Case IH 4240 pro

pyöränpotkija

Mimmonen laite? Pikavaihteet? Tyypillisimmät viat noin 3000 tuntia ajetuissa? Kuinka syö rauhallisessa ajossa ainetta? Ja mitä ostoa harkitsevan kannattaa erityisesti huomioida?
Kiitoksia vastaajille jo etukäteen.

48

18276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertti.

      Kyseessä on Natikan luotettavaa perustekniikkaa hyödyntävän 4000-sarjan paras versio. Traktori on pienikokoinen ja ketterä, mutta suoriutuu monista töistä siinä, missä vähän isommatkin. Moottori on äreä ja erittäin sitkeä koko- ja teholuokassaan. Mikäli kone on asiallisesti pidetty ja huollettu ja varsinkin perässä on olleet oikeanlaiset öljyt, niin tyypillisimmät viat rajoittuvat pieniin sähkövikoihin.

      Pikavaihde on nappi vaihdekepissä. Vaihtamistapahtuma ei ole järin pehmeä, mutta hyödyllinen toiminto joka tapauksessa.

      Hytti alkaa olla jo vähän jälkeenjäänyt. Vivut nyt ovat tavoitettavissa, mutta istuin ei ole järin ihmeellinen, melutaso on jo ikäisekseen korkea ja esim. ratisssa ei ole mitään säätöjä.

      Nämä kun eivät ole mitään muotitraktoreita (vrt. JD tai Valtra), niin hinnat ovat hyvin houkuttelevia.

      • renkaanpotkija

        Näitä samoja ominaisuuksia olen muualtakin kuullut. Ikävä tuo ratin säätämättömyys ja melutaso, mutta täytyy ilmeisesti käydä vieläkin kolistelemassa myyjän ovea. Saas nährä kuin käy.


    • vaihtoehto

      perustekniikalla oleva kone, varsin kompakti vehje moniin hommiin, sekä pellolle että metsään.
      Varaosia saa tarvikeliikkeistä ettei tarvitse mennä turhaan agritekille pulittelemaan. Mitenkä muuten peräöljyjen laita, onko siellä suositus HY-tranille?
      Näin siis 85- sarjassa, öljynä vähän turhan arvokasta litkua, kun niissä kuitenkin toimii myös ihan hyvin Nesteen Gear MJ 46, joka on hinnaltansa jonkin verran edullisempaa.
      Moottorin pitäisi kestää, kytkin saattaa olla heikoin paikka, varsinkin jos on ek-koneena ollut.

    • melukaan

      ei ole sen kummempi noissa 4200-sarjoissa kuin uusissakaan koneissa: 85-/95-sarjan jälkeen äänieristystä moottorin suuntaan on lisätty. Heikoin lenkki on starttimoottori

    • sellasen

      ja huonoin lenkki on kytkin akseli tahtoo katketa raskaassa työssä ja lumihangessa revittäessä ei sikäli kallis mut iso homma vaihtaa ja siihen saa sen vahvemman sit samalla, muuten ihan hyvä peli..kokoisekseen

    • ceissi#1

      Tallista löytyy tuommonen -95 vuoden case 4240 ja hyvin on toiminut.
      Mittari näyttää 4500 tuntia ja remontteja mitä tähän mennessä on tehty:
      -puhaltimen moottori
      -tuulilasinpyyhkimen moottori
      -kytkin
      -kytkimen aksila
      -jarunjen pääsylinteriin uudet tiivisteet
      ja mitään sähkövikoja ei ole ainakaan meidän traktorista löytynyt.
      Meillä kone on ollut pääasiassa ek-käytössä sekä peltohommissa ja todella vähäisessä metsäkäytössä. Eli todella varmatoiminen peli on kyseessä vaikka kaasua on ihan reippaasti annettu koneelle.

      Perässä on aina ollut hy-tran öljyt joten perän kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

      Suuri plussa casessa on sen ketteryys! Kääntyy todella pienessä tilassa. Valtrat on kömpelöitä menopelejä verrattuna caseen.

      • wrtyfgh

        sanokaapa minkä kokonen metsäkärri kannatta ostaa 4240 prohon ja mitä ootta ite käyttänny.


      • po
        wrtyfgh kirjoitti:

        sanokaapa minkä kokonen metsäkärri kannatta ostaa 4240 prohon ja mitä ootta ite käyttänny.

        ei casella voi metsään mennä muovi kanisterit menee puhki,maavara pieni,istuin ei käänny ympäri,rappuset hajoo,pitää olla valmet tai fiat(metsä ohjaamolla) 38" renkailla.


    • Case4240lli

      Mikä neuvoksi kun 4240:n kone sammui aivan varoittamatta, öljyä on joka paikassa mutta polttoainepuolella vika voi olla, kone on alle 5000 tuntia ajettu joten ei pitäisi vielä olla tiensä päässä??

      Olen monia temppuja tehnyt, suodattimet, letkut ym vaihtanut, sylinterille tulee polttoainetta kyllä??

      Onko jollakin ollut samanmoisia kokemuksia??

      • Tuttujuttu kerrasta

        Syöttöpumpun stefa vuotaa nokkapäästä. Pumppu irti ja korjaamolle: helppo nakki kunhan muistat että moottorin ei saa pyörähtää sillä aikaa kun pumppu on poissa. Vain keskimutterin saa irroittaa sieltä jakopäästä, ettet vain mene koskemaan niihin kolmeen säätöpulttiin, tulee vähän isompi työmaa löytää ruiskutus kohdilleen.


      • Tuttujuttu kerrasta
        Tuttujuttu kerrasta kirjoitti:

        Syöttöpumpun stefa vuotaa nokkapäästä. Pumppu irti ja korjaamolle: helppo nakki kunhan muistat että moottorin ei saa pyörähtää sillä aikaa kun pumppu on poissa. Vain keskimutterin saa irroittaa sieltä jakopäästä, ettet vain mene koskemaan niihin kolmeen säätöpulttiin, tulee vähän isompi työmaa löytää ruiskutus kohdilleen.

        http://www.messicks.com/cas/4097.aspx

        Tuossa osoitteessa on kuva kun klikkaat: fuel system/fuel injektion pump and hubs


    • Case4240lli

      Tuo kuulostaa kyllä hyvin loogiselta, järjestelmä ottaa siis mainitsemasi rikkinäisen stefan kautta ilmaa eikä lähde käyntiin. Onko stefa vaihdettavissa myös omatoimisesti vai pitääkö koko pumppu räjäyttää kappaleiksi jotta stefan voi vaihtaa??

      • Tuttujuttu kerrasta

        Saisi sen varmaan itsekin vaihdetuksi, mutta se ei dieselhuollossa paljon maksa ja sitten tulee ainakin kunnolla tehdyksi ja saat takuuvarmasti oikean osan. Tekevät varmasti mukaan, kunhan sovit vähän aikaa.. Minulle vaihdettiin extemporee mukaan vain - menikö vartti aikaa?? Niin, siellähän tapahtuu niin, että sen stefan läpi menee polttoaine jakopään kautta moottoriin, eikä syöttöpumppu tee tarpeeksi painetta käydäkseen, koska se vuotaa. Itse huomasin vian siitä, kun moottoriöljy lisääntyi.


      • Case4240lli
        Tuttujuttu kerrasta kirjoitti:

        Saisi sen varmaan itsekin vaihdetuksi, mutta se ei dieselhuollossa paljon maksa ja sitten tulee ainakin kunnolla tehdyksi ja saat takuuvarmasti oikean osan. Tekevät varmasti mukaan, kunhan sovit vähän aikaa.. Minulle vaihdettiin extemporee mukaan vain - menikö vartti aikaa?? Niin, siellähän tapahtuu niin, että sen stefan läpi menee polttoaine jakopään kautta moottoriin, eikä syöttöpumppu tee tarpeeksi painetta käydäkseen, koska se vuotaa. Itse huomasin vian siitä, kun moottoriöljy lisääntyi.

        Millaisella säällä sinulla vika ilmeni, nyt yksi 45 vuotta dieselkorjaajana ollut väitti ettei sen stefan vuoto vaikuta käyntiin mitenkään jos sylinterinpäässä putkesta tulee polttoainetta. Sanoi että kylmällä ilmalla voi vuoto olla niin suuri ettei kone käynnisty mutta lämpimämmällä säällä stefa tulee taas kimmoisaksi eikä vuoda juuri yhtään. Täällä on -30 asteen pakkaset joten en ole vielä pumppua purkanut, se olisi pihalla tällä säällä lähes itsemurhaa kun lämmintä tilaa mulla ei ole. Yritin dieselkorjaajalle kertoa juuri tuota paineasiaa, hänen mukaansa rikkinäinen stefa ei ole syynä vaan alkoi selittää suuttimien tukkoisuutta.
        Tuttu traktorimies taas sanoi että näillä töillä ei suuttimiin tarvitse koskea ollenkaan, hänellä oli ollut muutama eri merkkinenkin ja koskaan suuttimiin ei ollut tarvinnut kajota.
        Lauhtuisi sää että uskaltaisi käydä rautaan kiinni. Pitääkin tarkastaa tuo öljymäärä seuraavana, viime lisäyksestä on aikaa ja jos on yli rajottimien niin sen täytyy vuotaa myös jakopäähän polttoainetta.


      • Case4240lli
        Tuttujuttu kerrasta kirjoitti:

        Saisi sen varmaan itsekin vaihdetuksi, mutta se ei dieselhuollossa paljon maksa ja sitten tulee ainakin kunnolla tehdyksi ja saat takuuvarmasti oikean osan. Tekevät varmasti mukaan, kunhan sovit vähän aikaa.. Minulle vaihdettiin extemporee mukaan vain - menikö vartti aikaa?? Niin, siellähän tapahtuu niin, että sen stefan läpi menee polttoaine jakopään kautta moottoriin, eikä syöttöpumppu tee tarpeeksi painetta käydäkseen, koska se vuotaa. Itse huomasin vian siitä, kun moottoriöljy lisääntyi.

        Kiitos muuten noista räjäytyskuvien linkistä, niitä en löytänyt mistään ja nyt olen linkkiä katsellut. Käyttöohjekirjaa olen myös metsästänyt löytämättä sekä tee se itse korjauskäsikirjaa. Tiedätkö sinä onko nettiviidakossa ko. aineistoa??


      • Tuttujuttu kerrasta
        Case4240lli kirjoitti:

        Kiitos muuten noista räjäytyskuvien linkistä, niitä en löytänyt mistään ja nyt olen linkkiä katsellut. Käyttöohjekirjaa olen myös metsästänyt löytämättä sekä tee se itse korjauskäsikirjaa. Tiedätkö sinä onko nettiviidakossa ko. aineistoa??

        Nyt täytyy kysyä, että eikö sinulla olekaan "öljyä joka paikassa"? Käsitin tällä, että kampikammioon öljy on lisääntynyt ja SITÄ vikaa "korjasin". Jos ei niin ole, että öljy olisi merkittävästi lisääntynyt, stefa ei ole vikana. Ei minun koneeni siksi sammunut ollenkaan.
        Toinen tarina oli sitten mystinen sammuminen ja kävin kaiken läpi: Tarkistin polttoaineen saannin, tein kaikkeni, kuten sinäkin. Lopulta vein syöttöpumpun huoltoon: se avattiin ja vaihdettiin tiivisteet kaikki uudet, vaikka mitään vikaa siitä ei löydetty. Seuraavaksi vein suuttimet diesel-huoltoon, jossa todettiin, että ovat loppuun kuluneet. Laitoin uudet ja kas: kone käynnistyi. Ajoin sillä noin 20 minuuttia ja se sammui, eikä millään käyntiin. Kyllästyin ja lopuksi merkkikorjaamo haki traktorin - ja se jäi sille reissulle. Vaihdoin uuden traktorin. Korjaamo oli irroittanut suuttimet ja mennyt diesel-huoltoon. Taas lausunto: "Loppuun kuluneet". Vasta vuoden jälkeen hoksasin, että konepihallamme oli tyhjiä AIV-liuoskannuja... Ja kylällämme "teräviä" nuoria miehiä


      • Tuttujuttu kerrasta
        Case4240lli kirjoitti:

        Kiitos muuten noista räjäytyskuvien linkistä, niitä en löytänyt mistään ja nyt olen linkkiä katsellut. Käyttöohjekirjaa olen myös metsästänyt löytämättä sekä tee se itse korjauskäsikirjaa. Tiedätkö sinä onko nettiviidakossa ko. aineistoa??

        Minulla saattaa olla käsikirja vielä jossakin, ellen ole sitä koneen mukaan vienyt silloin.. Ilmoittelen täällä jos löydän - sen saa kyllä mukavasti jos se vain on olemassa. Korjaamokäsikirjaa ei ole kuin korjaamolla, mutta huoltoja yms. siinä käyttäjän käsikirjassa on.
        Tässä vielä sen osaluettelon etusivu:
        http://www.messicks.com/caseparts.aspx


      • Tuttujuttu kerrasta
        Case4240lli kirjoitti:

        Kiitos muuten noista räjäytyskuvien linkistä, niitä en löytänyt mistään ja nyt olen linkkiä katsellut. Käyttöohjekirjaa olen myös metsästänyt löytämättä sekä tee se itse korjauskäsikirjaa. Tiedätkö sinä onko nettiviidakossa ko. aineistoa??

        Vielä yksi juttu: Oletko tarkistanut ilmansaannin? Siis ihan tarkistaen ilmanpuhdistimen siitä moottorin päältä ja se lituskainen ilmanottoputki.. Tuon nykyisen sammumista ihmettelin lunta penkalle nostaessa. Ilmanottoaukolle pudotti lumikasaa jota hoti ilmanottoon: se jäätyi ja kone sammui


      • 23

        Jakajapumpuissa pitää olla 0,5k paine runngossa, jotta syottöpää toimii kunnolla.
        Siis jos runko valskaa tefan kautta käynnistyvuus huononee.
        Käynti muuten saattaa olla moitteeton käynnistyttyä.
        Samalla jos vuoto on oljytilaan päin potttoainetta saattaa mennä oljytilaan ja öljyn määrä lisääntyy, voitelun kannalta huono juttu.


      • Jukkis H
        Case4240lli kirjoitti:

        Kiitos muuten noista räjäytyskuvien linkistä, niitä en löytänyt mistään ja nyt olen linkkiä katsellut. Käyttöohjekirjaa olen myös metsästänyt löytämättä sekä tee se itse korjauskäsikirjaa. Tiedätkö sinä onko nettiviidakossa ko. aineistoa??

        Käyttöohjekirja CD on myynnissä nettikoneessa - ei noita ilmaiseksi ikinä mistään saa ja sillä säästää kyllä helposti remonttikuluissa


      • laes
        Tuttujuttu kerrasta kirjoitti:

        Nyt täytyy kysyä, että eikö sinulla olekaan "öljyä joka paikassa"? Käsitin tällä, että kampikammioon öljy on lisääntynyt ja SITÄ vikaa "korjasin". Jos ei niin ole, että öljy olisi merkittävästi lisääntynyt, stefa ei ole vikana. Ei minun koneeni siksi sammunut ollenkaan.
        Toinen tarina oli sitten mystinen sammuminen ja kävin kaiken läpi: Tarkistin polttoaineen saannin, tein kaikkeni, kuten sinäkin. Lopulta vein syöttöpumpun huoltoon: se avattiin ja vaihdettiin tiivisteet kaikki uudet, vaikka mitään vikaa siitä ei löydetty. Seuraavaksi vein suuttimet diesel-huoltoon, jossa todettiin, että ovat loppuun kuluneet. Laitoin uudet ja kas: kone käynnistyi. Ajoin sillä noin 20 minuuttia ja se sammui, eikä millään käyntiin. Kyllästyin ja lopuksi merkkikorjaamo haki traktorin - ja se jäi sille reissulle. Vaihdoin uuden traktorin. Korjaamo oli irroittanut suuttimet ja mennyt diesel-huoltoon. Taas lausunto: "Loppuun kuluneet". Vasta vuoden jälkeen hoksasin, että konepihallamme oli tyhjiä AIV-liuoskannuja... Ja kylällämme "teräviä" nuoria miehiä

        Siellä pihalla on varmaan paljon muutakin rojua.


    • masinistit

      Mitähän tuo ” öljyä on joka paikassa ” tarkoittaa? moottori vai diesel öljyä.
      Polttoaineen puutokseen kone sammuu – syyn selvitessä voi asian korjata.

      Tuleeko pumpulle asti poltonainetta > putki irti ja pyöritä konetta, jos tulee suuttimen putken löysäys ja taas starttaamaan ainetta pitäisi tulla sykäyksittäin – ja sammalla tuli polttoaine järjestelmä ilmattua .

      Ellei ainetta tule ruiskutuspumpulle puhdista tukkeumat/ vaihda suodatin.

      Sammuko kone virta-avaimesta vai erillisellä vivulla, jos virta-avaimella sammutus solenoidi pitää tarkistaa ( pumpun kyljessä oleva ” mutteri ” johon menee 1 sähköjohto.

    • Tuttujuttu kerrasta

      Mikäpä siinä traktorissa lopulta oli vialla?

      Käyttöohjekirjaa ei ollut enää, se lähti koneen mukaan.

    • Mikä mättää, kun Case 4240 vm 1995 pienempi vaihdekeppi jumittuu joskus paoikoilleen ja irtoaa vasta, kun isompaa keppiä liikauttaa?

      • caseih natikka

        sulla on pikavaihde päällä,ota se pois päältä niin ei jumita,itse en käytä pikaa nurkka ajossa ollenkaan.siinä on kyllä sähkökatkaisin kytkinpolkimen alla pikavaihteen irroittamiseksi kytkintä painettaessa,siinä namiskassa on kosketus häiriöö vanhemmiten...laita uus katkaisin tai muista ottaa pikavaihde pois vaihteenvaihdon ajaksi niin loppuu se jumiminen......


      • jokavi.luomala1
        caseih natikka kirjoitti:

        sulla on pikavaihde päällä,ota se pois päältä niin ei jumita,itse en käytä pikaa nurkka ajossa ollenkaan.siinä on kyllä sähkökatkaisin kytkinpolkimen alla pikavaihteen irroittamiseksi kytkintä painettaessa,siinä namiskassa on kosketus häiriöö vanhemmiten...laita uus katkaisin tai muista ottaa pikavaihde pois vaihteenvaihdon ajaksi niin loppuu se jumiminen......

        Tarkentaisitko sähkökatkaisijan paikkaa, kun täällä sisämaassa eivät huoltomiehet tiedä siitä mitään. Pelkkä pikavaihteen päältä ottaminen ei oiretta poista.


    • suzuki4

      onko case 4240 polttoaineen siirtopumppua kun kaveri ei löydä sitä,sammui tielle pitäs saada käyntiin.

    • case rattori

      kesä laatu tankissa,suodatin jalassa on käsipumppu,muuten jakaja pumppu imee kyllä ite

    • Timochenko

      http://www.nettikone.com/case-ih/4230/1083525
      4240 casen saa helposti metsäkuntoon
      pohjapanssari vaan alle ja istuimen alle pyöriva lautanen
      tulee hyvä metsä kampe

      laita vielä takaisku polttoaine tankin ja siirto pumpun väliin niin alkaa lähteä hyvin käyntiin

    • Jokavi Luomala

      Kenellä on Case 4240 traktori. On ko vaihteistossa ilmeenyt jumittumista, etenkin pikavaihteessa?
      Kiitollisena vastauksesta!

      • Nitto

        Meillä on 4240 pro. Jumiminen loppui kun tehtiin kytkinremontti. Levystä oli yksi jousi kääntynyt poikittain. Oli varmaan vaivannut jo pitempään. Lopulta ei mennyt vaihteet ollenkaan ja säätö ei auttanut.


    • caseeee

      sulla on pikavaihde päällä,ota se pois päältä niin ei jumita,itse en käytä pikaa nurkka ajossa ollenkaan.siinä on kyllä sähkökatkaisin kytkinpolkimen alla pikavaihteen irroittamiseksi kytkintä painettaessa,siinä namiskassa on kosketus häiriöö vanhemmiten...laita uus katkaisin tai muista ottaa pikavaihde pois vaihteenvaihdon ajaksi niin loppuu se jumiminen......

    • Kustaa Lärvätsalo

      Kai tuo nyt koirankusemarenkaan pystyssäpitäjänä menettelee. Ainakin niitä näkee tuolla kylillä, että kyllä hanakasti koirat takakoipeaan nostaa kun sase on parkis.

    • .....

      Meillä oli kerran tässä kyseisessä mallissa niin ettei pikavaihde vaihtunut ollenkaan vaan jäi ''kilpikonna asentoon'' no sillä ajettiin sitte 1 kevät sillä pikavaihteella. Mutta eräänä päivänäpä koitin napista että toimisikon tuo pikavaihde ja kas kummaa sehän toimikin taas,en tiedä missä kohassa oli sähkövikaa ilmeisesti jossain ollut hapettumaa mutta lähtenyt sitten ajan saatossa pois. Traktorilla tosiaan ajettu 5500h ja ek keulassa.

    • 4240 PRO

      Case IH 4240 pro:ssa alkoi hyrauliikka ja sen myötä ohjaustehostin tökkiä pienillä kierroksilla. Onko kellään kokemusta tai ideoita mikä on vikana kun öljyjä on kuitenkin tarpeeksi ainakin tikkujenn mukaan. Ja tökkiminen ei ole mitenkään kovin pientä, alle 1000rpm kierroksilla ei edes ohjaustehostin toimi juuri laisinkaan.

    • Hengailua

      No sellainen hippoinen hilavitkutin, jolla ei tosi töitä tehdä.

    • .....

      Sulla voi olla pumppu menny väljäksi,ettei tuotto enään oikeen riitä rattaitten kääntöön. Näissä kun on vain 1 hydrauliikka pumppu. Voihto ei ole mikään mahdoton homma,tankki pitää irroitaa.

      ''No sellainen hippoinen hilavitkutin, jolla ei tosi töitä tehdä.''
      Jaa,no sinä et ole tainnut sitten ikinä tainnut casella ajakkaan.
      Sillä minä oon tehnyt TÖITÄ kyseenomaisella raktorilla noin 5vuotta,ja eipä tunnu siltä että tarttis merkkiä vaihtaa. Caset on vain semmosia että niistä ei moni tykkää koska kyljessä ei lue ''Valtra'' eikö made in finland.

    • 4240 PRO

      Epäilin tuota pumppua kans. löytyykö pumpusta muuten helposti merkkejä siitä että se olisi väljä jos sen tarkistais, vai onko se kuinka vaikea arvioida
      ?

    • Pikkupropleema

      Asiasta toiseen. Tietääkö kukaan miten tuohon 4240 vaihdetaan ulosottoakseli? Lähteekö ilman isompaa purkamista? Menin metässä katkaisemaan 540 akselin ja kuormain toimii aisalla olevalla pumpulla ja nosturi on sivulla että liikkuminen tien varteen ei onnistu

      • Cassse

        Hei itsellä sama probleema miten vaihdetaan akseli? Onko tietoa?


      • Pikkupropleema

        En ole saanu vielä selkoa. Saiskohan akselin ympäriltä irottamalla kolme tappia?


      • Pikkupropleema

        No sen verran sain selville että huoltomiestä pitää käyttää. Ei meikäläisellä taidot riitä vaihtamaan. Sen voi vaihtaa joko nostolaitteen kannen irottamalla tai tonnisen kautta jotenkin polttoleikkaamalla lukkorenkaat. Suosittelen kysymään puhelimitse huoltomieheltä.


      • natikka

        gase 4240 syöttöpumpun ajoitus kun tuli avattuuun liikaa pultteja jakopäästä olisko kelläään kokemusta vastaavanlaisesta työstä


      • natikka

        tarkoitan syöttöpumpua ajoitusta


    • Hyttispumppu

      Tohon pumppu hommaan sen verra että ei meidän tarvinnut tankkia irrottaa tosin en tiedä tuosta pro systeemistä ku meillä ei ole pro malli. Mutta aika selvä on että pumppu on loppu.

    • Metsämiess

      Kyllä mun täytyy sanoa että kyl toi 4240 on mehtää iha käypä vehe. Muistaa vaan suojata pohjan ja hommaa kääntyvän penkin. Ja iha paska puhetta että muovitankki menee puhki se on kuitenkin nykyään kaikissa vehkeissä. On ketterä tehoa piisaa mehtään hyvin. Casessa matalin kohta on vetokoukku mutta jos vertaa valtraan niin pitkä akseliväli tekee sen että keskeltä narraa kiinni ja puhun nyt 6400 valtrasta. Meillä on kummatkin mutta valtran olematon sitkeys ja kömpelyys pitää sen piha hommissa ja pellolla. Casessa on tällä hetkellä ehkä 25000h iha tarkkaa tietoa ei ole koska mittari on nollautunut kahdesti. On siinä tiesti ollu vähä perus vikaa että toine taka-akselin laakeri, kannentiiviste, kaks hyttispumppua ja vesi pumppu. No onko se nii paha tossa tunti määrässä? Ei minusta ja kaiken saa rikki jos ajotapa ja huolto on leväperällä. Meillä on metsäkärrinä palmsin 825 ja vetävä kärri sekä 140l säätötilavuus pumppu

      • Anonyymi

        Eihän Case ole kehnoa tekoa, itselläkin ollut monta konetta, kyllä niissä valmeteissakin niitä vikoja piisaa, niistähän ei heti naapurille kerrota


    • Anonyymi

      pitääkö case 4240:ssa vm -97 käyttää vapaakytkinakselia lingotessa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe