Ovulaatiotesti

Onneton-78

Onko kenelläkään kokemusta ovulaatiotesteistä? Olemme yrittäneet kohta vuoden lasta tuloksetta.. Masentaa!! :(

4

989

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanni

Eipä sitä ovulaatiotestiä kannata ostaa kun halvemmallakin pääsee mittaamalla omaa ruuminlämpöä joka nousee puoli astetta ovulaation aikana. Tai jos joka toinen päivä sekstailee,aina on kohdussa siittiöitä valmiina hedelmöittämään munasolun. Kannattaa käväistä lääkärillä jos noin kauan jo on yrittänyt tuloksetta.

• Mittaaja

Olen yrittänyt mittailla tässä kesällä aamulämpöjäni, mutta liekö helle tehnyt tepposet sillä käyrästä ei ottanut mitään tolkkua, heittelehti vuoroin ylös vuoroin alas. Ajattelin että tarvinnee yrittää sitä syksyllä tai talvella uudestaan. Nyt täytyy vaan yrittää tuurilla raskaaksi. =)

• janiina
        Mittaaja kirjoitti:

Olen yrittänyt mittailla tässä kesällä aamulämpöjäni, mutta liekö helle tehnyt tepposet sillä käyrästä ei ottanut mitään tolkkua, heittelehti vuoroin ylös vuoroin alas. Ajattelin että tarvinnee yrittää sitä syksyllä tai talvella uudestaan. Nyt täytyy vaan yrittää tuurilla raskaaksi. =)

En ole käyttänyt ovulaatiotestejä, joten niihin en valitettavasti osaa sanoa mitään. Sen sijaan olen hieman paneutunut lämmön mittaamiseen.

Ensinnä: lämpöä ei kannata mitata kainalosta. Oma kokeiluni kainalosta tuotti 0,27 asteen eron viiden minuutin sisällä. Peräsuolesta sen sijaan tuli vain 0,07 asteen ero. Lämmön voi myös mitata suusta tai emättimestä, jälkimmäisessä tapauksessa mittari pitää puhdistaa hyvin.

Aamulämpö kannattaa mitata aina samaan aikaan ja ennen sängystä nousua; aikaiseemin mitattuna se on luultavasti alhaisempi ja myöhemmin korkeampi.

Kolmanneksi: aamulämpöön voivat kyllä vaikuttaa monet asiat, mutta keskimääräisesti se antaa selvän tuloksen (ainakin minulla, helteistä huolimatta): Vaikka aamulämpö heittää yksittäisinä päivinä 0,3:kin astetta, on lämpö selvästi ennen ovulaatiota alempana kuin sen jälkeen. Ohjeiden mukaan ovutaaliosta voi olla varma, kun lämpö on vähintään kolme päivää pysytellyt edellistä kuutta päivää korkeammalla.

Tuolloin tietenkin on myöhäistä enää yrittää tulla raskaaksi ja aamulämpö ylipäätään kertoo ovulaation vasta jälkikäteen, kun käsittääkseni ovulaatiotestit kertovat sen silloin, kun se tapahtuu.

Itse koen aamulämmön mittaamisen hyvänä tapana oppia tuntemaan oman kehon toimintaa ja sitä kautta myös pystyä itse ennustamaan paremmin ovulaation ajankohta etukäteen.

Lisää ohjeita osoitteesta: http://metku.net/~pesu/ehkaisy/luonnolliset.html

Tämän osoitteen takaa löytää valmiin taulukon, johon on helppo kerätä mitatut tulokset:
        http://metku.net/~pesu/faq.html

• Elina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe