morjens.

mie...

kuin kauan annatte lijota pentu murojen?käytättekö kylmää vai kuumaa vettä siis tietysti jähtyminen lisänä?minkä ikäisenä saa ruveta pennulle antamaan 2kertaa päivässä ruuan?

4

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika--

      noin pari tuntia, ehdottomasti kylmään veteen ettei ala käymään ja aamuruoka kannattaa samasta syystä turvottaa jääkaapissa. 6-7 kuukauden ikäiselle voi hyvin alkaa antamaan ruuan 2 kertaa päivässä. Ruoka-annoksen jakaminen kahteen ruokintakertaan kannattaa myös aikuiselle koiralle, koiran on mukava saada syödä kahdesti päivässä ja saada kylläinen tunne, sekä kerta-annos ei sitten ole niin suuri, tärkeää vatsalaukunkiertymäriskin omaavalle rodulle.

    • royal canin naput turpoo puolisen tuntia ja kylmää vetee ne laittannu. ja parempi mitä pitempää syö useemmin.

    • napsut

      Suosittelen että laitat jääkaappiin ison kattilallisen turpoamaan, siitä lapat aina kauhalla johonkin mikronkestävään kippoon, lämmität KÄDENLÄMPÖISEKSI, ja annat.

      Jääkaapissa kun turvottaa, se ei ainakaan pilaannu joten voi laittaa koko päivän ja seuraavankin päivän ruuat valmiiksi.

      Mutta älä anna ruokaa ihan jääkaappikylmänä, oman logiikkani mukaan voi olla koiran vatsalle huono kun verisuonet supistuvat kylmästä. Eli kädelämpöistä, kuten ihmisvauvallekin. Eikä tietenkään kuumenna liikaa sitä mikrossakaan.

    • saksariessi

      ...antaa nappulat!Voi jehna sanon minä=)Empä aikasemmin tiennytkään vaikka on koiraa ollut monta ja niitä ruakkinu nappuloilla...Mikrotus oli kyl uutta...No, 1 tapa on tämä:Lue ko.ruokapussin kyljestä anto-ohjeet ja määrät ja sovella...Tai:heitä sopiva nappulamäärä piimään/viiliin(hyla)ja anna kostuta ja syötä.Liian mössöks jos menee ei hyvä,siksi koiralla,pennullakin,on hampaat.Tai:pelkkään haaleeseen veteen,anna "hetki"turvota ja syötä.Ja minkäikäsenä?No,siltä kun alkaa tuntua.Pikkuhiljaa pennun kasvaessa ruokamäärää vähennetään ja kyllä vuoden ikäsestä jo 2 kertaa riittää(eikä tähän kuulu varastetut namupalat tms=)))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      155
      3482
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      98
      2333
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2164
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      127
      2075
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1829
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1475
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      102
      1294
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      29
      1275
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1140
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1029
    Aihe