määräikainen sopimus

tietämättäni

Olisin vaihtanut DNA- liittymäni äskettäin Saunalahdelta saamani hyvän tarjouksen takia, mutta ei onnistunut, koska puhelimessa ottamani DNA- liittymä on määräiakainen. En tiedä tällaista ottaneeni. Onko edes laillista ilman allekirjoitusta, puhelimen välityksellä otetussa liittymässä?

17

2034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieten tietenkin

      Älä puhu ihan joutavia. Otatpa liittymän millä tahansa tavalla, siitä tulee tilausvahvistus kotiin postin kautta. Sinulla on silloin vielä 2 viikkoa aikaa tutkia mitä tilasit ja peruuttaa halutessasi.
      Siis et tiedä?????

    • ettei ihmiset

      osaa lukea niitä sopimuksia ja ehtoja, sen takiahan ne on olemassa että ne läpi luetaan.

      • suomenkielellä kaikki ehdot

        ja jos ei osaa niitä lukea tai ymmärtää on hyvä ottaa mukaan suomenkielen taitavan ihmisen.onneksi niitä ei saa purettua millään nykyisin:=)eli kusessa olet loppuun saakka.


    • voit saada

      yllätys suklaata, muut yllätykset tulee niin, ettet tiedäkään. Johan pitäis hälytyskellot soida kun dna:aspa täällä puolustautuu kun ympäri nettiä sitä parjataan. "Elämä kallis, ja paljon parempi ilman dna:aata.

    • samoin

      Aivan samoin oli tilanne tannoin kohdallani. Vaikka kuinka tarkkaan luin Dnalta saamani paperit, niin niissä ei puhuttu yhtään mitään määräaikaisten sopimusten jatkamisista mitään. Se määräaikainen, joka oli irtisanottiin heti kun se oli mahdollista, mutta niin vaa se oli jatkunut lupaa kysymättäni. Että silleen....

    • joskus dna:lta huijatuksi t...

      Olen tullut käsitykseen, että Dna valehtelee pokkana liittymävaihdoissa toisille firmoille, että liittymä olisi kytkyn piirissä. Asiassa olisi aihetta ja aineksia jo kuluttajaviranomaisten kanssa joukkokanteeseen. Samoin toisilla firmoilla korvausvaatimuksiin saamatta jääneeseen laskutukseen.

      • nostamaan

        se kanne äläkä täällä inise. Katotaan kuinka käy ja lue ne sopimuspaperit ja ehdot, kuten itse aina luen eikä ongelmia ole ollut.


    • Phiu

      Näyttäisi olevan kaksi määräaikaisuuteen liittyvää sopimusta Dna:lla, molemmista hyvin selkeät ehdot näyttävät löytyvän ihan netistäkin.
      Esimerkiksi ns. Etuoikeudesta:
      Jos asiakas on tilannut dna Etuoikeus -sopimuksen etäviestimellä (esim. tekstiviestillä), asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla
      siitä DNA:lle 14 päivän määräajassa. Kyseinen 14 päivän peruuttamisaika alkaa siitä, kun asiakas on saanut DNA:n lähettämän, dna Etuoikeus -
      sopimusta koskevan vahvistuskirjeen. Jos asiakas peruuttaa peruutusaikana dna Etuoikeus -sopimuksen, DNA voi periä asiakkaalta kohtuullisen
      korvauksen jo mahdollisesti käytetystä edusta.
      dna Etuoikeus -sopimus on määräaikainen ja se on voimassa määräajan (jäljempänä Sopimuskausi) kerrallaan.
      Ensimmäisen Sopimuskauden tarkka pituus on riippuvainen dna Etuoikeuden tilausajankohdasta. Ensimmäinen Sopimuskausi alkaa dna Etuoikeus
      -sopimuksen tultua voimaan ja kestää meneillään olevan laskutuskauden sekä sitä seuraavat täydet 12 laskutuskautta. Ensimmäinen Sopimuskausi
      on siis minimissään 12 kuukautta ja 1 päivä ja maksimissaan 13 kuukautta. Myöhemmät Sopimuskaudet ovat kukin yhden kuukauden
      pituisia.
      Liittymäsopimusta ei voi irtisanoa päättymään, eikä liittymän numero ole siirrettävissä esimerkiksi toiselle teleyritykselle tai henkilölle kesken Sopimuskauden. Asiakas ja DNA voivat irtisanoa dna Etuoikeus -sopimuksen päättymään meneillään olevan Sopimuskauden loppuun.
      Jos asiakas tai DNA ei irtisano dna Etuoikeus -sopimusta ennen kyseisen sopimuskauden päättymistä, jatkuu dna Etuoikeus -sopimuksen voimassaolo automaattisesti aina yhden kuukauden pituisen Sopimuskauden kerrallaan edellä mainituilla irtisanomisehdoilla.

      • iloinen ja viisas

        Eli siis vuoden olen asiakkaana ja määräaika loppuu sen jälkeen?


    • valehtelua

      Minulla samankaltainen tilanne.

      Sain Saunalahdelta hyvän tarjouksen ja suostuin vaihtoon. Meni n. 3-4 päivää jolloin sain Dna:lta puhelin. Puhelussa tiedusteltiin miksi vaihdan, kerroin miksi.

      Tämän jälkeen asiakaspalvelija sanoi, oletko tietoinen että se Saunalahden tarjous on määräaikainen? Sanoin että ei vain ole. Väitti kiven kovaa että on. Lisäksi hän väitti että Saunalahdella on puheluissa aloitusmaksu. Sanoin asiakaspalvelijalle että soittaa tunnin kuluttua takaisin. Puhelun loputtua soitin välittömästi myyjälle joka minulle Saunalahtea kauppasi ja kysyin mitä ihmettä, onko määräaikaa tai aloitusmaksua. Myyjä hieman hölmistyneenä sanoi että ei todellakaan ole, niinkuin oli minulle aikaisemminkin sanonut. Kerroin myyjälle sitten tilanteen ja hän sanoi että tämä on todella yleistä että Dna:lta soitetaan takaisin ja valehdellaan tuosta saunalahden tarjouksesta ja väitetään sen olevan määräaikainen. N. tunnin kuluttua Dna:lta soitettiin takaisin, ja kysyttiin mitä teen. Kysyin asiakaspalvelijalta miksi hän valehteli minulle Saunalahdesta jne. Myyjä oli hetken hiljaa ja tuumasi: "Ai katos, lukeekahan täälä papereissa sittenkin että Saunalahden tarjous ei ole määräaikainen, eikä heillä ollutkaan aloitusmaksua puheluissa". SIIS USKOMATONTA touhua DNA:lta. Kyllä täytyy hätä olla kun tuolla lailla törkeästi valehdellaan asiakkaille. Monikohan on perunut tilauksensa tuon takia. En kertakaikkiaan voi käsittää, saas nähdä miten kauan menee että Dna pääsee lehteen tälläisten tempausten takia!

      Lisäksi puhelun päätteeksi kerroin Dna asiakaspalvelijalle soittaneeni Saunalahden myyjälle ja kerroin hänelle sinun törkeästä valehtelusta. Myyjä ei puhunut mitään ja lopetti puhelun kaikessa hiljaisuudessa.

      • ole näin,

        että köyhän on pakko yrittää keinoja kaihtamatta ;)

        Sinulle kaikki kunnia, että jaksoit ottaa asioista
        selvää, etkä langennut manipulointiin, toisin kuin
        moni muu täällä ruikuttajista...


      • kannella

        Hyvä kun kerroit Saunalahden myyjälle miten Dna:lla valehdeltiin. Näin saavat Saunalahdellakin tietää, miten härskejä Dna:n touhut voivat olla.


    • DNA touhua
      • tähän vastineen

        Tässä protovastaus, joka eräiltä tulee säästämään huomattavasti vaivaa tulevaisuudessa:

        Te ootte tampioita, joita kukaan ei kaipaa. (Tähän operaattorin nimi, jota on verisesti väärin, ja aivan ilmeisesti ihan syyttä arvosteltu, ja joka sattumalta sattuu olemaan se, jonka asiakkaana olen, ja sen arvostelu aiheuttaa sielulleni haavan) ei ikuna tekis noin. Teissä on varmasti jotain vikaa. Ette osaa lukea tai kuunnella tai jotain. Niih . Nyyh niisk. Kerron äitille mitä täällä kirjoitetaan.


    • voi voi

      Tämä on vanha keskustelu, mutta haluan kertoa DNA:sta: vielä nytkin tänään mulle sattui sama juttu. EI rehellisyyttä määräaikaisuuksissa. Koetan selvittää asiaa vielä huomenna. Mietttikää kahdesti, kun otatte DNA:n liittymän.

    • Mä menen nyt

      Mullakin oli yllättäen määräaikainen sopimus, kun vaihdoin operaattoria.Viime lokakuussa joku jeppe DNA:lta soitti ja tarjosi puoleksi vuodeksi ilmaista nettiä kännykkääni. Sanoin, etten tartte sitä. Kundi oli sitkeä ja sanoi, että tokihan otat ilmaisen netin käyttöösi. ja niin sitten suostuin.

      No puolen vuoden päästä tuli tekstari, että saan aktivoida tarjouksen. En halunnut ja näin sitten rupesi tulemaan laskuja netistä, jota koskaan en käyttänyt.

      Tää tyyppi ei koskaan sanonut, että netti muuttuu maksulliseksi puolen vuoden päästä, enkä DNA:n väittämästä huolimatta saanut koskaan kirjallista vahvistusta. Asiakkaan olisi omalla sivulla pitänyt käydä aktivoimassa ilmainen palvelu, se on törkeää.
      Soittaessani asiakaspalveluun sain vain töykeän lauseen:"Ei tartte huutaa", vaikka en todella huutanutkaan, mulla on muutenkin selkeä ääni.

      No vaihdoin liittymää siitä huolimatta ja maksan ne vajaa 2 kuukautta DNA:lle ja sitten Adjöö. Pitäkää huono palvelunne ja kieroilunne.

    • DNA:an pettynyt

      Et ole ainut joka pohtii ko aihetta. Eilen ilmeni, että DNA on tehnyt näitä kieroja sopimuksia enemmänkin. Näin kertoi eräs oululainen liittymiä myyvä yritys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6193
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      35
      3761
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1462
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      33
      1370
    Aihe