Weimarinseisoja

Simppa.......

Olisiko kokemuksia Weimarinseisojasta?
Olen suunnitellut sellaisen laittoa springerin jatkajaksi. Koiralle tulisi vesityöskentelyä, jänistä, kanalintua, eli melkein kaikkea mahdollista riistaa.
En ole hakemassa tunturiaavan koluajaa, vaan koiraa, joka omaa vahvan mettävietin ja on saava paljon mettäpäiviä.
Minkälaisia nämä ovat kouluttaa ja seurakoirana muidenkin koirien kans?

12

8557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Moi. Omistamme nyt 1-vuotiaan weimariuroksen. Luonne on mitä mahtavin. Weimari on haastava koulutettava eli tarvitsee johdonmukaisen kasvatuksen ja pitkäpinnaisen omistajan. Mutta samalla se antaa omistajalleen todella paljon, on nimittäin viisas koira. Myös seurakoirana weimari on mahtava, palvoo omistajiaan ja haluaa kyllä miellyttää. Ja virtaa löytyy.. =) Suosittelen lukemaan rotukuvaukset tarkkaan, sillä omasta mielestäni ne pitävät weimarin kohdalla hyvin paikkansa. Tarvitsee paljon aktivointia ja seuraa. Metsästysvietti on todella vahva, eli itse antaisin kyseisen rodun vain metsästävään kotiin. Taidot metsässä ovat välillä ällistyttäviä.. Luontainen lahjakkuus, tosin ainahan poikkeuksiakin löytyy =) Suosittelen kyllä rotua, hieno koira on.

Oma weimarimme tulee toimeen kaikkien koirien kanssa, on tullut ainakin tähän asti. Olemme aktiivisesti sosiaalistaneet sitä ihan pennusta asti. Käyttäneet navetassa eläinten luona ja on saanut leikkiä kaikkien koirien kanssa.. Onneksi olemme tehneet niin, koirasta on tullut oikeasti sosiaalinen.

• 5 vuotiaan weimariuroksen o...

Huomio. 1vuotias weimari uros ei ole aikuinen. Vaikka se tulisikin toimeen kaikkien kanssa, se ei kerro vielä mitään siitä millainen se on aikuisena. Kun koirasi on 1,5 - 2vuotta, se näyttää oikeat karvansa. Voi tulla edelleen toimeen muiden urosten kanssa, tai sitten ei.

Nimimerkillä. Kokemusta löytyy...

• korhonen
        5 vuotiaan weimariuroksen o... kirjoitti:

Huomio. 1vuotias weimari uros ei ole aikuinen. Vaikka se tulisikin toimeen kaikkien kanssa, se ei kerro vielä mitään siitä millainen se on aikuisena. Kun koirasi on 1,5 - 2vuotta, se näyttää oikeat karvansa. Voi tulla edelleen toimeen muiden urosten kanssa, tai sitten ei.

Nimimerkillä. Kokemusta löytyy...

hyvä vastaus mutta täytyy myös muistaa ettei myöskään aina ihmisetkään tule kaikkien kanssa toimeen niinmiten sitä odottaa koiraltakaan.

• weimaraner

Hei.

Kannattaa ottaa yhteyttä kasvattajiin ja jutella heidän kanssaan. Varmaa tietoa rodusta saat vain tutustumalla siihen henkilökohtaisesti. Täällä palstoilla on helppo ihmisten huudella varmoja tietojaan.

Weimarit ovat yksilöitä, mutta kaikki (suurin osa) uroksista ei tule enää aikuisena toimeen toisten urosten kanssa. Tämä ei tarkoita sitä, että weimarille on ok rähjätä toisille koirille. Ei missään nimessä - Tuohon on vain kiinnitettävä koulutuksessa huomiota. Oman perheen urokset yleensä menettelee, mutta tiedän sellaisiakin weimari uroksia, jotka eivät aikuistuessaan ole tulleet mitenkään hyvin toimeen edes oman perheen urosten kanssa.

Hyvä nyrkkisääntö on tutustua pennun vanhempiin, ja jutella omistajien kanssa.

Metsävietti on kova, noutajina ovat usein luontaisia. Vaikka miellyttämisen halua on, niin se ei mielestäni ole aivan muiden seisojien luokkaa. Kokemusta on muutamista seisojaroduista. Tai sanotaanko, että näiden miellytämisehalu on erilaista. Oppivat nopeasti, mutta kokeilevat aika usein "onko pakko".

Suunnittelemassasi käytössä weimari on elementissään.

Pentueita on nyt tulossa harvinaisen monta, kannattaa poimia jyvät akanoista.

• Weimari vei sydämen

Onko tieota mistä weimarin pentuja on tällä hetkellä/lähitulevaisuudessa saatavissa? Ketkä suositeltavia kasvattajia?

• korhonen
        Weimari vei sydämen kirjoitti:

Onko tieota mistä weimarin pentuja on tällä hetkellä/lähitulevaisuudessa saatavissa? Ketkä suositeltavia kasvattajia?

käyppä mulkasemassa tuolta www.weimarinseisojakerho.fi saat varmaankin kaikki tarvitsemasi tiedot.............

• korhonen
        Weimari vei sydämen kirjoitti:

käyppä mulkasemassa tuolta www.weimarinseisojakerho.fi sieltäpä pitäis haluamasi tieto löytyä.

• weimarista haaveileva

mihinkä hintahaarukkaan "harmaa aave" menee? Ollaan itteki hakemassa mettästyskoiraa ja weimari ois ykkösvaihtoehto. Mistään ei tunnu noita hintoja vaan löytyvän, kollasin jo koirat.comin keskustelunki, ei ollu missään.

• elmo

taitais olla aika liki 900-1000 euron luokkaa.

• koiruu

weimarista saat kyllä hyvän mettäkaverin jolla riittää virtaa ja jolla vainu pelaa. omaa kokemusta on jo toiskymmentä vuotta ko. rodusta ja en kyllä vaihtais pois...
      rotu tarttee kaikki samat tottelevaisuuskoulutukset kuten muutkin rodut ja saat koiran kyllä pelaamaan ja toimimaan, mutta se täytyy muistaa että weimari kypsyy hitaammin kuin esim. saksanseisoja josta on myöskin kokemusta toistakymmentä vuotta. töitä joutuu tekemään kuten kuidenkin koirien kanssa ja tulee kyllä toimeen koirien kuin ihmistenkin kanssa mutta kaikkihan on kiinni siitä kuinka itse jaksat toimia ja työskennellä koirasi kanssa. weimari on kyllä karski kaveri metsälle mutta myös läheisyyttä kaipaava "kotikoira" joka tarvitsee toimintaa.

• juke

kun kerran saa omistaa tollasen koiran niin siinä on ihan kiinni oisko molemminpuolista.mahtava mettäkaveri pysyy minun näköetäisyydellä ei tarvi mittään kaula tutkia aina hallinnassa en tiiä ens syksynä lähetään karhujahtiin koira kypsä 4-vuotias narttu hyvä metästyskaveri

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe