Apua!
Mies on ollu monta päivää kuumeessa ja nyt mittasin omani - lämpöö on 38c. Vauva on reilun kk:n ikänen. Imetän enkä muutenkaan tietty voi vältellä vauvaa. Mitä tarvis tehä tai ottaa huomioon jos jotain on tehtävissä?
Lisäks oikee tissi on tosi kipee syvältä "sisältä", joten päällepäin mitään kyhmyä ei tunnu. Voiko miehen kuume aiheuttaa tissitulehduksen?
äidin kuume
5
762
Vastaukset
- rintatulehdus/tiehyttukos?
Eli jos sinulla on flunssa tai muu sellainen (itselläsi rinnat oireilivat flunssassa), imetä vaan lapsentahtisesti.
Äidinmaidon mukana lapsesi saa vasta-aineita sinun sairauttasi vastaan, eikä sairastu ainakaan niin pahasti/sairasta pitkään, vaikka saisikin tuon flunssan.
Jos sinulla taas on tiehyttukos/rintatulehdus, lue tuolta WHO'n ohjeistus rintatulehduksen hoitoon ja artikkelit rintatulehduksesta ja tiehyttukoksesta:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?searchword=rintatulehduksen hoito&option=com_search&Itemid=36&searchphrase=exact&ordering=newest
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=64&Itemid=165 - jos on kuume ja rinta kipee
ainakin minulla oli näin. Meillä mies sairastanut 2 flunssaa ja minä yhden, eikä ole vauvaan tarttunut. Tietty käsienpesu on tärkeetä, mutta ei kannata liikaa stressata, tulee jo tulee ja tosiaan äidinmaitoonhan kehittyy noita vasta-aineita, joten imetys suojaa myös
- mamatsu
Sulla voi olla rintatulehdus ja se on vakava asia! Menee ohi vain antibiootilla. Voit mennä heti päivystykseen ne antaa sieltä heti aloituspakkauksen. Se on paha jos tulehdus ehtii siellä olla pitkään!!! Vauvalla on hyvät vasta-aineet jos on tavallinen flunssa.
- välttämättä antibiootteja
jos menee ohi vuorokaudessa. Itselläni kesti just tuo vrk. Todella tiheitä imetyksiä, myös yöllä tai pumpaten. Lämmin haude auttaa, kuumetta alentavaa lääkettä ja lepoa. Itselläni oli melkein 40 kuumetta ja järjetön päänsärky. Jos ei helpota, niin päivystykseen vaan.
- -mymmeli-
rintamaidosta vauva saa vasta-aineita sairastamaasi flunssaa vastaan.
kipu syvällä rinnassa ei ole vielä merkki rintatulehduksesta, mutta voi enteillä sitä.
pidä huolta, että vauvan imuote on hyvä. huono ote rinnasta voi tehdä kipua rintaan tai myös tiehyetukos.
tiehyetukoksen ja rintatulehduksen hoitona on rinnan tyhjentäminen ja lämmittäminen.
vauva on rinnan paras tyhjentäjä.
jos rinnassa tuntuu pahkura, punainen tai kipeä kohta, niin imetä niin että vauvan leuka on kipeän kohdan kohdalla. vaihtele myös imetysasentoja.
rintaa voi hieroa nännin suuntasesti ja lämmitellä suihkussa tai jollain muulla lämpimällä.
kaarituelliset tai muuten epäsopivat puristavat rintaliivit voi altistaa tiehyetukokselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255