TARVITSEN APUA PIKAISESTI!

Hiirienystävä

Hei kaikki!

Kerron jo heti alkuun ettei tarvitse sitten siitä valitella; eli ei ole hengenhätää, mutta älkää silti lähtekö! Tarvitsen apuanne! :,)

Tuossa yrittelin pari viikkoa sitten leikkilinnaa hiirilleni tehdä munakennoista. Pistän "vuoret" vastakkain ja päällekkäin kolme eri kokoista (suurin alle tietysti o.O) ja vähän maalarinteippiä kun käytin, niin sain ne sitten pysymään päivän tai pari yhdessä.

Ongelma: Hiiret nakertavat teipit poikki tai ne irtoaa ja linna luhistuu (toivottavasti ikinä ei ole sentään päälle luhistunut).

Poikaystäväni kehotti minua tekemään sanomalehdistä "teippi suikaleita" eli sanomalehti suokaleita pistää veteen ja odottaa jonkun aikaa, ottaa pois ja sitten kietoa "munakennojen vuorien" liitoskohtiin kun itse munakennotkin taitavat olla samaa paperimassaa joten sen pitäisi olla kestävääkin..

Tuossa pistin ne jo siis veteen eri kokoisia suikaleita mutta en tiedä mitä tehdä nyt?

Odotanko kuinka kauan? Kuinka hyvin ne sitten pysyy? Olisiko ehkä parempia ideoita?

Onko jollakin muita hauskoja ideoita hiirille tehtäväksi? ..Ja haluan turvallisuustakuun, eli vaadin että olet itse jo ideaasi mieluiten kokeillut :D

Kiitos ja
KIIRE!

5

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxAlbinoxx

      ideasi on ihan kiva, mutta teippi ei ole nieltynä järin terveellistä hiirelle, kuten ei muullekaan elukalle.

      hiiret joka tapauksessa jyrsisivät linnan hajalleen, joten sen tekemisessä ei ole juurikaan järkeä. aivan yhtä viihdyttävä on tavallinen kananmunakenno terraariossa. linna on miellyttää enemmän ihmisen silmää.

      jospa kuitenkin laitat hiirillesi kananmunakennot ihan omana itsenään. viihtyvät niiden kanssa ihan hyvin. :)

      • Hiirienystävä

        Teippi ei ole tosiaan hyvä ajatus, siksi käytinkin nimenomaan pieniä määriä ja vielä maalarinteippiä. Kuulemani mukaan se hajoaa mikäli hiiri nyt sitä edes nielee.. Ei tosin ole terveellistä ja suurina määrinä tappaa.

        Ja eipä se linna kyllä mitään silmää miellytä.. Se on kasa munakennoja joten eipä sen hirveästi pitäisi kyllä kuuluakaan miellyttää. Nyt olen saanut jo viikon ajan osan linnaa pysymään kasassa maalarinteipin avulla (ihan pieniä suikaleita siis) ja hyvin menee kyllä nytkin. Ovat varmaan tyytyväisiä asuntoon joten remonttia ei varmaan heidän mielestään enää tarvitse :D

        Ja kyllä heille muuten on eri asia yksi munakenno kuin kaksi päällekäin. Nimittäin yhden kennon alle ei mahdu kuin tunkemalla itsensä ja sittenkin olisi pimeässä ja ahtaassa paikassa, mutta jos laittaa kaksi päällekäin, on sekä enemmän nakerreltavaa että sopivan tilava piilopaikka.

        Mutta kyllä tuokin linna musertuu, mutta siksi kysyinkin miten voisi paperisuokaleista tehdä tavallaan "liimasuikaleita"..

        Kiitos ja kumarrus! :)


      • xxAlbinoravenxx
        Hiirienystävä kirjoitti:

        Teippi ei ole tosiaan hyvä ajatus, siksi käytinkin nimenomaan pieniä määriä ja vielä maalarinteippiä. Kuulemani mukaan se hajoaa mikäli hiiri nyt sitä edes nielee.. Ei tosin ole terveellistä ja suurina määrinä tappaa.

        Ja eipä se linna kyllä mitään silmää miellytä.. Se on kasa munakennoja joten eipä sen hirveästi pitäisi kyllä kuuluakaan miellyttää. Nyt olen saanut jo viikon ajan osan linnaa pysymään kasassa maalarinteipin avulla (ihan pieniä suikaleita siis) ja hyvin menee kyllä nytkin. Ovat varmaan tyytyväisiä asuntoon joten remonttia ei varmaan heidän mielestään enää tarvitse :D

        Ja kyllä heille muuten on eri asia yksi munakenno kuin kaksi päällekäin. Nimittäin yhden kennon alle ei mahdu kuin tunkemalla itsensä ja sittenkin olisi pimeässä ja ahtaassa paikassa, mutta jos laittaa kaksi päällekäin, on sekä enemmän nakerreltavaa että sopivan tilava piilopaikka.

        Mutta kyllä tuokin linna musertuu, mutta siksi kysyinkin miten voisi paperisuokaleista tehdä tavallaan "liimasuikaleita"..

        Kiitos ja kumarrus! :)

        Tuota...liekö tarkoitat paperimassaa?

        Ei paperista ja vedestä saa mitään kestävää. Ei siis mitään. Liisteriä ja paperia sekoittamalla saa paperimassaa, mikä on suhteellisen pitävää, mutta liisteri ei ole hyväksi millekään eläimelle.


      • ---Aloittaja---
        xxAlbinoravenxx kirjoitti:

        Tuota...liekö tarkoitat paperimassaa?

        Ei paperista ja vedestä saa mitään kestävää. Ei siis mitään. Liisteriä ja paperia sekoittamalla saa paperimassaa, mikä on suhteellisen pitävää, mutta liisteri ei ole hyväksi millekään eläimelle.

        Sillä kuten sanoin, en tosiaan tiedä mitä poikaystäväni tarkoitti.. Eikä hänkään oikein tiedä, mutta on joskus kuullut kyseisestä massasta.

        Joten se siis ei ole myöskään hyvä vaihtoehto?

        No, eipä sitten varmasti ole oikein mitään tehtävissä. Tänään tosin lisäsin hiirille tavallisen kahdeksan munan rasian ja suurensin kannen vastakkaisilla reunoilla olevia pienempiä reikiä, jotteivät jää kiinni. Keskimmäisistä rei'stä ei ole huolta. Sitten leikkasin pari reikää kylkiin ja rasian kannen kiinni.. Hiiret rakastuivat siihen kertakaikkiaan! :D

        Ja tuosta liisteristä vielä, että siitähän tulee suht. vahvaa ainetta.. Ja munakennojakin nämä hiiret jyrsivät eivätkä ole yhtään niellyt nimittäin silppua on joka puolella terraa. Uskon että jyrsitylle teipille on tapahtunut sama kohtalo, mutta sitä silppua kun ei näe purun ollessa saman väristä.

        Olen alkanut tosissani miettimään ja luulen että teipistä ei ole ollut mitään haittaa hiirille sillä ne eivät sitä niele.. Eivät ainakaan kun olen siinä vieressä jyrsintää tutkiskellut. Hiiret yksinkertaisesti vain sylkevät silpun pois ja jatkavat taas parin sekunnin ajan jyrsintää. Uskon siis voivani käyttää maalarinteippiä vastaisuudessakin mutta edelleen vähäisenä määränä kun riski on silti olemassa; Vaikka hiiristä luettuani tiedän, etteivät ne tosiaan ole mitään tyhmiä elukoita.

        Kiitoksia neuvoista oikein paljon!
        Sen verran nyt opin että tämä liisteri juttu ei luultavastikaan tule toimimaan joten se kannattaa unohtaa.

        Hyviä jatkoja sinne! :)


    • hyvä idea, mutta

      Paperimassa, jota olet tehnyt, on ihan hyvä idea, mutta teippi tukkii hiirien suoliston, joten älä IKINÄ käytä teippiä, jota hiiri nakertaa. Hengen vaarallista. Mutta käytä ihmeessä paperimassaa.. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4187
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4036
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3642
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3049
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2751
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2538
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2538
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2416
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2299
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2255
    Aihe