Piezo-sytytin

Hättä

Kai kaasugrillikin on jonkinlainen kodinkone ? Kysymys kuuluu: Onko joku saanut Piezo-sytyttimen toimimaan ? Alkuperäinen grillin mukana tullut ei koskaan toiminut. -Primus-merkkinen varaosasytytin ei myöskään toimi. Paketin sisällöllä ja mukanatulevilla englannin- tai ranskankielisillä asennusohjeilla ei tietenkään ole mitään tekemistä keskenään. Pitääkö sytytin esim. maadoittaa jotenkin grillin runkoon ? Vai mikä on vikana ?

3

10134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grillikurko

laita piezo mahdollisimman lähelle sytytyspintaa ja tarvittaessa putsaa pinta, tarkista onko johdot sytyttimeen(nappikatkaisijaan)kunnolla kiinni

• Hättä

Tarkoitatko "sytytyspinnalla" kaasuntuloreikiä ? Pitäisikö näkyä jotain kipinöintiä, kun nappikatkaisijaa painelee ? Johto on kyllä ´hyvin kiinni nappikatkaisijassa. Jos johdosta pitää kiinni ja napsuttelee katkaisijaa, niin saa pieniä sähköiskuntapaisia.

• Fordy

Tässä grilli hommassa piezosytytin on merkkinen ja grillin runko on - merkkinen. Jos kerran saat "tällejä" piezoa kädessä napsuttelemalla, on piezo silloin kunnossa. Otappa grillistäsi irti piezo, piuha ja sytytin elektrodi, joka on ilmeisesti kiinni grillin polttimessa. Sitten kaikki kiinni toisiinsa ja viet elektrodin lähelle (3-5mm)grillin poltinta, painelet piezon nappia pitämällä vain piezosta kiinni. Nyt pitäisi kipinä näkyä. Sen jälkeen osat grilliin kiinni ja säädät elektrodin lähelle polttimen pintaa. Pitäisi toimia, tosin grilli ei syty joka painalluksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2008
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1468
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      867
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      812
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe