Katselin tässä metsänhoitoyhdistyksen, verottajan
ja lkv vertailuhintoja metsäpalstalle jolla oli
mökki. Yllättäen MHY arvio tilan eniten yläkanttiin vaikkei tällä tontilla ole tukkipuuta
ollenkaan. Verottajan arviossa minua ihmetytti kuinka tai millä perusteilla he saivat sen aikaan.
No Lkv oli mielestäni eniten jalat maassa vaikka
he ainakin kaupunkiomistuksia arvostavat mahdollisimman suuriksi. Mistä realistisin
arvio joka vastaa nykyhetkeä ja jossa on
myös kuluja huomioitu?
Siis oikeastaan tarvitsen kirjallisen hinta-lapun enkä mitään teoreettista arviota sillä joudun vielä maksamaan monet verot arvion perusteella.
Metsätilan perintövero
11
615
Vastaukset
- Veli Autio
menevät valtiota lähellä olevilla metsänhoitoyhdistyksillä yleensä hieman yläkanttiin.
Kannattaa selvittää todellisten tehtyjen kauppojen hinnoittelu ja lisäksi metsän tuottoarvotilastot kyseisellä alueella.- Arvo
Mutta vertailuhintoihin ei muut osakkaat luota
sillä ne on minun hakemiani.
Mistä saan metsän tuottoarvotilastot?
Kuvittelin, että metsä arvioidaan nykyhetken mukaan. Tällä hetkellä sieltä ei irtoa
kuin harvennettavaa. Isoimmat puut halk. 30 cm. - Veli Autio
Arvo kirjoitti:
Mutta vertailuhintoihin ei muut osakkaat luota
sillä ne on minun hakemiani.
Mistä saan metsän tuottoarvotilastot?
Kuvittelin, että metsä arvioidaan nykyhetken mukaan. Tällä hetkellä sieltä ei irtoa
kuin harvennettavaa. Isoimmat puut halk. 30 cm.sitä minä ainakin olen käyttänyt perukirjoja laatiessani yhtenä vertailuaineistona.
- Arvo
Veli Autio kirjoitti:
sitä minä ainakin olen käyttänyt perukirjoja laatiessani yhtenä vertailuaineistona.
Tämmönen tilasto oli mullakin mutta se oli
kai maanmittauslaitoksen ja ne antaa
myös näitä vertailukohteitten pyyntöhintojakin ym
lainhuudot jne. - Veli Autio
Arvo kirjoitti:
Tämmönen tilasto oli mullakin mutta se oli
kai maanmittauslaitoksen ja ne antaa
myös näitä vertailukohteitten pyyntöhintojakin ym
lainhuudot jne....kaupanvahvistajien toteutuneiden kauppojen perusteella maanmittaustoimistoille ilmoittamat hinnat.
Oliko isotkin erot LKV:n ja MHY:n arvioon? - Arvo
Veli Autio kirjoitti:
...kaupanvahvistajien toteutuneiden kauppojen perusteella maanmittaustoimistoille ilmoittamat hinnat.
Oliko isotkin erot LKV:n ja MHY:n arvioon?No oli puustoarviossa ja kasvuodotuksissa.
MHY:n arviota minulle ei ole pyynnöistä
huolimatta annettu. Siinä on palsta
jaettu alueittain ja arvot summattu.
No siitähän saadaan isoja lukuja
hienosäätämällä. Itse pidän arviota
peukaloituna vaikka onkin ammattilaisen tekemä.
Minun alalla pitää esittää myös laskelmat ja perustelut niille. - Veli Autio
Arvo kirjoitti:
No oli puustoarviossa ja kasvuodotuksissa.
MHY:n arviota minulle ei ole pyynnöistä
huolimatta annettu. Siinä on palsta
jaettu alueittain ja arvot summattu.
No siitähän saadaan isoja lukuja
hienosäätämällä. Itse pidän arviota
peukaloituna vaikka onkin ammattilaisen tekemä.
Minun alalla pitää esittää myös laskelmat ja perustelut niille.käyttöösi - kukas sitä panttailee - ilmeisesti asiassa on sitten jotakin salattavaa ?
Puustoarvion pitäisi kyllä täsmätä, jos ammattilainen on asialla ja kasvuodotukset ovat Suomessa kymmenten vuosien takana, joten niiden varaan ei voi paljon rakentaa. Kannattaa kysäistä saapiko metsän sitten samantien parturoida, jotta rahat saa tarvitessaan käteen. Onhan nimittäin niin, että tuotto-odotukset on voitava laskea nyky-arvoonsa ja siinä odotukset yleensä pienenevät.
En oikeastaan tiedä ongelmaasi, mutta perinnön kyseessä ollen hinnan tulisi olla mahdollisimman lähellä käypää arvoa, sillä perintöverokanta lähiomaisilla on alempi kuin myyntivoiton verotus, joten kannattaa mieluummin maksaa perintöveroa kuin myyntivoiton veroa. - Arvo
Veli Autio kirjoitti:
käyttöösi - kukas sitä panttailee - ilmeisesti asiassa on sitten jotakin salattavaa ?
Puustoarvion pitäisi kyllä täsmätä, jos ammattilainen on asialla ja kasvuodotukset ovat Suomessa kymmenten vuosien takana, joten niiden varaan ei voi paljon rakentaa. Kannattaa kysäistä saapiko metsän sitten samantien parturoida, jotta rahat saa tarvitessaan käteen. Onhan nimittäin niin, että tuotto-odotukset on voitava laskea nyky-arvoonsa ja siinä odotukset yleensä pienenevät.
En oikeastaan tiedä ongelmaasi, mutta perinnön kyseessä ollen hinnan tulisi olla mahdollisimman lähellä käypää arvoa, sillä perintöverokanta lähiomaisilla on alempi kuin myyntivoiton verotus, joten kannattaa mieluummin maksaa perintöveroa kuin myyntivoiton veroa.Saan arvion pesänjakajalta.
Hänkin oli sitä mieltä, että arvio on turha
sillä meillä on verottajan laatimat arvot.
Puitten myynnistä saisi mielstäni huomattavasti
vähemmän kuin arviossa esitetään. Minä en ymmärrä
kun MHY ei edes leimaa alimittaista ja suojeltua
puuta kuin omalle henkilökunnalleen ja se arvostetaan nyt täyteen mittaan keskenkasvuisena.
Haen kaupanvahvistajien toteutuneita kauppoja ja jakoja koskevat tiedot. Ne saavat kelvata. - Veli Autio
Arvo kirjoitti:
Saan arvion pesänjakajalta.
Hänkin oli sitä mieltä, että arvio on turha
sillä meillä on verottajan laatimat arvot.
Puitten myynnistä saisi mielstäni huomattavasti
vähemmän kuin arviossa esitetään. Minä en ymmärrä
kun MHY ei edes leimaa alimittaista ja suojeltua
puuta kuin omalle henkilökunnalleen ja se arvostetaan nyt täyteen mittaan keskenkasvuisena.
Haen kaupanvahvistajien toteutuneita kauppoja ja jakoja koskevat tiedot. Ne saavat kelvata.pesänjakaja, jos joudut täällä neuvoa kyselemään.
- Arvo
Veli Autio kirjoitti:
pesänjakaja, jos joudut täällä neuvoa kyselemään.
Jos kaikki olisivat yhtä jämäkkiä kuin joku
pikkupomo pajalla niin yhtään perintöriitaa
ei syntyisikään.
Laitan ilmoituksen ja aion kokeilla onko kysyntää näillä verotusarvoilla.Luulen ettei palstoja
kysy kukaan vakavissaan. - Arvo
Arvo kirjoitti:
Jos kaikki olisivat yhtä jämäkkiä kuin joku
pikkupomo pajalla niin yhtään perintöriitaa
ei syntyisikään.
Laitan ilmoituksen ja aion kokeilla onko kysyntää näillä verotusarvoilla.Luulen ettei palstoja
kysy kukaan vakavissaan.He vaativat lisää arvioita.
Siis 2 sisartani. Arviot ovat niin edullisia
heille, että he eivät välitä veroseuraamuksista
ja kustannuksista jos rintamamiestalon arvo hinataan pilviin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996174
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993072Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302892Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262135Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?881053Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784