kaikilla keskustelupalstoilla.
Olen lukenut eri maitten senioripalstoja ja kaikki valittavat samaa, että ON HILJAISTA.
Purnaamisen aiheet ovat samat kuin täällä meidänkin palstalla, mm. ei olla ymmärtävinään murteella kirjoittavia, jotka toivotaan hornan tuuttiin.
Kirjoitin vastauksen yhteen sellaiseen purnaukseen, että vaikka olen ulkomaalainen niin ymmärrän aivan hyvin mistä oli kysymys kyseisessä tekstissä.
Emme siis ole ainutlaatuisia!
Hiljaiseloa
12
464
Vastaukset
- Ruuneperi
Toivottavasti ei hiljaisuus johdu minusta. Näinkin on väitetty. Toivottavasti palsta vilkastuu kun syksy kylmineen, sateineen y.m. saapuu.
Murteet eivät minuakaan haittaa, ne päinvastoin elävöittävät viestejä.- Anu
Kun on kesä kaikki haluavat vielä viettää aikaansa varmaan muualla kuin koneen ääressä,ovat mökkeilemässä ja muualla,huvituksissa,minäkin jäin kotiin nyt viikon loppuna kun tuo ukonilma ajoi mökiltä pois,ei sielläkään sateella viitsi olla.
kyllä tämä tästä alkaa vilkastua,ei tämä hiljaisuus varmaan kenenkään syytä ole,vaikka täällä on vähän valikoivaa joukkoa,ei kaikille edes vastata,mutta mitäpä siitä,jokainen vastaa kenelle haluaa. - MK@
Anu kirjoitti:
Kun on kesä kaikki haluavat vielä viettää aikaansa varmaan muualla kuin koneen ääressä,ovat mökkeilemässä ja muualla,huvituksissa,minäkin jäin kotiin nyt viikon loppuna kun tuo ukonilma ajoi mökiltä pois,ei sielläkään sateella viitsi olla.
kyllä tämä tästä alkaa vilkastua,ei tämä hiljaisuus varmaan kenenkään syytä ole,vaikka täällä on vähän valikoivaa joukkoa,ei kaikille edes vastata,mutta mitäpä siitä,jokainen vastaa kenelle haluaa.hyvä. Älä nyt ota pahaksesi Anu, mutta luulen että emme kukaan ole valkoivia siinä suhteessa KENELLE vastaamme, vaan siinä, mihin asiaan kenelläkin on kiinnostusta vastata. Minä ainakin olen kovasti yrittänyt vastailla, mutta mieleeni juolahtaa sekin, olenko ollut kirjoituksineni liikaa palstalla, sillä sekään ei ehkä ole kaikkien mieleen. Kuten huomaat itsestäsi, et aina Sinäkään vastaa joka keskusteluun. Ei ole tullut mieleenikään sen olevan sellaisen ilmiön, ettet haluaisi vastailla kyseessä olevan hekilön kirjoitukseen, vaan Ruuneperin mainitsemaan kirjoituksen aiheeseen
- Anu
MK@ kirjoitti:
hyvä. Älä nyt ota pahaksesi Anu, mutta luulen että emme kukaan ole valkoivia siinä suhteessa KENELLE vastaamme, vaan siinä, mihin asiaan kenelläkin on kiinnostusta vastata. Minä ainakin olen kovasti yrittänyt vastailla, mutta mieleeni juolahtaa sekin, olenko ollut kirjoituksineni liikaa palstalla, sillä sekään ei ehkä ole kaikkien mieleen. Kuten huomaat itsestäsi, et aina Sinäkään vastaa joka keskusteluun. Ei ole tullut mieleenikään sen olevan sellaisen ilmiön, ettet haluaisi vastailla kyseessä olevan hekilön kirjoitukseen, vaan Ruuneperin mainitsemaan kirjoituksen aiheeseen
en varmaan tarkoittanut sinua,mutta kun olen tässä ruuneperiltäkin jotain tedustellut tai pyytänyt jotain runon pätkää niin ei mitään vastausta ole tullut,mutta hänhän tuolla aikoja sitten kerran vastasi minulle,että mitä hänelle vastailen,kun vastaukseni meni vahingossa hänelle,siksi sanoin että on valikoivaa seurakuntaa,aivan kuin itekseen juttelisi.
kiitos sinulle kun vastasit.
miten sinun kesäsi on mennyt,ihania ilmoja on ainakin piisannut,minulla menee kesän loppupuoli vähän ikävissä merkeissä,tai kyllähän tässä oikeastaan saa olla kiitollinenkin,jostain asioista.mitä sitä valittamaan alkaan.
sen olen päättänyt että tässä näitä näppäimiä painelen niinkauan kuin on mahdollista. - autoilija
MK@ kirjoitti:
hyvä. Älä nyt ota pahaksesi Anu, mutta luulen että emme kukaan ole valkoivia siinä suhteessa KENELLE vastaamme, vaan siinä, mihin asiaan kenelläkin on kiinnostusta vastata. Minä ainakin olen kovasti yrittänyt vastailla, mutta mieleeni juolahtaa sekin, olenko ollut kirjoituksineni liikaa palstalla, sillä sekään ei ehkä ole kaikkien mieleen. Kuten huomaat itsestäsi, et aina Sinäkään vastaa joka keskusteluun. Ei ole tullut mieleenikään sen olevan sellaisen ilmiön, ettet haluaisi vastailla kyseessä olevan hekilön kirjoitukseen, vaan Ruuneperin mainitsemaan kirjoituksen aiheeseen
Jos haluaa että palsta toimii niin aina on jotain vastattavaa aiheeseen kuin aiheeseen,ellei sitten halua palstan kuolevan niinkuin ruuneperi jo kerran sen sanoi tekevän.
- Utelias
Tunnut olevan hyvin kielitaitoinen, kun käyt useassa ulkomaan nettipalstassa.
Pyytäisinkin sulta neuvoa niitten ulkomaisten
senioripalstojen osoitteista, näin se olisi helpompaa, ei tarvitsisi itse etsiä.
Jos tiedätEnglannin, Ruotsin ja Saksan palstojen osoitteet, niin ilmoittaisitko niitä tänne, moni muukin olisi varmaan kiinnostunut.
Kiitos jo etukäteen!- Saskia
palstalla ovat mielestäni mukavia luettavaksi vaikka ei aina omaa vastausta kirjoittaisikaan.
Tällainen sopuisa jutustelu on mielestäni parasta.
En usko että tämä vanhojen palsta kuolee sillä yhä useammat vanhatkin alkavat olla "netti-ikäisiä". - Anu
Saskia kirjoitti:
palstalla ovat mielestäni mukavia luettavaksi vaikka ei aina omaa vastausta kirjoittaisikaan.
Tällainen sopuisa jutustelu on mielestäni parasta.
En usko että tämä vanhojen palsta kuolee sillä yhä useammat vanhatkin alkavat olla "netti-ikäisiä".Mitähän luettavaa täältä löytyisi jos kukaan ei vastailisi,taitaisi luettavat olla pian luetut,tai siirtyä toisille palstoille.
Tuskin samoja vastauksia ja kirjoituksia moneen kertaan haluaa lukea. - MdK
SeniorNet on toiminnassa hyvin monessa maassa, mutta ei vielä Suomessa.
Australia: www.seniornet.com.au
Uusi Seelanti: www.seniornet.org.nz
Ruotsi: www.seniornet.se
Belgia: www.seniornet-vlaanderen.de
Hollanti: www.seniornet.nl
Saksa: www.forum-fuer-senioren.de
Englanti: www.newenglandwow.com/seniors
Muitakin vanhusten foorumeita tietysti löytyy.
Minusta on mukavaa verestää kielitaitoaan ja olen hankkinut paljon meilikavereita ympäri maailmaa. - MdK
MdK kirjoitti:
Minusta on mukavaa verestää kielitaitoaan ja olen hankkinut paljon meilikavereita ympäri maailmaa.tuli kirjoitusvirhe:
Maan tunnus on tietenkin "be":
www.seniornet-vlaanderen.be
Sorry! - isoäiti
MdK kirjoitti:
Minusta on mukavaa verestää kielitaitoaan ja olen hankkinut paljon meilikavereita ympäri maailmaa.mutta www.newenglandwow.com ei ole
Enlannissa sijaitseva keskustelupalsta, mitä
UTELIAS etsi, vaan sijaitsee USAssa.
Englannilla sielläkin pärjää,, welcome - MdK
isoäiti kirjoitti:
mutta www.newenglandwow.com ei ole
Enlannissa sijaitseva keskustelupalsta, mitä
UTELIAS etsi, vaan sijaitsee USAssa.
Englannilla sielläkin pärjää,, welcomeKirjoitin vaan osoitteet suosikkilistaltani kiireesti, enkä sen enempää ajatellut....
USAhan minulla oli osoite:
www.seniornet.org/php :-)
Nyt on niin että englantilaisen SeniorNetin osoite on muuttunut, jota muutkin haikailevat.
Mutta Uteliaalle sanon, pistä hakukone töihin,
kirjoita hakusanaksi vaikka seniornet englanti, niin ehkä löydät riittävästi muita organisaatioita saarivaltakunnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062521Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938