Vesikelillä toiseen sukseen laitoin tuollaisella tavallisella pultin jengalla havukuvion ja toiseen suorat urat.Havukuvio pelasi paremmin.
Nuo kuviolaitteet ovat tosi kalliita ostaa,joten erillaisilla pulteilla voi kokeilla erillaisia kuvioita eikä maksa juuri mitään.Toinen aihe:
Tuo VPK:n kestopito näyttää toimivan vesikelillä hyvin. onko JTS-1 testannut?
kuvio
17
2797
Vastaukset
- tarkoitat
siis millä systeemillä sä niitä kuvioita sinne pohjaan olet tehnyt??
- kuvioita
Silleen tein viimeksi,että otin tuollaisen romulaatikosta olevan pultin oisko ollut jotakin 6mm
jossa siis kierre.Sitten suksen kärjestä päin olaksen molemmille puolen n 60 asteen kulmassa peukalolla painaen pulttia olaksesta poispäin työnnän .Siihen jää sukseen sitten sellainen sulkamainen kuvio,joka toimii vesikelillä hyvin - vp.k
kuvioita kirjoitti:
Silleen tein viimeksi,että otin tuollaisen romulaatikosta olevan pultin oisko ollut jotakin 6mm
jossa siis kierre.Sitten suksen kärjestä päin olaksen molemmille puolen n 60 asteen kulmassa peukalolla painaen pulttia olaksesta poispäin työnnän .Siihen jää sukseen sitten sellainen sulkamainen kuvio,joka toimii vesikelillä hyvinkokemus sotilaiden SM-kilapailuista Pärnävaaralta. Pääsin laittamaan Teemu Härköselle hänen huonoimpaan (isä Härkönen päätti) suksipariinsa luistonauhan. Kuusi muuta paria oli laitettu sitä ennen perinteisesti pulvereilla ja seitsemäs tällä meidän Ekolla.
Suksia oli Fischeristä Madshusin kautta Rosseihin ja uutta italialaistakin testattiin.
Tuon seitsemännen parin voitelu harjauksineen kesti 3 minuuttia. No, eihän sellaiseen voiteluun kukaan usko - ei isä Härkönenkään, mutta kun Teemu hiihti kuusi ensimmäistä paria oli olo ettei kaikki ole kohdallaan. Viimeisen parin halusi jättää testaamatta, mutta isä ehdotti, jos ihan mielenkiinnosta. Testilenkiltä palattua ilme oli kysyvä; mitäs myrkkyä näissä on kun luistaa niin..?
Lopputulos testistä oli lähinnä akateeminen, ei niillä kilpaa hiihdetty. Teemu hävisi kullan vain 4 sekkaa pulverivoitelulla.
Kaikki sukset oli hyvin hiottu, seitsemännessä parissa ei ollut mitään kuvioita.
Kun katseli sitä työmäärää ja kuunteli peusteluja miksi laitetaan nyt sitä ja sitten tätä ja lopuksi ... Lopputos oli usella hiihtäjällä se, että sukset tuli takaisin maininnalla " ei ole lentoonlähtökunnossa". Homma alkoi uudestaan.
Olen laittanut muutamat sukset puhtaalla teflonilla ja niistä tulee tosi liukkaat kuivalla kelillä.Vesikelissä niillä ei pääse mihinkään. Pärnävaaran kokemus vahvisti sen, että meillä pelätään tehdä jotain toisin.
En tiedä miten Martti Jylhän hiihto meni Teemuun nähden, meno oli näyttävää, mutta sukset eivät luistaneet. Kärsiikö vesikelin hiihto liiasta fluorauksesta?
- jts-1
on tuo systeemi..ja siitä tulee ihan hyvä ja halvalla!
onhan niitä pultti-kuviolaitteita ollu monenlaisia..ite tehtyjä ja ajaa asian!
oon testannu..ja märällä pitää iha hyvin..ja vähän kuivemmallakin kohtalaisesti!
ja tuo kestopito ei ole humpuukia..jos joku niin luulee!pannaan muutama vuosi eteenpäin niin luulen että jos v.p.k. yhtä intensiivisesti jaksaa kehitellä noita "aineita" niin jotain kyllä tapahtuu!- yksi kaveri
kestopidon laita.
Saariselän "katastrofikelissä" tämän viikon tiistaina kestopito toimi hyvin. - ne JTS:n
testin tulokset kestopidosta sitten olivat..? Vain tuleeko vielä kattavampi selonteko?
- jts-1
ne JTS:n kirjoitti:
testin tulokset kestopidosta sitten olivat..? Vain tuleeko vielä kattavampi selonteko?
pitäny arvata..sama kirjottaja taitaa olla..kuule laita tai laitata sinäkin kestopidot omiin suksiisi..sillohan se asia selviää..sinulle!
- jts-1
ne JTS:n kirjoitti:
tänään uutta räntälunta.. 3.. 5 astetta..kosteus lumessa n.90%..latu EI liipalla mutta kuitenkin kovahko..ja fisukoissa kestopito ja toimi ihan mukavasti!luistoa ei ollut mutta ei sitä ollut muillakaan niista kahdesta hiihtäjästä jotka kolusi samoja reittejä!
erittäin raskas keli..siksi just mukavaa! - käyttää kestopitoa kun
jts-1 kirjoitti:
tänään uutta räntälunta.. 3.. 5 astetta..kosteus lumessa n.90%..latu EI liipalla mutta kuitenkin kovahko..ja fisukoissa kestopito ja toimi ihan mukavasti!luistoa ei ollut mutta ei sitä ollut muillakaan niista kahdesta hiihtäjästä jotka kolusi samoja reittejä!
erittäin raskas keli..siksi just mukavaa!purkista saa paremman pidon ja vieläpä jokaiselle kelille erikseen. ei tarvi aina sillä samalla kompromissivaihtoehdolla hiihtää joka ei täydellinen koskaan? opetelkaa hyvät ihmiset voitelemaan, se on helppoa. tarttee 3-5 pitopurkkia ja korkin tasotukseen. maksaa 20 euroo ja jokainen oppii voitelun ihan varmasti.
- yksi kaveri
käyttää kestopitoa kun kirjoitti:
purkista saa paremman pidon ja vieläpä jokaiselle kelille erikseen. ei tarvi aina sillä samalla kompromissivaihtoehdolla hiihtää joka ei täydellinen koskaan? opetelkaa hyvät ihmiset voitelemaan, se on helppoa. tarttee 3-5 pitopurkkia ja korkin tasotukseen. maksaa 20 euroo ja jokainen oppii voitelun ihan varmasti.
on niin,että kaikilla ei ole halua,taitoa, saati sitten mahdollisuutta voidella suksiaan hiihtolenkkiään varten.Kyllähän me aktiivihiihtäjät voiteluhommat osaamme.
Tästä kestopidosta voisin keskustella kumartamatta tai pyllistämättä kenenkään suuntaan
realistisesti täällä hiihtomaisemissani Saariselällä.Jos tulette tännepäin,ottakaa yhteyttä.Minulla on aina aikaa keskusteela hiihdonystävien kanssa-vaikkapa Tuhon yläbaaritiskillä tahi Laanilassa. - jts-1
käyttää kestopitoa kun kirjoitti:
purkista saa paremman pidon ja vieläpä jokaiselle kelille erikseen. ei tarvi aina sillä samalla kompromissivaihtoehdolla hiihtää joka ei täydellinen koskaan? opetelkaa hyvät ihmiset voitelemaan, se on helppoa. tarttee 3-5 pitopurkkia ja korkin tasotukseen. maksaa 20 euroo ja jokainen oppii voitelun ihan varmasti.
tossa oot iha oikeessa..mutta tässä kestopitohommassahan kyse kohderyhmästä jotka eivät jostain syystä osaa tai halua käyttää normaalia voitelua mikä on vielä paras ratkaisu!
tää asia on jollain tavoin ymmärretty väärin koko juttu..mutta olen käynyt paikanpäällä ja suht normaalilla järjellä varustettu..kehittelyä on vielä mutta..jatko näyttää mitä tapahtuu!
huipulla on jo ollu jonkin aikaa sellainen pitojuttu mikä jollain tavoin liittyy kemialliseen ei-purkki systeemiin!!..sen tiedän!
ja muutamassa vuodessa tapahtuu jotain..olkoonkin se sitten kestopito tai joku muu järjestelmä..se on ihan varma juttu!mun mielestä... - mad-1
jts-1 kirjoitti:
erittäin raskas keli..siksi just mukavaa!...löysä suksi sulla oli sillä kestopidolla pinnotettuna verrattuna normaaliin sukseen? Kovasti kans kiinnostaa tuo kestopito kokeilla mutta tää meillä päin ei oikein läheltä taida löytyä paikka jossa sitä laitetaan.
- jts-1
mad-1 kirjoitti:
...löysä suksi sulla oli sillä kestopidolla pinnotettuna verrattuna normaaliin sukseen? Kovasti kans kiinnostaa tuo kestopito kokeilla mutta tää meillä päin ei oikein läheltä taida löytyä paikka jossa sitä laitetaan.
laitettu fisserin rcs carbon kilpuri vm.1985 ja oli sillo ensimmäisiä kennosuksia..ja hyvä se on vielä tänäpäivänäkin..siinä meni varmaan reilusti yli 10 vuotta kun viimeks sillä oon hiihtäny!
ei se oo sen löysempi oikeestaan kuin normaali pertsan suksi mitä mulla on ehkä aavistuksen löysähkö lumikelin suksi!siinä on aika pitkä ja juoheva voidepesä..joten toi kestopito sopi siihe aika hyvin!
jos saan kysyä missä päin suomea asut..?? - mad-1
jts-1 kirjoitti:
laitettu fisserin rcs carbon kilpuri vm.1985 ja oli sillo ensimmäisiä kennosuksia..ja hyvä se on vielä tänäpäivänäkin..siinä meni varmaan reilusti yli 10 vuotta kun viimeks sillä oon hiihtäny!
ei se oo sen löysempi oikeestaan kuin normaali pertsan suksi mitä mulla on ehkä aavistuksen löysähkö lumikelin suksi!siinä on aika pitkä ja juoheva voidepesä..joten toi kestopito sopi siihe aika hyvin!
jos saan kysyä missä päin suomea asut..??....jämin putkeen on tullu ajeltua väliin kun ei lunta tahdo löytyä ulkoa ja nuo eteläpohojanmaan urheiluliikkeet kans on jonkin verran tuttuja. kattelin tuos nettisivuilta että Tampereella ja Vammalas laittavat sitä pinnotetta. En ny muista että mitä se pinnotus mahto maksaa... kyllä seki tää vänkäämisen välis joskus on tullu ilmi mutta ei jaksa muistaa. Mulla ei vain taida olla sopivaa suksea siihen tällä hetkellä.....
- puijoman
yksi kaveri kirjoitti:
on niin,että kaikilla ei ole halua,taitoa, saati sitten mahdollisuutta voidella suksiaan hiihtolenkkiään varten.Kyllähän me aktiivihiihtäjät voiteluhommat osaamme.
Tästä kestopidosta voisin keskustella kumartamatta tai pyllistämättä kenenkään suuntaan
realistisesti täällä hiihtomaisemissani Saariselällä.Jos tulette tännepäin,ottakaa yhteyttä.Minulla on aina aikaa keskusteela hiihdonystävien kanssa-vaikkapa Tuhon yläbaaritiskillä tahi Laanilassa.on kivaa! Voi aina viikkorahoilla ostaa silloin tällöin uuden purkin ja testailla; kehitellä omia virityksiä.
Lisäksi saa onnistumisen riemua kun suksi todella luistaa ja pitää. Epäonnistumisen tuskaa voi myös kokea..
Minusta se on markkinamiesten keksintö, että voiteleminen on vaikeata. Kun isi oli nuori, pysyi joka jannulla voitelurauta kädessä!
- carpas
vesikelin kuvioinnistako on kyse 'imutuksen' estoon?
- fdhfdjfhj
Vesikelillä vain pultilla pohjaan sulkakuvio, kuten edellä mainittiin ,hyvin pelaa, parempi kuin suora kuvio, ainakin mulla.Huomaa heti kun lähtee hiihtämään niin suksen pohjasta kuuluu sellainen kahina elikkä ei ime niinkuin sileä pohja, josta kahinaa ei kuulu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840