Turha näyttelyreissu?

_Ninnu76_

Ongelmana on se, että vaalealla koirallamme on värjäytynyt turkki rintakehästä, koska nukkuu aina pää jalkojen välissä ja kuola värjää turkin.

Kaikkea olemme kokeilleet, mutta turkki punoittaa edelleen. Onko siis aivan turha lähteä näyttelyihin koiran kanssa jonka turkki punoittaa? Olisin myös kiitollinen neuvoista, joilla punoitusta saisi pois :)

32

4737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punaisista

      karvoista koiran selässä joka johtui eräästä kortisooni voiteesta jolla jouduin hoitamaan ihottuma läiskää. Ihottuma parani, mutta karvat jäivät punaiseksi ja näyttelyt olivat lähellä. Ostin marketista hiustenvaalennusväriä ja lopputulos oli loistava.

    • ei vaikuta

      Ei tuollainen arvosteluun vaikuta. Jos käsittelet turkkia jollain aineella ja jäät siitä kiinni, niin siitäkin tulee sanktioita - hylkäys, kilpailukielto yms.

      Ja tuota hiusten värjäysainetta ei missään tapauksessa koiran turkkiin. Ne ovat niin kovia myrkkyjä ja allergiaa aiheuttavia, niin ovat tosi vaarallisia koiran turkissa käytettynä.

      Tsemppiä vaan kehiin.

      • _Ninnu76_

        Kokeiltu siis on vaikka minkälaisia valkoiselle koiralle tarkoitettuja shampoita, mutta mainittavaa hyötyä ei kyllä ole ollut. Hiuksienvärjäysaineet eivät ole kyllä onneksi tulleet mieleenkään :D Kiitos rauhoitteluista ja toivotaan parasta ;)


      • Sulle vaan.

        Ensinnäkin minun koirani karvoista tuli tismalleen samanvärinen, kun sen oma turkki, vaalennus väri ainoastaan poisti punaisen värin...Sitten mitenkäs ne värit ovat niin kamalia myrkkyjä, koska ihmisetkin niitä käyttävät? Ainakaan minun koiralleni ei aiheutunut minkäänlaista propleemaa tästä pikku käsittelystä...Kunhan vaan sinä näet kauhukuvia ja sitäpaitsi kyllähän turkkeja käsitellään vaikka niistä ei puhuta.


      • Sulle vaan. kirjoitti:

        Ensinnäkin minun koirani karvoista tuli tismalleen samanvärinen, kun sen oma turkki, vaalennus väri ainoastaan poisti punaisen värin...Sitten mitenkäs ne värit ovat niin kamalia myrkkyjä, koska ihmisetkin niitä käyttävät? Ainakaan minun koiralleni ei aiheutunut minkäänlaista propleemaa tästä pikku käsittelystä...Kunhan vaan sinä näet kauhukuvia ja sitäpaitsi kyllähän turkkeja käsitellään vaikka niistä ei puhuta.

        Äläs nyt yllytä rikkomaan näyttelysääntöjä.
        Eikä nuo valkaisuaineet todellakaan ole koirille tarkoitettu. Ei nuo sovi kaikille ihmisillekkään...


      • sitten,,,
        Sikra kirjoitti:

        Äläs nyt yllytä rikkomaan näyttelysääntöjä.
        Eikä nuo valkaisuaineet todellakaan ole koirille tarkoitettu. Ei nuo sovi kaikille ihmisillekkään...

        menemään näyttelyyn, valkoinen koira punaisin merkein. Heh, heh.
        Sulle vielä. Kuinkas kauan luulet niiden " suurien myrkkyjen" olevan siinä koiran turkissa? Sehän huuhdotaan 5- 10 minuutin jälkeen pois.


      • sitten,,, kirjoitti:

        menemään näyttelyyn, valkoinen koira punaisin merkein. Heh, heh.
        Sulle vielä. Kuinkas kauan luulet niiden " suurien myrkkyjen" olevan siinä koiran turkissa? Sehän huuhdotaan 5- 10 minuutin jälkeen pois.

        Jos koira ei ole näyttelykunnossa, niin koiraa ei pidä viedä näyttelyyn.
        Eikä ne aineet lähde huuhtomalla turkista pois, sehän on väriä....jos lähtisi niin sillonhan se turkki olisi taas punanen...


      • Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

        Jos koira ei ole näyttelykunnossa, niin koiraa ei pidä viedä näyttelyyn.
        Eikä ne aineet lähde huuhtomalla turkista pois, sehän on väriä....jos lähtisi niin sillonhan se turkki olisi taas punanen...

        huvikseni aiheeseen. Karvat ovat kuollutta sarveisainetta, niinkuin hiuksetkin. Ne eivät johdata mitään väriaineita karvatupen kautta koiran ihoon. Ole aivan huoletta. Tuo näyttääkin olevan oikein hyvä ja käyttökelpoinen ohje tuo hätätila turkin värjäys.


      • Sulle vaan. kirjoitti:

        Ensinnäkin minun koirani karvoista tuli tismalleen samanvärinen, kun sen oma turkki, vaalennus väri ainoastaan poisti punaisen värin...Sitten mitenkäs ne värit ovat niin kamalia myrkkyjä, koska ihmisetkin niitä käyttävät? Ainakaan minun koiralleni ei aiheutunut minkäänlaista propleemaa tästä pikku käsittelystä...Kunhan vaan sinä näet kauhukuvia ja sitäpaitsi kyllähän turkkeja käsitellään vaikka niistä ei puhuta.

        ja luojan kiitos se on kiellettyä. Mustia koiria joilla ei väri pysy värjäiltiin surutta. Valkaisuista en edes minä ole kuullut, paitsi talkin käytöstä.
        Ei tarvitse kuin pieni vinkki turkin laittomasta käsittelystä,, silloin otetaan näyte ja näytteestä kyllä ilmenee mitä on tehty. Sen jälkeen sitten näyttelykielto on tosiasia.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        huvikseni aiheeseen. Karvat ovat kuollutta sarveisainetta, niinkuin hiuksetkin. Ne eivät johdata mitään väriaineita karvatupen kautta koiran ihoon. Ole aivan huoletta. Tuo näyttääkin olevan oikein hyvä ja käyttökelpoinen ohje tuo hätätila turkin värjäys.

        No juu toinen yllyttäjä....
        Miten luulet värjääväsi/vaalentavasi karvan juurtamyöten niin ettei väriä/vaalennusainetta menisi ihoon....Nuo värit sisältää joko vetyperoksidia tai ammoniakkia, kumpikaan ei ole hyväksi koiran iholle.


      • Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

        No juu toinen yllyttäjä....
        Miten luulet värjääväsi/vaalentavasi karvan juurtamyöten niin ettei väriä/vaalennusainetta menisi ihoon....Nuo värit sisältää joko vetyperoksidia tai ammoniakkia, kumpikaan ei ole hyväksi koiran iholle.

        että höpö höpö. Miten ihmiset sitten värjäävät ja vaalentavat karvojaan? Kaikenlaisia maailman parantajia, niinkuin sinäkin juuri nyt.
        Sanon nyt oikein kiivaasti, että yksi pieni vetyperoksi vaalennus ei takulla kuoleta koiraa, eikä aiheuta minkäänlaista harmia.
        Muutes oletko itse värjäillyt hiuksiasi? Jos olet, niin eikö se ollutkaan haitallista?


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        että höpö höpö. Miten ihmiset sitten värjäävät ja vaalentavat karvojaan? Kaikenlaisia maailman parantajia, niinkuin sinäkin juuri nyt.
        Sanon nyt oikein kiivaasti, että yksi pieni vetyperoksi vaalennus ei takulla kuoleta koiraa, eikä aiheuta minkäänlaista harmia.
        Muutes oletko itse värjäillyt hiuksiasi? Jos olet, niin eikö se ollutkaan haitallista?

        Kiellettyä mikä kiellettyä....


      • Pukeli 1
        Sikra kirjoitti:

        Kiellettyä mikä kiellettyä....

        hyvää yötä ja kauniita unia. Huomenna on englannin kurssi ja minun pitää olla siellä tolkuissani.


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        hyvää yötä ja kauniita unia. Huomenna on englannin kurssi ja minun pitää olla siellä tolkuissani.

        Eikun ÖITÄ, ja jaksamisia opiskeluun.


      • ympäripyöreääkö?
        umalehtinen kirjoitti:

        ja luojan kiitos se on kiellettyä. Mustia koiria joilla ei väri pysy värjäiltiin surutta. Valkaisuista en edes minä ole kuullut, paitsi talkin käytöstä.
        Ei tarvitse kuin pieni vinkki turkin laittomasta käsittelystä,, silloin otetaan näyte ja näytteestä kyllä ilmenee mitä on tehty. Sen jälkeen sitten näyttelykielto on tosiasia.

        käsittelyksi valkoisen parantaminen valkoisella?
        Musta toi on kaksipiippuinen juttu.
        Kennelliiton säännöissä on kohta:

        * koiran karvapeitteen, kirsun ja ihon käsitteleminen sellaisilla aineilla, jotka vaikuttavat väriin, muotoon ja
        rakenteeseen on kielletty.

        Tässä ei ole mitenkään tarkennettu esim. valkoinen -valkoinen.
        Ruskean muuttamisen mustaksi ymmärrän, mutta minun mielestäni saman värin korostamista ei ole kielletty.

        Jos tuota kirsu kohtaakin ajattelee, siinä muutetaan toinen väri toiseksi.

        Aika ympäripyöreää sanoisin.....

        TIETÄÄKÖ KUKAAN ENNAKKOTAPAUKSIA??????


      • Pukeli 1 kirjoitti:

        että höpö höpö. Miten ihmiset sitten värjäävät ja vaalentavat karvojaan? Kaikenlaisia maailman parantajia, niinkuin sinäkin juuri nyt.
        Sanon nyt oikein kiivaasti, että yksi pieni vetyperoksi vaalennus ei takulla kuoleta koiraa, eikä aiheuta minkäänlaista harmia.
        Muutes oletko itse värjäillyt hiuksiasi? Jos olet, niin eikö se ollutkaan haitallista?

        päähäni...huom,väriä,ruskeaa,punaista,mustaa...ei sisällä vetyperoxidia,ammoniakkia...
        Joskus laitan vaaleat raidat ja kadun taas vuoden,koska hiukseni menee aivan takkuisiksi ja on todella vaikeat harjata ja hauraat,ainakaan mulle ei vaalennus sovi.Jos laittaisin koko päähän en tiedä kuinka huonosti kävisi???


      • väärää tietoa annat
        Pukeli 1 kirjoitti:

        huvikseni aiheeseen. Karvat ovat kuollutta sarveisainetta, niinkuin hiuksetkin. Ne eivät johdata mitään väriaineita karvatupen kautta koiran ihoon. Ole aivan huoletta. Tuo näyttääkin olevan oikein hyvä ja käyttökelpoinen ohje tuo hätätila turkin värjäys.

        Miksi sitten noissa hiusten värjäysohjeissa on aina ohjeet, että ENSIN tulee suorittaa allergiatesti sillä aineella omalle iholle ? Ja vuorokautta ennen.

        Jos sitä ei muka pääse ihoon, sanojesi mukaan, niin miksi se allergiatesti tehdään iholle ?

        Ei ymmärrä ei ?


      • ympäripyöreääkö? kirjoitti:

        käsittelyksi valkoisen parantaminen valkoisella?
        Musta toi on kaksipiippuinen juttu.
        Kennelliiton säännöissä on kohta:

        * koiran karvapeitteen, kirsun ja ihon käsitteleminen sellaisilla aineilla, jotka vaikuttavat väriin, muotoon ja
        rakenteeseen on kielletty.

        Tässä ei ole mitenkään tarkennettu esim. valkoinen -valkoinen.
        Ruskean muuttamisen mustaksi ymmärrän, mutta minun mielestäni saman värin korostamista ei ole kielletty.

        Jos tuota kirsu kohtaakin ajattelee, siinä muutetaan toinen väri toiseksi.

        Aika ympäripyöreää sanoisin.....

        TIETÄÄKÖ KUKAAN ENNAKKOTAPAUKSIA??????

        valkoisella...hmm,varmana on sallittua käyttää valkoisen koiran shampoota,talkkia,ja mikäs se kylmä valkoinen suihke on joka sitten harjataan turkkiin,muistaakseni luin että sellaiset on sallittuja mutta värjäys ei siltikään...


      • davalyan kirjoitti:

        valkoisella...hmm,varmana on sallittua käyttää valkoisen koiran shampoota,talkkia,ja mikäs se kylmä valkoinen suihke on joka sitten harjataan turkkiin,muistaakseni luin että sellaiset on sallittuja mutta värjäys ei siltikään...

        Eipä niitä paljon ole sallittuja aineita, kun haloota on käyty siitäkin saako shampoopesun jälkeen laittaa koiran turkkiin hoitoainetta....talkki muistaakseni kuuluu myös tänäpäivänä kiellettyyn....


      • Sikra kirjoitti:

        Eipä niitä paljon ole sallittuja aineita, kun haloota on käyty siitäkin saako shampoopesun jälkeen laittaa koiran turkkiin hoitoainetta....talkki muistaakseni kuuluu myös tänäpäivänä kiellettyyn....

        tuolta kennelliiton foorumilta luin kirsi lummelammen vastauksen onko sallittua vai ei ja myös muistelisin hänen vastanneen että noita saa käyttää????


      • davalyan kirjoitti:

        tuolta kennelliiton foorumilta luin kirsi lummelammen vastauksen onko sallittua vai ei ja myös muistelisin hänen vastanneen että noita saa käyttää????

        No jos nyt sitte on muuttuneet, mutta kiellettyihin kuului sillon kun niitä kieltoja tuli....


      • Sikra kirjoitti:

        No jos nyt sitte on muuttuneet, mutta kiellettyihin kuului sillon kun niitä kieltoja tuli....

        en noita ole hirveästi seurannut kun ei ole ns mun rotujen juttuja niinkään =)
        Mutta sen muistan että joku tuskaili just valkoisen koiran kanssa että saako käyttää valkoisen koiran pesuaineita yms ja siihen oli toi vastaus myönteinen...mut en muista liittyikö se nyt noihin doping sääntöihin,taisi olla niin.


      • JokuHyyppä2017

        Koiran turkin värjääminen on täysin turvallista, ja ulkomaillahan se on jo suosittu juttu. Suomeen se ei ole edes rantautunut kunnolla vielä, vaikka 2011 joku sen tännekin jo toi.


    • jenkki

      kun oli niin valkoinen turkki.
      (toisilla oli kusenpolttamia takajaloissa, uroksia kun olivat)Olin pessyt jalat fairylla ja heittänyt perään ´kunnolla hoitoainetta.
      Kyllä tepsi. Fairy tosin laimennettiin veteen, että ei ole klimpissä yhdessä paikassa ja vihreänä.

    • Hannele hesasta
    • värjääntyneitä tassuja ainakin valkaistaan seisottamalla niitä ammeessa/pesuvadissa jossa on fairya ja vettä.1 käsittely ei riitä mutta muutama antaa tuloksen ja fairy on aivan ihoystävällistä ja mietoa,moni myös pesee valkoisen koiransa sillä,niin minäkin ennen mastiffieni pinttyneet kohdat kuten kyynärpäät.Värjäystä en suosittele todellakaan ja kuka haluaa pärjätä rikkoen sääntöjä?en minä ainakaan.

      • Minä en kyllä lähtisi kokokoiraa fairyllä pesemään, fairyhän on tunnetusti tehokas rasvanpoistaja, ja poistaa sen luonnollisen talin koirankin ihosta, ja seurauksena voi sitte olla kuiva hilseilevä iho ja turkki...


      • Sikra kirjoitti:

        Minä en kyllä lähtisi kokokoiraa fairyllä pesemään, fairyhän on tunnetusti tehokas rasvanpoistaja, ja poistaa sen luonnollisen talin koirankin ihosta, ja seurauksena voi sitte olla kuiva hilseilevä iho ja turkki...

        iho kärsinyt ainakaan meillä ja suosittuahan tuo tuntuu olevan,niin moni sitä käyttää sillä on hirveän näköistä kun esim kyynärät on kirkkaan punaiset ja koira valkoinen =(Muutoin pitää karvat leikata pois.
        Parempaa konstia en siis ainakaan itse ole löytänyt vaikka kaikkea olen koittanut..mm sitä etikkaa jonka pitäisi valkaista.


      • davalyan kirjoitti:

        iho kärsinyt ainakaan meillä ja suosittuahan tuo tuntuu olevan,niin moni sitä käyttää sillä on hirveän näköistä kun esim kyynärät on kirkkaan punaiset ja koira valkoinen =(Muutoin pitää karvat leikata pois.
        Parempaa konstia en siis ainakaan itse ole löytänyt vaikka kaikkea olen koittanut..mm sitä etikkaa jonka pitäisi valkaista.

        muistaa että nää ns ulkokoirat on aika lailla rasvaisempia turkiltaan ja iholtaan kuin esim sisäkoira villis,joten tuloskin voi olla erilainen.


      • davalyan kirjoitti:

        iho kärsinyt ainakaan meillä ja suosittuahan tuo tuntuu olevan,niin moni sitä käyttää sillä on hirveän näköistä kun esim kyynärät on kirkkaan punaiset ja koira valkoinen =(Muutoin pitää karvat leikata pois.
        Parempaa konstia en siis ainakaan itse ole löytänyt vaikka kaikkea olen koittanut..mm sitä etikkaa jonka pitäisi valkaista.

        Yhden uroskasvattini kusiset jalkapallot oli pesty fairylla, niin kyllä sen jalkakarvat oli kaikkia muuta kuin luonnolliset, tosi kuivat ja karkeat...
        No jokainenn pesee millä tykkää.....ite en kokokoiraa ikinä pesis fairylla...jotain kohtia ehkä jos olis tarvis...


      • tietää...
        Sikra kirjoitti:

        Yhden uroskasvattini kusiset jalkapallot oli pesty fairylla, niin kyllä sen jalkakarvat oli kaikkia muuta kuin luonnolliset, tosi kuivat ja karkeat...
        No jokainenn pesee millä tykkää.....ite en kokokoiraa ikinä pesis fairylla...jotain kohtia ehkä jos olis tarvis...

        Voiko/kannattaako edes koiran kanssa mennä näyttelyihin, vaikka koiran karva ei ihan parhaassa kunnossa olekaan? Mitä tuomarit meinaavat jos tuollaisen koiran kanssa kehään menee? Eikö rakenne kuitenkin pääasia? Tarkoitan nyt myös näitä punertavia kohtia? Näyttelyitä en todellakaan niin tärkeänä pidä, että koiraa kiusaisin erilaisilla värjäysaineilla ym.!


      • tietää... kirjoitti:

        Voiko/kannattaako edes koiran kanssa mennä näyttelyihin, vaikka koiran karva ei ihan parhaassa kunnossa olekaan? Mitä tuomarit meinaavat jos tuollaisen koiran kanssa kehään menee? Eikö rakenne kuitenkin pääasia? Tarkoitan nyt myös näitä punertavia kohtia? Näyttelyitä en todellakaan niin tärkeänä pidä, että koiraa kiusaisin erilaisilla värjäysaineilla ym.!

        No ite en menis kyllä sellasen koiran kanssa kehään jonka turkin väri ei olisi kunnossa...mulla on turkkirotu ja turkin kuntoja väri on myös yhtä tärkeä kun rakenne....turkki kuuluu kokonaisuuteen..


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe