Apua! Saako sossusta asumistukea tai jotain kun mun opintotuki loppuu syyskuussa? Opintoja on vielä ensi lukuvuosi jäljellä, eikä rahaa sit enää saa mistään. Vai voiko Kelalta hakea jotain tukea? Olen kuullut, että lisäkuukausia opintotukeen on melkein mahdotonta saada. Jos taasmenen töihin, valmistuminen viivästyy. Miten olette ratkaisseet ongelman? Jotenkin kai sitä pitää elää opintotuen jälkeenkin...
Auttaako sossu?
4
878
Vastaukset
- :::::::::::::
Kelasta voit hakea yleistä asumistukea, jos oikeutesi opintotukilain mukaiseen asumislisään on päättynyt.Opintotuen asumislisä on siis ensisijainen tukimuoto ja yleistä asumistukea hakiessasi sinun pitää osoittaa, että opintotukeen ei ole enää oikeutta, esimerkiksi oppilaitoksen lausunto tai että haet opintotukea, ja hylkypäätös siitä on tällainen osoitus. Sossu tottakai voi myöntää toimeentulotukea, jos täytät toimeentulotuen edellytykset.
- työtön
kantsii käydä, se on ihan tuurista kiinni. sama ämmä antaa toiselle, toiselle ei.
kaveri sai, mä en. multa loppu koulut siihen.
kaveri dokas lainansa ja ei käyny koulua ja mulla nordeapankki vei tililtä rahat ja anto takas vasta kun oli opiskelu loppunut rahapulaan siltä vuodelta - ja kun ei rahaa ollu ei ollu tullu opintoviikkojakaan joten en saanut seuraavana (enkä myöhemmin) vuonna enää kelan tukia lainkaan. koulussa olin parhaimmistoa. - Höpsistä
työtön kirjoitti:
kantsii käydä, se on ihan tuurista kiinni. sama ämmä antaa toiselle, toiselle ei.
kaveri sai, mä en. multa loppu koulut siihen.
kaveri dokas lainansa ja ei käyny koulua ja mulla nordeapankki vei tililtä rahat ja anto takas vasta kun oli opiskelu loppunut rahapulaan siltä vuodelta - ja kun ei rahaa ollu ei ollu tullu opintoviikkojakaan joten en saanut seuraavana (enkä myöhemmin) vuonna enää kelan tukia lainkaan. koulussa olin parhaimmistoa.Ei opintotukien antaminen mistään tuurista ole kiinni tai virkailijasta vaan laista. Jos esimerkiksi vanhempiesi tulot ovat vaikuttaneet opintotukeen, saattaa olla että toinen jolla on pienempituloiset vanhemmat saa opintorahaa, toinen jolla vanhemmat tienaa yli sallitun rajan, ei taas saa. Miten olet voinut olla koulusi parhaimmistoa, jos opintoviikkojakaan ei ole tullut? Oppilaitos antaa lausunnon opintotuen lakkauttamisesta, jos opinnoissa ei edistytä lain tarkoittamassa vauhdissa. Jos olet saanut lainatakauspäätöksen, pankki myöntää opintolainan, niin yksinkertaista se on. Tosin, jos sinulla on luottohäiriöitä, pankki saattaa kieltäytyä antamasta opintolainaa, vaikka valtio olisi takaajanakin. Ihan ymmärrettävää. Lain mukaan pankki ei saa omine lupineen koskea tililläsi oleviin rahoihisi eli taidat jättää kertomatta jotakin hyvin oleellista......kannattaa olla rehellinen itselleen ja etsiä syyllisiä opintojesi epäonnistumiseen sieltä kylppärin peilistä.
- Joo joo joo super-ihminen
Höpsistä kirjoitti:
Ei opintotukien antaminen mistään tuurista ole kiinni tai virkailijasta vaan laista. Jos esimerkiksi vanhempiesi tulot ovat vaikuttaneet opintotukeen, saattaa olla että toinen jolla on pienempituloiset vanhemmat saa opintorahaa, toinen jolla vanhemmat tienaa yli sallitun rajan, ei taas saa. Miten olet voinut olla koulusi parhaimmistoa, jos opintoviikkojakaan ei ole tullut? Oppilaitos antaa lausunnon opintotuen lakkauttamisesta, jos opinnoissa ei edistytä lain tarkoittamassa vauhdissa. Jos olet saanut lainatakauspäätöksen, pankki myöntää opintolainan, niin yksinkertaista se on. Tosin, jos sinulla on luottohäiriöitä, pankki saattaa kieltäytyä antamasta opintolainaa, vaikka valtio olisi takaajanakin. Ihan ymmärrettävää. Lain mukaan pankki ei saa omine lupineen koskea tililläsi oleviin rahoihisi eli taidat jättää kertomatta jotakin hyvin oleellista......kannattaa olla rehellinen itselleen ja etsiä syyllisiä opintojesi epäonnistumiseen sieltä kylppärin peilistä.
Soppala=sosiaalitoimisto. Siellä pikkuvirkamies päättää lärvikertoimen, alkoholisoitumisasteen ja sen jos vaikka mummo käy samassa jumpassa perusteella kenelle jaetaan soppaa ja kenelle ei.
Eli tässä tapauksessa kyseeseen olisi tullut toimeentulotuki ja yleinen asumislisä.
Vanhempien tuloilla sun muilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Tarkista asenteesi, tuon kaltaisten ylimielisten kirjoitusten raapustelu varsinkin asiasta mitään tietämättä ei auta ketään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1047324
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985243Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163496Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333422Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352534Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411465Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?501298