Puolihoito - ravintolaillalliset

hjk,.,

Ostin madeiran matkan ja hintaan sisältyi aamiainen. Puolihoito maksaisi 94 euroa/ vko. Mitä mieltä olette tuleeko siellä syöminen kalliiksi ravintolissa vai kannattaako ottaa puolihoito?

9

2414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 kertaa Madeiralla

Funchalin paremmissa hotelleissa on tosi hyvät aamiaiset. On pekonit, makkarat, puurot, myslit jne. Jälkiruoaksi todella hyvää hedelmäsalaattia, ei ole mitään DelMonte-purkista kaadettua vaan tuoreista hedelmistä paikan päällä tehtyä. Aamiaisella normaali aikuinen pärjää hyvinkin iltaan. Me olemme aina käyneet ulkona syömässä ( 2 aikuista ). Toki se tulee kalliimmaksi kuin mainitsemasi hinta mutta varsinkin Vanhassa kaupunginosassa on mielenkiintoisia pikku ravintoloita, joissa syömällä saa matkamuistoihinsa lisäarvoa. Alkuruoaksi tomaattikeitto uppomunalla ja sitten joko kalaa tai lihaa eri tavoilla valmistettuina. Puolihoidossa syöt aina hotellin ravintolassa ja ehkä samassa pöydässäkin koko viikon. Tämä on täysin makuasia ja tietysti jonkin verran myös raha-asia mutta jos Madeiralle asti matkustaa niin matkakassassakin pitäisi olla joustovaraa.

• sama taas

Onko Mimosa hotelli tullut käynneilläsi tutuksi?

• Madeiralla
        sama taas kirjoitti:

Onko Mimosa hotelli tullut käynneilläsi tutuksi?

ja kumpanakin kertana olen ollut vain aamiainen. Ihan hyvää on ollut. Mimosan lähelläkin on kivoja ruokapaikkoja vaikka kuinka ja jos jaksaa niin kävelee kaupunkiin saakka (oisko pari kolme kilsaa) niin siellä löytyy hyviä kalaravintoloita.
        Hintaa varmaan tulee viikossa enempi, mutta en jaksaisi syödä koko viikkoa samassa paikassa.

Mimosa, Buganvilia ja joku kolman kukanniminen on kivalla paikalla lähellä Lidoa.
        http://hotels.portugal-bookings.com/hotel/pt/dorisolmimosa.html?label=gg_en_bh_38608-portugal-funchal-dorisol-mimosa
        Itse olen ollut Buganiviliassa ja Ragassa, joka
        on myös siinä lähellä. Ihan kivoja paikkoja.
        Kannattaa retkeillä paljon. Nunnien laakson näköalat mahtavat. Hyvää matkaa!

• ruokakauppoja löytyy

Ei kai sitä aina ole edes pakko käydä ravintolassa, vaan voi huoneistohotellin keittonurkkauksessa itsekin valmistaa syötävää !

• 3 kertaa Madeiralla

Kiitos fiksusta huomautuksesta. Minä en matkusta lomalle ruokaa laittamaan vaan asun hotelleissa.

• juuri noin
        3 kertaa Madeiralla kirjoitti:

Kiitos fiksusta huomautuksesta. Minä en matkusta lomalle ruokaa laittamaan vaan asun hotelleissa.

pitääkö sitä lomalla kokkailla jossain kuppasissa keittonurkkauksissa eväitä, kun saatavilla paikallisia ruokia !! Säästä kotona, älä matkoilla !

• juuri noin kirjoitti:

pitääkö sitä lomalla kokkailla jossain kuppasissa keittonurkkauksissa eväitä, kun saatavilla paikallisia ruokia !! Säästä kotona, älä matkoilla !

Hvät, suomalaiset, eläkää ja antakaa toistenkin elää. Live and let live. Niin tekevät portugalilaiset.

Kokkaaminen huoneistohotellissa ei ole lainkaan merkki köyhyydestä tai halusta tai tarpeesta säästää. Tietääkseeni säästäminen on suurelta osin hyve ja hyvä taito, jonka vain harva hallitsee.

Olen itse ollut pitkiä aikoja maatkalla ja jo vajaan viikon jälkeen kyllästynyt pelkkiin ravintola-aterioihin. Enkä ilmeisestikään ole ainoa, jolle on näin käynyt.

Olen monilla matkoilla turhautuneena ihaillut kauppahallien rehevää vihannesantia ja tuoretta kalaa ja pahoitellut, että ruoanlaittomahdollisuutta ei ole ollut. Myönnän, että pidän ruoanlaitosta ja nyt eläkkeella valmistan ruokaa päivittäin.

Ruoka on ihmisen paras lääke. Matkallakin.

Funchalissa on hieno halli. Eräs madeiralainen tuttavani joka nyt asuu täällä Ponta Delgadassa, myi siellä vihanneksia ja hedelmiä useita vuosia vanhempiensa kanssa.

Sitä paitsi huoneistohotellin apartamentossa on paljon enemmän tilaa kuin hotellihuoneessa.

• perheellinen
        masseur kirjoitti:

Hvät, suomalaiset, eläkää ja antakaa toistenkin elää. Live and let live. Niin tekevät portugalilaiset.

Kokkaaminen huoneistohotellissa ei ole lainkaan merkki köyhyydestä tai halusta tai tarpeesta säästää. Tietääkseeni säästäminen on suurelta osin hyve ja hyvä taito, jonka vain harva hallitsee.

Olen itse ollut pitkiä aikoja maatkalla ja jo vajaan viikon jälkeen kyllästynyt pelkkiin ravintola-aterioihin. Enkä ilmeisestikään ole ainoa, jolle on näin käynyt.

Olen monilla matkoilla turhautuneena ihaillut kauppahallien rehevää vihannesantia ja tuoretta kalaa ja pahoitellut, että ruoanlaittomahdollisuutta ei ole ollut. Myönnän, että pidän ruoanlaitosta ja nyt eläkkeella valmistan ruokaa päivittäin.

Ruoka on ihmisen paras lääke. Matkallakin.

Funchalissa on hieno halli. Eräs madeiralainen tuttavani joka nyt asuu täällä Ponta Delgadassa, myi siellä vihanneksia ja hedelmiä useita vuosia vanhempiensa kanssa.

Sitä paitsi huoneistohotellin apartamentossa on paljon enemmän tilaa kuin hotellihuoneessa.

Kyllä meillä ainakin suositaan apartamentoksia syystä, että toinen lapsistamme on jo lähes aikuinen ja maksamme siis aikuisen hinnan monesti hänen reissuistaan ja toinen on varhaismurkkuikäinen. Joten jos kävisimme syömässä jokainen päivä ravintoloissa, niin samantien voitaisiin unohtaa koko reissaaminen. Mutta kun syödään esim. 3 krt viikon aikana ravintolassa ja lopun ajan mutustellaan hotellissa omia kokkauksia, niin säästyypä siihen reissaamiseenkin ja nähtävyyksien näkemiseenkin rahaa :)).

Me käytämme kuitenkin joka päivä ravintoloiden tarjontoja tehdessämme kävellen tutkimusmatkoja lähimaastoon ja janon yllättäessä pysähtelemme paikallisiin pieniin kuppiloihin, samalla ehkä pieniä "tapasannoksia" nauttien. Kalliiksi se tulee, mutta tulkoot! :D

Samalla tulee kokkailtua paikallisia ruokia ja tutkittua kauppojen antimet hieman tarkemmin, sekä vertailtua niitä suomen tarjontoihin.
        Ainoastaan halvoissa maissa syödään joka päivä ravintolassa koko perheen kanssa.

Mutta, kunhan puolison kanssa päästään joskus kahdestaan reissuun, emme todellakaan kokkaile, vaan käytämme surutta ravintoloiden anteja ;)

• handle
        perheellinen kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin suositaan apartamentoksia syystä, että toinen lapsistamme on jo lähes aikuinen ja maksamme siis aikuisen hinnan monesti hänen reissuistaan ja toinen on varhaismurkkuikäinen. Joten jos kävisimme syömässä jokainen päivä ravintoloissa, niin samantien voitaisiin unohtaa koko reissaaminen. Mutta kun syödään esim. 3 krt viikon aikana ravintolassa ja lopun ajan mutustellaan hotellissa omia kokkauksia, niin säästyypä siihen reissaamiseenkin ja nähtävyyksien näkemiseenkin rahaa :)).

Me käytämme kuitenkin joka päivä ravintoloiden tarjontoja tehdessämme kävellen tutkimusmatkoja lähimaastoon ja janon yllättäessä pysähtelemme paikallisiin pieniin kuppiloihin, samalla ehkä pieniä "tapasannoksia" nauttien. Kalliiksi se tulee, mutta tulkoot! :D

Samalla tulee kokkailtua paikallisia ruokia ja tutkittua kauppojen antimet hieman tarkemmin, sekä vertailtua niitä suomen tarjontoihin.
        Ainoastaan halvoissa maissa syödään joka päivä ravintolassa koko perheen kanssa.

Mutta, kunhan puolison kanssa päästään joskus kahdestaan reissuun, emme todellakaan kokkaile, vaan käytämme surutta ravintoloiden anteja ;)

Funchalista löytyy ravintolaa vaikka jokalähtöön ja olemme huomanneet, että paljon voi myös säästää, kun katsoo missä ravintolassa syö, vanhassakaupungissa lounasaikaan on suorastaan edullista.
        Illalla hotellialuuella lähes aina hintavampaa ja suorastaan kallistakin.
        Joka kukkarolle.
        Itse laitamme myös pientä purtavaa, mutta pääasiassa syömme ravintoloissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe