Neuvoja mitä pitäisi tehdä, kun vuoden vanha tyttörottamme paisuu kuin pullataikina ja sen alapäässä välillä kuivunutta verta/ulostetta. Onkohan sillä joku hätä?
Luin että vuoden vanhoina rotille tulee kaiken näköisiä sairauksia kuten syöpiä yms. Olisikohan kyseessä kasvain mahassa?
Apua tarvittaisiin.
3
417
Vastaukset
- Rotttta
Kukaan ei täällä liene pätevä tekemään nettidiagnooseja. Jos rotallasi tosiaanki on tollaset oireet, niin eläinlääkäriin mahollisimman pian.
En ota kantaa rotan oireisiin, vaikka joku arvaus olisi, eläinlääkäri osaa neuvoa. Verenvuoto on jo sinällään erittäin vakava oire.
Mutta tuohon "vuoden vanhana rotat sairastuu aina" -väittämään haluan sanoa, ettei pidä paikkaansa. Rotta voi sairastua periaatteessa missä iässä tahansa, mutta ei vuotinen rotta ole vielä niin iäkäs, että sille iästä johtuvia sairauksia tulisi helpommin kuin vaikkapa 6-kuiselle. Osa rotista sairastuu nuorempina, osa elelee terveinä yli 2-vuotiaiksi. Asiaan vaikuttaa perimä ja lisäksi suuressa määrin rotan saama hoito (häkkihygienia, ruokinta tärkeimpinä). Ja sairas rotta kuuluu viedä aina eläinlääkäriin, ei arvuutella netissä "olisiko sillä joku hätä."- suzuka
Jos olisin sinä en kyselisi täällä mtn, vaan olisin vienyt sen heti lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510152
- 816733
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon424827- 614467
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella684171Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313769- 472848
- 362595
- 402270
- 2151894