Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

HP-fani

ÄLÄ LUE TÄN PIDEMMÄLLE, ELLET OLE LUKENUT UUSINTA KIRJAA, "HARRY POTTER JA KUOLEMAN VARJELUKSET"!!!

Minun mielestäni uusin on kaikkein paras. Loistava loppuratkaisu, paljon dramaattisia yllätyksiä, traagisuutta ja jännitystä. Täydellinen päätös upealle kirjasarjalle. Tässä kirjassa on toteutettu myös rakkaussuhteet ihmisten välillä hienosti. Ihanaa, että Ron ja Hermione, sekä Harry ja Ginny saivat toisensa!

Nyt tulee juonipaljastuksia....

Kalkaros on hyvä! Hän on ollut minusta koko ajan kirjan kiinnostavin hahmo, ja uuden kirjan paljastukset tekivät hänestä yhä kiinnostavamman. Kalkaroksen tarina ja urheus koskettivat varmasti kaikkia lukijoita. Samoin kuin hänen traaginen kuolemansa.

Kirja asetti ennen itsestäänselvyytenä pidetyt hahmot uudenlaiseen tarkasteluun. Dumbledoren elämäntausta oli todella kiinnostavaa luettavaa. Hänen jättämänsä vihjeet ja kaikki ne kysymykset, jotka olivat jääneet kysymättä, saivat Harryn suuren epäuskon tunteeseen. Harry menetti monesti uskonsa Dumbledoreen ja hänen suunnitelmiinsa, mutta onneksi niihin oli lopulta syytä luottaa. Dumbledoren veli on yksi suosikkihahmoistani uudessa kirjassa. Myös Voldemortista paljastui uusia puolia. Eniten yllätyksiä tuli kuitenkin Kalkaroksesta.

Kuoleman varjeluksista ei oltu puhuttu lainkaan ennen tätä kirjaa, ja se lisäsi uutuudenviehätystä. Myös uudet asiat hirnykkien takana ja Tylypahkan taistelu olivat lyömättömiä huippuhetkiä kirjassa. Kalkaroksen ja Lupinin kuolemat shokeerasivat ja koskettivat syvältä. Samoin tietenkin Fredin, Vauhkomielen, Tonksin ja Hedwigin kuolemat.

Loistava kirja! Mutta mitä mieltä te olette?

13

2944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Undesirable

      Totta puhut monesta asiasta! (paitsi että Azkabanin vanki on vieläki ykkönen :P)

      Kirja on kyllä toodella hyvä, mutta.. Kun luin sen kaksi kertaa enkuksi, niin on kyllä sanottava, etten ole oikein vakuuttunut suomennoksesta. Saattaa johtua juurikin siitä, että viimeksi olen lukenut enkuksi, että suomen kieli tuntuu vain oudolta, mutta olen kyllä monesti pettynyt Jaana Kaparin käännöksiin. Kukaan muu samaa mieltä?

      • paras kirja

        kaikista Pottereista ja Potterit ovat maailman parhaita kirjoja!


      • ulpukka70
        paras kirja kirjoitti:

        kaikista Pottereista ja Potterit ovat maailman parhaita kirjoja!

        Minulla tuli itku, kun Dobby-tonttu kuoli... Ja ilinen ylläri oli, että Oljo-tonttu muuttui kivaksi. Uusi Kirja oli loistava !


      • hermy..

        Minun mielestäni taas suomenkielinen versio oli huomattavasti parempi, ehkä sen takia että ymmärsin jokaisen sanan tarkoituksen ja näin pääsin aivan täysillä nauttimaan kirjasta. Jaana on mielestäni onnistunut hyvin tässä pitkässä ja vaikeassa tehtävässä potterien parissa, kiitos siitä!

        Niin ja kirja oli mitä mahtavin!!!


      • ap42

        Hankin uusimman Potterin viime kesänä kun se ilmestyi, luin sen heti ja olen lukenut sitä aina silloin tällöin sen jälkeenkin. Se on mielestäni ehdottomasti paras koko sarjassa.

        Tämä kirja oli ensimmäinen englanniksi lukemani, ja nyt minua harmittaa, etten lukenut muitakin alkuperäiskielellä. En halua lukea tuota kirjaa suomeksi, sillä uskon että siitä katoaa se jokin. Tosin suomennetut kirjat riittivät minulle aivan mainiosti aiemmin. Luulen että hankin muutkin kirjat englanninkielisenä, mutta jätän suomenkieliset lapsille.. ehkä se viimeinenkin pitää ostaa jossain vaiheessa suomeksi, jos he innostuvat lukemaan.


      • dadaddaaaaaaaaaaaaaaaaa
        ap42 kirjoitti:

        Hankin uusimman Potterin viime kesänä kun se ilmestyi, luin sen heti ja olen lukenut sitä aina silloin tällöin sen jälkeenkin. Se on mielestäni ehdottomasti paras koko sarjassa.

        Tämä kirja oli ensimmäinen englanniksi lukemani, ja nyt minua harmittaa, etten lukenut muitakin alkuperäiskielellä. En halua lukea tuota kirjaa suomeksi, sillä uskon että siitä katoaa se jokin. Tosin suomennetut kirjat riittivät minulle aivan mainiosti aiemmin. Luulen että hankin muutkin kirjat englanninkielisenä, mutta jätän suomenkieliset lapsille.. ehkä se viimeinenkin pitää ostaa jossain vaiheessa suomeksi, jos he innostuvat lukemaan.

        luin jopa ykkösen kokonaa ja kakkosen MELKEIN kokonaa.. :D muita en oo lukenu ku en jaksa :DDDDDDDDDD huhohohohohhohohohohohohhhlhlll


    • emms

      Tuo seiska on ehdottomasti paras kirja koko sarjassa. :D

      • möö.

        Itse olen suomennoksen sivulla 517 joten en lukenu alotusviestiä kokonaan (anteeksi^^). Ja en ole lukenu alkuperäistä, liian huono enkku. ._. Jokatapauksessa jännä on, vaikuttaa parhaalta Potter sarjassa. ^___^ Nyt jatkamaan lukemista. ->


    • Pollomuhku

      Mun mielestä Kuoleman Varjelukset oli tosi hyvä lopetus sarjalle. Se on kylläkin ihan erilainen kuin aiemmat, kun Tylypahkassakin vietetään vain murto-osa ajasta :D Ostin Jaana Kaparin "Pollomuhku & Posityyhtynen" Kirjan samalla kun uusimman Potterinkin, ja oli mielenkiintoista lukea, miten paljon vaivaa Kapari on nähnyt kirjan suomentamiseksi. Kannattaa ostaa jos yhtään kiinnostaa :)

      • ehottomasti

        En osaa vielä sanoa, kumpi on parempi, uusin vai Azkabanin vanki, mutta aivan upea kokemus tuo uus oli. Täydellinen päätösosa!


      • mutta jotenkin
        ehottomasti kirjoitti:

        En osaa vielä sanoa, kumpi on parempi, uusin vai Azkabanin vanki, mutta aivan upea kokemus tuo uus oli. Täydellinen päätösosa!

        sen kaiken jännityksen ja dramatiikan jälkeen liian siirappinen ällötysloppu ei jotenkaan ollut mielestäni sitä mitä odotin.. lopullinen taistelu voldemortin kanssa tapahtui myös liian helposti.. loistava kirja oli kuitenkin, sitä en kiellä, mutta jotenkin kaipasin enemmän... ketään samaa mieltä?


    • HP FANI

      Kuoleman varjelukset on paras kirja kaikista
      seitsemästä. Olen lukenut englanniksi ja suomeksi
      ja minusta yhtä hyviä. Kaikki olen lukenut
      monta kertaa. Ihan mahtavia kirjoja!

    • FredWeasley:((

      Kuoleman varjelukset oli kaikkein paras kirja. Se oli aika erilainen kuin muut, koska Tylypahkassa ei vietetty aikaa, vaikka sehän jo sanottiinkin. Se oli surullista, kun Tylypahka oli muuttunut ja siellä kidutettiin niitä oppilaita. Ja että Lupin, Fred, Tonks, Dobby, Hedwik, Villisilmä ja joitain muitakin kuoli :(. Mutta Azkabanin vanki ja Liekehtivä pikari melkein yhtä hyviä, kun Kuoleman varjelukset!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe