Jada

Korttitalo

Mitä mieltä nimestä? Lapsen isukki haluaisi nimeksi Ada, mutta minä en sille lämpene. Liian yleinen. Jada on yksi hyvä vaihtoehto. Emme ole vielä varmoja, äännettäisiinkö se "Jada" vai "Jaada". Kumpi parempi? :)

10

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korttitalo

      Yksi vaihtoehto saattaisi olla myös Java. Mikä paras? :)

    • Jada ei

      Kuulostaa siltä, kun joku ei osais sanoa Ladaa. Jade taas on kaunis nimi, harmi, kun monesti erikoisuuden tavoittelusta näteistä nimistä väännetään ihme vedätyksiä.

      Mutta niinkuin vanha sanonta, ei nimi miestä jne:)

    • dellia

      nimet Java ja Jada ovat sopivia ainoastaan autojen nimiksi, tyttöä niillä ei kannata rankaista.

      Java on lisäksi kahvimerkki jo valmiiksi. Jadasta tulee mileen joku petroskoilainen auto.

      Ada on kaunis nimi, mitä se haittaa jos tänä vuonna JO 14 lasta on saanut saman nimen. Eivät ne kaikki asu teidän kadulla. Jotain suhteellisuuden tajua pitää ihmisellä olla.

      Usko vaan miestäsi. Sitä paitsi jos nimi olisi Jada, kaikki kuitenkin luulisi sen olevan Ada, kun J ei oikein kuulu siinä alussa. Nimeä saisi olla koko ajan korjaamassa. Ei hyvä!

      • Korttitalo

        Jade tosin voisi olla ihan kunnolla harkinnassa. Mitä mieltä siitä? :)


      • dellia
        Korttitalo kirjoitti:

        Jade tosin voisi olla ihan kunnolla harkinnassa. Mitä mieltä siitä? :)

        on sentään nimi! Ihan ok, mutta nuo Java Ja jada ei ole nimiä. Tai on, Java on myös tietokonekielen nimi.

        Miellyttääkö d-kirjain sinua? D-nimiä tulee mieleen esim. Minda, Mindi, Lidia, Beda, Säde


    • Marienhof

      jos annatte nimeksi Jada, niin lausukaa myös "jada", minusta kyllä Jada sopii hyvin tytön nimeksi.

    • limppu<

      ADAA
      Jada ja Jaada

    • Täti

      Minusta Jade on parempi kuin Jada tai Java.

      Ada-nimisiä pikkutyttöjä alkaa olla jo aika lailla,
      Jade on ainakin vielä hiukan harvinaisempi.

    • varmaan jo nimi

      haluaisin silti lisätä seuraavaa:

      Oletan että Jada nimi olisi italialaista Giada (dshaada) alkuperää ja tarkoittaa todella samaa kuin Jade, sitä kaunista vihreää kiveä :) On ihan yleinen naisennimi Italiassa.

      Vähän niinkuin meillä on Kiira, Kira, Kyra (ruots.tshiira) nimi. Italiaa: Cira (tshiira).

      Tai Kiara, ital. Chiara (khjaara)

    • Kaarlo

      Kyllä Jada on ihan Jada ja lausutaan kuten kirjoitetaan. Tyttäreni on nyt jo lukioikäinen ja koskaan ei ole tullut saman nimistä tarhassa/koulussa yms. meillä vastaan. Nimeä on ihasteltu ja tyttö jää aina mieleen ihmisille ehkä juuri nimensä vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe