Hei kaikille!
Minulla on 17 tuumainen katodisädeputkella varustettu matkatelevisio jolla olen tähän asti tullut hyvin toimeen. Viimeisten kuukausien aikana on tullut muotiin niinsanotut taulutelevisiot. Uskoisin että tämä on vain ohimenevä villitys ja muutamien vuosien kuluttua kaikilla on taas putkitelevisiot koristamassa olohuoneiden nurkkia. Nyt minäkin haluaisin hypätä tähän muoti-ilmiöön mukaan ja katsoa ohjelmia litteältä ruudulta. Tietääkö kukaan että pystyykö perinteisen putkitelevision jollakin tavalla litistämään litteäksi ja minkä kokoinen esimerkiksi minun 17 tuumaisesta näyttöruudusta tulisi?
Eräs ystäväni kertoi minulle laittaneensa 20 tuumaisen Saloransa mankelin läpi ja lopputulos oli noin 36 tuumainen ruutu.
Millä tavalla pystyn vaikuttamaan siihen että tuleeko televisioni muutostyön jälkeen käyttämään LCD- vai plasmategnologiaa?
Mistähän saisi hankittua HDMI-liittimiä jotka voisin ohennusoperaation aikana asentaa televisiooni?
Lisäksi haluaisin että ruudun kuvasuhde vaihtuisi 4:3 -> 16:9. Täytyykö tuossa kuvasuhteen muutostyössä käyttää jotain muuta laitetta kuin naapurini mainostamaa tekstiilien prässäämiseen tarkoitettua mankelia?
Samalla kun laitan televisiooni HDMI-liittimiä niin jos vain mahdollista asentaisin myös sisäänrakennetun kovalevyllisen digiboksin. Jos kokemuksia digiboksin asentamisesta televisioon niin mielellään vinkkejä tänne.
Putkitv:n muutostyö
7
626
Vastaukset
- litistystäkin
yritetty, mutta lasiosat pitäisi ensin saada niin kuumaksi, että muokkaus onnistuisi.
- test8861
Minä olen katsonut jo vuosia TV ohjelmia "Putkesta littu" systeemillä.Laita se putki tv kirjahyllyn taakse lattialle kuvapuoli ylöspäin.Laita sen yläpuolelle 17 tuuman peili sopivasti kallelleen katsojaan päin.Näin sulla on littuTV, vain 3mm paksu.Menee muutama tovi ennenkuin oppii lukemaan tekstiä peilikuvana, mutta itsellä ainakin homma sujuu.Rohkeasti kokeilemaan.
- kokeilinkin,
mutta mun putkella on sellainen ominaisuus, että värit sekoo, kun lasi on ylöspäin. Se ikäänkuin ottaa magneettikenttää jostain kuunpilkuista vissiin. Kuvan sain kyllä käännettyä, kun katsoin linssien läpi. Otin nimittäin vanhoista mulkosilmätaskulampuista ne suurennuslasit, mutta voihan siinä käyttää vanhoja alkon pullonperseitäkin. Naapuri kyllä neuvoi, että tv:n voi myös kääntää toisinpäin, mutta tuota en oo vielä ehtinyt kokeilla.
- muutostyön
tehdä oikeaoppisesti ja niin, että toosa vielä sen jälkeen toimiikin, ota vehkeen kotelon ulkoreunoista mitat ja piirrä ne seinään, joka on naapuriasi vasten. Otat sitten rälläkän, jossa on timanttilaikka ja puhkaiset seinään tuon aukon, kun ei naapuri ole kotona. Tuota voit ensin kuulostella koputtamalla seinään ja jos vastaa, on syytä vielä odotella. Jos onnistut 100%:sti tuossa leikkaushommassa, tv istuu seinään kuin tatti ja väin mulkosilmäinen ruutu on näkösällä.
- työkaluja..
noi timanttilaikat on kalliita. ja jos työkalut puuttuu niin taulutelkan saa tehtyä kätevästi laittamalla parvekkeelle keittiönpöytä ja sen päälle telkkari putki kohti ikkunaruutua.
bonuksena että jos tv-kyylä tulee paikalle niin laittaa vain verhot kiinni ja kaukosäätimen maitopurkkiin.
- Tuotnoin
Ehdottamasi menetelmät ovat auttamatta vanhanaikaisia. Nykyaikainen tapa hoitaa asia on tehdä rullallisesta foliota päähine, jossa on n. 20 cm pitkä antennimainen suipponeva osa. Sitten varastat äitisi masennuslääkkeet ja kietaiset niitä n. puoli tölkillistä...sitten ei kuin parvekkeelle tai terassille istumaan ja avot, kykenet vastaanottamaan aivan uniikkeja lähetyksiä. Suurena etuna on myös se että ohjelmien juonenkäänteet ovat aina yksilöllisiä ja tapahtumasarjat ovat katsojalle mieleisiä poikkeksetta. Kanavaa voit vaihtaa räpyttelemällä silmiä kolmasti.
Em. on aivan uusinta uutta langatonta teknologiaa ja se on syytä pitää salassa sillä tv:n valmistajat ympäri maailmaa ovat salaliitossa tuhotakseen ko. järjestelmän. SO BE AWARE.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2382699- 1011134
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221098Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58995Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 63841
- 41807
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238805- 121769