Onko kellään kokemuksia kissan astmapiipun käytöstä? Miten kissat yleensä mahtaa suostua käyttämään sellasta ja onko jotain hyviä kikkoja hankalia tapauksia varten? Miten usein kissanne vaatii piipun käyttöä ja onkohan kallista touhua?
Mulla siis astma-kissa, ja eläinlääkäri nyt suositteli piipun käyttöä, kun siinä ilmeisesti on vähemmän haittavaikutuksia, kuin jos kortisonia antaisi piikkinä tai tablettina. Mä sain nyt piipun eläinlääkäriltä lainaksi, mutta vähän epäilen, että suostuuko kisuni sellasta ikinä hengittämään....
Astmapiippu
4
2898
Vastaukset
- eläinlääkäriltäsi
Jos saisit kissallesi maskin, jonka avulla saisit inhaloitavan lääkkeen annettua. Tai sitten vauvoilla käytettävän ns. babyhalerin. Jos eläinlääkärilläsi ei ole asiasta tietoa, etsi sellainen eläinlääkäri joka osaa hoitaa kissasi astmaa.
Tuo astmapiippu pelkkänä kuulostaa sellaiselta että pidän ihmeenä jos saat kissasi hengittämään siitä. - Nimetön
Mulla on myös astma-kissa. Eka lääkäri ei edes tiennyt astmapiipusta mitään ja toinen sanoi, että sellaisia on, mutta sitä pitää käyttää joka päivä! Otin asioista selvää itse ja löysin Helsingistä eläinten suolahoitolan. Siellä olen kuskannut kissaani n. kahden viikon välein eikä ole toista kortisonia vielä tarvinnut ottaa! Astmadiagnoosista tulee nyt kuluneeksi vuosi. Jos asut pääkaupunkiseudulla niin kehoitankin kokeilemaan ensin tuota vaihtoehtoa. Suolahoidossa ei pitäisi olla mitään haittavaikutuksia.
- onnistuu!
Meillä on kahdella kissalla astmalääkkeet (sekä avaava ja kortisoni) sumutteena ja babyhalerilla annetaan. Toisen kanssa ei ole mitään ongelmaa lääkkeen antamisessa, rapsutellaan sen aikaa leuan alta,että on hengittänyt 5-7krt niin, että saan hengityksen seurattua halerin sisällä olevasta liikkuvasta läpästä.
Toinen kissa pelkää lääkkeen ääntä, mikä tulee, kun suihkautetaan lääke putkeen. Teen niin, että suihkautan ensin ja laitan sitten vasta kissan naamalle, niin hyvin menee sekin. Babyhalerissa on sopivan kokoinen se maskiosa, että peittaa kissan nenän ja suun ja osan naamastakin.
Kissat on toki erilaisia, mutta en usko, että lääkkeen käytössä mitään ongelmia tulee, kun kissa siihen ensin tottuu.
Kun kissa huomaa, että se auttaa oloa, niin meillä ainakin toinen kissa yskii ja tulee meidän luokse, kuin odottamaan avaavaa lääkettään. - öastuisr
vinkeistä! Meillä on ollut nyt muutaman viikon tuo astmapiippu/maski käytössä ja hyvin on sujunut. Oon ollut tosi yllättänyt kuin kiltisti mein yleensä niin hankala kissa sitä hengittelee. Ja tähän asti ainakin ollut ihan oireeton. Nyt se on hengitellyt sitä pari kertaa päivässä, ja kohta toivon mukaan saa alkaa vähentään kertoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611654IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597926Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut922920Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982238Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1522168Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81636- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin531084Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782