Laakerivika?

Tero

Maantienopeuksilla ajettaessa oikealle käännettäessä kuuluu kuskinpuoleisesta eturenkaasta ääntä, jota ei tule vasemmalle käännettäessä. Olisiko kyseessä pyörän laakerit vai mikä? Jos selviän pelkällä laakerin vaihdolla, niin minkälainen operaatio se on suorittaa itse, jos ei ole pahemmin aikaisempaa kokemusta? Auto on vuoden -96 farkku Mondeo 2.0 koneella ja takana 170 tkm. Kertokaahan kokeneemmat, niin pääsen eroon ikävästä äänestä ja epätietoisuudesta!

5

1331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyörä

Jos renkaasta tulee se ääni niin ei se laakerivika voi olla. Mutta jos PYÖRÄSTÄ tai sen suunnalta ääni kuuluu, niin laakerivikaa voisi epäillä. Nykynuoriso on katsonut liikaa formuloita jossa mennään renkaanvaihtoon, mutta kuitenkin vaihdetaan pyörät. Tai Räikköseltä irtosi rengas, kun koko pyörä pomppii pitkin rataa. Se musta siinä vanteen ympärillä on se rengas. Vanne rengas muodostavat pyörän jne...

• ho ho

viittii takertuu pikkuseikkoihin..

• Tuning ukkeli

Uskaltaisin epäillä että laakeri on löysällä.

• laakeri

Minulla se muistikuva ettei laakeria voida kiristää.Se menee yksinkertaisesti vain rikki!
      Vika vaatii huomiota. Pahetessaan voi rikkoa joko akselin tai ulkokehäpuolen.Hyvin nopeastikkin!
      Lisääntyvä ääni lopulta jo suoralla ajettaessa on merkki vian pahenemisesta.
      Yksi tapa kokeilla onko laakeri vika on ajaa oiean puoleiseen mutkaan ja kun ääni alkaa kuulua painaa HUOM varovasti jarrua.Jolloin äänen pitäisi kadota.
      Samoin jos auton nostaa ilmaan ja ottaa katsastus otteen pitäisi tuntua pieni välys.
      Alkava laakeri vika voi pitää mainittua ääntä .
      Tarkistuta jollakin korjaamolla.
      Vika vaatii iskunvaimennuksen ym irroituksen.
      Kaiken lisäksi laakeri on todella tiuksati tavallisesti paikoilaan .Joten sitä ei ihan tavallisislla konsteilla irroteta!
      Joten jos olet vain vähän ..kokenut.Aja auto jonnekkin korjaamolle..Tosin kun takuu ei ole voimassa..Voit käyttää jos haluat sitä mitä haluat.Kunhan vain tiedät että osaava varmasti asiansa.Ja muista Ford liike osaa asian ainakin varmasti. Ei minusta kallis..mutta kysy kokonais hinta ja vertaile itse.
      Heillä myös on (ainakin )renkaan paikallaan pyöritys kone jolla voi varmentaa onko vikaa laakerissa..itse epäilin toista rengasta olikin toinen
      Itse laakeri (ainakin minusta )kannattaa ostaa Forsdin alkuperäinen.
      Itselläni söi noita laakereita .Kunnes rasvasimme laakeria (Ei saa purkaa..)eri tasoilta.Kesto ikä piteni huomattavasti.

• mondeo

Vika vaatii huomiota. Pahetessaan voi rikkoa joko akselin tai ulkokehäpuolen.Hyvin nopeastikkin!
      Lisääntyvä ääni lopulta jo suoralla ajettaessa on merkki vian pahenemisesta.
      Yksi tapa kokeilla onko laakeri vika on ajaa oiean puoleiseen mutkaan ja kun ääni alkaa kuulua painaa HUOM varovasti jarrua.Jolloin äänen pitäisi kadota.
      Samoin jos auton nostaa ilmaan ja ottaa katsastus otteen pitäisi tuntua pieni välys.
      Alkava laakeri vika voi pitää mainittua ääntä .
      Tarkistuta jollakin korjaamolla.
      Vika vaatii iskunvaimennuksen ym irroituksen.
      Kaiken lisäksi laakeri on todella tiukasti tavallisesti paikoilaan .Joten sitä ei ihan tavallisislla konsteilla irroteta!
      Joten jos olet vain vähän ..kokenut.Aja auto jonnekkin korjaamolle..Tosin kun takuu ei ole voimassa..Voit käyttää jos haluat sitä mitä haluat.Kunhan vain tiedät että osaava varmasti asiansa.Ja muista Ford liike osaa asian ainakin varmasti. Ei minusta kallis..mutta kysy kokonais hinta ja vertaile itse.
      Heillä myös on (ainakin )renkaan paikallaan pyöritys kone jolla voi varmentaa onko vikaa laakerissa..itse epäilin toista rengasta olikin toinen
      Itse laakeri (ainakin minusta )kannattaa ostaa Forsdin alkuperäinen.
      Itselläni söi noita laakereita .Kunnes rasvasimme laakeria (Ei saa purkaa..)eri tasoilta.Kesto ikä piteni huomattavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5896
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe