä.
Kuukautiskierrolla on myös merkitystä. Parhaiten kuula pysyy sisällä kahden viikon ajan kuukautisten loppumisesta, mutta vaikeinta on juuri ennen kuukautisten alkamista. Johtuu varmasti limakalvoista.
- ovat höpönlöpöä
kannattaa tosiaan hankkia kunnon kuulat harjoitteluun.
- Palataanpa perusteisiin
Heippa!
On hauska joskus kerrata miten ne asiat menikään, ei kaikki ole kolmeakymppiä lähestyvällekään selvää. Niinpä olen löytänyt paljon hyötyä nuorille tarkoitetuilta väestöliiton sivuilta. Siellä on myös lantionpohjalihasten jumppaohjeet. Tässä linkki: http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_nettipa/nuoret/tietopankit/murrosika/tyton_kehittyminen_ja_keho/lantionpohjan_lihakset/- Palataanpa perusteisiin
Niin, piti vielä sanoa, että noi mansikkajutut kyllä vähän naurattaa, mut kantsii varmasti kokeilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi392912Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs282723100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es472383Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201951Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo411926Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa571709- 391597
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä361486- 451403
- 261261