DNA:ko huono liittymä

Hertta-Ruusu

Olen seurannut keskustelua DNA:sta ja Saunalahdesta. En ole vieläkään päättänyt kumman liittymän otan, kun toiset haukkuu toista ja toinen toista. Olen jahkaillut jo monta viikkoa tätä asiaa. Minun täytyy päättää asia runsaan kuukauden päästä, kun pääsen eroon Tele Finlandin otteesta. Minulla on puhepotti-sopimus. Tuli tyhmyyttäni hankittua sellainen, vaikka olisin jo vuoden päästä päässyt siitä eroon. SANOKAA nyt hyvät ihmiset, kumpi on parempi. En halua ainakaan mitään laskusotkuja ruveta selvittelemään. Ensin olin Sauniksen kannalla ja nyt taas tuli mieleen, että DNA:kin voisi olla mukava. Kahdella sukulaisellani on DNA, eikä heillä ole ollut mitään vaikeuksia kuuluvuuden tai laskujen kanssa.

54

4397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulta jäi sanomatta, että puhun kuukaudessa yli 500 minuuttia ja olen ihmetellyt DNA Urhossa mainittua tekstiä, ettei siihen saa liitettyä saldopalvelua. Tarkoittaako se sitä, etten voi tietokoneelta katsoa, kuinka paljon olen puhunut?Tuntuu hullulta, jos näin on. Saunalahdessa on luultavasti tällainen palvelu. Olisin iloinen, jos joku viitsisi vastata. KIITOS.

      • pegihh

        dna urhoon ei saa saldorajoitusta, toki saat kysyttyä saldon.
        eli viestiä SALDO numeroon 14000 (ilmainen)
        tai nettiin oma dna:han.


      • pegihh kirjoitti:

        dna urhoon ei saa saldorajoitusta, toki saat kysyttyä saldon.
        eli viestiä SALDO numeroon 14000 (ilmainen)
        tai nettiin oma dna:han.

        Kiitos Sinulle, kun vaivaiduit vastaamaan minulle näinkin pian. Hyvää kevään jatkoa Sinulle.Nyt asiat alkavat rullaamaan.


      • somebodyyy
        Hertta-Ruusu kirjoitti:

        Kiitos Sinulle, kun vaivaiduit vastaamaan minulle näinkin pian. Hyvää kevään jatkoa Sinulle.Nyt asiat alkavat rullaamaan.

        käy vaikka kokeeksi hakemassa dna. ei siihen ole pakko tehdä mitään määräaikaista sopparia. jos et ole tyytyväinen niin sit voit vaihtaa vaikka saunalle.

        itellä oli saunalahti. vaihdoin 2v sitten dna:lle saunan(elisan) huonon verkon takia täällä korvessa ja en ole katunut tippaakaan. kokeile. et siinä mitään häviä :)


    • on syvältä

      Ainakin se on koulutettu sanomaan miten "asiakas" on aina väärässä, olipa asia mikä hyvänsä. En tosiaan voi suositella, mutta jos tykkäät siitä,että mikään ei toimi, ota dna ihmeessä!

      • on vanha tuttu

        Tämä danan haukkuja on vanha tuttu, joka käyttää/käytti oieeeeeee-nikkiä
        Hänellä on tuskin koskaan ollut dna-liittymää.
        Kaverin tuntee helpoimmin siitä, että joka haukkumisviesteissä on vähintään yksi iso virhe:
        "asikaspalvelu" kirjoitetaan näin asiakaspalvelu

        Dna:lla on n.1,3 miljonaa tyytyväistä asiakasta ja varmaan joku vähemmän tyytyväinen
        Mutta miettikääpä elisan laskutus-sotkuja tai soneran sekoiluita, niin kylläpä kotimaisin pärjää hyvin


      • KolumbusDude
        on vanha tuttu kirjoitti:

        Tämä danan haukkuja on vanha tuttu, joka käyttää/käytti oieeeeeee-nikkiä
        Hänellä on tuskin koskaan ollut dna-liittymää.
        Kaverin tuntee helpoimmin siitä, että joka haukkumisviesteissä on vähintään yksi iso virhe:
        "asikaspalvelu" kirjoitetaan näin asiakaspalvelu

        Dna:lla on n.1,3 miljonaa tyytyväistä asiakasta ja varmaan joku vähemmän tyytyväinen
        Mutta miettikääpä elisan laskutus-sotkuja tai soneran sekoiluita, niin kylläpä kotimaisin pärjää hyvin

        ole kuitenkin enemmän asiakkaita kuin danalla, mistäs sä muuten ton luvun tempasit ja varsinkin sen tyytyväisyysasteen ????

        Stetsontutkimusta puhtaimmillaan... ;D


      • palfeelu
        on vanha tuttu kirjoitti:

        Tämä danan haukkuja on vanha tuttu, joka käyttää/käytti oieeeeeee-nikkiä
        Hänellä on tuskin koskaan ollut dna-liittymää.
        Kaverin tuntee helpoimmin siitä, että joka haukkumisviesteissä on vähintään yksi iso virhe:
        "asikaspalvelu" kirjoitetaan näin asiakaspalvelu

        Dna:lla on n.1,3 miljonaa tyytyväistä asiakasta ja varmaan joku vähemmän tyytyväinen
        Mutta miettikääpä elisan laskutus-sotkuja tai soneran sekoiluita, niin kylläpä kotimaisin pärjää hyvin

        onpa mulla muuten ollu dna, vaan eipä oo enää, kunhan rosiksessa selvitellään onko asiajakas aina väärässä! Tuolla asenteella mikä teillä siellä dna: aassa on saattaa tulla joku toinenkin kyrpiintynyt entinen "asiajakas"


      • vaan DNA
        palfeelu kirjoitti:

        onpa mulla muuten ollu dna, vaan eipä oo enää, kunhan rosiksessa selvitellään onko asiajakas aina väärässä! Tuolla asenteella mikä teillä siellä dna: aassa on saattaa tulla joku toinenkin kyrpiintynyt entinen "asiajakas"

        olla tyytyväinen ettet ole heidän asiakkaansa enää, kenenköhän riesana nykyään olet.


      • olla täällä
        vaan DNA kirjoitti:

        olla tyytyväinen ettet ole heidän asiakkaansa enää, kenenköhän riesana nykyään olet.

        se tyytyväisempi osapuoli. Dna nyt pähkäilee millä ne saavar laskunsa perityksi, pitääkö ottaa yhteyttä moottoripöyrä- miehiin vai miten`? Munulla kun nääs oli sopimus jota dna ei pitänyt. Vai eikös niillä kytkyt paskaluureilla olekaan takuuta joka koskee koko sopimus aikaa? Ai niin mut dna ei myykkään puhelimia? se vastaa vain verkosta (joka ei toimi)


      • pikkasen
        olla täällä kirjoitti:

        se tyytyväisempi osapuoli. Dna nyt pähkäilee millä ne saavar laskunsa perityksi, pitääkö ottaa yhteyttä moottoripöyrä- miehiin vai miten`? Munulla kun nääs oli sopimus jota dna ei pitänyt. Vai eikös niillä kytkyt paskaluureilla olekaan takuuta joka koskee koko sopimus aikaa? Ai niin mut dna ei myykkään puhelimia? se vastaa vain verkosta (joka ei toimi)

        pihalla jos luulet DNA:n valmistavan puhelimia, en ole ainakaan itse koskaan nänhyt DNA:n kännykkää. Nokiaa ja Samsungia olen kyllä omistanut, tarvii varmaan seuraavan kerran kokeilla tota deeänaata.

        Enkä yhtään ihmettele jos sulla ei toimi vekkokaan, tuskin millään deeänaan kännykällä toimiikaan, mulla toimii Nokian puhelimessa vallan mainiosti.


      • semmosta
        pikkasen kirjoitti:

        pihalla jos luulet DNA:n valmistavan puhelimia, en ole ainakaan itse koskaan nänhyt DNA:n kännykkää. Nokiaa ja Samsungia olen kyllä omistanut, tarvii varmaan seuraavan kerran kokeilla tota deeänaata.

        Enkä yhtään ihmettele jos sulla ei toimi vekkokaan, tuskin millään deeänaan kännykällä toimiikaan, mulla toimii Nokian puhelimessa vallan mainiosti.

        on väittänyt, että dna niitä valmistaa? myymisestä on kyse, eikä teidän mukaan dna tee sitäkään!


      • aikuisten oikeesti
        semmosta kirjoitti:

        on väittänyt, että dna niitä valmistaa? myymisestä on kyse, eikä teidän mukaan dna tee sitäkään!

        suomen lain mukaan myyjä vastaa takuu asioista, eli siis toimittaa laitteen valmistajan/maahantuojan huoltoon, ja ellei laitetta pystytä korjaamaan, myyjä toimittaa asiakkaalle uuden laitteen. Ja hoitaa asian sitten valmistajan/maahantuojan kanssa. Asiakkaan ei tarvitse toimittaa sitä mihinkään muualle kuin myyjälle.(laite on toimitettu sinne 28.12.2007) Tämä on muuten myös suomen laite-edustajan kanta, samoin kuluttaja-asiamiehen.
        Vain DNA on erimieltä ja väittää etä minä luulen dna:aan valmistavan puhelimia!!? VOI VITTU teidän kanssa


      • ja DNA:ko
        aikuisten oikeesti kirjoitti:

        suomen lain mukaan myyjä vastaa takuu asioista, eli siis toimittaa laitteen valmistajan/maahantuojan huoltoon, ja ellei laitetta pystytä korjaamaan, myyjä toimittaa asiakkaalle uuden laitteen. Ja hoitaa asian sitten valmistajan/maahantuojan kanssa. Asiakkaan ei tarvitse toimittaa sitä mihinkään muualle kuin myyjälle.(laite on toimitettu sinne 28.12.2007) Tämä on muuten myös suomen laite-edustajan kanta, samoin kuluttaja-asiamiehen.
        Vain DNA on erimieltä ja väittää etä minä luulen dna:aan valmistavan puhelimia!!? VOI VITTU teidän kanssa

        sen laitteen huoltaa vai? Älä nyt naurata. Toimita se sinne dna-myymälään ja sieltä se menee huoltoon sinne minne kuuluukin, eli vaikka sinne NOKIAN huoltoon, ei DNA:N huoltoon.


      • Jaakko 1979
        KolumbusDude kirjoitti:

        ole kuitenkin enemmän asiakkaita kuin danalla, mistäs sä muuten ton luvun tempasit ja varsinkin sen tyytyväisyysasteen ????

        Stetsontutkimusta puhtaimmillaan... ;D

        dna lla on 2 miljoonaa asiakasta pyöreesti,tuossa linkki: http://www.dnaoy.fi/DNA-konserni/Tietoa DNAsta/Sivut/Default.aspx

        olet nähtävästi aloitekyvytön ihminen koska et osaa tietoa itse etsiä..:) Mutta täälä olen ihan sinua varten..:) YLI 2 MILJOONAA ASIAKKUUTTA..joista 1,3 miljoona matkapuhelin liittymää.. DNA.n ASIAKKAANA on kyllä hyvä olla..


      • vittuun
        ja DNA:ko kirjoitti:

        sen laitteen huoltaa vai? Älä nyt naurata. Toimita se sinne dna-myymälään ja sieltä se menee huoltoon sinne minne kuuluukin, eli vaikka sinne NOKIAN huoltoon, ei DNA:N huoltoon.

        sä minun kuvittelet sen vieneen? Juuri sinne dna kauppaan, en kai mä sitä apteekkiin vie! DNA vaan ei hoitanut asiaa. kerran se sieltä tuli ja siihen oli tullut uusi vika jota siinä ennen ei ollut. Näppäimistökään ei enää toiminut. Ja kerran jopa soitettiin dna:aalta ja luvattiin uusi puhelin. Tuo soittaja ei vaan kertonut päätöksestään kellekään muulle. Uutta puhelinta ei ikänä tullut. lisäksi sieltä on soitettu ja luvattu jotain alennuksia laskuihin ja ties mitä. Jos tämä on mielestäsi hyvää asikaspalvelua, asut varmaan venäjällä.


      • hoitanut?
        vittuun kirjoitti:

        sä minun kuvittelet sen vieneen? Juuri sinne dna kauppaan, en kai mä sitä apteekkiin vie! DNA vaan ei hoitanut asiaa. kerran se sieltä tuli ja siihen oli tullut uusi vika jota siinä ennen ei ollut. Näppäimistökään ei enää toiminut. Ja kerran jopa soitettiin dna:aalta ja luvattiin uusi puhelin. Tuo soittaja ei vaan kertonut päätöksestään kellekään muulle. Uutta puhelinta ei ikänä tullut. lisäksi sieltä on soitettu ja luvattu jotain alennuksia laskuihin ja ties mitä. Jos tämä on mielestäsi hyvää asikaspalvelua, asut varmaan venäjällä.

        Eikös se Nokia sen huoltanut? Miten DNA ei ole hoitanut asiaa? Kun se DNA ei edelleenkään huolla tai valmista niitä puhelimia ja jos puhelin on viallinen niin eiköhän sen silloin korvaa se joka sen luurin on valmistanutkin.


      • myy sulle...
        hoitanut? kirjoitti:

        Eikös se Nokia sen huoltanut? Miten DNA ei ole hoitanut asiaa? Kun se DNA ei edelleenkään huolla tai valmista niitä puhelimia ja jos puhelin on viallinen niin eiköhän sen silloin korvaa se joka sen luurin on valmistanutkin.

        polkupyörän ja sä myyt sen mulle ja mä totean
        että sä myit mulle viallisen fillarin ja haluan
        rahat takaisin, niin en kai mä mene vaatimaan
        rahoja siltä joka oli fillarin myynyt sulle???

        Mua ei tasan pennin vertaa kiinnosta keltä sä
        sen fillarin ostit, vaan mä haluun korvauksen
        juuri sinulta, tanan öönö...


      • öönö
        myy sulle... kirjoitti:

        polkupyörän ja sä myyt sen mulle ja mä totean
        että sä myit mulle viallisen fillarin ja haluan
        rahat takaisin, niin en kai mä mene vaatimaan
        rahoja siltä joka oli fillarin myynyt sulle???

        Mua ei tasan pennin vertaa kiinnosta keltä sä
        sen fillarin ostit, vaan mä haluun korvauksen
        juuri sinulta, tanan öönö...

        Yksityishenkilöiden kohdalla pikkasen eri homma hei. Jos sinä ostat sen fillarin kaupasta ja siinä on valmistusvirhe, niin kyllä se korvaus sieltä fillarin valmistajalta tulee ja sillä sipuli.


      • jos fillari
        öönö kirjoitti:

        Yksityishenkilöiden kohdalla pikkasen eri homma hei. Jos sinä ostat sen fillarin kaupasta ja siinä on valmistusvirhe, niin kyllä se korvaus sieltä fillarin valmistajalta tulee ja sillä sipuli.

        on valmistettu jaappanissa, niin olisiko
        minun lähdettävä jaappaniin saadakseni
        korvaukset??? Älä unta näe, pösilö...


      • heittään kommentit joissa
        vaan DNA kirjoitti:

        olla tyytyväinen ettet ole heidän asiakkaansa enää, kenenköhän riesana nykyään olet.

        selvä kirjoitus virhe paitsi slangi tottakai sallittaisiin.Samoin kaikkien operaattorien pitöisi ottaa käyttöön tyhmyys testi.Eli ensin joutuisi kirjoittamaan myyjän sanelun mukaan pätkän ja sitten lukemaan ääneen sopimuksen ja vielä kyseltäisiin miten tajusi lukemansa.Taitais vain asiakas kato käydä sillä 50% uuslukutaidottomia suomessa tutkimusten mukaan.


      • ei tietenkään
        jos fillari kirjoitti:

        on valmistettu jaappanissa, niin olisiko
        minun lähdettävä jaappaniin saadakseni
        korvaukset??? Älä unta näe, pösilö...

        mutta kyllä se korvaaja loppupelissä on se valmistaja vaikka kaupan kautta. Jos Nokian puhelimesi on rikki ja se on ostettu vaikka DNA:n myymälästä, voit toimittaa puhelimen huoltoon myymälän kautta. Nokian puhelinta ei kuitenkaan huolleta DNA:n myymälässä eikä DNA valmista Nokian puhelimia. Korvaaja/korjaaja on Nokia. Jos saat uuden puhelimen ko. liikkeestä, silloin päätös korvauksesta/korvaavasta tuotteesta on tullut valmistajalta.

        Et kai tosissasi luule, että DNA makselee omasta pussistaan Nokian viat, sehän vasta hullua olisi.


      • en missään...
        ei tietenkään kirjoitti:

        mutta kyllä se korvaaja loppupelissä on se valmistaja vaikka kaupan kautta. Jos Nokian puhelimesi on rikki ja se on ostettu vaikka DNA:n myymälästä, voit toimittaa puhelimen huoltoon myymälän kautta. Nokian puhelinta ei kuitenkaan huolleta DNA:n myymälässä eikä DNA valmista Nokian puhelimia. Korvaaja/korjaaja on Nokia. Jos saat uuden puhelimen ko. liikkeestä, silloin päätös korvauksesta/korvaavasta tuotteesta on tullut valmistajalta.

        Et kai tosissasi luule, että DNA makselee omasta pussistaan Nokian viat, sehän vasta hullua olisi.

        vaiheessa ole väittänyt, että dna valmistaa
        puhelimia, vaan se vain välittää niitä
        asiakkailleen, mutta jos hankin puhelimen
        dna:lta, niin dna on myös velvollinen
        korvaamaan viallinen tuote, eikä näin ollen
        minun tarvitse kiikuttaa puhelinta nokian
        hallinnoimaan huoltoliikkeeseen, niin kuin
        olet antanut ymmärtää.

        Kaikkihan sen ymmärtää, että tuotteen valmistaja
        on vastuussa tuotteistaan. Välittäjä on kuitenkin
        asiakkaalle vastuussa, eikä valmistaja...


      • näin se
        en missään... kirjoitti:

        vaiheessa ole väittänyt, että dna valmistaa
        puhelimia, vaan se vain välittää niitä
        asiakkailleen, mutta jos hankin puhelimen
        dna:lta, niin dna on myös velvollinen
        korvaamaan viallinen tuote, eikä näin ollen
        minun tarvitse kiikuttaa puhelinta nokian
        hallinnoimaan huoltoliikkeeseen, niin kuin
        olet antanut ymmärtää.

        Kaikkihan sen ymmärtää, että tuotteen valmistaja
        on vastuussa tuotteistaan. Välittäjä on kuitenkin
        asiakkaalle vastuussa, eikä valmistaja...

        asia menee. Kyseessä on kyllä sonyericsson, ja näin minulle vastasi tuon puljun suomen edustaja. He eivät tee kauppaa ollenkaan yksityisten ihmisten kanssa. Eli he korvaavat sen sitten dna:aale, ja dna olis kuulunut se hoitaa minun kanssa, vaan eipä hoitanut. Joten tässä tapauksessa koska dna ei ole pysynyt sopimuksessa, minä olen yksipuolisesti sanonut sopparin irti. piste, ja kun vetävät minut käräjille maksamattomista laskuista, minulta löytyy todistajat ja koko hela stoori. Jos tässä maassa enää mitään oikeutta saa, tulen tuon jutun voittamaan.


      • oikeassa olin
        näin se kirjoitti:

        asia menee. Kyseessä on kyllä sonyericsson, ja näin minulle vastasi tuon puljun suomen edustaja. He eivät tee kauppaa ollenkaan yksityisten ihmisten kanssa. Eli he korvaavat sen sitten dna:aale, ja dna olis kuulunut se hoitaa minun kanssa, vaan eipä hoitanut. Joten tässä tapauksessa koska dna ei ole pysynyt sopimuksessa, minä olen yksipuolisesti sanonut sopparin irti. piste, ja kun vetävät minut käräjille maksamattomista laskuista, minulta löytyy todistajat ja koko hela stoori. Jos tässä maassa enää mitään oikeutta saa, tulen tuon jutun voittamaan.

        Eli SonyEricsson korvaa, ja ovatkos luvanneet korvata DNA:lle juuri tämän kyseisen puhelimen. Korvauspäätös tulee sieltä ja jos se on myönteinen, totta kai DNA sinulle sen uuden luurin toimittaa. Eivät kai nyt omasta taskustaan ala asiakkaille uusia luureja heittelemään.


    • sinäkin johonkin

      töihin, etkä täällä kaupittelis tota maailman surkeinta puhelinturaattoria!

      • On valittu 1.

        Joku aika sitten oli tehty puolueeton tutkimus kaikkien pohjoismaisten operaattoreiden kesken. Dna oli tullut ensimmäiseksi, eli tuo nyt kertoo jotain palvelun laadusta =)


      • laitetaan
        On valittu 1. kirjoitti:

        Joku aika sitten oli tehty puolueeton tutkimus kaikkien pohjoismaisten operaattoreiden kesken. Dna oli tullut ensimmäiseksi, eli tuo nyt kertoo jotain palvelun laadusta =)

        linkki mistä tuon voisi tarkistaa, ellei tutkimusta ole tehty kiinassa?
        dna aspa voisi käyttää aikansa tehokkaammin vastailemalla s.posti reklamaatioihin, eikä suoli24 keskusteluun......


    • Entiset: Dna, Sra, RL, Telia

      En hauku, en kehu, mutta kerron omista kokemuksistani:

      Minulla oli taannoin DNA:n liittymä, mutta kun hinnoittelurakenne muuttui (dna nosti hintoja) sim-korti jäi pöytälaatikkoon kuukausiksi. Liittymä oli auki, kk-maksu juoksi, mutta siitä ei puhuttu lainkaan eikä tekstiviestejä lähetetty, kun koko kortti ei ollut paikoillaan puhelimessa kuukausiin. Kaikesta huolimatta liittymästä tuli 5-10€/kk laskua soitetuista puheluista.

      Pari vuotta sitten äitini vaihtoi liittymää dna:lta Saunalahdelle sillä seurauksella, että puhelinlasku putosi kolmasosaan - käyttö on edelleen samaa kuin aiemmin, lasku vaan ihmeellisesti pieneni.

      Siskoni on yrittänyt vaihtaa tässä muutamien kuukausien aikana liittymäänsä dna:lta Saunalahdelle - Saunalahti ilmoittaa aina, että numeroa ei voi siirtää, koska siinä on dna:n ilmoituksen mukaan määräaikainen voimassa oleva sopinus päällä. Dna:n liittymäsopimspapereissa kuitenkin on merkitty, että määräaikaisuus on päättynyt jo liki vuosi sitten.

      Itselläni oli menneen syksyn ja alkutalven aikana Saunalahden erään innovatiivisen uutuuspalvelun käytöönotossa ongelmia (Saunalahden laitetoimittajasta johtuen): Saunalahti hyvitti minulle mukisematta palvelukeskeytyksen.

      Olen myös hyvin tyytyväinen Saunalahden liiyyymänhallintasivuihin. Sieltä nään puheluni, tekstarini, datan käytön, maksan laskuni, tilaan lisäpalveluni jne...

      Saunalahden "Palsta"-sivustolla voi myös keskustella mieltä askarruttavista aiheista - ainakaan minä en ole huomannut, että sivuston keskusteluja sensuroitaisiin mitenkään operaattorin taholta. Olisiko tällainen avoin kritiikkiä sietävä keskustelukanava millään muulla operaattorilla edes mahdollinen?

      • Rl Telia Dna Elisa Dna

        tehdä mtn? En hauku mutta ihmettelen.Koska Dna on hintoja nostanut? Otitko selville olemattomat puhelut ja maksoitko ne. Äitisi löysi sitten itselleen sopivan liittymän mutta vaihtoehtoja on kaikilla monia.Siskosi kantsii soittaa Dna:n asiakaspalveluun
        ja sopia liittymän irtisanomisesta. Pisti silmään tuo Saunalahden palsta jota "operaattori ei sensuroi"
        Totuus lie hiukan toinen. Eikös ne nettiseriffit ole sillä alalla ja jokainen netinkäyttäjä voi ilmoittaa asiattomasta viestistä...


      • enpäs tiennytkään

        Kertoisitko vielä koska DNA on nostanut hintoja, ei ikinä? Eräät muut operaattorit ovat ottaneet käyttöön aloitusmaksuja ja minimiveloituksia, ei DNA.

        Jos kortti ollut hyllyssä, ei muuta vaihtoehtoa kuin joku muu käyttänyt tai sinulla on ollut soitonsiirto toisen operaatorin liittymään, olisi selvinnyt laskutukseen soittamalla.

        Hyvä että äitisi on löytänyt sopivan liittymän, on hyvä että on vaihtoehtoja.

        Kannattaisikohan siskosi soittaa sinne aspaan ja irtisanoa se määräaikaisuus, muuten se jatkuu hamaan tulevaisuuteen asti, joka selviää lukemalla sopimusehdot.


      • muuten

        hyvin tarkkaan seuraa tätä palstaa, ja täältä katoaa kaikki missä tuota maailmanlopun firmaa parjataan. Ja jopa dna aspa vastailee täällä: "Minulla ollut dna liittymä jo 7 vuotta ja kaik on sujunut ko ruususen uni" Et sillee!


      • Entiset...
        enpäs tiennytkään kirjoitti:

        Kertoisitko vielä koska DNA on nostanut hintoja, ei ikinä? Eräät muut operaattorit ovat ottaneet käyttöön aloitusmaksuja ja minimiveloituksia, ei DNA.

        Jos kortti ollut hyllyssä, ei muuta vaihtoehtoa kuin joku muu käyttänyt tai sinulla on ollut soitonsiirto toisen operaatorin liittymään, olisi selvinnyt laskutukseen soittamalla.

        Hyvä että äitisi on löytänyt sopivan liittymän, on hyvä että on vaihtoehtoja.

        Kannattaisikohan siskosi soittaa sinne aspaan ja irtisanoa se määräaikaisuus, muuten se jatkuu hamaan tulevaisuuteen asti, joka selviää lukemalla sopimusehdot.

        Dna on nostanut useita hintoja: Noissa korotuksissa mm. kiinteän verkon liitymistä dna-matkapuhelinverkkoon, matkapuhelinverkosta kiinteään ja kiinteähintaisen kk-maksullisen gprs-datasiirron käyttö muuttui yli 100M siirrosta siirtomaksulliseksi ja erityisen kalliiksi.


      • ole mitään
        Entiset... kirjoitti:

        Dna on nostanut useita hintoja: Noissa korotuksissa mm. kiinteän verkon liitymistä dna-matkapuhelinverkkoon, matkapuhelinverkosta kiinteään ja kiinteähintaisen kk-maksullisen gprs-datasiirron käyttö muuttui yli 100M siirrosta siirtomaksulliseksi ja erityisen kalliiksi.

        100 megan rajoja. Sinä siis puhut jostain ikivanhoista vuosien takaisista asioista. Minä puhun taas nykyajasta ja se on se joka määrittää puhelinlaskujen loppusumman tänä päivänä. DNA on laskenut hintoja, ei nostanut.


      • onko tämä
        muuten kirjoitti:

        hyvin tarkkaan seuraa tätä palstaa, ja täältä katoaa kaikki missä tuota maailmanlopun firmaa parjataan. Ja jopa dna aspa vastailee täällä: "Minulla ollut dna liittymä jo 7 vuotta ja kaik on sujunut ko ruususen uni" Et sillee!

        DNA:n ylläpitämä palsta? Poistelevat viestejäsi mielin määrin vai? Eiköhän ylläpito ne päätökset tee ilmoitusten perusteella. Minun viestejä ei ole poistettu vielä kertaakaan miltään palstalta, mistähän johtuisi.


      • esimerkiksi

      • Entiset: Dna, Sra, Telia...
        muuten kirjoitti:

        hyvin tarkkaan seuraa tätä palstaa, ja täältä katoaa kaikki missä tuota maailmanlopun firmaa parjataan. Ja jopa dna aspa vastailee täällä: "Minulla ollut dna liittymä jo 7 vuotta ja kaik on sujunut ko ruususen uni" Et sillee!

        Kyllä minäkin olin aikoinaan tosi vannoutunut dna-fani! Operaattori oli tuolloin uusi ja toi uutta tulta liittymäkisaan. Uuden gprs-kännykänkin hankin heti kun maahantuoja sai tuotua maahan ja toimitettua vähittäismyyntiin, eli parhaiten gprs:n timeslotteja hyödyntävän käännykän (tuolloin Siemens oli näissä reilusti edellä Nokiaa) - se vaati muutaman kk odottelun ja 1300km ajon eli olin tuolloin ja vielä pitkään sen jälkeenkin todella innoissani dna:sta.
        Vein mukananani kotiväen ja kavereita operaattorille. Työpaikallekin hankittiin dna-liittymät, kun silloinen "mobiilidata" eli gprs kerran tuli markkinoille "edullisena" vaihtoehtona datapuheluille.
        No sitten alkoi kaverit tippua pois firmalta (kypsyivät epäselvyyksiin laskutuksessa) ja hintapolitiikka alkoi olla ylöspän pykälä kerrallaan. Takataskussani (=erittäin vähällä käytöllä) ollut Jippii-liitymä tulikin yllättäen hyvin kilpailukykyiseksi. Dna jäi pöytälaatikkoon, mutta laskua vain tuli ja tuli soitetuista puheluista. Ajattelin ensimmäisinä kuukausina, että kai sitä on tullut "joskus toista kk sitten" liittymää vielä puhelimessa pidetyn ja jotain soitetun eli uskoin laskuun sokeasti. Sitten kun viimein tajusin että kaikki "soitetut puhelut" on jollakin satunnaisgeneraattorilla keksittyjä, eikä aspaan yht.otto tuottanut tulosta, niin vaihdoin operaattoria, kun numeron siirokin oli tullut juuri mahdolliseksi. Ja miten olisin todistanut etten ollut käyttänyt liittymää...?

        Ja näkyypä nuo vaikeudet vielä aivan näinä päivinäkin jatkuvan lähipiirissäni niillä joilla dna on vielä käytössä... Eivät tunnu pääsevän firmasta korrektein keinoin eroon. Mistä lie johtuu, että firman virheet ovat aina asiakkaan tappioksi?

        Se minua hävettää eniten, että kämppikseni hyväuskoisuudessani "huijasin" dna:lle - se olisi ihan oma storynsa...
        Mutta kaikesta huolimatta toivon, että dna on ja pysyy markkinoilla - pitäähän se kilpailutilannetta virkeämpänä ...ja onhan sillä ollut kivoja mainoksia...


      • enpähän usko

      • se sitten
        enpähän usko kirjoitti:

        ei aspoihin tai myymälöihin tuolla tavoin voi olla yhteydessä. Veikkaan että kyseessä joku provikkapalkkainen ulkoistettu liittymämyyjä joka saa provikoita esim. lisäpalveluiden kytkennöistä jne.

        se mystinen kolmastaho joka myy puhelimiakin? Vai mitä horiset? Eikö tuolle epätoivoiselle kauppiaalle dna maksa mitään? Vai onko kyse lapsityövoimasta?


      • påäyyt
        se sitten kirjoitti:

        se mystinen kolmastaho joka myy puhelimiakin? Vai mitä horiset? Eikö tuolle epätoivoiselle kauppiaalle dna maksa mitään? Vai onko kyse lapsityövoimasta?

        sama asia Saunalahden sivuilla...


      • näköjään
        se sitten kirjoitti:

        se mystinen kolmastaho joka myy puhelimiakin? Vai mitä horiset? Eikö tuolle epätoivoiselle kauppiaalle dna maksa mitään? Vai onko kyse lapsityövoimasta?

        hyvin vaikea selittää mitään asiaa, koska tunnut olevan aika pihalla kuvioista. Eli herra liittymämyyjä on töissä yritys B:llä, joka markkinoi vaikka niitä dna-liittymiä. Herran liittymämyyjän palkan maksaa myös tämä yritys B, yleensä provikoina. Eli herra liittymämyyjä ei ole DNA:n tai vaikka Saunalahden palkkalistoilla.

        Ja edelleen nämä puhelimet ei liity DNA:han mitenkään sen enempää kuin Soneraan tai Elisaankaan. Operaattorit eivät valmista puhelimia, kyse on matkauhelinliittymistä. Jos et eroa ymmärrä, taitaa olla sinun ongelmasi. Ei Onko sun mielestä pesukone ja pesuainekin sama asia?


      • miten tää
        näköjään kirjoitti:

        hyvin vaikea selittää mitään asiaa, koska tunnut olevan aika pihalla kuvioista. Eli herra liittymämyyjä on töissä yritys B:llä, joka markkinoi vaikka niitä dna-liittymiä. Herran liittymämyyjän palkan maksaa myös tämä yritys B, yleensä provikoina. Eli herra liittymämyyjä ei ole DNA:n tai vaikka Saunalahden palkkalistoilla.

        Ja edelleen nämä puhelimet ei liity DNA:han mitenkään sen enempää kuin Soneraan tai Elisaankaan. Operaattorit eivät valmista puhelimia, kyse on matkauhelinliittymistä. Jos et eroa ymmärrä, taitaa olla sinun ongelmasi. Ei Onko sun mielestä pesukone ja pesuainekin sama asia?

        asia sitten menee: Soitin Dna asiakaspalveluun ja tilasin kytkypuhelimen ja liittymän. Puhelimeen ja verkkoon tulee vika jota ei pystytä korjaamaan. Menenkö k-kauppaan valittamaan? Dna ei myy puhelimia eikä vastaa mistään. PISTE


      • Ai nyt
        miten tää kirjoitti:

        asia sitten menee: Soitin Dna asiakaspalveluun ja tilasin kytkypuhelimen ja liittymän. Puhelimeen ja verkkoon tulee vika jota ei pystytä korjaamaan. Menenkö k-kauppaan valittamaan? Dna ei myy puhelimia eikä vastaa mistään. PISTE

        on vika jo verkossa ja puhelimessa. Menikö verkko rikki, mulla toimii. Ja jos se puhelin meni rikki, niin voit oikeasti ihan yhtä hyvin mennä sinne K-kauppaan valittamaan. Se kuuluu yhtä vähän heille kuin DNA:llekin.


      • koska
        Ai nyt kirjoitti:

        on vika jo verkossa ja puhelimessa. Menikö verkko rikki, mulla toimii. Ja jos se puhelin meni rikki, niin voit oikeasti ihan yhtä hyvin mennä sinne K-kauppaan valittamaan. Se kuuluu yhtä vähän heille kuin DNA:llekin.

        sinä olet verrattavissa sikaan, ihan yhtäpaljon se ymmärtää satelliitista, vaikka sitä sille kertois millä kielellä


    • operaattorille

      ehdottomasti Saunalahti! Tällä hetkellä paras valinta operaattoreista...kaikki toimii eivätkä huijaa määräaikaisuuksilla kuten Dna.

      • denan vakiovastaus

        Tuo puhelimen vikaantuessa: soita merkin huoltoon ja toimita itse sinne, ei kuulu meille. Puhelimen myyjä vastaa sen takuukorjauksiin toimittamisesta. Oli sitten kyseessä Elisa, Sonera tai jopa dna. Sitä vaan tuntuu olevan vaikea uskoa tuossa viimeisessä puljussa, kun
        eivät sen vertaa tunne kuluttajasuojalakia.


    • minä täällä vaan

      soneran, elisan, saunalahden, DNA:n, gsm-suomen ja saunalahden liittymiä. näistä on sonera ja gsm-suomi sellaisia joita en ota, soneraa hintojen vuoksi ja gsm-suomea laskutussotkujen takia. muut näistä on minulla pelannut ihan hyvin mutta määrätyistä syistä on nyt saunalahden liittymä josta en itse paljon soita. enimmäkseen käytän gomobilen prepaidliittymää soittoihini. prepaidin otin kokeeksi koska en soittele paljoa ja tässä prepaidissa saat bonuspuheaikaa seuraavana kuukautena kun lataat puheaikaa. viime vuonna bonuspuheaika oli 5 euroa ja tänä vuonna 6,5 euroa. joka kuukausi olen ladannut 10 eurolla ja kun sitten olen saanut puheaikabonusta, puheaikani on riittänyt

      • ihan hyvä

        valinta tuo prepaid, huonopuoli vain se ettei ne toimi ulkomailla?


      • uusinta uutta
        ihan hyvä kirjoitti:

        valinta tuo prepaid, huonopuoli vain se ettei ne toimi ulkomailla?

        dna prepaid vöib kasuta nüüd ka välismaal!

        Tere, dna prepait ja Arvo laemis liittymä toimii nykypäivänä myös ulkomaillakin yli 80 maassa! Euroopa liitossa on ainult vähemmän kuin 30 maata, siispä toimii yli 50 maas sen ulkopuolella.

        Katso maita: http://www.dnaoy.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Hinnastot/Documents/Latausliittymat_hintaryhmat.pdf

        ja hintoja: http://www.dnaoy.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Hinnastot/Sivut/Latausliittymatulkomailta.aspx


    • Jaakko

      Itselläni vain ja ainoastaan huonoja kokemuksia DNA:sta. Sen verran varotan että siinä vaiheessa kun vaihdat liittymäsi pois DNA:lta niin DNA irtisanoo liittymäsi kuun alusta ja lähettää sulle koko kuun laskun. Ihan vain läksiäislahjana.

    • xzx

      Älä missään nimessä ota dna:ta itse juuri hankkiudun eroon, laskuttaa 2 kertaa samasta asiasta eikä suostu korvaa yhtä laskusotku helvettiä asiakaspalvelu aivan perseestä ja kuuluvuus NOLLA ainka itäsuomessa

    • kopooo

      dna/elisa valitse jompi kumpi toivottavasti valitsit parhaimman"elisan"

    • areppi

      dnata en kannata,koska myyjä kehui kuinka heillä on yhtenäinen dnapalveluverkko,ja menin dna liikkeeseen apple aifounia ostaa,mutta kuinka ollakkaan,he eivät pystyneet myymään ko laitetta,koska liittymä tyypinvaihto,sopimus tehtiin ensin,niin sen takia eivät pystyneet myymään ko puhelinta kun se olisi pitänyt vahvistaa jossain netissä,ja niinpä myyjä sanoi että mistä tahansa liikkeestä voi ko puhelimen saada,kun kotiimme oli matkaa siitä dna liikkeestä jossa asioimm e,100km.ja kun menimme asioimaan kotikonnun dna liikkeeseen ei ko puhelintaedes ollut siellä myynnissä,no eikun soitto dnalle,eisaa myyjään yhteyttä kun on ruuhkaa,eikä vastaa soittopyyntöihin,soitin asiakaspalveluun että kun on noin vaikeaa saada ko puhelin mallia unohtakaa liittymätyypin vaihto

    • jaa

      Sanoin irti dna liittymän helmikuun puolivälissä ja vielä viimeviikolla tuli lasku, jonka tosin myönsivät vääräksi. Mutta syyskuussa vielä maksoin yhden laskun kun en jaksanut riidellä. N. puolivuotta piti maksaa kahta liittymää rinnakkain, onneksi nyt on loppu Dna, tai ainakin toivottavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      743
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      724
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      59
      718
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      717
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      655
    Aihe