Terveystiedon yo..

tulossa :S

Olisko jollain jotain hyviä tärppejä terveystiedon yo-kokeeseen? Oon lukenut vain yhden kurssin sitä ja kirjottaan ollaa menossa.. Kirjat on kyllä hankittu mutta kaikkee vähän vaikea ite opetella tässä ajassa.. Vinkkejä, neuvoja, mitä vaan :)

10

11884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sikiää?

      "Kävin kerran yhen aineen yhen kurssin ja nyt oon menossa kirjottaan sen YO:ssa. Mutta nytpä hokasin, etten ehkä osaakaan kaikkea. Auttakaa nyt minua ressukkaa..."

      Hyvä vinkki:
      Mee käymään ne kurssit ja kirjoita syksyllä uudestaan!

    • menee!

      Sillä yhellä kurssilla pärjää terveystiedossa oikein hyvin! Kun vaan kirjoittaa asiaa ja järkevästi.

      Mä en viime syksynä lukenut oikeastaan yhtään, ja E tuli, ja muuten oon koulussa aika keskitasoa ja hyvin laiska lukemaan, jonka vuoksi C taitaa tulla muista aineista arvosanaksi. Ehkä jopa B.

      Et terveystieto on helppo nakki, kunhan vaan pysyy asiassa!

    • terveystieto M

      Kirjotin viime keväänä ja kannattaa opetella käsitteitä. Just pandemia, epidemia jne. Todennäköisesti tulee kysymyksiä esim.ruokavalioista, aikuisiän diabetes, ehkäisy... mm. Mulla kysyttiin myös karieksesta. Myös syömishäiriöt on hyvä kerrata.

    • kipsu

      Syksyllä kirjotin terveystiedon ja nappasain ällän, yllätyin kovasti sillä lukeminen jäi viimetippaan mullakin. Neuvosin sua lukemaan nyt viikonloppuna kaikenlaisia lehtiä kirjojen lisäksi, jos vaan ehdit. Monissa lehdissä on usein paljon terveyteen liittyviä artikkeleita, ja niitten lukeminen tuo vähän vaihtelua kirjojen pläräämiselle:) kantsii myös kerrata mielenterveys asioita. Kansantaudit on myös keskeisiä ja niistä kysytään yleensä aina jotain... miellä kysyttiin osteoporoosista.

      Muista myös vastauksissa käsitellä aihetta eri näkökulmista: fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen terveyden näkökulmasta ja se tuo myös plussaa jos osaa yhdistää ilmiöön yhteiskunnallisen näkökulman!

      Pikkutarkat tiedot ei minun mielestä oo kovinkaan tärkeitä muistaa, tärkeämpää on että muistaa kokonaisuuden hyvin ja tietenkin voi niitä nippelitietoja sujautella tekstiin jos vain muistaa joitain olellisia:)

      Huh tässäpä tuli vinkkejä useampiki, toivottavasti niistä on hyötyä sulle ja muille maanantaiksi:) itellä jännittää vähän enkku joka on huomenna, enkä oo juurikaan saanut luettua.. kuuntelukin meni huonosti, mutta toivotaan että läpi menee:)

      Onnea!

      • suuret

        Niin, suuret suuret kiitokset näistä vinkeistä. Tosiaan voisin lueskella kaikenlaisia lehtiä tms nytten ku vaan kerkeis. Mieluumminhan niitä lukis ku mitä kirjaa :D

        -onko teillä muuten mikä kirjasarja?
        -Entä jos on Virtaa -sarja ni ootteko lukenu hyvin läpi sen "terveys ja tutkimus" kirjan, olisko 3 kurssi...?


      • tyhmä89
        suuret kirjoitti:

        Niin, suuret suuret kiitokset näistä vinkeistä. Tosiaan voisin lueskella kaikenlaisia lehtiä tms nytten ku vaan kerkeis. Mieluumminhan niitä lukis ku mitä kirjaa :D

        -onko teillä muuten mikä kirjasarja?
        -Entä jos on Virtaa -sarja ni ootteko lukenu hyvin läpi sen "terveys ja tutkimus" kirjan, olisko 3 kurssi...?

        "Muista myös vastauksissa käsitellä aihetta eri näkökulmista: fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen terveyden näkökulmasta ja se tuo myös plussaa jos osaa yhdistää ilmiöön yhteiskunnallisen näkökulman!"

        Voisitko antaa esimerkin? Olen menossa kirjoittamaan sen nyt.


      • Ninne92
        tyhmä89 kirjoitti:

        "Muista myös vastauksissa käsitellä aihetta eri näkökulmista: fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen terveyden näkökulmasta ja se tuo myös plussaa jos osaa yhdistää ilmiöön yhteiskunnallisen näkökulman!"

        Voisitko antaa esimerkin? Olen menossa kirjoittamaan sen nyt.

        Meil on virtaa sarja ja ite en ainakaa hirveest anna paino arvoo sil terveys ja tutkimus kirjal..

        Meil sanottii et kannattaa muistaa: fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen sit plussat ja miinukset ja yksilö ja yhteisö. Noitten kautta kannattaa rakentaa vastaus. Ja meil korostettii tosi paljo tota termistöö..


    • dekdek

      kerää ittes, olisit heränny aikasemmin.

    • Juho Mökönälä
    • Anonyymi

      Jos joku tarvitsee "tärppejä" ja hyviä muistiinpanoja, joiden avulla voi jättää kirjasta lukemisen vähemmällä niin tässä olisi hyvä vinkki: "näin onnistut ylioppilaskirjoituksissa (yhteiskuntaoppi ja historia)

      https://www.tori.fi/vi/94889552.htm

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe