Harkitsen macbookin ostamista 2 gigan muistilla. Muutama kysymys herännyt ostopäätöstä tehtäessä...
1.Macbookkien näytönohjaimet eivät ole aivan huippua. Onko niihin mahdollista hommata paremmat näyttikset?
2.Onko Macbook hyvä vaihtoehto opiskelijalle, joka lukee yliopistossa tietotekniikkaa? Miten sujuu ohjelmointi ym. pelleilyt?
3.Joudunko luopumaan pelien pelaamisesta kokonaan vai onko macilla tarjota iloa myös pelipuolella?
4.Tuleeko macbookin mukana laukku?
Mac hyvä vaihtoehto?
2
1343
Vastaukset
- Maccileipä..
No on se hyvä vaihtoehto :)
1. Onnistuu, kun hommaat uuden Macbookin :)
2. Ohjelmointi onnistuu ihan siinä missä PC-koneillakin, katsos kun Maceihin voi asentaa myös Wintoosan ja saat vielä XCode kehitysympäristön OSX:ään, siis enemmän :) PS. Olen itse koodari ammatiltani.
3. Osittain, mutta ehkä jotku wanhat pelit toimii Windowssin kanssa. En tiedä sitten Macin omaa pelivalikoimaa? Riippuu myös peleistä, uusimpia 3D-räiskintöjä ei pelata (millään Macbook hintaisella kannettavalla)
4. Ehkä? Sisko osti erikseen laukun Macbookillensa. 1. Mihinkään kannettaviin ei voi vaihtaa näytönohjaimia.
2. Erittäin hyvä myös siksi, koska siihen voi asentaa melkein minkä tahansa käyttiksen OS X:n lisäksi. Vakiona on natiiviasennusajurit Xp:lle ja Vistalle.
3. Et, Macille on sadoittain pelejä ja ainahan voi asentaa Windowsin jos ne ei riitä. Näytönohjain ei tosin sovi raskaimpiin peleihin. (MacBook Pron näyttiksellä pelaa sitten jo melkein mitä vain.)
4. Ei.
MacBook kannattaa ostaa opiskelija-alennushintaan vain perusmuistilla ja vaihtaa siihen itse muisti täyteen eli 4 GB (80-90 €). Näin upeasta käyttiksestä ja koneesta saa viimeisetkin mehut irti.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1364644- 1653826
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1143556Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432881- 1361816
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401628Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261269Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211241Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?441199Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231183