Näpistyksen vaikutus työnsaantiin

lilfabio

Vastailkaapas jos tiedätte jotain asiasta.

Olen nyt 18 vuotias ja hakemassa Nokialle töihin. Olen pari kesää siellä työskennellyt, mutta tänä kesänä pitäisi täyttää ensimmäisen kerran turvallisuusselvitys. Näpistin kaupasta 15 vuotiaana. Voiko poliisi tästä syystä olla suosittelematta minua työhön? Tapauksen jälkeen olen pysynyt kaidalla tiellä. Pitäisikö näpistyksestä mainita vai olla hiljaa asiasta?

5

2450

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Suojelupoliisi tekee laajan turvallisuusselvityksen. Näpistys tietysti näkyy tietokoneilla, mutta mahdotonta sanoa, vaikuttaako se Suojelupoliisin lausuntoon.

• Vaikuta

Laajassa turvallisuusselvityksessä tuo näpistys saattaa näkyä, mutta ei varmasti vaikuta työnsaantiin. Sitä paitsi poliisi (supo) ei suosittele tai ei suosittele työnantajalle mitään, vaan antaa ainostaan selvityksen.
        Toisaalta sinulle ei varmaankaan tehdä laajaa selvitystä, jos et ole hommissa jossain tosi kriittisessä tehtävässä. Melkoisen varmasti tehdään vain suppea selvitys ja siinä ei mitään näpistyksiä näy, koska näpistykset eivät aiheuta rikosrekisterimerkintää.

• marela
        Vaikuta kirjoitti:

Laajassa turvallisuusselvityksessä tuo näpistys saattaa näkyä, mutta ei varmasti vaikuta työnsaantiin. Sitä paitsi poliisi (supo) ei suosittele tai ei suosittele työnantajalle mitään, vaan antaa ainostaan selvityksen.
        Toisaalta sinulle ei varmaankaan tehdä laajaa selvitystä, jos et ole hommissa jossain tosi kriittisessä tehtävässä. Melkoisen varmasti tehdään vain suppea selvitys ja siinä ei mitään näpistyksiä näy, koska näpistykset eivät aiheuta rikosrekisterimerkintää.

Tarkoitatteko siis, että näpistys ei näy kuin laajassa turvallisuusselvityksessä? Käsittäkseni kyllä suppeassakin... Vai mikä niiden ero oikeasti on? Eikös rikosrekisterimerkintä ole asia erikseen?

• niku..

pirun nolo juttu jos on jäänyt näpistyksestä kiinni. Itse en ottaisi tällaistä töihin ja kyllä Nokiallakin varmaan ollaan tarkkoja tässä asiassa. Vaikka rike on sinänsä pieni, se osoittaa epärehellistä luonnetta, joskus jopa kleptomaniaa.

• Anonyymi

Hei, painin nyt saman asian kanssa ja haluaisin tietää tehtiinkö sinulle turvallisuusselvitys ja saitko töitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      216
      1039
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      864
    3. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      98
      821
    4. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      215
      784
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      68
      687
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      48
      609
    7. Panettaako sua

Yhtään?
      Ikävä
      46
      593
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      566
    9. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      77
      534
    10. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      513
    Aihe