Näpistyksen vaikutus työnsaantiin

lilfabio

Vastailkaapas jos tiedätte jotain asiasta.

Olen nyt 18 vuotias ja hakemassa Nokialle töihin. Olen pari kesää siellä työskennellyt, mutta tänä kesänä pitäisi täyttää ensimmäisen kerran turvallisuusselvitys. Näpistin kaupasta 15 vuotiaana. Voiko poliisi tästä syystä olla suosittelematta minua työhön? Tapauksen jälkeen olen pysynyt kaidalla tiellä. Pitäisikö näpistyksestä mainita vai olla hiljaa asiasta?

5

2217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Suojelupoliisi tekee laajan turvallisuusselvityksen. Näpistys tietysti näkyy tietokoneilla, mutta mahdotonta sanoa, vaikuttaako se Suojelupoliisin lausuntoon.

• Vaikuta

Laajassa turvallisuusselvityksessä tuo näpistys saattaa näkyä, mutta ei varmasti vaikuta työnsaantiin. Sitä paitsi poliisi (supo) ei suosittele tai ei suosittele työnantajalle mitään, vaan antaa ainostaan selvityksen.
        Toisaalta sinulle ei varmaankaan tehdä laajaa selvitystä, jos et ole hommissa jossain tosi kriittisessä tehtävässä. Melkoisen varmasti tehdään vain suppea selvitys ja siinä ei mitään näpistyksiä näy, koska näpistykset eivät aiheuta rikosrekisterimerkintää.

• marela
        Vaikuta kirjoitti:

Laajassa turvallisuusselvityksessä tuo näpistys saattaa näkyä, mutta ei varmasti vaikuta työnsaantiin. Sitä paitsi poliisi (supo) ei suosittele tai ei suosittele työnantajalle mitään, vaan antaa ainostaan selvityksen.
        Toisaalta sinulle ei varmaankaan tehdä laajaa selvitystä, jos et ole hommissa jossain tosi kriittisessä tehtävässä. Melkoisen varmasti tehdään vain suppea selvitys ja siinä ei mitään näpistyksiä näy, koska näpistykset eivät aiheuta rikosrekisterimerkintää.

Tarkoitatteko siis, että näpistys ei näy kuin laajassa turvallisuusselvityksessä? Käsittäkseni kyllä suppeassakin... Vai mikä niiden ero oikeasti on? Eikös rikosrekisterimerkintä ole asia erikseen?

• niku..

pirun nolo juttu jos on jäänyt näpistyksestä kiinni. Itse en ottaisi tällaistä töihin ja kyllä Nokiallakin varmaan ollaan tarkkoja tässä asiassa. Vaikka rike on sinänsä pieni, se osoittaa epärehellistä luonnetta, joskus jopa kleptomaniaa.

• Anonyymi

Hei, painin nyt saman asian kanssa ja haluaisin tietää tehtiinkö sinulle turvallisuusselvitys ja saitko töitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1369
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1154
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      199
      1147
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      208
      1146
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      906
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      125
      850
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe