Puuttuuko kaikista uudehkoista Astroista jäähdytysnesteen lämpömittari? Miksiköhän?
Onko miten helppo asentaa erillinen mittari jälkikäteen?
Kulmalan ukko
Lämpömittari
5
3174
Vastaukset
- Petel
Jäähdytysnesteen lämpötilan näkee asteen tarkkuudella huoltovalikosta (testmode). Sinne pääsee painamalla settings ja sen jälkeen pitämällä settings nappia pohjassa n. 5 sekuntia. Tuon jälkeen dataa voi selata BC napilla. Tuolta löytyy lämpötilan lisäksi muutakin mielenkiintoista.
- Petel
Ja syy mittarin puuttumiseen lienee se, että ainakin 1.6 Twinport moottorin lämpötila muuttuu olosuhteiden ja kuormituksen mukaan. Normaalikuormituksella kone käy 105-asteisena kitkojen minimoimiseksi ja isomman kuorman alla viileämpänä. Lämpötilaa hallitaan sähköohjatulla termostaatilla. Moni todennäköisesti luulisi autossa olevan vikaa, kun lämmöt seilaavat.
- Utelias Astra H Cosmo Wagon
Onkos Petelillä, tai jollain muilla lisää tietoa noista Settings-napin takana olevista luvuista.
Siellähän tosiaan on hardware/software versiot, akkujännite, joku LCD-asteluku, ja tietysti tuo OT-lämpötila, voisko se muuten olla OilTemperature, eikä vedenlämpö kuten mainitsit?
Mutta mitähän ne kaikki muut luvut ovat ?
OCF:n sivuillakaan ei tyhjentävää vastausta noihin muihin lukuihin anneta.
- Anonyymi
Kuinka paha vaurio tapahtuu elektroniikalle jos auton käynnistää apukäynnistimellä? Settings ei enään toimi.
- Anonyymi
Paaliin vaan! Harmi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013485
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1141532
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181076Ihmettelen moderointia
Palstalta häviää ihan asiallisia keskusteluketjuja mutta tuon yleensä yhden kirjoittamat homoketju saavat olla ihan rauh2431007