Mikä paras ajankohta matkustaa?

lomalle :)

Mihin aikaan vuodesta kannattaa/ei kannata mennä Uuteen Seelantiin?
Ihan perhelomaa tässä ajatellaan, kesto noin viikko tai pari.
Ja muitakin vinkkejä otetaan vastaan, eli mitä siellä kannattais tehdä ja nähdä. Entä mistä halvimmat matkat ja majoitukset? Lasten kanssa ei haluttais ihan missä tahansa asua, vaan pitäis olla esim. oma kylpyhuone :)

4

2395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissus

      Lentomatka Uuteen seelantiin koneen vaihtoineen on niin pitkä, että en lähtisi sinne lasten kanssa lainkaan. Myös viikon loma noin pitkillä lennoilla on huono idea. Kaksi viikkoa on mielestäni ehdoton minimi kun matkustaa toiselle puolelle maapalloa jonne lennot vaihtoineen vie n. 25-29 tuntia/suunta. Myös aikaeroon sopeutuminen vie päivän pari joten viikon loma kuluisi lähes kokonaan lentokoneissa ja aikaeroon sopeutumisessa.
      Lasten kanssa lähtisin ehkä Aucklandiin, Waihihi beachille tai Rotorualle. Toki kahdessa viikossa ennättää vaikka noihin kaikkiin paikkoihin kun vuokraa auton. Ajomatka Auckland-Waihihi on n. kaksi tuntia, sieltä Rotorualle hieman alle. Aucklandissa lapsia viehättää suuri ja monipuolinen eläintarha sekä lauttamatka "tulivuorelle". Waihihi on taas ihana rantalomakohde tyynen valtameren rannalla = siellä viihtyy niin nuori kuin vanha. Rotorualla taas voi käydä rikkikylpylöissä, ihmettelemässä Hells gatea ja kokeilla erinäisiä exdream-lajeja. Rotorualta on myös kohtuun lyhyt matka Matamatalle jossa kuvattiin Taru sormusten herrasta-elokuvan Kontu-kohtaukset yms. Kontuun pääsee vierailukierrokselle. Paikka on hyvin kaunis vaikka ei ko. elokuvasta pitäisikään eli suosittelen.

      Olen laittanut nettisivulle www.paikkaauringossa.fi oman blogin ja sieltä löytyy mm. minun ottamia kuvia uudesta seelannista ja em. paikoista. Käyppä vilkaisemassa:
      http://www.paikkaauringossa.fi/kayttaja/kuvat/5445

      Tulevaisuudessa yritän ehtiä laittamaan tuonne lisää kuvia sekä jokaisesta kohteesta omat matkailuvinkkini ja suositukseni.

      • vinkeistä

        Me vaan yleensä kun lomaillaan, niin lomaillaan koko perheellä. En osaisi lähteä ilman lapsia reissuun. Enkä haluaisi odottaa vielä 15v, että nuorinkin olisi jo aikuinen :)

        Mutta hyviä vinkkejä tuli, kiitos niistä. Annoit paljon ajattelemisen aihetta.

        Kun olet ilmeisestikin tuolla suunnalla reissannut paljonkin, niin mitäs sanot Australiasta? Kannattaako yhdistää samaan matkaan? Entä olisiko se lapsiystävällisempi?

        Entä yleinen hintataso tuolla päin?


      • Kissus
        vinkeistä kirjoitti:

        Me vaan yleensä kun lomaillaan, niin lomaillaan koko perheellä. En osaisi lähteä ilman lapsia reissuun. Enkä haluaisi odottaa vielä 15v, että nuorinkin olisi jo aikuinen :)

        Mutta hyviä vinkkejä tuli, kiitos niistä. Annoit paljon ajattelemisen aihetta.

        Kun olet ilmeisestikin tuolla suunnalla reissannut paljonkin, niin mitäs sanot Australiasta? Kannattaako yhdistää samaan matkaan? Entä olisiko se lapsiystävällisempi?

        Entä yleinen hintataso tuolla päin?

        Aussit on pitkälti saman tyyppinen paikka lapsituristeja ajatellen kuin uusi seelanti. Kyllä niissä lapsikin viihtyy, ei siinä mitään, mutta se pitkä matka lapsen kanssa mietityttää (itse en moiseen lasta mukaan ottaisi). Aikuisillekin on jo aika kestäminen nuo hirvittävän pitkät lentomatkat, lapsista nyt puhumattakaan. Heille aika koneessa tulee eittämättä pitkäksi ja kun perä jälkeen on kaksi yli 10 tunnin lentoa, se on tuskaa.
        Hintatasoltaan uusi seelanti sekä aussit ovat suomen hintoihin verrattuna edullisia. Varsinkin hotellien hinnat tuntuvat tosi halvoilta koska kohtuu tasoisen hotellihuoneen saa jo n. 40-60 eurolla ja jos ottaa vaikka huoneiston motellista, se irtoaa n. 20-30 eurolla. Niissäkin on televisio, WC, suihku ja keittonurkkaus jääkaapilla ja hellalla eli aivan riittävä matkustavalle lapsiperheelle tai kelle vaan joka ei vaadi luksusta. Bensiini on edullisempaa kuin meillä, samoin matkaliput. Lentäminen on varsinkin edullista sillä tuolla päin on kova pudotuskilpailu lentoyhtiöisen välillä ja siitä johtuen lippuja saa todella halvalla: Itse näin tarjouksen, että lento Auckland - Queenstown maksoi vain 59$ suunta eli n. 30 euroa hengeltä. Minä olin varannut liput etukäteen maksoin samasta lennosta kahdelle n. 150$.


      • Kahdesti käynyt
        vinkeistä kirjoitti:

        Me vaan yleensä kun lomaillaan, niin lomaillaan koko perheellä. En osaisi lähteä ilman lapsia reissuun. Enkä haluaisi odottaa vielä 15v, että nuorinkin olisi jo aikuinen :)

        Mutta hyviä vinkkejä tuli, kiitos niistä. Annoit paljon ajattelemisen aihetta.

        Kun olet ilmeisestikin tuolla suunnalla reissannut paljonkin, niin mitäs sanot Australiasta? Kannattaako yhdistää samaan matkaan? Entä olisiko se lapsiystävällisempi?

        Entä yleinen hintataso tuolla päin?

        Olen kyllä samaa mieltä Kissuksen kanssa että pitkä lentomatka ja aikaero Uuteen-Seelantiin on lapsille rasittava koska se on sitä myös aikuisille.
        Toisaalta on hienoa että koko perhe matkustaa yhdessä. Kannattaisi harkita parin päivän pysähdystä puolessä välissä matkaa, Aasiassa tai Amerikassa, tai mistä nyt reitti kulkeekin. Uusi-Seelanti on hieno maa lapsiperheille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2259
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      234
      2027
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1582
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1551
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1321
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1313
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      150
      1291
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      50
      1187
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      67
      1083
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1054
    Aihe