Jäin työttömäksi 31.1, minut irtisanottiin. Työtodistus tuli vasta 15.2. kiikutin sen välittömästi työkkäriin, kuten oli helmikuun alussa sovittu. Kolmen viikon päästä tulee joku vitun lisäselvityspyyntö, palautin sen saman tien. Tänään soitin työkkäriin ja kysyin että missä vaiheessa työttömyysturvalausuntoni on, niin sanottiin että käsittelyaika on n.3 viikkoa. Sitte kun se joskus huhtikuun puolella tulee niin saa vielä odottaa pari viikkoa että kela lähettää päivärahapaperit, ja sitten vielä toiset pari viikkoa kun kela käsittelee niitä.
Kysymys kuuluukin, kuvitteleeko edellä mainitut tahot minun elävän pyhällä hengellä nämä 3kk mikä asian käsittelyyn kuluu?
Kun kaikkialla aina hehkutetaan suomen loistavaa sosiaaliturvaa niin voin kertoa että omat kokemukset asiasta ovat hieman päinvastaisia.
Joulukuussa sain maksettua viimeiset voutilla olevat rästit pois, muutamalle perintäyhtiölle jäin vielä velkaa, niin kyllä vituttaa tässä sitten taas 3kk kasvatella velkoja, kun edellisetkin osittain johtuneet nimenomaan kelan ja työkkärin sooloilusta.
Vituttaa ja itkettää.
nimim. taas velkakierteeseen.
työkkärin ja kelan käsittelyajat
34
6350
Vastaukset
- Neuvo
Hei!
Sinulle kuuluu toimeentulotuki. Ottavat varmaan sitten työkkärirahoista ne pois, mutta täytyyhän sinulle toimeentulo turvata siihen asti.
Siis tietysti mikäli sinulla ei ole elättäjää.- mitä vittua
Onhan mulla joo "elättäjä", ikävä kyllä senkin tilit on niin pieniä ettei siitä todellakaan maksella enää mun laskuja ja velkoja. Vuokraan ja ruokaan riittää sen rahat, eipä sitten muuhun.
- Olla...
....Kolmen viikon päästä tulee joku vitun lisäselvityspyyntö, palautin sen saman tien. Tänään soitin työkkäriin ja kysyin että missä vaiheessa työttömyysturvalausuntoni on, niin sanottiin että käsittelyaika on n.3 viikkoa...
Tuo tarkoittaa sitä, että asiasi on mennyt työvoimatoimikunnan käsittelyyn. Saattaa olla tulossa 3 kk:n karenssi, joten mene ihmeessä heti sosiaalivirastoon laittamaan toimeentulotukihakemus vireille.
Jaksamista sinulle!- mitä vittua
Niin ei auta se sossu, ja vaikka auttaisikin niin ajat menee jonnekkin kuukauden päähän joten tässä on taas henkilökohtainen konkurssi edessä.
MInkäs takia mulle 3kk karenssi tulis kun _mut_ irtisanottiin ja syy ei suinkaan ollut se että olisin ollut paska työntekijä. Ne syyt on jossain ihan muualla siinä firmassa. - Tilanteesta...
mitä vittua kirjoitti:
Niin ei auta se sossu, ja vaikka auttaisikin niin ajat menee jonnekkin kuukauden päähän joten tässä on taas henkilökohtainen konkurssi edessä.
MInkäs takia mulle 3kk karenssi tulis kun _mut_ irtisanottiin ja syy ei suinkaan ollut se että olisin ollut paska työntekijä. Ne syyt on jossain ihan muualla siinä firmassa.3 kuukauden erokarenssin saa oli sitten eronnut tai tullut erotetuksi.
Toivottavasti sinä vältät karenssin. Sen välttäminen kyllä edellyttää, että sinulla on riittävän vahvaa näyttöä siitä, ettei syy erottamiseen ollut sinussa. - mitä vittua
Tilanteesta... kirjoitti:
3 kuukauden erokarenssin saa oli sitten eronnut tai tullut erotetuksi.
Toivottavasti sinä vältät karenssin. Sen välttäminen kyllä edellyttää, että sinulla on riittävän vahvaa näyttöä siitä, ettei syy erottamiseen ollut sinussa.Heh, no semmonen kyllä löytyy ja vielä kirjallisena varustettuna myymäläpäällikön allekirjoituksella ;)
Sain nimittäin "läksiäislahjaksi" aivan loistavan suosituskirjeen. - jos irtisanomisen syy
Tilanteesta... kirjoitti:
3 kuukauden erokarenssin saa oli sitten eronnut tai tullut erotetuksi.
Toivottavasti sinä vältät karenssin. Sen välttäminen kyllä edellyttää, että sinulla on riittävän vahvaa näyttöä siitä, ettei syy erottamiseen ollut sinussa.on muualla kuin työntekijässä vai onko ainoa vaihtoehto siinä tapauksessa se tuotannolliset ja taloudelliset syyt ja silloinhan ilmeisesti - jaa jotain.........
- selvityspyyntö
niin saattaa olla että olisit sen 3 kk ollut muutenkin ilman työttömyyskorvauksia - vai tuleeko selvityspyyntö aina kun irtisanotaan - onko sulla karenssin uhka? No joo, kait sieltä sossusta jotain saa tai kelalta toimeentulotukea....
- mulkerot
SOSIAALITOIMI=ITSELLENI
SAATANAN IHMISOIKEUKSIEN POLKIJAT!
T:ihminen joka kysyi kerran apua. - ***
Kirjoitit"Sitte kun se joskus huhtikuun puolella tulee niin saa vielä odottaa pari viikkoa että kela lähettää päivärahapaperit,"
Voithan laittaa Kelaan hakemuksesi vaikka heti?!Kelan hakemuspaperit on ihan julkisesti saatavilla. Tietystikään se ei voi vielä maksaa, kun työkkärin pitää ensin oikeus tukeesi ratkaista.
Siitä mikä päivärahasi tilanne on riippuu mistä sulle on tehty lisäselvityspyyntö. Ellei selvitystä ole tehty työsuhteen päättymisestä niin onko sulla tai perheelläsi yritystoimintaa, onko sulla jotain opiskeluja kesken vai oletko alle 25-vuotias ilman ammatillista koulutusta ja silloin sulta kyseltäis koulutukseen hakuja. - työtöntyötöntyötön
noissa tuntuu kestävän.. ei auta itku markkinoilla..
itellä 3kk karenssi päätty 29.01.08
mutta vitulla päähän, vielähän tässä odotellaan ensimmäisiä kela rahoja =D - kivikautinen
Työkkärin toiminta on käsittämätöntä, työvoimatoimikunnalla on kokous kaksi kertaa kuukaudessa, yleensä toimikunnassa on vain yksi ihminen, joka käsittelee tietyn määrän hakemuksia yhdessä kokouksessa, ne käsitellään saapumisjärjestyksessä.Jos lausuntoja on paljon, ne siirtyy seuraavaan kokoukseen. Olenkin ihmetellyt, että miksi niitä asioita ei käsitellä heti kun ne saapuvat työvoimatoimistoon, vaan pitää odottaa paperipinon kasvamista ja muu aika pyöritellään peukaloita ja odotellaan kokouspäivää. Sosiaalitoimistossa käsitellään hakemukset heti saapumisjärjestyksessä eikä odotella mitään kokouspäiviä.
- tykkään Kismetistä
Olet oikeassa. Asun pienessä kaupungissa ja ne tätöset istuu siellä käsi poskella ja tuijottaa ruutua.
Kun kiipesin veroitoimistoon, niin kurkkasin rappusilta sinne työkkäriin, huomasin että kaksi virkailijaa naposteli karkkipussia, ei ollut kiireen häivää vaan selasivat iltistä.
(ne tietävät mistä kaupungista on kyse kun verotoimiston sisäportaista voi kurkata)
Silti siellä onkaloissaan on "niin kiire".
Niin varmaan. - hehehlolottaa
"Sosiaalitoimistossa käsitellään hakemukset heti saapumisjärjestyksessä"
Tuo oli kyllä hauska kommentti ^^
- haluaa kurjuutta
Työttömien kyykyttämistä, sitähän se tämä on. Ei siinä ole mitään sen erikoisempaa kuin siinäkään, että joka paikasta revitään viimeisiäkin tukiverkkoja alas, vaikka maa on rikkaampi kuin koko historiansa aikana.
- Yks'vanhapiika
Ehkäpä samalla kielenkäyttösi hieman siistiytyy...
Nimimerkkisi aivan sopimaton!- just sopiva
nimimerkki. Enpä ihmettele, miksi olet vanhapiika.
- sitäpä juuri
"Potilasta" näkemättä ja tapausta paremmin tuntematta mutta parikymmentä vuotta noita papereita pyöritelleenä näyttää siltä, että työtodistuksessa ei ole ollut irtisanomisen syytä, ja lisäselvityspyyntö koskee sitä.
Jos irtisanomisen syy on "tuotannolliset ja taloudelliset syyt" tai alunperin määräaikaiseksi sovitun työn päättyminen sen määräajan johdosta, karenssia ei pitäisi tulla.
Muut irtisanomisen syyt tietävät lähes poikkeuksetta kolmen kuukauden karenssia.
Jos käsittelyajaksi luvattiin 3 viikkoa, niin jopa on hyvin asiat. Sillä paikkakunnalla, jonka Kelassa olen noita työkkärin lausuntoja käsittelemässä, aika on 5-6 viikkoa. - sunnfi
Itselläni tilanne : aloitin kuun alussa työharjoittelun (työkkärin kautta, päiväraha jotain
- ei edes tarua
Vaihtoehtosi nro 3 on ehdottomasti paras, koska Suomihan on todettu maailman kaikista maista kaikkein avokätisimmäksi tukien jakelijaksi maahanmuuttajille. Eikä väärien tietojen tai todisteiden antamisellakaan ole niin väliä juu...
- lkllhhhj
Nyt on kulunut 4 viikkoa siitä kun jätin työttömyyspäiväraha paprut Kelaan eikä maksua näy.
Ekaa kertaa hakevalle pitäisi ajan olla 2 viikkoa...- orjatyöläinen
Minun hakemukseni kirjattiin saapuneeksi Kelaan joskus ennen pääsiäistä. Kolmatta kuukautta teen työhatjoittelua, mutta penniäkään ei ole vielä tilille tullut. Lähettivät kyllä kyselyn pankkitunnuksista joskus yli kaksi viikkoa sitten ja jo toivo heräsi, että rahaakin sitten tulisi.
Mutta eipä mitään.
Muille työharjoittelijoille jotka aloittivat samaan aikaan ja lähettelivät hakemuksiaan vasta pääsiäisen jälkeen on kyllä rahat tulleet.
Jaksais koko ajan soitellakaan kelaan kun jo kerran kävin asiasta kysymässä ja sanottiin, että kohta tuloo, kohta tuloo. Kuukausi siitäkin käynnistä jo.
- kela kusee
täällä myös kelan kanssa sapettaa. itselleni työttömyysturvaa maksettiin viimeksi 20.5 päivään , yleensä kun tulee kirjekotia viimemaksusta ja siinä mukana tulee uusi maksulappunen joka palautetaan sitten tiettynäpäivänä ja laitetaan ruksi että on ollut työtön sen ajan. mutta näin ei käynykkään maksu lappua ei ollut kirjekuoressa. no jäin odottelemaan milloin kirje saapuu, ei saapunut menin kelaan kysymään asiasta. sanoivat että on mennyt yli 1kk viime maksusta joudut hakemaan työttömyysturvaa uudestaan. nyt on mennossa jo 3kk eikä ole vieläkään hakemusta käsitelty vaikka maksamiselle ei ole estettä.
- Mitäs odottelit
Mitä sitten odottelit niin kauan ja et ottanut heti yhteyttä Kelaan, ei niitä erikseen enää lähetellä jos jäänyt postituksesta pois. Netin kautta kun täyttää hakemuksensa ei tarvii kytätä millon Kela postittaa kuorensa. Nyt ei voi muuta sanoa, kun tyhmyydestään saa kärsiä itse.
- Kela hidastelee
Mitäs odottelit kirjoitti:
Mitä sitten odottelit niin kauan ja et ottanut heti yhteyttä Kelaan, ei niitä erikseen enää lähetellä jos jäänyt postituksesta pois. Netin kautta kun täyttää hakemuksensa ei tarvii kytätä millon Kela postittaa kuorensa. Nyt ei voi muuta sanoa, kun tyhmyydestään saa kärsiä itse.
Minulla loppui työt 15.6.Sain tästä onneksi tietää kaksi viikkoa ennen joten pistin heti soittoa palkanlaskentaan ja tilasin kaikki mahdolliset paperit KELAA varten.Työssäoloehtoja en täyttänyt joten liiton rahaa en saisi,enkä peruspäivärahaa.Tiesin siis heti laittavani hakemuksen Kelaan enkä esim.liittoon.Työttömäksi ilmoittauduin heti 15.6 netissä ja kävin TE-keskuksessa.Sieltä annettiin lausonto ja luvattiin se seuraavaksi arkipäiväksi KELAAN ja näin tapahtuikin.
Tismalleen 4 viikkoa meni KELAn käsitellessä asiaa.Kaikki asiakirjat ja liitteet oli viimeisen päälle,koska minulla oli tuo kahden viikon aika tilata kaikki mahdolliset paperit aina uutta verokorttia myöten valmiiksi ja kaikki toimitin Kelaan.Kaikki oli siis valmiina,mutta käsittely kesti 4 viikkoa.
En uskalla ajatellakkaan mitä olisi ollut jos olisi pitänyt alkaa sinä päivänä toimimaan,kun työt loppui ja jos ei olisi tiennyt mitä liitteitä toimittaa Kelaan.Ja sitten olisi saanut lisäselvityspyyntöjä ynnä muita.
Kelalla on harvinainen lahjakkuus käsitellä ihan selviä tapauksia viikkokausia.Sama oli asumistuen kanssa.Tasan neljä viikkoa käsittelivät.Sen sijaan yhden etuuden lopetin eräänä maanantai-iltana virka-ajan jälkeen.Päätös sen lopettamisesta tuli seuraavana aamuna klo. 8.30.Kyllä se päätöksenteko siis toimii JOS SE ON KELAN EDUN MUKAISTA!
Onneksi laitoin hakemukset verkkopalvelussa niin pääsin helposti näkemään päivämäärät koska mikäkin hakemus on jätetty eikä tarvinnut arvailla miten posti sen kuljettaa. - jakdhkjdd
Kela hidastelee kirjoitti:
Minulla loppui työt 15.6.Sain tästä onneksi tietää kaksi viikkoa ennen joten pistin heti soittoa palkanlaskentaan ja tilasin kaikki mahdolliset paperit KELAA varten.Työssäoloehtoja en täyttänyt joten liiton rahaa en saisi,enkä peruspäivärahaa.Tiesin siis heti laittavani hakemuksen Kelaan enkä esim.liittoon.Työttömäksi ilmoittauduin heti 15.6 netissä ja kävin TE-keskuksessa.Sieltä annettiin lausonto ja luvattiin se seuraavaksi arkipäiväksi KELAAN ja näin tapahtuikin.
Tismalleen 4 viikkoa meni KELAn käsitellessä asiaa.Kaikki asiakirjat ja liitteet oli viimeisen päälle,koska minulla oli tuo kahden viikon aika tilata kaikki mahdolliset paperit aina uutta verokorttia myöten valmiiksi ja kaikki toimitin Kelaan.Kaikki oli siis valmiina,mutta käsittely kesti 4 viikkoa.
En uskalla ajatellakkaan mitä olisi ollut jos olisi pitänyt alkaa sinä päivänä toimimaan,kun työt loppui ja jos ei olisi tiennyt mitä liitteitä toimittaa Kelaan.Ja sitten olisi saanut lisäselvityspyyntöjä ynnä muita.
Kelalla on harvinainen lahjakkuus käsitellä ihan selviä tapauksia viikkokausia.Sama oli asumistuen kanssa.Tasan neljä viikkoa käsittelivät.Sen sijaan yhden etuuden lopetin eräänä maanantai-iltana virka-ajan jälkeen.Päätös sen lopettamisesta tuli seuraavana aamuna klo. 8.30.Kyllä se päätöksenteko siis toimii JOS SE ON KELAN EDUN MUKAISTA!
Onneksi laitoin hakemukset verkkopalvelussa niin pääsin helposti näkemään päivämäärät koska mikäkin hakemus on jätetty eikä tarvinnut arvailla miten posti sen kuljettaa."täällä myös kelan kanssa sapettaa. itselleni työttömyysturvaa maksettiin viimeksi 20.5 päivään , yleensä kun tulee kirjekotia viimemaksusta ja siinä mukana tulee uusi maksulappunen joka palautetaan sitten tiettynäpäivänä ja laitetaan ruksi että on ollut työtön sen ajan. mutta näin ei käynykkään maksu lappua ei ollut kirjekuoressa. no jäin odottelemaan milloin kirje saapuu, ei saapunut menin kelaan kysymään asiasta. sanoivat että on mennyt yli 1kk viime maksusta joudut hakemaan työttömyysturvaa uudestaan. nyt on mennossa jo 3kk eikä ole vieläkään hakemusta käsitelty vaikka maksamiselle ei ole estettä. "
Vihjeeksi sinulle,että lähetä se paperinen työttömyysilmoitus aina edellisenä postipäivänä kun paperissa kehotetaan laittamaan.Jos saat laittaa uuden ilmoituksen 18.8 niin lähetä se postitse jo 17.8.Näin se on 18.8 KELASSA perillä ensimmäisenä mahdollisena päivänä.Mutta sinulla on viestistä päätellen netti käytössä niin tee tuo ilmoitus sähköisenä!Se on välittömästi perillä ja jää mustaa valkoiselle itselle omiin tietoihin että se on lähetetty!Ja se lähetyspalvelu aukeaa vasta ensimmäisenä mahdollisena lähetyspäivänä eli ei ole pelkoa ettäkö myöhästyisi tai vahingossa laittaisi liian ajoissa jolloin KELA voisi taas naputtaa nokkaansa.Itte laitan aina verkossa sen ilmoituksen enkä koskaan postissa! - Faktatieto
Kela hidastelee kirjoitti:
Onneksi laitoin hakemukset verkkopalvelussa niin pääsin helposti näkemään päivämäärät koska mikäkin hakemus on jätetty eikä tarvinnut arvailla miten posti sen kuljettaa.Eijjumalauta, tässä taas yksi patapäinen torspo. Tuliko mieleen, että ne hakemukset mahdollisesti käsiteltäisiin saapumispäivämäärän mukaan - ei sen, kuka on ollut fiksuin selviämään tukiviidakosta ja ymmärtänyt toimittaa heti kaikki pyydetyt selvitykset liitteineen? Todennäköisesti hakemuksiasi ei ole edes vilkaistu ennenkuin hakemuksesi on ollut KÄSITTELYVUOROSSA. Tämä nyt vain sattuu olemaan ainoa millään tavalla reilu tapa käsitellä etuusasioita sellaisessa tilanteessa, jossa etuuden hakijoita on aivan liikaa suhteessa päättävän laitoksen henkilöstöreserviin. Ymmärrätkö - muutoinhan tilanne olisi se, että vain byrokratian solmuissa hyvin pärjäävät yksilöt saisivat etuudet heti, ja loput ymmärtämättömät saisivat odotella omia etuuksiaan hamaan tappiin saakka.
Etuuden lopetus on sen sijaan aivan eri asia - useimmiten niistä tulee AUTOMAATTINEN päätös, koska eihän siinä ole enää mitään päätettävää, kun henkilö omaehtoisesti ilmoittaa, ettei aio etuutta enää hakea. Mitä ihmettä sä kuvittelet, että siinä olis käsiteltävää enää?
- Päde jos tiedät
Itseasiassa etuuden lopetusilmoituksenkin käsittelee ihkaoikea virkailija ja lähettää siitä virallisen päätöksen postitse.
- Kokemusta on..
ihmisen alas ajo moneen erikertaan.. kela maksaa kun jaksaa.On kokemus ja kuukausia rahatta oleminen..******:(!
Kohta on monta sukupolvea jotka ei työtä nääkkään..kansa kurjistuu!!Olen menettänyt muutaman työn herrojen ahneuden takia suorastaan.Sanoin ekan kerran pääsenkö mukaan sinne kiinaan.. tallinaan..töihin?? ei suomal.oteta!!! koska mun palkka olis ollut varmaan 2-3 e päivä.Siis aivan hyvää tulosta tuottavat asiat vietiin käsistä.Nostettiin metakkaa mutta suomal,ministerit jne..ne vaan levitti käsiään ja tukiaan makselivat auliisti. Kiitos jumalalle että tämän kansakunnan päättäjät osaavatkin vallassaankin tehdä niin fiisaita päätöksiä!! valalla vielä!!köyhän kuolemaa ei kukaan sure.Myös tavallisen kansan asioista ei esim.uutiset puhu sanaakaa!!??vaan ulkomaita..sotaa euta.Säästöjä.Onko kukaan huomannut.,Karpon kaltaista kaivattas tähän aikaan.- passiivisuus pois
Karpo ei ole ainut auttaja. On esimerkiksi tämä S24, on blogit, on omat verkkosivut. Varsinkin täällä voi tuoda epäkohtia esille monella palstalla ja mahdollisesti jopa lyöttäytyä yhteen ja laatia lakialoitteita ja kansalaiskampanjoita.
Voisiko esimerkiksi julkaista käsittelevien virkamiesten nimet? On niin helppo piiloutua asemansa taa. Oman paikkakunnan palstalla varsinkin kannattaa keskustella asiansa yksityiskohdista. Minua ainakin kiinnostaa hyvin paljon Suomen toimeentulotukiasiat, koska suunnittelen paluumuuttoa Suomeen. Valitettavasti en ole somali, joten joudun turvautumaan omiin säästöihin ja työhöni, ellen sitten sairastu tai muuta.
Ei saa jäädä tuleen makaamaan. Peräänantamaton toiminta, yhdessä, on mahdollisesti parempi ratkaisu. vai mitä arvelette?
- ljgalökdfjgaörijlakd
Mun puolesta vois lopettaa koko sosiaaliturvan niin loppuis toi valittaminen käsittelyajoista ja muista. Miettikäähän sitten miten selviätte kun valtio ei maksa mitään! Mutta sitähän se on kun ei koskaan voi olla tyytyväinen mihinkään.Sitäpaitsi työttömyysetuuksien ja toimeentulotuen on tarkoitus olla väliaikainen etuus,eikä koko elämän kestävä tilanne.
Aina pystyy itse vaikuttamaan tilanteeseensa. Tekevällä löytyy töitä,kun ei ole liian kranttu! Ja ainahan on myös mahdollisuus opiskella tms.
Ja muistakaahan sitten kaikki jotka ajattelette hakea jotain etuutta,että se on ihan vapaaehtoista. Kukaan ei pakota hakemaan mitään,jos hakeminen todella on niin hankalaa kuin väitätte niin jättäkää hakematta!- loujndgrysscnnnckkrl
haistappa pitkä . töitä saattaa löytyä mutta ei työstä maksajia
t: 50 vuotias pari vuotta työttömänä
- ei näin
mulla kävi silleen et laitoin työharjottelusta spoimuspaperit työkkäriin pari viikkoo ennen hajottelun alottamista. sit päivää ennen ku mun töiden piti alkaa mun työnantaja soitti mulle et oonko saanu jotain hyväksymis papruja yms. ku sille ei oo tullut mitään.. ja olin sillee et en oo. no se soitti työkkärii ja sieltä ilmotettiin et se sopimus on näköjään kadonnut, hups. :---)
no menin sit työkäriin hakeen sen saamarin paperin uudestaa, täytettiin se pomon kaa ja lähin taas työkkäriin. mut koska ne tiedot piti saada sinä samana päivänä koneelle, mun piti kaiken lisäks viedä se lappu jollekin tietylle henkilölle.. se oli kadoksissa ja ei vastannu puhelimee, et oli kauee säätö ennen ku löysin sen! selitin asiani kolme kertaa eri ihmisille ja ilmeet oli ai hukkunut? voi voi meneppäs kysyyn paikasta x joka neuvoi minut paikkaan y joka taas neuvoi minut paikkaan a. ihme touhua, onneks työkkäri ei ollu kaukana mun työpaikasta, koska sit ois ketuttanu aika paljon semmonen eestaas ramppaus. miten ne voi oikeesti hukata tärkeet sopimukset.... - Anonyymi
Tämä on jo vanha ketju mutta kirjoitan silti. Kuten kaikki varmasti tietää niin tämä yhteiskunta ei ole mikään Disney tarina. Täällä meidän ihanassa Suomessakin on asiat päin helvettiä ja täällä TODELLAKIN ON korruptoitunut valtion sekä kuntien johto, vaikeat ja kipeät asiat vaan katoavat esim maikkarilta ja yleltä ym.
Vielä ehkä löytyy hakemisen jälkeen juttu missä esim kunta kyykkytti asukasta kunnan omistamassa homeasunnossa, niin että asukkalle sekä tämän perheelle koitui haittoja(yllätys?), sekä laskutti asukkaita tästä. Samoin kaupataan esim. tontteja ja asuntoja joiden pohjamaa ja käytännössä koko talo sortuu....
Sosiaali ja terveys( luen itse esim kelan ym. näihin toki mukaan)alalta asiaa kertoo se kuinka vähäosaisilta evätään esim. tuki tärkeään lääkitykseen tai liikuntarajoitteisilta evätään tuki apuvälineisiin käytännössä siksi koska kykenevät ryömimään. Terapiaan ei pääse kun ei ole tarpeeksi akuutti- ja myöhemmin koska on liian huonossa kunnossa. KUN esim hoitajat tiedostavat tilanteen itse ja halauvat( yrittävät päästä) pois uppoavasta laivasta, aletaan pohtimaan lakeja jotka käytännössä estäisivät ammatin vaihdon. Koitetaanko tässä pyrkiä siihen että tietyllä ihmisryhmällä( tässä tapauksessa hoitajilla) ei jatkossa olisi enää samoja ihmisoikeuksia kuin muilla? Eli koitetaanko tässä siis hienovaraisesti byrokratian avulla palauttaa orjuus lailliseksi ( ansakuoppana hoitajan vala)?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058